abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4008829
Ik heb 11 maanden lang teveel loon ontvangen op me werk. Hier zijn ze achter gekomen en na een gesprek werd er mij een terugbetalingsregeling aangeboden.

Ik ben hier tegen in verzet gekomen aangezien ik vind dat een bedrijf ook verantwoordelijk is voor de loonbetaling en dat ze mij hier niet alleen schuldig voor mogen stellen, in mijn ogen zijn hun ook verantwoordelijk.

Na enkele gespreken waar hun bij het standpunt bleven dat ik het teveel bedrag had moeten zien en ook moeten melden is het zover gekomen dat hun de advocaat erop gezet hebben.

Ik ben toen naar de buro rechtshulp gegaan om rechtsbijstand te verkrijgen. De advocaat heeft toen de zaken voor mijn overgenomen. Na een briefwisseling tussen beide advocaten krijg ik afgelopen donderdag mijn loonstrook binnen.

Mijn bedrijf heeft dus 300 gulden ingehouden op mijn loon zonder dat hier toestemming voor gegeven is van mijn kant.

Ik ben hier persoonlijk ontzettend boos over geworden dat ze aan mijn geld zitten en dat ik blijkbaar niet serieus wordt genomen.

Wat kan ik hier aan doen. Kan mijn advocaat hun "aanklagen" omdat ze aan mijn geld zitten zonder dat ik hier toestemming voor is gegeven.

Wat zijn mijn rechten hierin ?

Alvast bedankt voor de reacties

No trumpets sound when the important decisions of our life are made. Destiny is made known silently
pi_4008878
Volgens mij heb je gewoon pech en is dat geld niet van jou. Mocht het tot een rechtzaak komen zul je denk ik alles terug moeten betalen.
pi_4008882
Dat is dus een vraag voor je advocaat of ze dat wel of niet mogen doen(volgens mij wel)
Het is inderdaad een beetje lullig maar jij had zo verstandig moeten zijn om het 11 maanden geleden te vragen waarom je meer kreeg en je had het kunnen verwachten dat je ze terug moet betalen, toch?
Sterkte ermee maar denk niet dat je gelijk krijgt.
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  maandag 29 april 2002 @ 22:58:27 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_4008899
Je salaris staat in je contract waar je voor getekend hebt. Alles wat teveel is is onrechtmatig en dus niet van jou.

Dus ja, ze kunnen die 300 inhouden.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_4008900
quote:
Op maandag 29 april 2002 22:56 schreef beertje_ het volgende:
Dat is dus een vraag voor je advocaat of ze dat wel of niet mogen doen(volgens mij wel)
Het is inderdaad een beetje lullig maar jij had zo verstandig moeten zijn om het 11 maanden geleden te vragen waarom je meer kreeg en je had het kunnen verwachten dat je ze terug moet betalen, toch?
Sterkte ermee maar denk niet dat je gelijk krijgt.
hobba bobbaa
  maandag 29 april 2002 @ 22:58:43 #6
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_4008902
Ik denk dat jouw advocaat je beter kan helpen.

Ik denk wel dat je je veel te ontvangen loon moet terugbetalen.

Ik weet niet om welk bedrag het gaat, maar ik zou het in 22 maanden terugbetalen (2 x die 11 maanden die jij te veel gekregen hebt), op die manier merk je het niet veel.

Je had wel kunnen verwachten dat ze hier achter zouden komen natuurlijk. Maar ja, zij kunnen het makkelijker missen dan jij.

Succes.

God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
pi_4008946
ik denk dat je neit zo moet zeiken en heel erg blij mag zijn als je dat teveel ontvangen geld neit terug hoeft te betalen.

Je geeft zelf al aan dat je wist dat je teveel kreeg dus dan moet je ook neit gaan lopen jammeren als je baas daar ook achter komt en het dan terug wil hebben. Wees blij dat ze nog een terugbetalingsregeling willen treffen.

pi_4008971
Waar het om gaat is dat een bedrijf mede verantwoordelijk is voor de betaling van loon.

Het is begonnen aan het begin van het jaar en toen waren er meerdere verhogingen en werd de overhevelingstoeslag ingevoerd.

En als je kijkt naar de redelijkheid en billekheid dan is het toch ook de fout van een werkgever die 11 maanden teveel loon uitbetaald?

Het is een bedrijf van meer dan 100 werknemers en is er dan niemand bij wie een belletje gaat rinkelen als er iemand meer loon ontvangen dan normaal.

En het is niet zo dat ik het express niet vermeld heb, dat zeker niet, het viel me op dat het veel was maar ik zou het niet onredelijk vinden voor het werk dat ik doe.

En het gekke is dat er dus nog een persoon was die ook teveel loon heeft ontvangen, dezelfde fout als bij mij. Dit geeft toch aan dat de salarisadministratie niet klopt.

Ik heb ook nooit gezegd dat ik niet wou terug betalen maar niet de 100%. Ieder fifty fifty is redelijk als je naar de omstandigheden kijkt.

En dat ze nu aan mijn geld zitten zonder toestemming maakt me extra boos.

No trumpets sound when the important decisions of our life are made. Destiny is made known silently
pi_4008988
Het gelijk is aan de zijde van je werkgever. Te veel uitgekeerd loon mag gedurende de arbeidsovereenkomst eenzijdig worden verrekend door de werkgever ingevolge art. 7:635 lid 1 onder d BW.
pi_4009005
quote:
Op maandag 29 april 2002 23:05 schreef Moodymen het volgende:
Waar het om gaat is dat een bedrijf mede verantwoordelijk is voor de betaling van loon.

Het is begonnen aan het begin van het jaar en toen waren er meerdere verhogingen en werd de overhevelingstoeslag ingevoerd.

En als je kijkt naar de redelijkheid en billekheid dan is het toch ook de fout van een werkgever die 11 maanden teveel loon uitbetaald?

Het is een bedrijf van meer dan 100 werknemers en is er dan niemand bij wie een belletje gaat rinkelen als er iemand meer loon ontvangen dan normaal.

En het is niet zo dat ik het express niet vermeld heb, dat zeker niet, het viel me op dat het veel was maar ik zou het niet onredelijk vinden voor het werk dat ik doe.

En het gekke is dat er dus nog een persoon was die ook teveel loon heeft ontvangen, dezelfde fout als bij mij. Dit geeft toch aan dat de salarisadministratie niet klopt.

Ik heb ook nooit gezegd dat ik niet wou terug betalen maar niet de 100%. Ieder fifty fifty is redelijk als je naar de omstandigheden kijkt.

Tja mijn ervaring met dit soort zaken is toch dat ze alles terug willen vorderen en fifty fifty in hun ogen neit bestaat. Je hebt op zich gelijk dat het hun fout is maar ze zullen ook altijd een deel van de schuld bij jou leggen omdat je kon zien dat je teveel kreeg.

Ik denk toch dat je weinig kans maakt maar als het je lukt om bijvoorbeeld fifty fifty te doen wil ik jouw advocaat ook wel inhuren als ik zoiets weer heb.

pi_4009009
Dat klopt

maar kijkend naar redelijkheid en billikheid is het toch niet meer dan logisch dat hun ook voor een deel verantwoordelijk zijn voor de loonbetaling en dat hun ook in de fout zijn gegaan?

Het heeft 11 maanden geduurd, als het mij was opgevallen zou ik het toch zelf ook gemeld hebben? Ik als werknemer verwacht van mijn werkgever dat mijn loon in goede orde wordt uitbetaald en zonder fouten. Moet ik iedere maand op mijn loonstrook gaan kijken en narekenen of alles tot de gulden goed is uitgerekend?

[Dit bericht is gewijzigd door Moodymen op 29-04-2002 23:10]

pi_4009022
Ik denk dat hij het kut vind dat hij tijdelijk er netto 900 piek per maand op achteruit gaat. Maar ja dat had je je dan maar eerder moeten bedenken.
pi_4009046
quote:

100 mensen dat is veel hoor! dan is een foutje snel gemaakt! Als een bank teveel geld op jouw rekening stort is het toch ook niet raar dat ze dat terug vragen.
En stel dat jij eens een keer iemand teveel geld geeft. dan wil jij toch ook alles terug?
pi_4009053
quote:

Dat ze aan jouw geld zitten?

Kom op man jij hebt geld van hun gejat, het zou me niks verbazen als ze reden hebben om je nu op staande voet te ontslaan.

Je hebt door een fout in de salarisadministratie teveel geld betaald, je wist dat van het begin en je wilt het nu niet terugbetalen. Sorry hoor maar dat zit gewoon fout.

Als je het vanaf het begin anders had gespeeld, iets als dat je niet precies wist wat je salaris was ofzo en dat je 't wel redelijk leek dan had je nog wel een kans gehad.

Je hebt het nu verspeeld door aan te geven dat je het wist maar dat je er niet op wilde reageren, het is hun fout. Op deze manier zijn de loopgraven gegraven, het schiet niet meer op, je kan fluiten naar het teveel betaalde geld.

pi_4009064
quote:
Op maandag 29 april 2002 23:08 schreef Moodymen het volgende:
Dat klopt

maar kijkend naar redelijkheid en billikheid is het toch niet meer dan logisch dat hun ook voor een deel verantwoordelijk zijn voor de loonbetaling en dat hun ook in de fout zijn gegaan?

Wanneer je hun excuses niet voldoende vindt, kun je wellicht nog een vvv-bon van € 10,- vragen. Als je dat lukt heb je wel een erg gulle baas.
Gisteren stonden we op rand van de afgrond, maar vandaag maken we een grote stap voorwaarts.
  maandag 29 april 2002 @ 23:14:30 #16
13761 fratzz
eikelig...
pi_4009083
quote:
Op maandag 29 april 2002 23:13 schreef Strix-Nebulosa het volgende:

[..]

Wanneer je hun excuses niet voldoende vindt, kun je wellicht nog een vvv-bon van € 10,- vragen. Als je dat lukt heb je wel een erg gulle baas.

hobba bobbaa
pi_4009084
quote:

Het heeft 11 maanden geduurd, als het mij was opgevallen zou ik het toch zelf ook gemeld hebben? Ik als werknemer verwacht van mijn werkgever dat mijn loon in goede orde wordt uitbetaald en zonder fouten. Moet ik iedere maand op mijn loonstrook gaan kijken en narekenen of alles tot de gulden goed is uitgerekend?

Zou ik maar wel doen ja. Misschien betalen ze een keer te weinig uit. Is het je niet opgevallen dat je ineens meer geld kreeg dan ervoor? Zeker als er vanalles opnieuw berekend is moet je het in de gaten houden!
  maandag 29 april 2002 @ 23:17:51 #18
13761 fratzz
eikelig...
pi_4009115
quote:

Moet ik iedere maand op mijn loonstrook gaan kijken en narekenen of alles tot de gulden goed is uitgerekend?

hehehe tot op de gulden ...... kreeg je maar zo weinig meer? dacht het niet was toch wel erg duidelijk te zien!
hobba bobbaa
pi_4009131
quote:
Op maandag 29 april 2002 23:12 schreef Sambal het volgende:

[..]

Kom op man jij hebt geld van hun gejat, het zou me niks verbazen als ze reden hebben om je nu op staande voet te ontslaan.

Je hebt door een fout in de salarisadministratie teveel geld betaald, je wist dat van het begin en je wilt het nu niet terugbetalen. Sorry hoor maar dat zit gewoon fout.

"AAARGH ik heb niks terug betaald en ik heb teveel ontvangen. Ik ging er niet vanuit dat het bedrag dat ik teveel ontving ook daadwerkelijk teveel was. Snappie?"

Als je het vanaf het begin anders had gespeeld, iets als dat je niet precies wist wat je salaris was ofzo en dat je 't wel redelijk leek dan had je nog wel een kans gehad.

Je hebt het nu verspeeld door aan te geven dat je het wist maar dat je er niet op wilde reageren, het is hun fout. Op deze manier zijn de loopgraven gegraven, het schiet niet meer op, je kan fluiten naar het teveel betaalde geld.

"Ik wist het niet en dit heb ik ook niet aangegeven bij hun. Het werd mij bekend toen ik op het matje werd geroepen bij de salaris adminstratie.

Duidelijk punt van niet goed lezen, krijg het gevoel dat meer mensen in dit topic er last van hebben

Ik heb niet teveel betaald maar teveel ontvangen. "

pi_4009166
quote:
Op maandag 29 april 2002 23:18 schreef Moodymen het volgende:

[..]

"AAARGH ik heb niks terug betaald en ik heb teveel ontvangen. Ik ging er niet vanuit dat het bedrag dat ik teveel ontving ook daadwerkelijk teveel was. Snappie?"

"Ik wist het niet en dit heb ik ook niet aangegeven bij hun. Het werd mij bekend toen ik op het matje werd geroepen bij de salaris adminstratie.

Duidelijk punt van niet goed lezen, krijg het gevoel dat meer mensen in dit topic er last van hebben

Ik heb niet teveel betaald maar teveel ontvangen. "

Wat ik bedoelde was:
Je hebt door een fout in de salarisadministratie teveel geld gekregen
pi_4009182
quote:
Op maandag 29 april 2002 23:14 schreef fratzz het volgende:

[..]

Jou icoon.

Spekkie Big, zo'n dooie humor dat het leuk is

maandag 29 april 2002 @ 23:29:49 #22
13761 fratzz
eikelig...
pi_4009294
quote:
Op maandag 29 april 2002 23:22 schreef DeStedebouwer het volgende:

[..]

Jou icoon.

Spekkie Big, zo'n dooie humor dat het leuk is

is dat leuk is dat zo ? ...........leuker als dit topic iig

hobba bobbaa
pi_4009553
Het moet ook overzicht en ook 'begrote' jaarsalaris zien.
Het moet overeenkomen met contract. als er inderdaad teveel ontvangen zijn. dan moet werkgever wel eerst een briefje dat er loon deels moet worden afgetrekt sturen.
pi_4011370
Wat wel aardig zou zijn is als ze het in mindering brengen op je brutoloon en niet op je nettoloon. Scheelt jou meteen in het netto bedrag dat je terug moet betalen en voor hun maakt het niet uit.
  dinsdag 30 april 2002 @ 03:08:17 #25
27383 poktor
10101011010110
pi_4011512
In de arbeidsovereenkomst ("het contract") staat doorgaans alleen het salaris van het moment van indiensttreding. Latere salarisverhogingen worden doorgaans slechts via een brief mede gedeeld, zonder opnieuw een contract op te stellen. Dat je je dus aan je contractuele salaris dient te houden, is dus niet waar. Wat je wel dient te doen, is na te kijken, of je nog ergens een brief kunt vinden, waarin je laatste salaris wordt medegedeeld. Dit is om even zeker te zijn.

Verder: bekijk je salarisstroken van het afgelopen jaar. Als hierop hetzelfde bedrag (netto) staat als wat je op je rekening gestort hebt gekregen, hoef je het niet terug te betalen, want je baas heeft hierover tevens netjes belasting afgedragen. Knappe vent als ie dat terug krijgt... Heb je meer gekregen dan wat er op je salarisstroken staat, dan vrees ik het ergste...

If you see a bomb technician running, try to keep up with him.
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')