abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75217343
Afgelopen Maandag VVE vergadering gehad, daar moet ik toestemming vragen om een deur in een dragende muur te maken.. (anders kom ik er alleen via de badkamer). Was op zich geen probleem, maar mijn onderbuurman dacht dat ik daar een vergunning voor moest aanvragen bij de gemeente?

Weet iemand (voordat ik een hele domme vraag stel bij de gemeente) of hier iets van klopt?!

Het is geen grenzende muur aan een ander huis overigens......
  FOK!fotograaf woensdag 2 december 2009 @ 17:20:31 #2
17893 Forno
pi_75217657
http://www.vrom.nl/bouwvergunningen_online

Daar komt uit dat constructieve wijzigingen een lichte bouwvergunning vereisen. Gewoon even naar de gemeente bellen en vragen welke stukken ze in jou geval willen hebben.
pi_75218714
Ik zou het erg krom vinden als je voor een enkele deuropening een bouwvergunning zou moeten hebben terwijl je wel vergunningsvrij je hele achtergevel eruit kan rammen voor een vergunningsvrije uitbouw. Maarja, er zijn wel meer kromme dingen die van de overheid af komen...

Als je er echt een vergunning voor moet hebben en je hebt een zeikambtenaar, dan ben je een aardig bedrag aan je vergunning kwijt. Niet zozeer in de leges, maar wel in de kosten voor het laten maken van een vergunningstekening. Als je mazzel hebt kan je met een simpele tekening volstaan, als je pech hebt willen ze alle kleine details weten (netjes volgens de NEN-normen getekend en ook als ze niet helemaal relevant zijn). Maar zolang je niet je vergunning bij Stadsdeel Zuideramstel in A'dam aan moet vragen kan je waarschijnlijk wel met de ambtenaren in overleg.
pi_75223721
alle veranderingen die je in huis aanbrengt moet je officieel melden bij de gemeente,maar wie doet dat.Er is geen 1 ambtenaar die vraagt of je binnen iets hebt verandert.Buitenom is logisch.maar binnen niet.
Ik zou het niet aanvragen,maar gewoon doen en niks tegen je buurman zeggen.
  woensdag 2 december 2009 @ 20:01:01 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_75223783
En hopen dat de tent niet in stort (wat niet gebeurd als je weet wat je doet, maar toch).
Anders krijg je toch echt gelazer met den verzekering .

Overigens moet je ook voor een kleine uitbouw achter je huis een lichte bouwvergunning aanvragen.
Tot 2,5m achter je huis (en binnen wat andere regeltjes) voldoet een lichte bouwvergunning.
Groter dan dat, wordt het wat ingewikkelder.

Hier was het uit laten rekenen door bouwtechnisch bureau +/- 400 euro de vergunning ook +/- 400 euro.
En het ging om een klein uitbouwtje. Met een deur ben je goedkoper uit (mag ik hopen ).
pi_75231054
Tsja wij hebben het gewoon gedaan en geen haan die ernaar kraait.
De buitenboel konden we in overleg ook zonder vergunning doen dus probeer erover te praten zou ik zeggen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_75232771
Een vergunning is flauwekul, maar voor de zekerheid even laten bekijken door een constructeur lijkt me juist heel zinvol.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  donderdag 3 december 2009 @ 09:33:23 #8
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75237960
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:20 schreef Forno het volgende:
http://www.vrom.nl/bouwvergunningen_online

Daar komt uit dat constructieve wijzigingen een lichte bouwvergunning vereisen. Gewoon even naar de gemeente bellen en vragen welke stukken ze in jou geval willen hebben.
Precies dat.
Ik heb ook meegemaakt dat mensen precies hetzelfde deden, maar geen vergunning haddeb aangevraagd; dat is een bijzonder slopend traject geworden dat 1,5 jaar (!) heeft geduurd. Gewoon bellen dus.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75241938
Ik ga wel even met de gemeente bellen!

Zou het ook van toepassing zijn op het vervangen van de raamkozijnen aan de straatkant?
pi_75242238
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:57 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik ga wel even met de gemeente bellen!

Zou het ook van toepassing zijn op het vervangen van de raamkozijnen aan de straatkant?
Als het aanzicht van het huis erdoor verandert wel, als je gewoon nieuwe kozijnen met dezelfde indeling plaatst niet.
pi_75248551
Ik ben de vrom site aan het uitspitten, maar ik nu ook dat er zelfs een sloop vergunning nodig is om dingen te slopen Dat wist ik niet.
pi_75248753
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:19 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik ben de vrom site aan het uitspitten, maar ik nu ook dat er zelfs een sloop vergunning nodig is om dingen te slopen Dat wist ik niet.
hmm ik zie ook dat ik bouwvergunningen nodig had
namaste
pi_75271772
Als je je verrotte houten vloer wil vervangen door een cementen vloer moet je het ook aanvragen pffffffffffff niemand die dat doet (toch?)
Het enige wat wij aangevraagd hebben is de uitbouw van de keuken en de dakkapel op zolder terwijl aan de binnenkant hele muren weg gesloopt zijn en vloeren vervangen.
Het recht optrekken van de eerste verdieping hebben we niet aangevraagd want dat deden we samen met onze buren, maar met de dakkapel op zolder zetten hebben we het wel op de bouwtekening geplaats dus het rechtop trekken is bij ons nu legaal en die van de buren zijn nog steeds illegaal
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:02:33 #14
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75273835
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 07:38 schreef Sorella het volgende:
Als je je verrotte houten vloer wil vervangen door een cementen vloer moet je het ook aanvragen pffffffffffff niemand die dat doet (toch?)
Ik heb dus serieus die situatie meegemaakt bij mensen; ook geen bouwvergunning ervoor aangevraagd en toen kwam de onverbiddelijke inspecteur langs. Hele vloer moest eruit gekangood worden...
Puur het niet hebben van een vergunning was de reden; bouwtechnisch zat het allemaal prima in elkaar.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75286234
Tis toch van de zotte, als ze ooit hier gaan controleren mag de hele straat de vloer eruit halen
pi_75286992
Wat een ellende allemaal als je de vromsite goed uitzoekt..

Ik heb besloten de muur dicht te laten, mocht ik ooit nog besluiten er toch een deur in de te doen, zien we dat later wel. Maar heb nu geen zin en tijd om vergunningen aan te vragen, dus dat laten we maar even, heeft geen prioriteit.
pi_75310824
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:02 schreef error_404 het volgende:

[..]

Ik heb dus serieus die situatie meegemaakt bij mensen; ook geen bouwvergunning ervoor aangevraagd en toen kwam de onverbiddelijke inspecteur langs. Hele vloer moest eruit gekangood worden...
Puur het niet hebben van een vergunning was de reden; bouwtechnisch zat het allemaal prima in elkaar.
Dan heb je wel een vreselijke zeikinspecteur gehad. Meestal leggen ze een bouwstop af totdat de (inmiddels nieuwe) situatie vergund is....
pi_75317681
Aangezien je over onderbuurmannen praat en een VVE. Zou ik het zekere voor het onzekere nemen en gewoon alle benodigde papieren aanvragen. Je zit toch in een flat. Als je daar iets aan de constructie veranderd wat later fataal blijkt te zijn. Dan zit je goed als je alles netjes geregeld had.

Tevens lijkt het mij handig om een bouwtechnisch eh hoe heet zon' kerel, de boel te laten berekenen, misschien moet er wel een balk in of iets dergelijks om de draagkracht te waarborgen.
pi_75360609
Rub3n,

Het besloten het te laten zoals het is. Het is een 100 jaar oud herenhuis, dus mocht ik ooit nog beslissen om het te doen kijk ik tegen die tijd nog weleens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')