Vorige week is hier in de wijk nog een ongelovige homo aangehouden die niet van kleine jongetjes kon afblijven.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vorig jaar is hier nog 2 dorpen verder een pastoor betrapt toen hij een misdienaar misbruikte, jochie was 13..
Hee, jij was degene die niets van kindermisbruik door katholieke priesters wilde weten, verstandige mensen weten dat dit een wijdverbreid kwaad is in de katholieke kerk.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:37 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Vorige week is hier in de wijk nog een ongelovige homo aangehouden die niet van kleine jongetjes kon afblijven.
Hiermee wil ik niet insinueren dat alle homo's of ongelovigen slecht zijn.
Misbruik door geestelijken komt net zo vaak voor als criminaliteit bij allochtonen, incidenteel dus, maar de rechtse pers vindt het leuk om incidenten altijd uit te vergroten.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hee, jij was degene die niets van kindermisbruik door katholieke priesters wilde weten, verstandige mensen weten dat dit een wijdverbreid kwaad is in de katholieke kerk.
Bovendien vind jij het prima als homos gekwetst worden. Je morele standaard is belachelijk.
Misbruik door geestelijken werd jarenlang, wat zeg ik decennia lang de hand boven het hoofd gehouden door de kerk, ontkent, druk uitgevoerd om het stil te houden. Dat is het issue. De priesters werden niet direct aangepakt en aan de wetgever overgedragen, nee, er werd en wordt alles aan gedaan om het onder het tapijt te vegen. DAT is het issue.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:54 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Misbruik door geestelijken komt net zo vaak voor als criminaliteit bij allochtonen, incidenteel dus, maar de rechtse pers vindt het leuk om incidenten altijd uit te vergroten.
Je moest eens weten hoe vaak in het bedrijfsleven viezeriken de hand boven het hoofd wordt gehouden. Vaak zijn het zelfs leidinggevenden met een machtspositie en durven slachtoffers geen aangifte te doen uit angst hun baan te verliezen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 22:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Misbruik door geestelijken werd jarenlang, wat zeg ik decennia lang de hand boven het hoofd gehouden door de kerk, ontkent, druk uitgevoerd om het stil te houden. Dat is het issue. De priesters werden niet direct aangepakt en aan de wetgever overgedragen, nee, er werd en wordt alles aan gedaan om het onder het tapijt te vegen. DAT is het issue.
waarom veroordeel je het daar wel en in je kerk niet? Een kerk die zichzelf heeft uitgeroepen als hoeders van de moraal waar jij je zo graag op beroept? Je hebt het echt vuistdik achter de oren en tonnen boter op je hoofd.quote:Op vrijdag 4 december 2009 22:02 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe vaak in het bedrijfsleven viezeriken de hand boven het hoofd wordt gehouden. Vaak zijn het zelfs leidinggevenden met een machtspositie en durven slachtoffers geen aangifte te doen uit angst hun baan te verliezen.
Bron/?quote:Op zondag 6 december 2009 17:17 schreef Manono het volgende:
alleen lelijke enge oude mannen kunnen nog naar de hemel so who wants to be there anyway
nou, als je ziet welke personen anderen doorgaans uit die hemel uitsluiten hoef ik er niet zo nodig heenquote:
quote:zo 06 dec 2009, 14:53
Amerikanen kiezen tweede homobisschop
LOS ANGELES - Het anglicaanse bisdom Los Angeles in het westen van de Verenigde Staten heeft zaterdag (Amerikaanse tijd) de openlijk homoseksuele priester Mary Glasspool tot hulpbisschop gekozen. Als de landelijke kerk met de keuze instemt, wordt de 55-jarige Glasspool uit Baltimore, die al 27 priester van de Episcopaalse (anglicaanse) Kerk is, de tweede openlijk homoseksuele bisschop in de Amerikaanse kerk. In 2003 werd Gene Robinson bisschop van New Hampshire.
Is geen priesterquote:Op zondag 6 december 2009 18:23 schreef Deprater het volgende:
Deze priester kan een hiernamaals dan wel vergeten![]()
[..]
Oh ja, er is een verschil tussen praktiserend homo en niet-praktiserendquote:Op maandag 7 december 2009 14:50 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Is geen priester
Rome heeft geen vrouwelijke priesters ....
En met een celibaat.... hoe kun je dan homnozijn...je praktiseerd nl geen sex
quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:34 schreef ouderejongere het volgende:
Ik ben sinds vijf jaar katholiek, maar kindermisbruik heb ik nog nooit gezien in de kerk.
Dit is weer een nodeloos kwetsend topic.
quote:wo 30 dec 2009, 21:24
Ex-aartsbisschop veroordeeld voor misbruik
BUENOS AIRES - Een ex-aartsbisschop is in Argentinië veroordeeld tot acht jaar cel, omdat hij een priesterstudent seksueel heeft misbruikt. Dat meldden Argentijnse media woensdag.
Edgardo Storni leidde van 1984 tot 2002 het aartsbisdom Santa Fe in het noorden van Argentinië. Hij werd in die tijd geregeld beschuldigd van misbruik. Het Vaticaan onderzocht in 1994 47 meldingen van seksueel misbruik door Storni, maar dat onderzoek bleef vruchteloos.
Een boek uit 2002 waarin Storni voorkomt, blies de aantijgingen nieuw leven in. Justitie in Argentinië begon een onderzoek. Storni, die in 2002 was afgetreden als aartsbisschop, werd uiteindelijk aangeklaagd voor het misbruik van een jongen. Hij heeft de beschuldigingen echter altijd tegengesproken en liet daarom direct weten tegen het vonnis in beroep te zullen gaan.
De Rooms-Katholieke Kerk is de afgelopen jaren geregeld in opspraak gekomen door het seksueel misbruik van kleine kinderen door geestelijken.
Onder meer in de Verenigde Staten hebben bisdommen honderden miljoenen dollars aan schadevergoedingen betaald aan de slachtoffers.
Miljoenen!quote:Op woensdag 30 december 2009 22:24 schreef Martijn_77 het volgende:
Oeps het Vaticaan zegt het dan zal het waar zijn......![]()
Even serieus.
Wie neemt dat achterhaalde groepje geloofsfreaks nog serieus?
Die werken aan de Noord-Zuidlijnquote:Op donderdag 31 december 2009 01:31 schreef Buzios het volgende:
Maar hoe zit dat dan met metrosexuelen ?
Hermafrodieten worden zo geboren. Hoe dat men hun sexuele voorkeuren zit...tja dat weet ik ook niet.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:49 schreef Deprater het volgende:
Maar wat dan over de hermafrodieten??
Zo denken ze er al vele eeuwen over, dus om nou te zeggen dat het met de dag gekker wordt, is ietwat naief.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:49 schreef Deprater het volgende:
Het wordt met de dag gekker, priesters die aan pimeltjes van kleine jongens zuigen, komen die wel in de hemel??![]()
Leuke troll pogingquote:Op donderdag 31 december 2009 02:08 schreef Buzios het volgende:
[..]
Hermafrodieten worden zo geboren. Hoe dat men hun sexuele voorkeuren zit...tja dat weet ik ook niet.
Homosexuelen, worden die ook als homosexueel geboren of is dat een ontwikkeling ?
Wanneer ze zo worden geboren, vanwaar dan borstvoeding ?
Ik bedoel, dan zouden ze liever voeding krijgen bij de man, en zonder op in details in te gaan, dat zou de vader dan weer pedosexueel maken....
hmm, bijzonder gecompliceerd allemaal...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |