Nou de arbo maakt in dit geval geen probleem maar mijn werkgever. De arbo zei dan ook dat ik het verder moest regelen met het werk?quote:Op donderdag 3 december 2009 20:38 schreef Keiichi het volgende:
De arbodienst kan bepalen of jij wel of niet ziek bent. ff afspraak met hun maken.
Als hun zeggen dat je niet overspannen genoeg bent om thuis te blijven, ben je ook niet ziek.
ja ik vond het ook erg vreemd, ken genoeg mensen die ziek thuis hebben gezeten om redenen wat niks met het werk te maken had.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:40 schreef DABAMaster het volgende:
overspannen geen reden tot thuisblijven omdat zíj de oorzaak niet zijn? nou nog ff!
Dat is voor jou geen vrijbrief om ook maar van je werk weg te blijven.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:41 schreef fairy_85 het volgende:
ja ik vond het ook erg vreemd, ken genoeg mensen die ziek thuis hebben gezeten om redenen wat niks met het werk te maken had.
Ik blijf natuurlijk niet thuis omdat ik andere mensen kenquote:Op donderdag 3 december 2009 20:44 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat is voor jou geen vrijbrief om ook maar van je werk weg te blijven.Een werkgever heeft het recht om een ziekmelding te weigeren. Alhoewel het bij iedere werkgever anders werkt, is de te bewandelen route dat je in zo'n geval een afspraak maakt met de bedrijfsarts. Deze heeft de kennis en kunde om te bepalen of je fysieke en mentale staat een reden is om te verzuimen van je werk.
Dan moet het voor de bedrijfsarts geen probleem zijn om te constateren dat jij niet in staat bent om je werk uit te voeren. Maar dan moet je daar wel eerst even langs gaan als je dat nog niet hebt gedaan.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:45 schreef fairy_85 het volgende:
Ik blijf natuurlijk niet thuis omdat ik andere mensen kenMijn problemen zijn echt.
Daar ben ik inderdaad nog niet geweest. Bij mijn ziekmelding bij arbo was alles akkoord. Toen hebben ze me vandaag teruggebeld omdat de werkgever niet akkoord gaat en nu moet ik contact met hem opnemen. Maar ik wil eerst wat meer weten.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:46 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dan moet het voor de bedrijfsarts geen probleem zijn om te constateren dat jij niet in staat bent om je werk uit te voeren. Maar dan moet je daar wel eerst even langs gaan als je dat nog niet hebt gedaan.
Ja maar de arbo zegt dus dat hun niks kunnen doen en dat ik het moet regelen met het werk. Het lijkt mij ook een beetje de omgekeerde wereldquote:Op donderdag 3 december 2009 20:50 schreef krakkemieke het volgende:
Maak een afspraak met de Arbo en leg uit wat er aan de hand is.
Als jij het niet kan regelen met het werk kunnen ze misschien bemiddelen.
Het is sowieso niet meer dan normaal (vind ik) dat je verzuim ook rechtstreeks bij je werkgever meldt. Dat jij bepaalde informatie wil, neem ik onmiddellijk van je aan. Het is echter geen reden om hem niet te bellen. (vind ik)quote:Op donderdag 3 december 2009 20:48 schreef fairy_85 het volgende:
Daar ben ik inderdaad nog niet geweest. Bij mijn ziekmelding bij arbo was alles akkoord. Toen hebben ze me vandaag teruggebeld omdat de werkgever niet akkoord gaat en nu moet ik contact met hem opnemen. Maar ik wil eerst wat meer weten.
Dat ga ik ook zeker doen morgen, maar het kan geen kwaad om eerst wat info in te winnenquote:Op donderdag 3 december 2009 20:53 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Het is sowieso niet meer dan normaal (vind ik) dat je verzuim ook rechtstreeks bij je werkgever meldt. Dat jij bepaalde informatie wil, neem ik onmiddellijk van je aan. Het is echter geen reden om hem niet te bellen. (vind ik)
ben ik al mee bezigquote:Op donderdag 3 december 2009 20:52 schreef mrSPLIFFY het volgende:
weet je hoeveel mensen er thuis zitten omdat ze op zondag bij de voetbal een knie oid
verdraaid hebben?
nou dan mogen die ook allemaal weer aan t werk hoor als t zo zou zijn...
ik zeg gebruik de tijd dat je thuis zit om lekker te solliciteren gelijk
helemaal uitpluizenquote:Op donderdag 3 december 2009 20:54 schreef maess het volgende:
Te overspannen om te werken maar wel capabel om dit helemaal uit te pluizen en afspraken te maken.
Blijkbaar had je deze informatie niet nodig om je ziek te melden. Waarom heb je deze informatie dan wel nodig om je manager te woord te staan?quote:Op donderdag 3 december 2009 20:55 schreef fairy_85 het volgende:
Dat ga ik ook zeker doen morgen, maar het kan geen kwaad om eerst wat info in te winnen
Vind het ook een beetje overdreven om gelijk al het JL te bellen omdat je werkgever met je spreken. Wellicht valt het allemaal wel mee.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:57 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Blijkbaar had je deze informatie niet nodig om je ziek te melden. Waarom heb je deze informatie dan wel nodig om je manager te woord te staan?
Gewoon thuis blijven. Als werkgever belt ben je NIET verplicht om te zeggen wat je hebt (of in dit geval hoe het gaat) en al helemaal niet waarneer je nu weer aan het werk kunt. Daar is de arbodienst voor, dus ben vrij verbaasd dat een arbodienst zoiets zegt.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:40 schreef fairy_85 het volgende:
[..]
Nou de arbo maakt in dit geval geen probleem maar mijn werkgever. De arbo zei dan ook dat ik het verder moest regelen met het werk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |