abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75211834
Fok!-kers,

Ik heb een vraag over het beroep van Accountant in het buitenland. Wanneer iemand in Nederland aan Nyenrode via het duale systeem zijn post-master RA haalt, is het dan waarschijnlijk/mogelijk dat hij bij één van de Big Four een functie in het buitenland kan vinden (ervan uitgaande dat hij al bij dit bedrijf werkte gedurende zijn opleiding)?

Ik dacht van niet, aangezien er bij het werk veel wetten komen kijken die in sommige gevallen landsgebonden zijn. Een algemene managementsfunctie in het buitenland kan natuurlijk wel, maar kom je hier al RA wel terecht?

Ervaringsdeskundigen? Mensen met kennis van zaken?

Ik hoor het graag,

VillarReal
  woensdag 2 december 2009 @ 14:41:31 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75211945
Wat zeiden ze toen je ze er naar vroeg?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 2 december 2009 @ 15:26:24 #3
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_75213489
Ik tvp even Misschien dat mijn vriend 't weet
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_75215623
quote:
Op woensdag 2 december 2009 14:41 schreef karr-1 het volgende:
Wat zeiden ze toen je ze er naar vroeg?
Nog niets, jullie hebben de primeur!
pi_75216294
We wachten wel op de primeur van hun kant.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 2 december 2009 @ 22:00:20 #6
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_75228804
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:26 schreef Pien85 het volgende:
Ik tvp even Misschien dat mijn vriend 't weet
Antwoord van mijn vriend:

De titel RA an-sich is nationaal (net als bijv. drs). De big-4 kennen doorgaans wel mogelijkheden om (tijdelijk) in het buitenland te werken. In hoeverre er verklaringen ondertekend kunnen worden, voor zover de firm dit binnen eigen policies al zou toelaten, verschilt van de jurisdictie. Wel bestaat er in bepaalde jurisdicties de mogelijkheid een lokale `licentie` te krijgen en derhalve verklaringen te mogen ondertekenen.
Een meer internationale oplossing is CPA (certified public auditor) te worden, dit geeft een bredere mogelijkheden tot certificering in diiverse jurisdicties (afhankelijk van waar het examen gedaan is) en meer mogelijkheden tot het verkrijgen van lokale certificeringsbevoegdheid wanneer dat noodzakelijk is.
Een algemene functie kan natuurlijk altijd, de titel zelf is dan misschien niet onderkend maar aannemende dat er diverse jaren arbeidsverleden zijn bij 1 van de big-4 zal dat alles behalve afbreuk doen aan je CV.

Kortom, overweeg CPA, details zijn afhankelijk van lokale wet- en regelgeving dus enig onderzoek zal nodig zijn. In the end, hoe relevant is het om tekeningsbevoegd te zijn... Over het algemeen geeft de titel daar wel juridisch de mogelijkheid toe maar zeker bij de big-4 is dat niet iets dat je vanaf dat moment ook vanuit company-policy zal (mogen) doen. Dit in tegenstelling tot het vestigen in het buitenland als iets dat je veelal op jongere leeftijd doet...
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_75253631
Hartstikke bedankt, hier kan ik watl mee!

Groeten,
VillarReal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')