abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_252677
Ik heb van de week op tv gezien (zaterdag of vrijdag) dat Tessa totaal in tranen was vanwege het een of ander. Antonette was haar toen aan het troosten. Er waren veel uitspraken als 'je weet wel waar ik het over heb' en 'we hebben het er van de week al over gehad'. Ik had echter totaal geen idee waar ze het over hadden. Kan iemand (een kenner of zo) mij even uitleg verschaffen, zodat ik ook op de hoogte.
Het leven van een student gaat ook niet altijd over rozen

  maandag 13 maart 2000 @ 18:45:00 #2
2792 sproet
the one and only !
pi_252678
quote:
op 03-13-2000 om 06:33 PM schreef Jolleke het volgende:
Ik heb van de week op tv gezien (zaterdag of vrijdag) dat Tessa totaal in tranen was vanwege het een of ander. Antonette was haar toen aan het troosten. Er waren veel uitspraken als 'je weet wel waar ik het over heb' en 'we hebben het er van de week al over gehad'. Ik had echter totaal geen idee waar ze het over hadden. Kan iemand (een kenner of zo) mij even uitleg verschaffen, zodat ik ook op de hoogte.

Tessa had een brief gekregen waar ze nogal emotioneel over was.
Wat het verder voorstelde weet ik niet, maar volgens Tessa(op stream aan de telefoon met een vriendin) is er vanavond in de 9 uur uitzending meer over.
Verder weet ik het ook niet precies!

[url=http://www.roeler.iwarp.com/images/sproetwctegel.jpg][b]een sproet in de morgen is een dag zonder zorgen!![/b][/url]
  maandag 13 maart 2000 @ 18:54:00 #3
2646 webber
Enough already
pi_252679
Nou ja, voor degenen die nu tv-kijken is het inmiddels wel duidelijk denk ik? Ze heeft inderdaad een brief gekregen van d'r vriendje (ofzo) en die had een beetje het gevoel dat ze hem vergeten was inmiddels.

En dat schoot Tesje even verkeerd. De schat!

Misschien had ze dit moeten bedenken voor ze de bus instapte?

  maandag 13 maart 2000 @ 19:49:00 #4
1520 Braakmiddel
is best wel lief
pi_252680
quote:
op 03-13-2000 om 06:54 PM schreef webber het volgende:

Misschien had ze dit moeten bedenken voor ze de bus instapte?


Hoi webber, dat had ze zich ook bedacht, maar dat wil nog niet zeggen dat ze zich af en toe best rot zal voelen, en als dat gebeurt mag het er ook uit.

Gewoon lekker
pi_252681
Meer hierover vind je hier

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 13 Maart 2000).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  maandag 13 maart 2000 @ 22:43:00 #6
2853 PigXpert
zeet de jongs
pi_252682
tessa, DE SCHAT? Allejezus, ik heb zelden zo'n kreng gezien als deze jongedame... ze wint het qua krengerigheid zelfs nog van mijn ex- echtgenote (en ik dacht niet dat ik dat ooit zou zeggen/denken.
Whatever you've been told, dont turn to God because you're cold
  maandag 13 maart 2000 @ 22:54:00 #7
2705 cynix
is verdwaald
pi_252683
Kreng, kreng, kreng... Nah, dat valt op zich wel mee. Kvin haar wel een saaie trut. Laten we haar er maar uit flikkeren maandag.
  maandag 13 maart 2000 @ 23:07:00 #8
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_252684
quote:
op 03-13-2000 om 10:54 PM schreef cynix het volgende:
Kreng, kreng, kreng... Nah, dat valt op zich wel mee. Kvin haar wel een saaie trut. Laten we haar er maar uit flikkeren maandag.



Liever niet !! Ik begin haar de laatste tijd steeds leuker te vinden.

  maandag 13 maart 2000 @ 23:08:00 #9
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_252685
Laten we wel wezen, ieder normaal denkend mens had op precies dezelfde manier gereageerd op het domme gelul van onze rode tentbewoner Aziz (Jij moak oak oaferal glaaik un proablaaim fan, terwijl het toch echt de rode tent was die gelijk in de aanval ging op niet hatelijk bedoelde opmerking). Toch?
pi_252686
Dat zal nog heel wat te zien geven met Tessa, komende week: bij het interviewen van de 'gevaren-zone bussers' werd zij overgeslagen, en aan dat strakke bovenlipje te zien groeit daar weer 'n volgende tijdbom....
  dinsdag 14 maart 2000 @ 07:40:00 #11
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_252687
quote:
op 03-13-2000 om 11:33 PM schreef Moor het volgende:
Dat zal nog heel wat te zien geven met Tessa, komende week: bij het interviewen van de 'gevaren-zone bussers' werd zij overgeslagen, en aan dat strakke bovenlipje te zien groeit daar weer 'n volgende tijdbom....

Haar vel gaat steeds strakker om haar kop staan naarmate het nomineren dichterbij komt.

  dinsdag 14 maart 2000 @ 08:19:00 #12
2867 Jolleke
'kweetniet
pi_252688
quote:
op 03-13-2000 om 08:20 PM schreef Hunter het volgende:
Meer hierover vind je hier

Bedankt! Nu ben ik weer helemaal op de hoogte. Gisteren werd het ook nog eens een keertje herhaalt en nu werd wel duidelijk hoe het zat. Ik snap niet waarom er zo geheimzinnig over word gedaan. Is het dan zo erg dat ze een vriendje heeft? Commercieel niet aantrekkelijk of zo? Maar nu snap ik nog niet helemaal wat er dan zo verschrikkelijk was dat het niet voor uitzending geschikt was. Mag absoluut niet over gepraat worden met anderen zegt Tessa tegen Ant. Wat? Dat ze een vriendje heeft? Of is er toch meer aan de hand?

Het leven van een student gaat ook niet altijd over rozen

  dinsdag 14 maart 2000 @ 08:25:00 #13
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_252689
quote:
op 03-14-2000 om 08:19 AM schreef Jolleke het volgende:
Bedankt! Nu ben ik weer helemaal op de hoogte. Gisteren werd het ook nog eens een keertje herhaalt en nu werd wel duidelijk hoe het zat. Ik snap niet waarom er zo geheimzinnig over word gedaan. Is het dan zo erg dat ze een vriendje heeft? Commercieel niet aantrekkelijk of zo? Maar nu snap ik nog niet helemaal wat er dan zo verschrikkelijk was dat het niet voor uitzending geschikt was. Mag absoluut niet over gepraat worden met anderen zegt Tessa tegen Ant. Wat? Dat ze een vriendje heeft? Of is er toch meer aan de hand?


Dit gedrag past precies bij Tessa. Zij is bang om kwetsbaar te zijn.

  dinsdag 14 maart 2000 @ 08:45:00 #14
2792 sproet
the one and only !
pi_252690
quote:
op 03-14-2000 om 08:19 AM schreef Jolleke het volgende:
Bedankt! Nu ben ik weer helemaal op de hoogte. Gisteren werd het ook nog eens een keertje herhaalt en nu werd wel duidelijk hoe het zat. Ik snap niet waarom er zo geheimzinnig over word gedaan. Is het dan zo erg dat ze een vriendje heeft? Commercieel niet aantrekkelijk of zo? Maar nu snap ik nog niet helemaal wat er dan zo verschrikkelijk was dat het niet voor uitzending geschikt was. Mag absoluut niet over gepraat worden met anderen zegt Tessa tegen Ant. Wat? Dat ze een vriendje heeft? Of is er toch meer aan de hand?

Zou het niet zo kunnen zijn dat het vriendje geen vriendje is maar een vriendinnetje?
Kan zijn dat ik er helemaal naast zit natuurlijk.
Zowiezo vind ik Tessa nogal hysterisch overkomen ook als er niets aan de hand is.
De manier waarop ze praat, met schelle stem en lange uithalen, de manier waarop ze reageert op anderen, de taal die ze uitslaat met haar akelige gekrijs, op mij komt het over als een overspannen speenvarken.
En mij lijkt Tessa nogal aandachtsgeil, wie weet maakt ze van een mug een olifant om hiermee de aandacht en de camera's op zich te richten.

[url=http://www.roeler.iwarp.com/images/sproetwctegel.jpg][b]een sproet in de morgen is een dag zonder zorgen!![/b][/url]
  dinsdag 14 maart 2000 @ 09:02:00 #15
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_252691
quote:
op 03-14-2000 om 08:45 AM schreef sproet het volgende:
Zou het niet zo kunnen zijn dat het vriendje geen vriendje is maar een vriendinnetje?
Kan zijn dat ik er helemaal naast zit natuurlijk.
Zowiezo vind ik Tessa nogal hysterisch overkomen ook als er niets aan de hand is.
De manier waarop ze praat, met schelle stem en lange uithalen, de manier waarop ze reageert op anderen, de taal die ze uitslaat met haar akelige gekrijs, op mij komt het over als een overspannen speenvarken.
En mij lijkt Tessa nogal aandachtsgeil, wie weet maakt ze van een mug een olifant om hiermee de aandacht en de camera's op zich te richten.




Helemaal mee eens. Gisteren weer, Aziz maakt een opmerking die ik me levendig kan voorstellen dat je die maakt (ik heb hem zelf meermalen gemaakt) en de schat vliegt de kast op zo hoog niet te geloven.

Wel lachen om te kijken natuurlijk erg vermakelijk.

pi_252692
quote:
op 03-13-2000 om 10:43 PM schreef PigXpert het volgende:
tessa, DE SCHAT? Allejezus, ik heb zelden zo'n kreng gezien als deze jongedame... ze wint het qua krengerigheid zelfs nog van mijn ex- echtgenote (en ik dacht niet dat ik dat ooit zou zeggen/denken.



Het is tenminste iemand die die domme schijnheilige zwakbegaafde Aziz een keer van repliek dient, als ik mag kiezen tussen Tessa en Aziz nou geef mij Tessa dan maar, ze doet niet wulps, of zogenaamd geinteresseerd en loopt ook niet de hele dag te verkondigen dat zij eerlijk is en de rest niet.
So what dat ze soms geirriteerd overkomt, dat zou ik ookworden van het gezeik en gestook van bepaalde mede-bussagiers (zie Aziz,Willeke en Seki).
Bovendien kijk jij naar haar zoals jij naar je ex kijkt. Zo iets heet overdracht en is dus duidelijk niet objectief!
pi_252693
quote:
op 03-14-2000 om 08:19 AM schreef Jolleke het volgende:
Bedankt! Nu ben ik weer helemaal op de hoogte. Gisteren werd het ook nog eens een keertje herhaalt en nu werd wel duidelijk hoe het zat. Ik snap niet waarom er zo geheimzinnig over word gedaan. Is het dan zo erg dat ze een vriendje heeft? Commercieel niet aantrekkelijk of zo? Maar nu snap ik nog niet helemaal wat er dan zo verschrikkelijk was dat het niet voor uitzending geschikt was. Mag absoluut niet over gepraat worden met anderen zegt Tessa tegen Ant. Wat? Dat ze een vriendje heeft? Of is er toch meer aan de hand?

Of zou het om een getrouwde man gaan?
Nou ja, de story, privé en al die andere rommelbladen storten zich er wel op!

Freestyle
pi_252694
quote:
op 03-14-2000 om 09:02 AM schreef Frenkie het volgende:
[QUOTE]op 03-14-2000 om 08:45 AM schreef sproet het volgende:
Zou het niet zo kunnen zijn dat het vriendje geen vriendje is maar een vriendinnetje?
Kan zijn dat ik er helemaal naast zit natuurlijk.
Zowiezo vind ik Tessa nogal hysterisch overkomen ook als er niets aan de hand is.
De manier waarop ze praat, met schelle stem en lange uithalen, de manier waarop ze reageert op anderen, de taal die ze uitslaat met haar akelige gekrijs, op mij komt het over als een overspannen speenvarken.
En mij lijkt Tessa nogal aandachtsgeil, wie weet maakt ze van een mug een olifant om hiermee de aandacht en de camera's op zich te richten.




Helemaal mee eens. Gisteren weer, Aziz maakt een opmerking die ik me levendig kan voorstellen dat je die maakt (ik heb hem zelf meermalen gemaakt) en de schat vliegt de kast op zo hoog niet te geloven.

Wel lachen om te kijken natuurlijk erg vermakelijk.


[/quote]
Als jij in bovenstaand geval Aziz gelijk geeft dan ben jij ws net zo zwakbegaafd als het analfabetische busbiggetje, of voel je je geroepen om de dombo's in deze wereld een hart onder de riem te steken? Waarschijnlijk delf jij ook regelmatig in een discussie het onderspit en maak jij dan ook gebruik van loze kreten en schelden om je onmacht te maskeren.

pi_252695
quote:
op 03-14-2000 om 08:25 AM schreef THE BORG het volgende:
Dit gedrag past precies bij Tessa. Zij is bang om kwetsbaar te zijn.


Helemaal mee eens. Haar oogopslag verraadt bovendien een soort permanente 'verbijstering', alsof ze naar een ramp zit te kijken. Dit is typerend voor onverwerkte gevoelens van verwarring en woede (uit het verleden). Qua verminderd zelfbewustzijn lijkt ze wel een beetje op Seki (dat hebben ze elkaar inmiddels ook al verteld), alleen heeft Seki daarvoor de mannelijke energie beschikbaar en kan zijn woede goed en vaak luchten. Tessa 'overschreeuwt' zichzelf voortdurend en is dan weer in de war van de reacties die ze daarop krijgt.
Haar reactie op het verblijf in de Bus begint langzamerhand een beetje op die van BB-Bianca te lijken: er is niet veel voor nodig om haar impulsief te laten besluiten 'het bijltje erbij neer te gooien'.

  dinsdag 14 maart 2000 @ 22:29:00 #20
2705 cynix
is verdwaald
pi_252696
quote:
op 03-14-2000 om 01:20 PM schreef Moor het volgende:
...alsof ze naar een ramp zit te kijken...

Dat heeft ze dan toch in ieder geval goed gezien!

  dinsdag 14 maart 2000 @ 22:55:00 #21
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_252697
Tessa steekt teveel energie in problemen en ziet daardoor de relaties over het hoofd.

  dinsdag 14 maart 2000 @ 23:31:00 #22
2646 webber
Enough already
pi_252698
quote:
op 03-14-2000 om 10:55 PM schreef THE BORG het volgende:
Tessa steekt teveel energie in problemen en ziet daardoor de relaties over het hoofd.

Wij steken teveel tijd in Tessa en zien daardoor de problemen over het hoofd

  woensdag 15 maart 2000 @ 00:05:00 #23
2705 cynix
is verdwaald
pi_252699
Wordt er naast tijd ook nog iets anders in Tessa gestoken?
  woensdag 15 maart 2000 @ 00:17:00 #24
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_252700
Iwan mag al friemelen (zegt ie)
  woensdag 15 maart 2000 @ 09:29:00 #25
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_252701
Ja zeg, maar dan alleen nog aan zichzelf.

  woensdag 15 maart 2000 @ 09:58:00 #26
1540 Leonie
Voor jou van mij
pi_252702
N.a.v dat stukje van Hunter kom je op de Site voor Gesprek van de Dag...weet iemand hoe je daar kunt inloggen?
Laat maar ik weet het al, bovendien zijn ze daar niet erg uptodate.
Don't touch the computer, don't ever touch the computer!
pi_252703
Als Tessa iets zou hebben met een getrouwde man is dat dubbel roddel. Ze is toch nog maar twintig? Ik dacht meer aan dingen als aanranding of zo iets dergelijks. Anders zou een normaal mens toch niet zo hysterisch doen?
Het leven van een student gaat ook niet altijd over rozen

  woensdag 15 maart 2000 @ 13:07:00 #28
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_252704
quote:
op 03-15-2000 om 12:25 PM schreef Jolleke het volgende:
Als Tessa iets zou hebben met een getrouwde man is dat dubbel roddel. Ze is toch nog maar twintig? Ik dacht meer aan dingen als aanranding of zo iets dergelijks. Anders zou een normaal mens toch niet zo hysterisch doen?

Het heeft denk ik meer met Tessa zelf te maken. Het is net zo'n Bianca figuur (BB) die voortdurend met zichzelf in de knoop zit.

pi_252705
[quote]op 03-15-2000 om 01:07 PM schreef THE BORG het volgende:
Het heeft denk ik meer met Tessa zelf te maken. Het is net zo'n Bianca figuur (BB) die voortdurend met zichzelf in de knoop zit.

Sorry, maar die vergelijking raakt echt kant nog wal.Ten eerste zat Bianca nooit met zichzelf in knoop voor,tijdens, noch na BB. Ze wou op een gegeven moment gewoon weg en daar heeft ze een paar dagen over gedaan.
Ten tweede zie ik geen enkel teken dat Tessa met zichzelf in de knoop zit, in ieder geval niet meer dan wie dan ook onder ons of de bussers. Ze heeft gewoon haar hart op d'r tong, zegt wat ze denkt en wind er geen doekjes om.
Als laatste lijken bianca en tessa werkelijk, ook naast het "in de knoop" aspect absoluut niet op elkaar. Tessa heeft geen -semi-psycho, new age, ik wil "wijs" overkomen-aspiraties die Bianc wel had, om maar een tegenstelling te noemen.

MOOR schreef:
"Helemaal mee eens. Haar oogopslag verraadt bovendien een soort permanente 'verbijstering', alsof ze naar een ramp zit te kijken. Dit is typerend voor onverwerkte gevoelens van verwarring en woede (uit het verleden). Qua verminderd zelfbewustzijn lijkt ze wel een beetje op Seki (dat hebben ze elkaar inmiddels ook al verteld), alleen heeft Seki daarvoor de mannelijke energie beschikbaar en kan zijn woede goed en vaak luchten. Tessa 'overschreeuwt' zichzelf voortdurend en is dan weer in de war van de reacties die ze daarop krijgt.
Haar reactie op het verblijf in de Bus begint langzamerhand een beetje op die van BB-Bianca te lijken: er is niet veel voor nodig om haar impulsief te laten besluiten 'het bijltje erbij neer te gooien'."

Jouw conclusie wat betreft Tessa's eventuele "verbijsterde" blik, sorry, blik die iets zou verraden (????heb je deze term uit de bouquetreeks ) is totaal ongefundeerd. Uit een oogopslag af en toe vallen dit soort dingen niet "af te leiden", kom op zeg. Bovendien maak je een omgekeerde redenering met "typerend voor". Als "alle" zwarte paardjes blind zijn, hoeft een blind paard nog niet zwart te zijn.
Hoe denk jij in godsnaam een verminderd zelfbewustzijn te constateren?????
Evenals "over-schreeuwen". Ik heb tot nu toe wat betrefd "schreeuwen" alleen maar doodgewoon alledaags hard en geirriteerd praten gezien, heeft geen donder met termen als overschreeuwen te maken.
In de war van de reacties?????waar, wanneer?
Misschien heeft ze gewoon geen zin meer in de bus ,net als Bianc, maar ondanks dat er ook een complicatie "buiten" de bus is heeft ze lijkt mij genoeg zin en doorzettingsvermogen om het vol te houden.

Volgens mij draaf je een beetje door met je onverwerkte gevoelens van woede en verwarring uit het verleden. Een term die overigens heel wat insinueert, maar niets voorsteld aangezien iedereen, ook de meest geestelijk gezonde stabiele mensen wel wat "onverwerkte gevoelens" hebben. Als je echt serieus wilt lullen hardstikke leuk, maar probeer dan de wetenschappelijke denkwijze dan hoog te houden en kom dan niet met semi-"wetenschappelijke" zweverige praat aanzetten a la Bianca. Dat haalt het echte wetenschappelijk vakgebied alleen maar naar beneden en het geeft alleen maar een verkeerde indruk van het vakgebied wiens termen jij uit hun context gebruikt.

Als laatste: Als tessa een kreng is ben moet ik bij vergelijking wel een door de duivel zelf gezonden hellebitch zijn met een bek zo groot als de kanaaltunnel. Het zal nooit een vriendin van me worden om een aantal redenen, maar haar en kreng noemen is een lachertje.

[Dit bericht is gewijzigd door dom_is_leuk (Datum 15 Maart 2000).]

pi_252706
Heb in de uitzending van 14 maart Tessa weer heerlijk zien staan krijsen nadat ze door de mannen waren buitengesloten.
Genieten, genieten om dat mens vol opgekropte frustraties te zien krijsen.
Niks toneelspelen meer, maar de ware Tessa!
Kan nog leuk worden als de spanningen in de bus weer oplopen en Tessa als een speenvarken die ontmaagd wordt hysterisch gaat lopen krijsen.

Freestyle
  woensdag 15 maart 2000 @ 15:47:00 #31
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_252707
quote:
op 03-15-2000 om 03:15 PM schreef dom_is_leuk het volgende:
[quote]op 03-15-2000 om 01:07 PM schreef THE BORG het volgende:
Ten eerste zat Bianca nooit met zichzelf in knoop voor,tijdens, noch na BB. Ze wou op een gegeven moment gewoon weg en daar heeft ze een paar dagen over gedaan.


WAT, HE? WHOEHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA....

fake a dream
pi_252708
[quote]op 03-15-2000 om 03:38 PM schreef ALTER-EGO het volgende:
.
Genieten, genieten om dat mens vol opgekropte frustraties te zien krijsen.

EEEhhm , het lijkt mij dat iemand op geirriteerde toon hard praat en alles wat er in dat uur buiten in haar hoofd is opgekomen er uit gooit onmogenlijk "opgekropte" frustraties kan hebben. Lijkt mij dat juist dat "krijsen" zoals jij het noemt, een teken is dat zij (ook over het algemen) weinig opkropt.Hoewel, Alter -Ego, in dat uur buiten had ze inderdaad aardig wat verwensingen aan het adres van de heren opgekropt

[Dit bericht is gewijzigd door dom_is_leuk (Datum 15 Maart 2000).]

  woensdag 15 maart 2000 @ 23:08:00 #33
2853 PigXpert
zeet de jongs
pi_252709
Grootste verschil tussen Tessa en Bianca is het IQ: Bianca had toch iets van 130, Tessa mag blij zijn als ze de 100 haalt.....

Whatever you've been told, dont turn to God because you're cold
  woensdag 15 maart 2000 @ 23:16:00 #34
2646 webber
Enough already
pi_252710
Bianca?? 130?? Als er iemand bovenop ligt zeker?
  woensdag 15 maart 2000 @ 23:36:00 #35
2853 PigXpert
zeet de jongs
pi_252711
Ik vond bianca tot een uur voor ze wegging uit BB maar niets. Toen begon ze te (glim)lachten, beter geschreven: een vette smile. Boem, ineens. Toen vond ik haar ineens erg aantrekkelijk.
Voor wat betreft iq: die meid heeft in ieder geval een HBO opleiding afgemaakt. Het is de enigste in die BB groep die geen enkel negatief woord heeft losgelaten over de andere BB bewoners. Klasse dus....
Whatever you've been told, dont turn to God because you're cold
  donderdag 16 maart 2000 @ 23:49:00 #36
2653 ks_choice
Ja, mijn keus ja!
pi_252712
Pittig wijfie, die Dom_Is_Leuk!!

Effe over Bianca en Tessa... Die Bianca heb ik geen moment gemogen. Tessa daarentegen leek me wel ok. Ze lijkt me in ieder geval niet dom. Een van de slimmeren zelfs binnen die bus.

Effe een update.... Ik geloof dat mijn verstand mij vandaag wat in de steek aan het laten is Een betere formulering is: Ik vond Tessa in het begin een van de slimmeren. Misschien is ze dat nog steeds wel, maar mijn geheugen is danig opgefrist over hoe zij de laatste dagen geacteerd heeft in deze soap. En ja... da's inderdaad eens stuk minder positief...
------------------
Don't eat snow when it's yellow...

[Dit bericht is gewijzigd door ks_choice (Datum 17 Maart 2000).]

Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.
  donderdag 16 maart 2000 @ 23:57:00 #37
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_252713
quote:
op 03-15-2000 om 03:15 PM schreef dom_is_leuk het volgende:
[quote]op 03-15-2000 om 01:07 PM schreef THE BORG het volgende:
in de knoop zit, in ieder geval niet meer Als laatste lijken bianca en tessa werkelijk, ook naast het "in de knoop" aspect absoluut niet op elkaar. Tessa heeft geen -semi-psycho, new age, ik wil "wijs" overkomen-aspiraties die Bianc wel had, om maar een tegenstelling te noemen.


Ik had het ook over vergelijkingen en niet over tegenstellingen.

  vrijdag 17 maart 2000 @ 02:16:00 #38
882 jooltje
X-file verslaafd
pi_252714
quote:
op 03-14-2000 om 08:45 AM schreef sproet het volgende:
Zou het niet zo kunnen zijn dat het vriendje geen vriendje is maar een vriendinnetje?
Kan zijn dat ik er helemaal naast zit natuurlijk.

Misschien heb je wel gelijk. Ongeveer 2 weken geleden zag ik aan het eind van het programma iemand in bed liggen (lange donkere haren en een bril), ik kon er niet zo snel opkomen wie nu lange donkere haren had en een bril draagt. Die persoon lag Antoinette te aaien over de rug. Niet dat ze daarom lesbisch is of misschien bi, maar ze lagen echt in elkaars armen. En deze week toen tessa getroost werd was ze Antoinette ook aan het kussen.

Misschien zit ik er ook helemaal naast!

You know, they say when you talk to God, it's prayer, but when God talks to you, it's schizophrenia!


pi_252715
Of misschien speelt zij ook wel leuk midgetgolf
pi_252716
!!!!!ZET HEM OP TESSA!!!!!!!!!!!!

En wijs die achterlijke AZIZ maar zo veel mogelijk op zijn domme uitspraken.
Niet uitleggen wat je bedoeld want dat snapt hij toch niet maar laat HEM maar eens vertellen wat zijn probleem is. Hij is trouwens wel goed in het nabazelen van willekeurig opgepikte kreten die hij in een compleet verkeerde setting weer te berde brengt, tsjonge dit is toch wel de grootste idioot die ooit geboren is, ik weet wel iets voor als hij uit de bus komt,roadie bij de jostie-band!!!!!!!(Alhoewel dat misschien toch iets te hoog gegrepen is......)

pi_252717
Bianca en een IQ van 130? Laat me niet lachen, 13 zat meer in de richting. Bianca kwam in mijn ogen over als een echte Borderline patiente die iedereen tegen elkaar opstookt, zelf absoluut geen grenzen kon leggen en zichzelf angstvallig buiten schot hield door anderen op hun fouten te wijzen. Om geloofwaardig over te komen had ze voor zichzelf ook een paar "minder leuke" karaktertrekjes bedacht zodat de kijkers zouden denken: Goed hoor dat ze ook naar zichzelf kijkt maar die karaktertrekjes vallen wel mee hoor!
Zo kon zij ongestoord anderen bekritiseren,
WALGELIJK zo'n houding!

.

quote:
op 03-15-2000 om 11:08 PM schreef PigXpert het volgende:
Grootste verschil tussen Tessa en Bianca is het IQ: Bianca had toch iets van 130, Tessa mag blij zijn als ze de 100 haalt.....


pi_252718
quote:
op 03-17-2000 om 11:46 AM schreef Benthe het volgende:
!!!!!ZET HEM OP TESSA!!!!!!!!!!!!

En wijs die achterlijke AZIZ maar zo veel mogelijk op zijn domme uitspraken.
Niet uitleggen wat je bedoeld want dat snapt hij toch niet maar laat HEM maar eens vertellen wat zijn probleem is. Hij is trouwens wel goed in het nabazelen van willekeurig opgepikte kreten die hij in een compleet verkeerde setting weer te berde brengt, tsjonge dit is toch wel de grootste idioot die ooit geboren is, ik weet wel iets voor als hij uit de bus komt,roadie bij de jostie-band!!!!!!!(Alhoewel dat misschien toch iets te hoog gegrepen is......)



--------------------


Néééeeeee hè, dat mééen je niet!


Freestyle
  vrijdag 17 maart 2000 @ 18:26:00 #43
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_252719
quote:
op 03-17-2000 om 12:02 PM schreef Benthe het volgende:
Bianca kwam in mijn ogen over als een echte Borderline patiente die iedereen tegen elkaar opstookt, zelf absoluut geen grenzen kon leggen en zichzelf angstvallig buiten schot hield door anderen op hun fouten te wijzen.


Ik denk dat je met deze stelling Bianca onrecht aandoet. Borderline ?? Moet ze toch tenminste aan 5 symptomen voldoen. Daarentegen komt Mona eerder in de buurt en was Bianca meer aan het "zelf-therapiën".

Maar laten we niet te veel van het onderwerpen afglijden, het ging uiteindelijk om Tessa.

pi_252720
Er is een ding van Tessa die ik erg goed vind en nog niet heb gehoord, en dat is dat Tessa de enige is die het tegen Sheki durft opte nemen. De anderen kijken hem naar de ogen
Van mij mag ze nog wel even blijven. Zij zorgt nog voor wat vuurwerk zo nu en dan.
Sheki is erg goed in de boel opstoken en is nu duidelijk (zie streams van vannacht met een rondje anti Tessa bezig.
  zondag 19 maart 2000 @ 19:36:00 #45
2646 webber
Enough already
pi_252721
quote:
op 03-19-2000 om 04:34 PM schreef itsme het volgende:
Sheki is erg goed in de boel opstoken en is nu duidelijk (zie streams van vannacht met een rondje anti Tessa bezig.


Hmmm.... soms is het zo leuk om te zeggen, "ik zei het toch?"...

http://www.hetbusje.nl/columns.phtml?REQUEST=-3&ID=36

pi_252722
quote:
op 03-15-2000 om 03:15 PM schreef dom_is_leuk het volgende:
<snip>
MOOR schreef:
"Helemaal mee eens. Haar oogopslag verraadt bovendien een soort permanente 'verbijstering', alsof ze naar een ramp zit te kijken. Dit is typerend voor onverwerkte gevoelens van verwarring en woede (uit het verleden). Qua verminderd zelfbewustzijn lijkt ze wel een beetje op Seki (dat hebben ze elkaar inmiddels ook al verteld), alleen heeft Seki daarvoor de mannelijke energie beschikbaar en kan zijn woede goed en vaak luchten. Tessa 'overschreeuwt' zichzelf voortdurend en is dan weer in de war van de reacties die ze daarop krijgt.
Haar reactie op het verblijf in de Bus begint langzamerhand een beetje op die van BB-Bianca te lijken: er is niet veel voor nodig om haar impulsief te laten besluiten 'het bijltje erbij neer te gooien'."

Jouw conclusie wat betreft Tessa's eventuele "verbijsterde" blik, sorry, blik die iets zou verraden (????heb je deze term uit de bouquetreeks ) is totaal ongefundeerd. Uit een oogopslag af en toe vallen dit soort dingen niet "af te leiden", kom op zeg. Bovendien maak je een omgekeerde redenering met "typerend voor". Als "alle" zwarte paardjes blind zijn, hoeft een blind paard nog niet zwart te zijn.
Hoe denk jij in godsnaam een verminderd zelfbewustzijn te constateren?????
Evenals "over-schreeuwen". Ik heb tot nu toe wat betrefd "schreeuwen" alleen maar doodgewoon alledaags hard en geirriteerd praten gezien, heeft geen donder met termen als overschreeuwen te maken.
In de war van de reacties?????waar, wanneer?
Misschien heeft ze gewoon geen zin meer in de bus ,net als Bianc, maar ondanks dat er ook een complicatie "buiten" de bus is heeft ze lijkt mij genoeg zin en doorzettingsvermogen om het vol te houden.

Volgens mij draaf je een beetje door met je onverwerkte gevoelens van woede en verwarring uit het verleden. Een term die overigens heel wat insinueert, maar niets voorsteld aangezien iedereen, ook de meest geestelijk gezonde stabiele mensen wel wat "onverwerkte gevoelens" hebben. Als je echt serieus wilt lullen hardstikke leuk, maar probeer dan de wetenschappelijke denkwijze dan hoog te houden en kom dan niet met semi-"wetenschappelijke" zweverige praat aanzetten a la Bianca. Dat haalt het echte wetenschappelijk vakgebied alleen maar naar beneden en het geeft alleen maar een verkeerde indruk van het vakgebied wiens termen jij uit hun context gebruikt.

<snip>



Beste Dom_is_leuk,
ergens hier word je een 'pittig wijffie' genoemd en dat kan ik volledig onderschrijven. Maar waar jij de expertise vandaan haalt om alles wat ik over Tessa schreef zonder meer als "semi-"wetenschappelijke" zweverige praat" af te doen, is mij echt een vraag. Zou je dat misschien aan kunnen geven ? Ik van mijn kant baseer me op tientallen mensen met vergelijkbaar profiel/strategieën als Tessa, waarvan ik van dichtbij de kenmerken heb mogen meemaken, en verder zijn al mijn commentaren hier niet meer dan 'aannames'.
Wetenschappelijkheid zoals jij het (misschien) bedoelt heb ik nooit gepretendeerd, ik spreek uit ervarings-gegevens, dus louter empirisch,
al is dat voor mij ook een vorm van wetenschap.
Ik zou het waarderen als je je antwoord iets meer genuanceerd zou formuleren, ipv. zonder meer 'van de tafel vegen' dmv. een paar denigrerende termen. Ik merk bovendien, dat de woorden 'verbijstering', 'overschreeuwen', 'onverwerkte gevoelens' voor jou absoluut geen inhoud hebben. Reden te meer, lijkt me, om ze dan ook niet op arrogant klinkende wijze af te doen, als een ander ze misschien met bewuste bedoeling gebruikt, vanuit een beroeps-taal die jij nu toevallig niet kent.
(Lees er maar eens Reich, Lowen, Assagioli en Wolinsky op na).

We zijn het niet vaak eens, dom_is_leuk, maar daarom kunnen we toch wel genuanceerd blijven ?

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 21 Maart 2000).]

pi_252723
Had ik nu bijna een Topic vvrp-geopend. Voer voor ruzieënde psycholgen!!

Dom_is_leuk, Moor, Tanjalies, Juf Jannie, Hunter, Quenda en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Realiseren jullie je wel dat er een grote groep mensen is die zowel de 'wat zwaardere' bijdragen van Moor waarderen, evenals b.v. de onverbloemde informatie over de Rotterdamse deelnemer.
Bijvoorbeeld. Moor schrijft iets, ik lees dat en denk soms, 'ja zo kan je het ook bekijken'. Vervolgens, en om maar even dicht bij huis te blijven, schrijft dom_is_leuk weer wat over hetzelfde maar met een hele andere invalshoek, en dan denk ik, 'ja zo kan je ook bekijken. Niet dat ik het altijd eens ben met het geschrevene. Vervolgens trek ik mijn eigen conclusies. Maar wel een conclusie die onderbouwd is met de meest pluriforme informatie die er wat mij betreft over DE BUS te halen is. Persoonlijk zou ik al die bijdragen van jullie allemaal niet willen missen. Dat is al met BB ontstaan.

Dus a.u.b. plaats hier alles wat je wil over de bus en zijn passagiers en WAARDEER andermans mening. Doe net als ik, doe er je voordeel mee.

Wie wel en wie niet competent?? Wat een onzin!!!.
Als je je toetsenbord kunt gebruiken ben je competent

  maandag 20 maart 2000 @ 02:38:00 #48
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_252724
mmmmaar Meester Coosj??
Ikke zei alleen dattuh Iwan gefriemeld hebt hoor......hep nie gesegd dat Moor virtueel kietelduh
pi_252725
quote:
op 03-19-2000 om 04:34 PM schreef itsme het volgende:
Er is een ding van Tessa die ik erg goed vind en nog niet heb gehoord, en dat is dat Tessa de enige is die het tegen Sheki durft opte nemen. De anderen kijken hem naar de ogen
Van mij mag ze nog wel even blijven. Zij zorgt nog voor wat vuurwerk zo nu en dan.
Sheki is erg goed in de boel opstoken en is nu duidelijk (zie streams van vannacht met een rondje anti Tessa bezig.


Ik ben het helemaal met je eens, Tessa verdient het m wat steun en waardering te krijgen, het is hier tegenwoordig alleen nog maar Seki dit, Iwan dat, Jop zus en Aziz zo, waar blijven Esmeralda en Bullent nog... Vooral lieverdje Antonette moet worden gesteund

gratis en voor niet
pi_252726
antonette is een lieverdje. en lekker
Ik ben best wel blij nu
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')