abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75237483
Mysterieuze bliksemplaag teistert dorpje in Venezuela

Een onooglijk vissersdorpje in Venezuela wordt 160 nachten per jaar geteisterd door geheimzinnige bliksemstormen. Weerkundigen hebben geen sluitende verklaring voor het fenomeen. De arme inwoners van Catatumbo hopen intussen dat het verschijnsel toeristen lokt om zo een centje bij te verdienen.

Methaangas
Wetenschappers achten het niet onmogelijk dat de bliksemplaag veroorzaakt wordt door winden die uit het Andesgebergte naar de oceaan afdalen. Een andere theorie is, dat het fenomeen veroozaakt wordt door een verhoogde concentratie van methaangas in de regio.

Acht uur aan een stuk
Meteoroloog Ramon Velasquez van de Venezolaanse luchtmacht heeft nog andere merkwaardigheden vastgesteld. "Bij een gewoon onweer bliksemt het hooguit twee uur aan stuk. De bliksemstormen in Catatumbo kunnen tot acht uur aanhouden".

Toeristen
Voor de arme vissers van het dorpje kan het natuurverschijnsel evenwel een zegen betekenen. Zij willen dat de autoriteiten de bliksemplaag uitspelen als toeristische attractie in de hoop er zo financieel beter van te worden.

===============
Bizar Lijkt me best een mooi, maar ook beangstigend gezicht, als dat zo boven je dorp loos gaat
En dan nog acht uur lang en 160 nachten per jaar? WTF
pi_75237684
Mijn droomregio dus
  donderdag 3 december 2009 @ 09:20:47 #3
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_75237712
Knowing iemand? 2012 we gaan dood
stom
  donderdag 3 december 2009 @ 09:21:45 #4
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_75237731
Ziet er geweldig uit! Zou dat niet veel schade aanrichten? Bosbranden bijvoorbeeld.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_75237758
Vet
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_75237794
Mooi en heftig, hier hou ik wel van
Mij mag je er voor wakker maken.
  donderdag 3 december 2009 @ 09:27:32 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75237855
Waarom zou onweer overal op aarde evenveel moeten voorkomen? Waterdamp vormt ook wolken en is niet egaal uitgespreid in de lucht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_75237878
Die plaatjes lijken wel gejat van een ander artikel

http://www.dailymail.co.u(...)rupting-volcano.html
quote:
Few sights in nature can compare to the sheer magnificence of a volcano erupting in full flow.

But while scenes of molten lava are relatively commonplace, this otherworldly picture of Chaiten Volcano in southern Chile shows a truly spectacular, and devastating, volcanic phenomenon.

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)o.html#ixzz0Yc2Ci0NK
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_75237967
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:29 schreef HostiMeister het volgende:

[..]
Idd, dat vroeg ik me bij dit topic ook al af wat de invloed is van de uitbarsting op het weer in Venezuela

Bliksemplaag teistert Venezolaans dorp
pi_75238229
Ik zou zeggen maak er gebruik van en plaats daar generatoren die (een gedeelte) van de stroom opvangen en opslaan?
pi_75238312
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik zou zeggen maak er gebruik van en plaats daar generatoren die (een gedeelte) van de stroom opvangen en opslaan?
Bestaan zulke soort apparaten al die bliksem kunnen omzetten naar bruikbare energie? Want dan kun je die ook wel in grote gebouwen neerzetten.
pi_75238382
Ik denk het grote nadeel is dat het in 1 klap komt. Die energie is moeilijk vast te houden als het in 1 keer komt.
pi_75238451
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik denk het grote nadeel is dat het in 1 klap komt. Die energie is moeilijk vast te houden als het in 1 keer komt.
Dat is inderdaad het probleem Als je de energie op je net zou los laten krijg je denk ik een ontzettende power-surge waardoor aardig wat apparaten ineens gaan doorbranden
  donderdag 3 december 2009 @ 11:21:58 #14
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_75240645
quote:
Op donderdag 3 december 2009 09:29 schreef HostiMeister het volgende:

[..]
hmm beetje jammer weer.

iemand youtube beelden van de 8uur onweer?
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_75261587
In de tropen komt altijd al veel onweer voor, maar dit is wel extreem.
  donderdag 3 december 2009 @ 21:42:37 #17
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_75262114
elke nacht onweer
flink wat slaap tekortjes daar

thx for the video
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_76958261
Kick

Ik had hier dus nog nooit van gehoord en kwam er net toevallig op toen ik wat informatie aan het lezen was betreffende het molecuul ozon. Het schijnt dat deze Catatumbo bliksemstormen de grootste productie voor Ozon (O3) vormen.

Op deze plek staat het simpelweg vast dat het heel vaak bliksemt. Waarom wordt daar niks mee gedaan?

Bestaan er geen supercondensators die deze klap op kunnen vangen en vervolgens "langzaam" weg
kunnen laten vloeien naar een transformator? Lijkt me de beste sustainable energy source momenteel.

Tesla Coils Red Alert 2 style!

Leefde Nicola Tesla nog maar .

Die had er ongetwijfeld een oplossing voor.
pi_76958427

Hup aan 't werk mister scientist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')