Weet ik, ik ken je namelijk.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:41 schreef Yannick3211 het volgende:
je bent wel grappig:p heel toevallig had ik een volle 10 voor mijn examen,, 80 van de 80 punten..
Dat is een andere manier van formuleren, ik dacht dat het schaap precies bij de helft moest komen xD als in de middellijn kunnen bereiken.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:26 schreef Yannick3211 het volgende:
[ afbeelding ]
Hierin is het rode en groene deel bij elkaar het weiland, en het rode deel het deel waarin de geit kan grazen. Nu wordt gevraagd naar de lengte van het touw wanneer het groene deel en het rode deel qua oppervlakte gelijk zijn.
Zonder kan ook: http://mathforum.org/library/drmath/view/54871.html of zie http://mathpages.com/home/kmath074/kmath074.htm, maar een exacte oplossing krijg je niet.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:07 schreef Yannick3211 het volgende:
Het punt van die site, die ik ook allang gevonden had, is dat het richting de integraalrekening gaat, en dat krijgen wij pas eind dit jaar, dus zou dat niet in de som gebruikt hoeven te worden.
quote:Op woensdag 2 december 2009 21:08 schreef Yannick3211 het volgende:
Hallo, ik ben student op HBO lerarenopleiding wiskunde, en nou wordt de vraag gesteld:
Een boer heeft een cirkelvormig weiland. aan de rand van dat weiland staat een paaltje. aan dat paaltje zit een touw vast waar weer een geit aan zit. Het touw is precies zolang dat de geit precies bij de helft van het totale oppervlakte van het weiland kan. Hoe lang is het touw? Hierbij is dus niet eens een straal van het weiland gegeven.
Ik ben benieuwd of iemand van jullie hier een tip over kan geven.
Alvast bedankt. Yannick
Ja dag, Die straal is nu net wat je moet berekenen. Als de straal gegeven was zou er geen vraag zijn.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:10 schreef znarch het volgende:
Precies de straal van het weiland ?Zonder enig getal kun je er toch echt niet meer mee.
Lees de vraag nog eens goed door.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:14 schreef znarch het volgende:
Begint met straal =1 ? Als de straal van het weiland 100 is, is het touw ook 100. Maar maar aangezien er verder niets gegeven is blijft dat gissen.
Het enige wat je met zekerheid kunt zeggen is dat het touw = straal van het weiland.
De vraag van TS was duidelijk. Het ging om de helft van het oppervlak.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:06 schreef znarch het volgende:
[..]
Dat is een andere manier van formuleren, ik dacht dat het schaap precies bij de helft moest komen xD als in de middellijn kunnen bereiken.
Alleen geldt dat -1 ≤ cos(x) ≤ 1, dus dat cos(x) - x een oplossing geeft met x = 1,15 lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:55 schreef Yannick3211 het volgende:
Zo houd je op een gegeven moment een vergelijking met alleen maar "T"tjes, en het valt op mijn niveau nog niet algebraisch op te lossen, je krijgt dit probleem: cos(x) - x = 0. maar goed, dan doe ik het dus met de GR, en dan komt er ongeveer 1,15 uit.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:55 schreef Yannick3211 het volgende:
...dan doe ik het dus met de GR...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |