Nee, zo bedoel ik het niet. Het moet niet op een catalogus gaan lijken waaruit je de ''leuke'' dingen pikt..en de minder prettige dingen links laat liggen. Maar je kan het overdrijven, het lijkt mij niet de bedoeling dat je 24/7 met je geloof bezig bent. Het lijkt me vooral te gaan om de hoofdlijnen en om de gedachte achter bepaalde zaken ipv alles létterlijk te willen uitvoeren.quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:37 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, dat is waar, maar er zijn ook moslims die geloven in Allah, maar verder nauwelijks bezig zijn met hun geloof. Ik wil juist wel dat m'n kind praktiseert, dus ook vijf keer per dag bidden, indien mogelijk.
Ik ben ook "vrij" opgevoed, in geloof, verder niet. Wat bedoel je met te ver gaan? Als je gematigd praktiseert, betekent het dan dat je sommige dingen gewoon laat, omdat het anders te veel wordt? Dan gaat het toch meer op een spel lijken? Doen wat jou uitkomt en vooral niet te ver gaan ofzo? Het is toch beter om altijd iets nieuws te leren over je geloof?
Kind moet idd kind zijn, ik wil met m'n kind ook niet over de hel praten. Hoofddoek wil ik wel omdoen, maar niet als ze vier jaar zijn. Wil wel gelijk beginnen met niet te strakke kleding, zodat ze een hoofddoek niet als een te grote verandering gaan zien. Wil ook dat ze veel gaan leren, niet alleen van lessen buitenshuis, dus het is handig als m'n man meer kennis heeft van de islam dan ik. Wil m'n kind dus ook zeker geen hoofddoek omdoen terwijl het nauwelijks kennis heeft over de islam (dit komt echt te vaak voor).
ik ga dit morgen lezen en erop reageren, moet nu echt wegquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:50 schreef Marokkaanse18 het volgende:
[..]
Nee, zo bedoel ik het niet. Het moet niet op een catalogus gaan lijken waaruit je de ''leuke'' dingen pikt..en de minder prettige dingen links laat liggen. Maar je kan het overdrijven, het lijkt mij niet de bedoeling dat je 24/7 met je geloof bezig bent. Het lijkt me vooral te gaan om de hoofdlijnen en om de gedachte achter bepaalde zaken ipv alles létterlijk te willen uitvoeren.
Zie dit:
http://www.onderde18.vrij(...)die_mohammed_preekte
En dan bedoel ik eigenlijk deze zin : ''Wie zijn denkbeelden bestudeert, ontdekt dat Mohammed als toonbeeld van gematigdheid zijn volgelingen de gulden middenweg wijst''.
Weet niet of het hier gaat om het betreffende onderwerp of om alles in het algemeen. Maar ik lees wel vaker over de geadviseerde gematigdheid naar de moslims toe.
Uiteraard hoeft het niet waar te zijn wat ik lees, er wordt zoveel gezegd en gedaan en geleerden zijn het vaak niet met elkaar eens
Moet ik dit interpreteren als "ik weet niet zo heel veel van de islam, mijn man hopelijk meer, zodat hij dat van me over kan nemen" of als "alleen mijn man mag/kan dit doen".quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:37 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, dat is waar, maar er zijn ook moslims die geloven in Allah, maar verder nauwelijks bezig zijn met hun geloof. Ik wil juist wel dat m'n kind praktiseert, dus ook vijf keer per dag bidden, indien mogelijk.
Ik ben ook "vrij" opgevoed, in geloof, verder niet. Wat bedoel je met te ver gaan? Als je gematigd praktiseert, betekent het dan dat je sommige dingen gewoon laat, omdat het anders te veel wordt? Dan gaat het toch meer op een spel lijken? Doen wat jou uitkomt en vooral niet te ver gaan ofzo? Het is toch beter om altijd iets nieuws te leren over je geloof?
Kind moet idd kind zijn, ik wil met m'n kind ook niet over de hel praten. Hoofddoek wil ik wel omdoen, maar niet als ze vier jaar zijn. Wil wel gelijk beginnen met niet te strakke kleding, zodat ze een hoofddoek niet als een te grote verandering gaan zien. Wil ook dat ze veel gaan leren, niet alleen van lessen buitenshuis, dus het is handig als m'n man meer kennis heeft van de islam dan ik. Wil m'n kind dus ook zeker geen hoofddoek omdoen terwijl het nauwelijks kennis heeft over de islam (dit komt echt te vaak voor).
Ok, byequote:Op dinsdag 1 december 2009 20:54 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik ga dit morgen lezen en erop reageren, moet nu echt weg
tot morgen
Hè, wat ongelukkig toevalquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:57 schreef Marokkaanse18 het volgende:
Iemand wil ons pesten?
Echt jammer man..wilde net een naaktfoto posten![]()
Dat moet nu w88.
Hier dit bedoel ik ff, egt nie leuk hoowrquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:57 schreef Marokkaanse18 het volgende:
Iemand wil ons pesten?
Echt jammer man..wilde net een naaktfoto posten![]()
Dat moet nu w88.
Was ook geen serieuze poging, ik heb geen stoppelbaardje meer... Overmorgen weer een kansquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:59 schreef Marokkaanse18 het volgende:
Ja man..je playt me eeeeeeecht hard
Wanneer heb jij jouw cbr dan?quote:Op woensdag 2 december 2009 15:08 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik heb nu vrij. Regel valt hier in Roffa wel mee, tijdens de rijles had ik er totaal geen last van.
Oei, succes. Ik hoop dat jij het haalt. Ik heb over iets minder dan 2 weken mijn CBR voor de bromfiets.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:09 schreef wikwakka2 het volgende:
Over precies een week. Dinsdagavond nog een dubbele rijles en dan de volgende ochtend even die examinator ownen.
Theorie, praktijk wordt pas in maart ingevoerd. Dan kost het ook ¤300,- ipv de ¤32,- die ik heb betaald. Dus nu heb ik de kans om ff goedkoop die AM-rijbewijs te hosselen, jwz.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:12 schreef wikwakka2 het volgende:
Whehe, ik hoop het ook, ik heb meer dan genoeg geld aan al die rijlessen uitgegeven.
Heb je voor bromfietsen ook een praktijkexamen, of is het alleen theorie?
Als je dat niet haaltquote:Op woensdag 2 december 2009 15:17 schreef o.us het volgende:
[..]
Theorie, praktijk wordt pas in maart ingevoerd. Dan kost het ook ¤300,- ipv de ¤32,- die ik heb betaald. Dus nu heb ik de kans om ff goedkoop die AM-rijbewijs te hosselen, jwz.
Theorie zou sowieso niet echt een probleem moeten zijn, toen ik de mijne in één keer haalde zakte ruim 75% van mijn groep, en ongeveer drie-kwart daarvan zakte al voor de derde keer of zoquote:Op woensdag 2 december 2009 15:26 schreef Rookert het volgende:
[..]
Als je dat niet haaltVriend van me deed dat examen 2 jaar geleden, gast die naast hem zat had al 100 euro boete en moest z'n brommerbewijs nog halen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |