quote:Meter sneeuw zorgt voor chaos in Zwitserland
Hevige sneeuwval heeft de voorbije nacht tot chaos geleid op vele wegen in Zwitserland, vooral in het noorden van het kanton Tessin. Het verkeer aan de Gotthardpas werd deels lamgelegd. Vrachtwagens en personenauto's stonden dwars op de rijweg, omdat ze voor het overgrote deel nog niet uitgerust waren met winterbanden. Tot zware ongevallen kwam het niet.
Op de Oberalppas sleurde een lawine een trein van de Matterhorn Gotthard Bahn uit de sporen - twee van de negen passagiers raakten lichtgewond. Beneden in het dal raakten wachtende voertuigen ingesneeuwd. De politie moest, ondersteund door de brandweer, een aantal wagens wegslepen. Vanochtend normaliseerde de situatie zich.
In het Gotthardgebied en in Oberengadin viel tot een meter verse sneeuw. Er heerst lawinegevaar.
Ik vind dat ook!quote:Op woensdag 2 december 2009 12:05 schreef cherrycoke het volgende:
kunnen ze niet wat doorschuiven naar ons hiero
ik wil ook sneeuw
Ja, maar dat is ook zo als het hard regent... de Nederlandse automobilist kan gewoon niet omgaan met afwijkende weersomstandigheden. En dan dragen verschillende organisaties daar nog eens aan bij door een weeralarm en paniek zaaien.quote:Op woensdag 2 december 2009 12:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier hebben we al een chaos bij een paar centimeter
Doe er dan maar gelijk een Elfstedentocht bij. Als hier ooit zoveel sneeuw valt dan ligt alles plat.quote:Op woensdag 2 december 2009 12:11 schreef OA het volgende:
[..]
Ja, maar dat is ook zo als het hard regent... de Nederlandse automobilist kan gewoon niet omgaan met afwijkende weersomstandigheden. En dan dragen verschillende organisaties daar nog eens aan bij door een weeralarm en paniek zaaien.
Maar goed, een berg sneeuw lijkt me ook wel leuk!
Draai het eens om: wij hebben geen sneeuw, omdat wij die Efteling-gebouwtjes wel overal toestaanquote:Op woensdag 2 december 2009 12:49 schreef A-mineur het volgende:
Dat is de straf van Allah voor het minaretten verbod
We kunnen het tenminste proberenquote:Op woensdag 2 december 2009 13:32 schreef A-mineur het volgende:
Misschien moeten we die toelie ook verbieden, dan krijgen we ook een witte kerst
off the record.. is dat niet die chalet van die Polanski.. ?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |