Jammer genoeg voor de voltijdopleiding die ik doe, niet. Heb er ook nog niet eerder van gehoord, alleen dat je bij deeltijd in de avond colleges hebt.quote:Op vrijdag 4 december 2009 02:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
Voor avond-mensen heb je avond-colleges
Dat aanpassen van ritme gaat echt niet zomaar hoor.quote:Op vrijdag 4 december 2009 02:29 schreef Nikmans het volgende:
Mensen die excuses gebruiken als avondmensen en ochtendmensen
Met een beetje inzet ben je zo van avond- naar ochtendmens omgeschakeld en andersom, alleen kost dat natuurlijk moeiteJij bent er zeker zoeen die 's morgens 'geen hap door zijn keel krijgt'
Nou, ik kan je vertellen. Ik heb een jaar iedere dag om 06:30 moeten beginnen, en aan het eind van de week was ik gesloopt. Had echt het weekend nodig om bij te tanken (2x +10u slaap) Nu werk ik alleen maar avond en nachtdiensten en loop ik fluitend door de week heen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 02:29 schreef Nikmans het volgende:
Met een beetje inzet ben je zo van avond- naar ochtendmens omgeschakeld en andersom, alleen kost dat natuurlijk moeiteJij bent er zeker zoeen die 's morgens 'geen hap door zijn keel krijgt'
Alles is bijna verplicht bij mij. Vorige week al een les geskipped omdat ik uit was gegaan, nog een keer missen en ik ben m'n punten kwijt voor dat vak.quote:Op vrijdag 4 december 2009 02:34 schreef Muzz_ het volgende:
Colleges die voor 10 uur beginnen bezoek ik toch nooit.
Ha, HBOquote:Op vrijdag 4 december 2009 02:38 schreef Slickk het volgende:
[..]
Alles is bijna verplicht bij mij. Vorige week al een les geskipped omdat ik uit was gegaan, nog een keer missen en ik ben m'n punten kwijt voor dat vak.
Achja, ik ga nu maar eens proberen te slapen...
Daar ben ik mijn hele leven al mee bezig....is mij nog nooit gelukt, net zo min als mijn broer 's avonds zijn ogen kan openhouden als ochtendmensquote:Op vrijdag 4 december 2009 02:29 schreef Nikmans het volgende:
Afgeven op HBOquote:Op vrijdag 4 december 2009 02:42 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Ha, HBO..ben ik blij dat ik dat niet doe.
Uni is veel vrijer, geen haan die er naar kraait als je vrijwel nooit komt opdagen (op een enkele werkgroepen na).
Mijn advies: ga toch eens wat vaker. Het zal je Nederlands goed doen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 02:42 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Ha, HBO..ben ik blij dat ik dat niet doe.
Uni is veel vrijer, geen haan die er naar kraait als je vrijwel nooit komt opdagen (op een enkele werkgroepen na).
13.00quote:Op vrijdag 4 december 2009 02:41 schreef Agiath het volgende:
Mensen die wakker zijn tussen 06:00 en 13:00 zijn sowieso facking burgerlijk en suf, die tijd is niet voor mensen gemaakt.
Ah mooi, ik slaap meestal van 6 tot 13.quote:Op vrijdag 4 december 2009 02:41 schreef Agiath het volgende:
Mensen die wakker zijn tussen 06:00 en 13:00 zijn sowieso facking burgerlijk en suf, die tijd is niet voor mensen gemaakt.
Word.quote:Op vrijdag 4 december 2009 03:02 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Eens met klacht![]()
Avondmensen zijn baas
(H)
Ik zou zo zeggen, wacht een paar uurtjes.quote:Op vrijdag 4 december 2009 03:39 schreef Dribbel_ het volgende:
Benieuwd hoe de reacties in dit topic zouden zijn als hij in de ochtend was gemaakt ipv midden in de nacht
Idd.quote:Op vrijdag 4 december 2009 03:39 schreef Dribbel_ het volgende:
Benieuwd hoe de reacties in dit topic zouden zijn als hij in de ochtend was gemaakt ipv midden in de nacht
Het is aangetoond dat "nachtmensen" een hogere intelligentie hebben over het algemeen. Jij bent duidelijk een ochtendmens aan je reactie te zien.quote:Op vrijdag 4 december 2009 02:29 schreef Nikmans het volgende:
quote:Op vrijdag 4 december 2009 08:28 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Het is aangetoond dat "nachtmensen" een hogere intelligentie hebben over het algemeen. Jij bent duidelijk een ochtendmens aan je reactie te zien.
Tegenwoordig schijn ik alleen ongewild beide te zijnquote:Op vrijdag 4 december 2009 03:02 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Eens met klacht![]()
Avondmensen zijn baas
(H)
Als je gewoon iedere ochtend je wekker op 8 uur zet, wen je er gauw genoeg aan. Ik was ook altijd een avondmens. Na 3 weken fulltime werken is dat een stuk minder geworden. Je bent gewoon te lui om vroeg je bent uit te gaan. Moet je dat zeggen, en geen excuus gaan bedenken met dat je een avondmens bentquote:Op vrijdag 4 december 2009 02:32 schreef Slickk het volgende:
[..]
Dat aanpassen van ritme gaat echt niet zomaar hoor.Ik heb het altijd al gehad. Daarnaast zijn er dagen dat je om half 9 moet en andere dagen om half 11. Helpt ook niet echt mee.
Ik zeg toch dat ik er gewoon om half 9 zit? Maar niet helemaal wakker, ik zit er liever om 10 uur helemaal wakker en de rest van m'n klas ook
Mensen die niet ontbijten zijn gewoon falerds, echt.
En die andere 133423498723 topics over avond/ochtend mensen dan?quote:Op vrijdag 4 december 2009 02:41 schreef Joran-Joran het volgende:
ik nomineer dit topic voor de ''KLB-topic van het jaar'' verkiezing.
Precies!quote:Op vrijdag 4 december 2009 08:23 schreef Crazy Harry het volgende:
Terechte klacht.
Zoals eerder gezegd, is het bewezen dat er avond en ochtend mensen zijn, dat de maatschappij ingedeeld is op de ochtendmensen en dat avondmensen hier veel hinder van ondervinden.
Originele bericht:quote:B-mensen zouden het liefst willen werken op tijden dat het hun uitkomt. Hun bioklok vraagt daarom..
Als het om bioritme gaat zijn er twee soorten mensen: A-mensen en B-mensen. Er zijn in Nederland zo'n 3,5 miljoen B-mensen en zo'n 2 miljoen A-mensen.
Je kiest er niet voor A- of B-mens te zijn; het ligt vast in je genen. De 'klokgenen' noemt professor Till Rönneberg uit München ze. Dagblad De Pers sprak met deze hoogleraar over zijn vakgebied: de chronobiologie.
A-mensen dat zijn de vroege vogels. Volgens hun lichamelijke klok duurt de dag zo'n 23 uur. Volgens de biologische klok van een B-mens duurt het etmaal langer: 25 tot 27 uur. En dat verschil in 'kloksnelheid' zorgt er voor dat A-mensen 's ochtends zo productief zijn en dat B-mensen 's avonds graag laat opblijven en 's morgens niet uit bed zijn te branden.
Het gevolg is dat de B-mensen met een constante 'sociale jetlag' kampen en minder productief zijn. Want onze 9-tot-5 maatschappij is vooral ingesteld op de A-mens.
Als antwoord op dit onrecht bestaat er sinds kort de 'B-society': een internationale beweging die strijdt voor keuzevrijheid van werktijden. 'Het Amnesty International van de bioritmen' wordt het ook al genoemd.
Als iedereen zelf kan bepalen wanneer hij zijn werkdag begint, zou dat grote economische winst opleveren. Want tevreden B-mensen zijn gezonder én productiever. Bijkomende voordeel: spreiding van mobiliteit en dus minder files.
http://www.teleac.nl/radio/index.jsp?site=site_radio&category=1683736&nr=501613&item=2374703
Bron: de Pers
Dat is wel interessant.. Daarom ben ik ook voor afschaffing van de winkeltijdenwet. Laat alle zaken lekker open zijn wanneer ze willen, desnoods 24/7.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:58 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Precies!![]()
[..]
Originele bericht:
http://www.depers.nl/economie/296084/De-B-mensen-slaan-terug.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |