abonnement Unibet Coolblue
pi_75257786
Ik heb bij de Rabobank een rabo totaalpakket waar ik tot 1000 euro rood mag staan. Dit is een overblijfsel uit mijn studententijd. Als ik 800 euro rood sta, denk ik dat ik dus nog 200 euro ''heb'' en geef het uit. Zo werkt dat bij mij helaas.

Ik wilde daarom eigenlijk gefaseerd gaan afbouwen. Bijvoorbeeld dat ik nog maar 500 euro rood mag staan en later helemaal niets. Ik heb op de site gekeken wat de mogelijkheden zijn, maar daar stond alleen maar hoe je je krediet kunt verhogen.
Ik heb daarom de Rabobank gebeld en ze zeiden me dat ze maar 1 pakket aanbieden en dat 1000 euro rood staan standaard is. Hij vroeg me zelfs waarom ik daar van af wil. Nou, omdat ik er rente over betaal en dat vind ik zonde. En ik geef uit, wat ik uit kan geven en dat is natuurlijk precies de bedoeling van de Rabobank, rente vangen.
Het enige wat hij voor mij zou kunnen doen is een tweede betaalrekening openen en die kun je dan wel blokkeren voor rood staan. Dan zou ik die rekening kunnen gebruiken als mijn betaalrekening en die andere rekening is dan voor de sier of zo. Je betaalt echter iets van 5 euro per kwartaal voor een tweede rekening.

Kunnen ze dit weigeren?
Zijn er andere banken waar ik wel mijn krediet gefaseerd kan verlagen?
pi_75257877
Wat een onzin. Volgens mij kan je bij ING wel gewoon kiezen tot welk bedrag je rood kan staan.
  donderdag 3 december 2009 @ 19:56:16 #3
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_75257885
Of gewoon niet zoveel uitgeven.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_75257921
Eigenlijk is dat heel simpel in mijn ogen... laat elke maand 50/100/ 200 euro staan of meer wat je kunt missen tot je de 500 euro hebt bereikt en verlaag je krediet dan direct.. Wie zijn schulden betaald , wordt niet armer maar verliest zijn geld .

Succes!
  donderdag 3 december 2009 @ 19:57:46 #5
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_75257942
ik zou al mijn geld daar weghalen. Denk eens aan die honderduizende slachtoffers *KLAP*
Boef!
pi_75257957
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:57 schreef zeemonster het volgende:
Eigenlijk is dat heel simpel in mijn ogen... laat elke maand 50/100/ 200 euro staan of meer wat je kunt missen tot je de 500 euro hebt bereikt en verlaag je krediet dan direct.. Wie zijn schulden betaald , wordt niet armer maar verliest zijn geld .

Succes!
Het probleem is dat TS het krediet niet kan verlagen.... (dat is niet het echte probleem, maar dat terzijde)
pi_75257995
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:57 schreef zeemonster het volgende:
Eigenlijk is dat heel simpel in mijn ogen... laat elke maand 50/100/ 200 euro staan of meer wat je kunt missen tot je de 500 euro hebt bereikt en verlaag je krediet dan direct.. Wie zijn schulden betaald , wordt niet armer maar verliest zijn geld .

Succes!
Dat kan dus niet bij de Rabobank. Je kunt standaard 1000 euro rood staan en dus niet 500 zoals ik wil.
Heb je de OP gelezen?
pi_75258048
iedere keer als ik de bank aan de telefoon heb vragen ze of ik rood wil kunnenl staan.....

stelletje honden...
pi_75258050
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:58 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dat kan dus niet bij de Rabobank. Je kunt standaard 1000 euro rood staan en dus niet 500 zoals ik wil.
Heb je de OP gelezen?
Je begrijpt mij niet . Is het heel moeilijk om elke maand 50 euro minder op te maken en dat dus over te houden aan het eind van de maand... dus dat je ipv 1000 in het rood aan het eind van de maand 950 in het rood staat en de maand erop dus 900 ...

En als dat dus niet tot 500 kan , dan spaar je duizend bij elkaar..
pi_75258066
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het probleem is dat TS het krediet niet kan verlagen.... (dat is niet het echte probleem, maar dat terzijde)
Ik weet wat het echte probleem is en daartegen wil ik mezelf dus in bescherming nemen.
Ik kan wel even bij de ING kijken, maar vind het eigenlijk ook wel irritant als ik overal mijn rekeningnummer moet gaan wijzigen.
Ik vind het gewoon raar dat de Rabobank geen andere opties lijkt te hebben, voor dienstverlening op maat.
pi_75258097
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:58 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dat kan dus niet bij de Rabobank. Je kunt standaard 1000 euro rood staan en dus niet 500 zoals ik wil.
Heb je de OP gelezen?
Dat gedonder hebben wij dus ook bij de Postbank ING. Wij staan in principe nooit rood maar willen wel van die mogelijkheid af en dat gaat dus niet. ¤500,- is standaard het minimum en dat hoort nu eenmaal bij de normale betaalrekening
  donderdag 3 december 2009 @ 20:04:11 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75258169
Dan moet je maar in één keer naar de nul!

Gewoon 0 aanvragen (en dat kan echt wel) wanneer je je salaris net binnen hebt gehad. Dan effe een maandje ECHT het studentengevoel laten herleven
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75258182
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:00 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Je begrijpt mij niet . Is het heel moeilijk om elke maand 50 euro minder op te maken en dat dus over te houden aan het eind van de maand... dus dat je ipv 1000 in het rood aan het eind van de maand 950 in het rood staat en de maand erop dus 900 ...

En als dat dus niet tot 500 kan , dan spaar je duizend bij elkaar..
Jij zei dat ik mijn krediet direct moet verlagen als ik nog maar 500 rood sta en dat kan dus niet.
Ik kan best proberen iedere maand wat minder rood te staan, maar ik denk niet dat ik dat structureel volhoud en er een dag komt dat er een leuk concert of wat dan ook is, of een rekening die ik niet had verwacht en ik het opneem. Ik wil daarom het rood staan bijvoorbeeld kunnen blokkeren als ik nog maar 500 rood sta, zodat er niets meer uit te geven valt.
pi_75258223
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:04 schreef eleusis het volgende:
Dan moet je maar in één keer naar de nul!

Gewoon de rekening wijzigen wanneer je je salaris net binnen hebt gehad. Dan effe een maandje ECHT het studentengevoel laten herleven
Zou ik ook best willen straks met mijn eindejaarsuitkering of zo, maar ik kan dus ook niet blokkeren bij de nul. Ik kan standaard 1000 euro rood staan en andere mogelijkheden hebben ze niet.

Kijk, Juup, een lotgenoot. Ik wil inderdaad gewoon van die mogelijkheid af kunnen en vind het van de zotte dat ze niet wat vraaggerichter werken.
pi_75258281
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:01 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat gedonder hebben wij dus ook bij de Postbank ING. Wij staan in principe nooit rood maar willen wel van die mogelijkheid af en dat gaat dus niet. ¤500,- is standaard het minimum en dat hoort nu eenmaal bij de normale betaalrekening
Bij postbank /ING kan je ook gewoon géén krediet hebben. En als je het wil afdwingen: gewoon drie maanden constant(!) rood staan. Dan sluiten ze vanzelf je kredietoptie .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 3 december 2009 @ 20:07:38 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75258289
Ze liegen, het kan wel...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 3 december 2009 @ 20:08:27 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75258332
Maar zo veel rente kost het toch ook niet trouwens? Wat zal het zijn, 8%? Dat is bij een heel jaar 1000euro rood staan 80 eurootjes per jaar... Lekker toch.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75258355
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Bij postbank /ING kan je ook gewoon géén krediet hebben. En als je het wil afdwingen: gewoon drie maanden constant(!) rood staan. Dan sluiten ze vanzelf je kredietoptie .
Maar dan lopen ook mijn automatische incasso's niet meer door en mis ik het overzicht.
pi_75258365
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:08 schreef eleusis het volgende:
Maar zo veel rente kost het toch ook niet trouwens? Wat zal het zijn, 8%? Dat is bij een heel jaar 1000euro rood staan 80 eurootjes per jaar... Lekker toch.
14%...
pi_75258399
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:08 schreef eleusis het volgende:
Maar zo veel rente kost het toch ook niet trouwens? Wat zal het zijn, 8%? Dat is bij een heel jaar 1000euro rood staan 80 eurootjes per jaar... Lekker toch.
Maar in feite heb ik die 1000 euro maar 1 keer ''gehad'' en uitgegeven. En betaal ik dus nu, 14 jaar na dato, nog steeds ieder jaar 80 euro daarover.

Ik betaal volgens mij iets van 9 euro per maand en dat is 108 euro op jaarbasis..
pi_75258440
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:04 schreef Xennia het volgende:

[..]

Jij zei dat ik mijn krediet direct moet verlagen als ik nog maar 500 rood sta en dat kan dus niet.
Ik kan best proberen iedere maand wat minder rood te staan, maar ik denk niet dat ik dat structureel volhoud en er een dag komt dat er een leuk concert of wat dan ook is, of een rekening die ik niet had verwacht en ik het opneem. Ik wil daarom het rood staan bijvoorbeeld kunnen blokkeren als ik nog maar 500 rood sta, zodat er niets meer uit te geven valt.
Ik ben niet bekend met roodstaan , vandaar dat ik er vanuit ging dat dat kon Ik geef je slechts tips voor zover ik kan bedenken , ga je nu een ander zitten afkatten omdat er per ongeluk verkeerd wordt gelezen?
Zoals ik later zei dan spaar je duizend bij elkaar.. maar goed mijn probleem is het niet.
pi_75258505
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:11 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Ik ben niet bekend met roodstaan , vandaar dat ik er vanuit ging dat dat kon Ik geef je slechts tips voor zover ik kan bedenken , ga je nu een ander zitten afkatten omdat er per ongeluk verkeerd wordt gelezen?
Zoals ik later zei dan spaar je duizend bij elkaar.. maar goed mijn probleem is het niet.
Waar kat ik je af
En ik kan wel duizend euro bij elkaar sparen, maar dan kan ik er nog steeds niet bij de Rabo voor zorgen dat ik nooit meer rood kan staan.
pi_75258506
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:09 schreef Xennia het volgende:

[..]

Maar dan lopen ook mijn automatische incasso's niet meer door en mis ik het overzicht.
Krediet verschaft geen overzicht, en je of de bodem nu 0,00 of -1000,00 is: je moet zorgen voor voldoende saldo om die incasso's te kunnen laten uitvoeren. Het verschil zit tussen je oren, het is fictieve boekhoudkunde.
Waarover je pittige rente betaalt. En die geregistreerd staat bij BKR en dus invloed heeft op zaken als hypotheekhoogte.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_75258639
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:13 schreef Xennia het volgende:

[..]

Waar kat ik je af
En ik kan wel duizend euro bij elkaar sparen, maar dan kan ik er nog steeds niet bij de Rabo voor zorgen dat ik nooit meer rood kan staan.
Daar ben je dan ook zelf uit eindelijk bij... Dat is niet de zorg van de Rabobank om jou met geld om te kunnen laten gaan.
pi_75258667
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Krediet verschaft geen overzicht, en je of de bodum nu 0,00 of -1000,00 is: je moet zorgen voor voldoende saldo om die incasso's te kunnen laten uitvoeren. Het verschil zit tussen je oren, het is fictieve boekhoudkunde.
Waarover je pittige rente betaalt. En die geregistreerd staat bij BKR en dus invloed heeft op zaken als hypotheekhoogte.
Nee, de automatische incasso's geven me overzicht. Ik heb in mijn studententijd wel eens een blokkade gehad op mijn krediet en dan kreeg je een poos later een brief dat iets niet afgeschreven kon worden. Daarna krijg je een betalingsherinnering van een rekening, maar was mijn stufi en loontje er nog niet. En zo kwam ik in de problemen.

Ik wil dus zorgen voor die bodem van 0 en voldoende saldo, maar die bodem van 0 kan niet. Zeggen ze. Ik wil van die pittige rente af.
pi_75258701
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:16 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Daar ben je dan ook zelf uit eindelijk bij... Dat is niet de zorg van de Rabobank om jou met geld om te kunnen laten gaan.
Ondanks dat ik vind dat TS wel wat beter met geld zou mogen omgaan, hebben banken wel degelijk een zorgplicht. Vind het dan ook belachelijk dat ze niet de mogelijkheid bieden om helemaal niet rood te kunnen staan.
pi_75258897
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:17 schreef Xennia het volgende:

[..]

Nee, de automatische incasso's geven me overzicht. Ik heb in mijn studententijd wel eens een blokkade gehad op mijn krediet en dan kreeg je een poos later een brief dat iets niet afgeschreven kon worden. Daarna krijg je een betalingsherinnering van een rekening, maar was mijn stufi en loontje er nog niet. En zo kwam ik in de problemen.

Ik wil dus zorgen voor die bodem van 0 en voldoende saldo, maar die bodem van 0 kan niet. Zeggen ze. Ik wil van die pittige rente af.
Bodem van 0 moeten ze aanbieden. Dus géén kredietfaciliteit. De bank kan en mag (en moet soms) de kredietruimte weigeren. Ik zou eens een bezoekje afleggen aan het kantoor.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_75259027
Oh, het goede nieuws is dat per 1-1-2010 de rente op het krediet verlaagd wordt.
Rabobank hanteert nu 15,8% op jaarbasis, per 1-1 wordt het wettelijk maximum 15% (is nu 16%).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_75259418
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Bodem van 0 moeten ze aanbieden. Dus géén kredietfaciliteit. De bank kan en mag (en moet soms) de kredietruimte weigeren. Ik zou eens een bezoekje afleggen aan het kantoor.
Ga ik doen.
pi_75261580
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:01 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat gedonder hebben wij dus ook bij de Postbank ING. Wij staan in principe nooit rood maar willen wel van die mogelijkheid af en dat gaat dus niet. ¤500,- is standaard het minimum en dat hoort nu eenmaal bij de normale betaalrekening
Bij ING zijn de stappen 500, 1000, 1500, etc.

En je limiet intrekken is gewoon mogelijk. Telefonisch is dat wat lastig.
Maar even een briefje schrijven met het verzoek het limiet in te trekken en op 0 te zetten en met je handtekening erop (en evt. die van de mederekeninghouder). Sturen naar:

ING afd. Betalen
Antw. nr. 2
6800 PB Arnhem

1 a 2 weken wachten en voila!
  donderdag 3 december 2009 @ 21:42:48 #31
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_75262123
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:29 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Bij ING zijn de stappen 500, 1000, 1500, etc.

En je limiet intrekken is gewoon mogelijk. Telefonisch is dat wat lastig.
Maar even een briefje schrijven met het verzoek het limiet in te trekken en op 0 te zetten en met je handtekening erop (en evt. die van de mederekeninghouder). Sturen naar:

ING afd. Betalen
Antw. nr. 2
6800 PB Arnhem

1 a 2 weken wachten en voila!
Jezus, heb je überhaupt een deel van dit topic gelezen?
Het gaat hier helemaal niet om de ING maar om de Rabo.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_75262167
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:42 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Jezus, heb je überhaupt een deel van dit topic gelezen?
Het gaat hier helemaal niet om de ING maar om de Rabo.
Hij reageert op iemand die bij de ING zit...
pi_75262642
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:42 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Jezus, heb je überhaupt een deel van dit topic gelezen?
Het gaat hier helemaal niet om de ING maar om de Rabo.
Frustraties thuis?
pi_75262962
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:42 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Jezus, heb je überhaupt een deel van dit topic gelezen?
Het gaat hier helemaal niet om de ING maar om de Rabo.
Jij wel zeker ?
pi_75263376
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:29 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Bij ING zijn de stappen 500, 1000, 1500, etc.

En je limiet intrekken is gewoon mogelijk. Telefonisch is dat wat lastig.
Maar even een briefje schrijven met het verzoek het limiet in te trekken en op 0 te zetten en met je handtekening erop (en evt. die van de mederekeninghouder). Sturen naar:

ING afd. Betalen
Antw. nr. 2
6800 PB Arnhem

1 a 2 weken wachten en voila!
Ga ik doen, bedankt
pi_75263485
Ik weet niet wie je aan de telefoon hebt gehad, maar die persoon heeft zitten kletsen. Het kan wel degelijk bij de Rabobank. Bij mij is dat standaard-krediet al eens een keer spontaan van m'n rekening verdwenen. (Iets wat overigens totaal NIET amusant is als je daar achter komt als je in het buitenland zit, en door wat extra uitgaven dat krediet net even nodig had .)
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_75263531
Bouw het bedrag op op een spaarrekening en los het in een keer af. Ik had 2 van dit soort fratsen en toen ik geld had heb ik ze beide op 0 gezet en heb het rood staan onmogelijk gemaakt (wat bij de ING dus wél kan).

Succes.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_75263688
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:04 schreef Xennia het volgende:

[..]

Jij zei dat ik mijn krediet direct moet verlagen als ik nog maar 500 rood sta en dat kan dus niet.
Ik kan best proberen iedere maand wat minder rood te staan, maar ik denk niet dat ik dat structureel volhoud en er een dag komt dat er een leuk concert of wat dan ook is, of een rekening die ik niet had verwacht en ik het opneem. Ik wil daarom het rood staan bijvoorbeeld kunnen blokkeren als ik nog maar 500 rood sta, zodat er niets meer uit te geven valt.
Voor een concert snap ik dat je er van af wilt..

Maar die onverwachte rekening, daar heb je het dan toch voor nodig, je kan dan beter rood staan dan je rekening niet betalen..?
pi_75263742
Ik heb een betaalrekening bij de Rabo, zónder roodstand. Dat kun je gewoon aanvragen, hetzelfde geldt voor 500 euro limiet (had ik daarvoor).
Als je jezelf niet vertrouwt, is het misschien mogelijk via iemand anders te sparen (goede betrouwbare vriendin, ouders, broer of zus?) en dan in 1x het hele bedrag aflossen en op nul laten zetten?
pi_75264043
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:14 schreef Kaza het volgende:
Ik heb een betaalrekening bij de Rabo, zónder roodstand. Dat kun je gewoon aanvragen, hetzelfde geldt voor 500 euro limiet (had ik daarvoor).
Als je jezelf niet vertrouwt, is het misschien mogelijk via iemand anders te sparen (goede betrouwbare vriendin, ouders, broer of zus?) en dan in 1x het hele bedrag aflossen en op nul laten zetten?
Dat doe ik al, bij mijn ouders. Maar die kerel van de rabo beweerde dus dat ik het niet op 0 kan zetten.
Ik ga wel eens langs bij het kantoor.
Hij zei dat ze die 500 euro limiet vroeger wel hadden, maar nu niet meer. Hoe lang geleden had jij dat?

Een rekening die ik niet verwacht, moet ik inderdaad gewoon kunnen betalen. Als ik niet rood zou kunnen staan, zou ik de rekening betalen en dan de rest van de maand heel zuinig leven, maar als ik wel rood kan staan zou ik er verder weinig om malen. Slecht, ik weet het.
pi_75267147
Bij Rabo internetbankieren zit een knop 'bestedingsruimte' wijzigen. Ik heb er nooit opgeklikt, maar misschien kan je die proberen. Die limiet van 1000 is volgens mij alleen verplicht als je een credit card hebt.
pi_75267487
quote:
Op donderdag 3 december 2009 23:33 schreef Schuifpui het volgende:
Bij Rabo internetbankieren zit een knop 'bestedingsruimte' wijzigen. Ik heb er nooit opgeklikt, maar misschien kan je die proberen. Die limiet van 1000 is volgens mij alleen verplicht als je een credit card hebt.
Je kunt je bestedingsruimte daarmee denk ik alleen maar groter maken. Een creditcard heb ik niet, zo verstandig ben ik nog wel
pi_75267620
quote:
Op donderdag 3 december 2009 23:43 schreef Xennia het volgende:

[..]

Je kunt je bestedingsruimte daarmee denk ik alleen maar groter maken. Een creditcard heb ik niet, zo verstandig ben ik nog wel
Wat heb je daarnou aan. Probeer het gewoon ff. En waarom zou je het volgens jou alleen maar groter kunnen maken?
pi_75267730
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:20 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dat doe ik al, bij mijn ouders. Maar die kerel van de rabo beweerde dus dat ik het niet op 0 kan zetten.
Ik ga wel eens langs bij het kantoor.
Hij zei dat ze die 500 euro limiet vroeger wel hadden, maar nu niet meer. Hoe lang geleden had jij dat?

Een rekening die ik niet verwacht, moet ik inderdaad gewoon kunnen betalen. Als ik niet rood zou kunnen staan, zou ik de rekening betalen en dan de rest van de maand heel zuinig leven, maar als ik wel rood kan staan zou ik er verder weinig om malen. Slecht, ik weet het.
Die 500 limiet was tot 5 jaar geleden. Toen heb ik het zelf terug laten brengen naar 0. Misschien snapte die man het niet, een limiet van 0 is misschien niet mogelijk maar wel een betaalrekening zonder krediet (wat natuurlijk op hetzelfde neerkomt).
Is het een optie om, als je eenmaal 1000 euro hebt gespaard bij je ouders, het krediet te laten opheffen. En daarna doorsparen bij je ouders, voor die onverwachte rekening die je dan daarvan kunt betalen? Op die manier kun je misschien een leuk spaarpotje opbouwen zonder in de verleiding te komen.

Wat ook slim is: bekijk je afschrifjes eens van de afgelopen 6 maanden, en schrijf alle rekeningen op die er maandelijks af gaan. Reken uit hoeveel dit maandelijks is, dan kijk je hoeveel er gemiddeld per maand binnenkomt. Als je geld dan binnenkomt, weet je hoeveel je moet laten staan om de rekeningen te kunnen betalen + nog wat extra's dat je laat staan. Op die manier loop je je achterstand langzaam in. De rest van het geld haal je van de bank af, en je gebruikt je pasje voor de rest van de maand niet meer (en als je jezelf niet vertrouwt, dan laat je een ander maar op je pasje passen). Van dit contante geld moet je dan rondkomen heel de maand.
pi_75267827
Bij Rabo is het blijkbaar minimaal 1000, of niets. Gewoon naar de bank gaan en het rood staan opheffen. Dat was wel heel erg moeilijk om te vinden hoor.
pi_75269730
Wat Kaza zegt,reserveer de bedragen op een maand basis spaar die op en zet de bedragen op nul.

Of doe wat ik doe en open een extra rekening waarvan elke maand de vaste bedragen afgeschreven worden en laat die bedragen daar gewoon van afschrijven.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_75291583
quote:
Op donderdag 3 december 2009 23:47 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Wat heb je daarnou aan. Probeer het gewoon ff. En waarom zou je het volgens jou alleen maar groter kunnen maken?
Pff, ik ging daarvan uit omdat die kerel aan de telefoon zei dat het niet mogelijk was om je krediet te verlagen. Maar ik heb het net geprobeerd op de site en inderdaad, ik kan alleen maar verhogen.
quote:
Op donderdag 3 december 2009 23:53 schreef Schuifpui het volgende:
Bij Rabo is het blijkbaar minimaal 1000, of niets. Gewoon naar de bank gaan en het rood staan opheffen. Dat was wel heel erg moeilijk om te vinden hoor.
Je hoeft niet te doen alsof ik achterlijk ben hoor.
Ik heb op de site gekeken en met iemand van de bank gesproken en de boodschap blijft hetzelfde: ik kan 1000 euro rood staan en er niet voor zorgen dat rood staan niet mogelijk is. Ik ga nog wel langs bij het kantoor om te kijken of ik daar andere informatie krijg.

Kaza en geevee, bedankt voor het meedenken. Ik ben me de laatste maanden al bewuster geworden van mijn inkomsten- en uitgavenpatroon. Ik red het op zich prima, sta alleen aan het eind van de maand bijna 1000 euro rood.
pi_75294730
Toch durf ik er $100 op te zetten dat het wel kan. Het zijn allemaal handmatige instellingen en in principe kunnen ze vrijwel alles veranderen. Het moet zeker mogelijk zijn, aangezien je ook een rekening zonder roodstand kan openen. Ze doen wel vaak moeilijk, maar even langsgaan lijkt me het beste.

Ik heb het zelf met m'n credit crad gehad. Ik wilde een hogere limiet op een studentenrekening. In principe kan dat volgens de voorwaarden niet, maar even contact opnemen, de reden duidelijk maken en uiteindelijk hebben ze het verhoogd.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 december 2009 @ 21:06:32 #49
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75297383
Ik begrijp je situatie eigenlijk wel TS, ik heb een krediet van 300 euro op mijn betaalrekening. Nog een 'erfenis' uit het guldentijdperk, was namelijk ook 500 gulden en dat hebben ze min of meer afgerond. Tegenwoordig bestaat deze kredietlimiet niet meer en ABN probeert me drie/vier keer per jaar over te halen om een kredielimiet van minimaal 1000 euro eraan te hangen. Zonder succes, ik ken mezelf te goed
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_75298053
Ik werk bij de Rabo, en ja het is mogelijk. Het beste wat je kan doen is gewoon een ondertekende brief sturen naar je Rabobank t.a.v. LAC. Daar wordt het als het goed is gelijk door een medewerker verwerkt en ben je van al het gedonder af.
TRV
pi_75300501
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:22 schreef HomoSaabiens het volgende:
Ik werk bij de Rabo, en ja het is mogelijk. Het beste wat je kan doen is gewoon een ondertekende brief sturen naar je Rabobank t.a.v. LAC. Daar wordt het als het goed is gelijk door een medewerker verwerkt en ben je van al het gedonder af.
QFT. Tuurlijk kun je het krediet opzeggen, dat is geen enkel probleem. Waarschijnlijk had je een simpele ziel aan de lijn die niet zo ver nadacht. Je kunt het limiet inderdaad niet op 0 zetten, een krediet van 0 euro slaat nergens op. Maar KOB stopzetten natuurlijk wel. Beetje stom dat hij daar zelf niet mee kwam.
Mocht je volgende contactpersoon bij de Rabo nog steeds beweren van niet, dan zie ik graag de naam van de lokale bank in mijn PM.
Da gao nie nou!
pi_75326615
Ik heb vorig jaar exact hetzelfde "probleem" gehad. Ik kon tot 1000 euro rood staan bij de rabobank en ik bleef het geld maar uitgeven alsof het mijn eigen geld was en geen geleend geld. Dit ging ruim 9 jaar zo.
Bij mij hebben ze het verzoek om niet meer rood te kunnen staan wel geaccepteerd. Nadat ik salaris had gekregen werd de bestedingsruimte aangepast zodat ik niet meer rood kon staan. Ik ben blij dat ik die stap genomen heb. Sparen kan ik nog altijd niet echt, maar ik sta tenminste niet meer rood.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 6 december 2009 @ 02:00:43 #53
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_75329854
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:05 schreef Xennia het volgende:

[..]

Zou ik ook best willen straks met mijn eindejaarsuitkering of zo, maar ik kan dus ook niet blokkeren bij de nul. Ik kan standaard 1000 euro rood staan en andere mogelijkheden hebben ze niet.

Kijk, Juup, een lotgenoot. Ik wil inderdaad gewoon van die mogelijkheid af kunnen en vind het van de zotte dat ze niet wat vraaggerichter werken.
bij de Rabo kun je echt wel je krediet helemaal stopzetten.
Het kan zijn dat jouw pakket niet aangepast kan worden, dan stap je over naar een pakket waarbij dat wel kan.

En anders stap je over naar ING of ABN, aangezien je bij openen sowieso aan kunt geven niet rood te willen staan.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zondag 6 december 2009 @ 02:04:31 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75329894
Ah, herkenbaar! Ik ben van plan om gewoon elke maand 100 euro te sparen op mijn spaarrekening. Dan in 1 keer aanzuiveren en direct opzeggen.
Resistance is futile.
  zondag 6 december 2009 @ 02:06:45 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75329923
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Bij postbank /ING kan je ook gewoon géén krediet hebben. En als je het wil afdwingen: gewoon drie maanden constant(!) rood staan. Dan sluiten ze vanzelf je kredietoptie .
Ze blokkeren je rekening pas op het moment dat je constant tevéél rood staat bij Rabobank. Maar dan kun je je rekeningen ook niet meer betalen.
Resistance is futile.
pi_75334296
quote:
Op zondag 6 december 2009 02:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ze blokkeren je rekening pas op het moment dat je constant tevéél rood staat bij Rabobank. Maar dan kun je je rekeningen ook niet meer betalen.
Ze trekken je limiet in en geven je een bkr-notitie als je langer dan 3 maanden rood staat. De voorwaarde is namelijk dat je minimaal 1 volledige werkdag in de 3 maanden een positief saldo hebt.
  zondag 6 december 2009 @ 12:55:48 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75334456
quote:
Op zondag 6 december 2009 12:49 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Ze trekken je limiet in en geven je een bkr-notitie als je langer dan 3 maanden rood staat. De voorwaarde is namelijk dat je minimaal 1 volledige werkdag in de 3 maanden een positief saldo hebt.
Dan zijn ze daar bij mij in het verleden wel eens makkelijk over geweest, geloof ik. Of ze hebben iets over het hoofd gezien, kan ook.
Resistance is futile.
pi_75497486
quote:
Op zondag 6 december 2009 12:49 schreef Mr.Mojito het volgende:

[..]

Ze trekken je limiet in en geven je een bkr-notitie als je langer dan 3 maanden rood staat. De voorwaarde is namelijk dat je minimaal 1 volledige werkdag in de 3 maanden een positief saldo hebt.
Volgens mij was dat bij de postbank, met een studentenrekening. Voor zover ik weet zal het de rabo een zorg wezen hoe lang je rood staat.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_75499112
Je hebt een lompe boer aan de lijn gehad vrees ik. Werk er namelijk zelf en je kan ten alle tijden je krediet op een betaalrekening opheffen. Enige voorwaarde is uiteraard dat je nu dan niet meer rood staat.. Dit kan je het beste even op een kantoor gaan doen, maar telefonisch moet het ook kunnen.

Owja en over dat het standaard in je pakket zit klopt, maar het is niet verplicht!
pi_75499236
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:13 schreef Poit- het volgende:
Je hebt een lompe boer aan de lijn gehad vrees ik. Werk er namelijk zelf en je kan ten alle tijden je krediet op een betaalrekening opheffen. Enige voorwaarde is uiteraard dat je nu dan niet meer rood staat.. Dit kan je het beste even op een kantoor gaan doen, maar telefonisch moet het ook kunnen.

Owja en over dat het standaard in je pakket zit klopt, maar het is niet verplicht!
Kun je het ook geleidelijk verlagen? Eerst tot 500 en later 0 rood staan of zo?
pi_75499411
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:16 schreef Xennia het volgende:

[..]

Kun je het ook geleidelijk verlagen? Eerst tot 500 en later 0 rood staan of zo?
Ja dat kan, maar niet altijd. Loop morgen gewoon een kantoor binnen en het is zo geregeld. Het kan zijn dat lokale banken andere richtlijnen aanhouden en dus alleen een kob van ¤1000 verstrekken. Vestigingen waar ik heb gezeten was ¤500 ook mogelijk. Als je het verhaal uitlegt aan een adviseur zal deze het wel snappen en met jou een regeling kunnen treffen.
pi_78312227
Nou ben bij de balie geweest en was allemaal geen enkel probleem. Ik sta nu nooit meer rood (en dat mocht ook niet nu ik een huis heb gekocht). Voelt goed dit.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 22 februari 2010 @ 19:12:03 #63
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_78314136
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:14 schreef Xennia het volgende:
Nou ben bij de balie geweest en was allemaal geen enkel probleem. Ik sta nu nooit meer rood (en dat mocht ook niet nu ik een huis heb gekocht). Voelt goed dit.
gefeliciteerd!!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')