abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75259462
Ik heb me overspannen gemeld op het werk, maar nu hoor ik van de arbo dat mijn werkgever niet akkoord gaat met mijn ziekmelding omdat het door priveproblemen komt en niet door het werk. Morgen heb ik al een afspraak bij het juridisch loket om info in te winnen maar misschien weten jullie hier ook wel iets zinnigs over te melden?
pi_75259515
De arbodienst kan bepalen of jij wel of niet ziek bent. ff afspraak met hun maken.

Als hun zeggen dat je niet overspannen genoeg bent om thuis te blijven, ben je ook niet ziek.
pi_75259552
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:38 schreef Keiichi het volgende:
De arbodienst kan bepalen of jij wel of niet ziek bent. ff afspraak met hun maken.

Als hun zeggen dat je niet overspannen genoeg bent om thuis te blijven, ben je ook niet ziek.
Nou de arbo maakt in dit geval geen probleem maar mijn werkgever. De arbo zei dan ook dat ik het verder moest regelen met het werk?
pi_75259559
overspannen geen reden tot thuisblijven omdat zíj de oorzaak niet zijn? nou nog ff!
pi_75259596
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:40 schreef DABAMaster het volgende:
overspannen geen reden tot thuisblijven omdat zíj de oorzaak niet zijn? nou nog ff!
ja ik vond het ook erg vreemd, ken genoeg mensen die ziek thuis hebben gezeten om redenen wat niks met het werk te maken had.
pi_75259636
Dadelijk gaan ze nog beweren dat als je een ongeluk hebt gehad je toch moet komen werken omdat het hun schuld niet is. Naar mijn weten is het zo dat als de Arbodienst verklaart dat je niet in staat bent om te werken dat de werkgever zich daar dan aan moet houden, correct me if i'm wrong.
pi_75259654
Dus als je buiten werk om een hartinfarct krijgt, dan telt dat ook niet? Ik zou de arbo nog even bellen en uitleggen wat er aan de hand is...
Verder natuurlijk veel sterkte!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 3 december 2009 @ 20:44:01 #8
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_75259697
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:41 schreef fairy_85 het volgende:
ja ik vond het ook erg vreemd, ken genoeg mensen die ziek thuis hebben gezeten om redenen wat niks met het werk te maken had.
Dat is voor jou geen vrijbrief om ook maar van je werk weg te blijven. Een werkgever heeft het recht om een ziekmelding te weigeren. Alhoewel het bij iedere werkgever anders werkt, is de te bewandelen route dat je in zo'n geval een afspraak maakt met de bedrijfsarts. Deze heeft de kennis en kunde om te bepalen of je fysieke en mentale staat een reden is om te verzuimen van je werk.
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_75259700
Ter aanvullende info:mijn contract loopt over een korte tijd af en ze willen me nu natuulijk niet betalen omdat ik wegga. Maar goed, ik heb genoeg redenen om overspannen te zijn. Ik kan er toch ook niks aan doen dat dat gebeurd en dat het niet door het werk komt?
pi_75259745
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:44 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Dat is voor jou geen vrijbrief om ook maar van je werk weg te blijven. Een werkgever heeft het recht om een ziekmelding te weigeren. Alhoewel het bij iedere werkgever anders werkt, is de te bewandelen route dat je in zo'n geval een afspraak maakt met de bedrijfsarts. Deze heeft de kennis en kunde om te bepalen of je fysieke en mentale staat een reden is om te verzuimen van je werk.
Ik blijf natuurlijk niet thuis omdat ik andere mensen ken Mijn problemen zijn echt.
  donderdag 3 december 2009 @ 20:46:28 #11
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_75259796
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:45 schreef fairy_85 het volgende:
Ik blijf natuurlijk niet thuis omdat ik andere mensen ken Mijn problemen zijn echt.
Dan moet het voor de bedrijfsarts geen probleem zijn om te constateren dat jij niet in staat bent om je werk uit te voeren. Maar dan moet je daar wel eerst even langs gaan als je dat nog niet hebt gedaan.
pi_75259869
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:46 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Dan moet het voor de bedrijfsarts geen probleem zijn om te constateren dat jij niet in staat bent om je werk uit te voeren. Maar dan moet je daar wel eerst even langs gaan als je dat nog niet hebt gedaan.
Daar ben ik inderdaad nog niet geweest. Bij mijn ziekmelding bij arbo was alles akkoord. Toen hebben ze me vandaag teruggebeld omdat de werkgever niet akkoord gaat en nu moet ik contact met hem opnemen. Maar ik wil eerst wat meer weten.
pi_75259981
Maak een afspraak met de Arbo en leg uit wat er aan de hand is.
Als jij het niet kan regelen met het werk kunnen ze misschien bemiddelen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_75260036
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:50 schreef krakkemieke het volgende:
Maak een afspraak met de Arbo en leg uit wat er aan de hand is.
Als jij het niet kan regelen met het werk kunnen ze misschien bemiddelen.
Ja maar de arbo zegt dus dat hun niks kunnen doen en dat ik het moet regelen met het werk. Het lijkt mij ook een beetje de omgekeerde wereld
  donderdag 3 december 2009 @ 20:52:58 #15
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_75260069
weet je hoeveel mensen er thuis zitten omdat ze op zondag bij de voetbal een knie oid
verdraaid hebben?

nou dan mogen die ook allemaal weer aan t werk hoor als t zo zou zijn...

ik zeg gebruik de tijd dat je thuis zit om lekker te solliciteren gelijk
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  donderdag 3 december 2009 @ 20:53:28 #16
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_75260080
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:48 schreef fairy_85 het volgende:
Daar ben ik inderdaad nog niet geweest. Bij mijn ziekmelding bij arbo was alles akkoord. Toen hebben ze me vandaag teruggebeld omdat de werkgever niet akkoord gaat en nu moet ik contact met hem opnemen. Maar ik wil eerst wat meer weten.
Het is sowieso niet meer dan normaal (vind ik) dat je verzuim ook rechtstreeks bij je werkgever meldt. Dat jij bepaalde informatie wil, neem ik onmiddellijk van je aan. Het is echter geen reden om hem niet te bellen. (vind ik)
pi_75260136
Te overspannen om te werken maar wel capabel om dit helemaal uit te pluizen en afspraken te maken.
pi_75260145
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:53 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Het is sowieso niet meer dan normaal (vind ik) dat je verzuim ook rechtstreeks bij je werkgever meldt. Dat jij bepaalde informatie wil, neem ik onmiddellijk van je aan. Het is echter geen reden om hem niet te bellen. (vind ik)
Dat ga ik ook zeker doen morgen, maar het kan geen kwaad om eerst wat info in te winnen
pi_75260164
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:52 schreef mrSPLIFFY het volgende:
weet je hoeveel mensen er thuis zitten omdat ze op zondag bij de voetbal een knie oid
verdraaid hebben?

nou dan mogen die ook allemaal weer aan t werk hoor als t zo zou zijn...

ik zeg gebruik de tijd dat je thuis zit om lekker te solliciteren gelijk
ben ik al mee bezig
pi_75260213
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:54 schreef maess het volgende:
Te overspannen om te werken maar wel capabel om dit helemaal uit te pluizen en afspraken te maken.
helemaal uitpluizen heb een telefonische afspraak bij juridisch loket ja, ik mag dan wel overspannen zijn maar ik ben niet zo gek om genaaid te worden waar ik bijsta
  donderdag 3 december 2009 @ 20:57:05 #21
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_75260228
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:55 schreef fairy_85 het volgende:
Dat ga ik ook zeker doen morgen, maar het kan geen kwaad om eerst wat info in te winnen
Blijkbaar had je deze informatie niet nodig om je ziek te melden. Waarom heb je deze informatie dan wel nodig om je manager te woord te staan?
  donderdag 3 december 2009 @ 20:57:45 #22
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_75260252
dus als je je been breekt bij voetballen kun je ook gerust als ober verder werken: het komt immers niet door het werk... wat een vreemde manier van denken imho
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_75260258
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:57 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Blijkbaar had je deze informatie niet nodig om je ziek te melden. Waarom heb je deze informatie dan wel nodig om je manager te woord te staan?
Vind het ook een beetje overdreven om gelijk al het JL te bellen omdat je werkgever met je spreken. Wellicht valt het allemaal wel mee.
  donderdag 3 december 2009 @ 20:58:20 #24
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_75260278
dit is fok he....

everything u say can and WILL be used against u
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  donderdag 3 december 2009 @ 21:05:40 #25
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_75260565
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:40 schreef fairy_85 het volgende:

[..]

Nou de arbo maakt in dit geval geen probleem maar mijn werkgever. De arbo zei dan ook dat ik het verder moest regelen met het werk?
Gewoon thuis blijven. Als werkgever belt ben je NIET verplicht om te zeggen wat je hebt (of in dit geval hoe het gaat) en al helemaal niet waarneer je nu weer aan het werk kunt. Daar is de arbodienst voor, dus ben vrij verbaasd dat een arbodienst zoiets zegt.

Let wel op als je je niet "beter" meldt voordat je contract afloopt (en je hebt een nieuwe baan) dat je werkgever je dan "ziek" meldt bij het UWV.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')