abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75239270
quote:
De Amerikaanse staat New York stelt het huwelijk niet open voor homoseksuelen. Ook partijgenoten van de Democratische president Barack Obama stemden vandaag tegen het voorstel.

De Senaat van New York, waarin de Democraten een meerderheid hebben, verwierp het homohuwelijk met 38 tegen 24 stemmen. De Democratische gouverneur David Paterson had eerder aangekondigd de openstelling van het huwelijk goed te keuren, mocht het parlement instemmen. New York had de zesde Amerikaanse staat kunnen worden die huwelijken tussen homo's goedkeurt.

De Amerikaanse hoofdstad Washington zette eerder deze week een belangrijke stap richting erkenning. Een commissie van de gemeenteraad sprak zich met grote meerderheid voor het homohuwelijk uit, ondanks forse kritiek van de katholieke kerk die dreigde uit plaatselijke hulpprojecten te stappen.
Democraten New York tegen homohuwelijk

Andere topic toch maar dicht gegooid. Vond het wel nieuwswaardig, maar heb geen tijd een discussie te openen. Dus maar even een reactie waar ik mij wel in kan vinden
quote:
Op donderdag 3 december 2009 08:50 schreef Qebbel het volgende:
Jammer dat mensen vinden dat ze het recht hebben te beslissen over het geluk van anderen. Belachelijk zelfs, dat ze dat ook proberen tegen te werken! Want wat hebben zij er nou voor last van, wanneer twee mensen die van elkaar houden met elkaar trouwen?

NYC is een van de meest vooruitstrevende steden betreft homoseksualiteit. Veel meer nog dan Amsterdam, bijv. Mensen zijn zeer tolerant en gayfriendly ! Helaas loopt de staat zelf nogal wat achter op de stad.

Een gemiste kans!
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_75239445
Heerlijke mensen toch bij de katholieke kerk
  donderdag 3 december 2009 @ 11:16:50 #3
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_75240511
USA the land of the brave an the free

als je dus hetero, liefst blank(obama uitzondering) en christen bent anders heb je er geen flikker te zoeken daar
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_75240538
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:16 schreef Knuffelzacht het volgende:
USA the land of the brave an the free

als je dus hetero, liefst blank(obama uitzondering) en christen bent anders heb je er geen flikker te zoeken daar
Het gaat voer New York, niet over de hele VS. En waarom zeur je niet over Duitsland, Engeland, Frankrijk enzovoorts?
pi_75240568
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:36 schreef Koekz het volgende:
Heerlijke mensen toch bij de katholieke kerk
Volgens mij lees je het bericht maar half.
  donderdag 3 december 2009 @ 11:19:10 #6
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_75240574
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:17 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Het gaat voer New York, niet over de hele VS. En waarom zeur je niet over Duitsland, Engeland, Frankrijk enzovoorts?
Omdat de TT niet 'Democraten New York alsmede Duitsland, Engeland, Frankrijk enzovoorts tegen homohuwelijk' is.
En omdat de USA zich er inderdaad nogal op laten voorstaan dat ze de ultieme vrijheid vertegenwoordigen.
  donderdag 3 december 2009 @ 11:20:16 #7
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_75240595
o
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:17 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

omdat zij niet pretenderen land of the brave en the free te zijn
pi_75240626
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:20 schreef Knuffelzacht het volgende:
o
[..]

En homohuwelijk staat gelijk aan vrijheid? En nogmaals, je projecteert nieuws over één staat op een heel land.
  donderdag 3 december 2009 @ 11:23:11 #9
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_75240692
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:21 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

En homohuwelijk staat gelijk aan vrijheid?
ja. Zij worden geremd om hun wens uit te voeren ergo hun vrijeheid mbt huwlijk word beperkt
pi_75241100
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:18 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Volgens mij lees je het bericht maar half.
Nee hoor. Ik doel alleen op een bepaald stuk uit de tekst:
quote:
ondanks forse kritiek van de katholieke kerk die dreigde uit plaatselijke hulpprojecten te stappen.
pi_75241546
Het gaat natuurlijk over de staat NY, dat lijkt in geen geval op de stad.
pi_75241871
quote:
Een commissie van de gemeenteraad sprak zich met grote meerderheid voor het homohuwelijk uit, ondanks forse kritiek van de katholieke kerk die dreigde uit plaatselijke hulpprojecten te stappen.
Ik dacht dat de liefdadigheid van de kerk onvoorwaardelijk en voor iedereen gold? Weer een droom aan duigen.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:01:07 #13
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_75242024
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:56 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Ik dacht dat de liefdadigheid van de kerk onvoorwaardelijk en voor iedereen gold? Weer een droom aan duigen.

voel je je nu beter?
pi_75242769
Land Of The Free !
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 3 december 2009 @ 14:53:54 #15
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_75247679
Waarom wordt het zo benadrukt dat het democraten zijn? Alsof we niet allang wisten dat zijne heilige doorluchtigheid Obama zélve tegen het homohuwelijk is.
  donderdag 3 december 2009 @ 18:14:56 #16
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75254490
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:20 schreef Knuffelzacht het volgende:
o
[..]

JohnLocke heeft wel een punt. Je kunt niet een land van 300+miljoen inwoners afrekenen op wat de overheid van één staat besluit.

Overigens heeft Maine ook tegengestemd, maar de meeste Nederlanders weten niet waar dat ligt, dus dat komt niet in het nieuws
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 3 december 2009 @ 18:21:20 #17
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_75254698
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:14 schreef wonderer het volgende:

[..]

JohnLocke heeft wel een punt. Je kunt niet een land van 300+miljoen inwoners afrekenen op wat de overheid van één staat besluit.

Overigens heeft Maine ook tegengestemd, maar de meeste Nederlanders weten niet waar dat ligt, dus dat komt niet in het nieuws
op een paar staten na zijn de meeste amerikanen TEGEN het homo huwelijk. Ik blijf de vs nog steeds wel een hypocriet land vinden... vechten voor " vrijheid" maar zelf niet de mensen de vrijheid geven vanuit godsdienstig oogpunt (terwijl ze zo hard vechten tegen andere godsdiensten die vrijheden inperken van o.a. vrouwen enzo)
  donderdag 3 december 2009 @ 18:31:21 #18
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75255027
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:21 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

op een paar staten na zijn de meeste amerikanen TEGEN het homo huwelijk. Ik blijf de vs nog steeds wel een hypocriet land vinden... vechten voor " vrijheid" maar zelf niet de mensen de vrijheid geven vanuit godsdienstig oogpunt (terwijl ze zo hard vechten tegen andere godsdiensten die vrijheden inperken van o.a. vrouwen enzo)
Maar steeds meer staten laten het toe. Amerika zetten stappen VOORUIT in deze zaken, er zit progressie in. Nederland gaat alleen maar achteruit qua acceptatie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 3 december 2009 @ 18:34:59 #19
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_75255164
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar steeds meer staten laten het toe. Amerika zetten stappen VOORUIT in deze zaken, er zit progressie in. Nederland gaat alleen maar achteruit qua acceptatie.
nja vraag me af of acceptie af neemt in nl of dat de mensen die het niet accepteren steeds duidelijker naar voren komen..... en alles wat negatief is steeds meer wordt uitgelicht waardoor het lijkt dat acceptie achteruit gaat. Al ben ik het er wel mee eens dat de hele nederlanders zijn tollerant een farce is maar nl nog steeds minst slechte land is om te wonen als holebi

Wat ik wel fascinerend vind dat er veel amerikaanse homo stellen op schiphol zijn die in texas wonen, 1 van de minst fijne staten om te wonen lijkt mij (ooit zei 1tje voor de grap van keep your friends close but the bushes closer )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')