abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75166469
Ik werk tegenwoordig als vakkenvuller, maar de nieuwe regel die deze week is in gegaan gaat toch echt nergens over....

Ik zal 'm even uitleggen:
Als vakkenvuller moet je een bepaald aantal producten in een bepaalde tijd in het vak krijgen, je zogenaamde vulnorm.
Maar nou hebben ze verzonnen dat als je je vulnorm niet haal, dus je moet overwerken, niet betaald krijg!

Volgens mij mag dat niet.. toch?
  maandag 30 november 2009 @ 23:33:13 #2
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75166509
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:32 schreef loeders het volgende:
Ik werk tegenwoordig als vakkenvuller, maar de nieuwe regel die deze week is in gegaan gaat toch echt nergens over....

Als vakkenvuller moet je een bepaald aantal producten in een bepaalde tijd in het vak krijgen, je zogenaamde vulnorm.
Maar nou hebben ze verzonnen dat als je je vulnorm niet haal, dus je moet overwerken, niet betaald krijg!

Hahahah dat is gewoon slavenarbeid Chupppa mi dolo tegen die bitch moet je zeggen.Wat een idioot iets
pi_75166560
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:33 schreef donthate het volgende:

[..]

Hahahah dat is gewoon slavenarbeid Chupppa mi dolo tegen die bitch moet je zeggen.Wat een idioot iets
En dan te bedenken dat het een van de grootste winkels van NL is
pi_75166571
Maar stel dat TS zwart werkt. Dan heeft hij toch geen rechten om te klagen
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
  maandag 30 november 2009 @ 23:35:21 #5
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75166588
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:34 schreef loeders het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat het een van de grootste winkels van NL is
Maar is het moelijk om te halen? of is het gewoon zodat mensen niet te lui worden
pi_75166616
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:35 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Maar stel dat TS zwart werkt. Dan heeft hij toch geen rechten om te klagen
Stel dat ik dat niet doe
pi_75166643
Is de vulnorm ook afhankelijk van het soort product?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_75166645
Prima regel, Gewoon hard werken moet je, Bij ons werkt het precies hetzelfde
pi_75166658
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:35 schreef donthate het volgende:

[..]

Maar is het moelijk om te halen? of is het gewoon zodat mensen niet te lui worden
Meestal slaan die tijden nergens op, en die tijden verzinnen ze ook ergens aan de andere kant van 't land in een of ander distributiecentrum.
Je kan 't halen, met 14 longen.
  maandag 30 november 2009 @ 23:38:43 #10
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75166704
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:37 schreef loeders het volgende:

[..]

Meestal slaan die tijden nergens op, en die tijden verzinnen ze ook ergens aan de andere kant van 't land in een of ander distributiecentrum.
Oke dan is het slavenarbeid ik zou is vragen als ik veel meer vull krijgk dn ook 1euro per product extra
  maandag 30 november 2009 @ 23:40:21 #11
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75166760
Goede incentive! Dan is het in je belang om tegen een klant te zeggen dat die de klere kan krijgen als die vraagt waar de koffiemelk staat. En om de zakken chips er lomp in te proppen. Zolang je de norm maar haalt.

Gewoon naar huis gaan als je tijd om is. Slavendrijvers.
pi_75166881
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:40 schreef Pool het volgende:
Goede incentive! Dan is het in je belang om tegen een klant te zeggen dat die de klere kan krijgen als die vraagt waar de koffiemelk staat. En om de zakken chips er lomp in te proppen. Zolang je de norm maar haalt.

Gewoon naar huis gaan als je tijd om is. Slavendrijvers.
Dat gebeurde daarvoor ook al hoor
pi_75166916
Dan moeten ze het ook andersom doen, ben je eerder klaar dan mag je ook eerder naar huis (doorbetaald )
  maandag 30 november 2009 @ 23:46:03 #14
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75166968
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:44 schreef morpheus_at_work het volgende:
Dan moeten ze het ook andersom doen, ben je eerder klaar dan mag je ook eerder naar huis (doorbetaald )
OF per wat je extra vult extra betalen
pi_75167104
Gewoon een emailtje naar je Operationeel manager en hij fixt dit
pi_75167107
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:44 schreef morpheus_at_work het volgende:
Nee, dat gebeurd niet. Heb ik al gevraagd
Dus 't is zowiezo voor hun gunstig, en niet voor de werknemerts
We hebben daar weinig te zeggen
pi_75167118
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:37 schreef loeders het volgende:

[..]

Ik denk dat je bij de AH zit, ik had dit soort vulnormen ook en deze waren makkelijk te halen.
pi_75167436
Tja, welkom in de echte wereld, waar je ook te maken krijgt met deadlines die gehaald moeten worden en de noodzakelijke overuren ook lang niet altijd uitbetaald worden.
pi_75167500
Tja, triest maar waar. Ik ken deze supermarktpraktijken ook maar al te goed.Je hebt natuurlijk altijd de optie om het (aangepaste) contract, waar deze regel op staat, niet te tekenen. Maar voor jou 10 anderen zeggen ze dan tegen je.
pi_75167889
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:59 schreef anboni het volgende:
Tja, welkom in de echte wereld, waar je ook te maken krijgt met deadlines die gehaald moeten worden en de noodzakelijke overuren ook lang niet altijd uitbetaald worden.
Mja, dat heb ik ook altijd gedacht, maar ik ben ervan teruggekomen: je bent een contract overeengekomen voor een x-aantal uren en daar staat tegenover dat je baas je betaalt voor die uren (anders had 'ie immers het aantal uren niet in je contract hoeven zetten). Dat hij het werk zo inplant/klussen bedenkt dat jij het niet op tijd af kunt krijgen, zal 'ie meer moeten betalen of meer mensen in dienst moeten nemen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_75167969
Ik ben vanwege 'regeltjes' als dit trouwens opgestapt bij een niet nader te noemen supermarktgigant, toen ik 16 was. Als ik 20 uren werk, dan wil ik ook voor 20 uren betaald krijgen. Een keertje overwerken is niet erg, maar niet structureel.
  dinsdag 1 december 2009 @ 00:16:07 #22
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75167972
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 00:01 schreef Tuvai.net het volgende:
Tja, triest maar waar. Ik ken deze supermarktpraktijken ook maar al te goed.Je hebt natuurlijk altijd de optie om het (aangepaste) contract, waar deze regel op staat, niet te tekenen. Maar voor jou 10 anderen zeggen ze dan tegen je.
Ik vraag me af of zo'n aangepast contract / regel überhaupt geldig is gezien de toepasselijke CAO, maar daar ga ik me nu niet in verdiepen.
  dinsdag 1 december 2009 @ 00:16:34 #23
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75167994
Dit is precies de reden waarom dont hate niet werk al dat moeten
pi_75170360
Je staat toch per uur, en niet per stuk? Volgens mij mag dit helemaal niet hoor. Maarja, ze weten wel hoe ze die jonge gastjes moeten intimideren, en voor jou 10 anderen natuurlijk.
  dinsdag 1 december 2009 @ 03:00:18 #25
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75170410
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 02:54 schreef Kaza het volgende:
Je staat toch per uur, en niet per stuk? Volgens mij mag dit helemaal niet hoor. Maarja, ze weten wel hoe ze die jonge gastjes moeten intimideren, en voor jou 10 anderen natuurlijk.
Dat is wel het probleem jonge gasten te over dus ze doen wat ze willen
pi_75170470
Hulde aan de werkgever die dit flikt en er nog mee wegkomt ook
  dinsdag 1 december 2009 @ 03:09:49 #27
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75170484
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 03:07 schreef wapwip het volgende:
Hulde aan de werkgever die dit flikt en er nog mee wegkomt ook
Haha dat is wel zo dat die ermee weg komt
pi_75171468
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 00:13 schreef Five_Horizons het volgende:
....Dat hij het werk zo inplant/klussen bedenkt dat jij het niet op tijd af kunt krijgen, zal 'ie meer moeten betalen of meer mensen in dienst moeten nemen.
Ja, lief dat je er vanuit gaat dat TS inderdaad stinkend zijn best doet om de norm te halen.
Naast meer betalen of meer mensen in dienst heeft de ondernemer nog een andere mogelijkheid, nl. andere mensen in dienst nemen die wel een normaal tempo werken.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_75171484
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:32 schreef loeders het volgende:

Dat is wel vaker met productiewerk. Vrij strenge bazen, continu-arbeid. Schuldig tot het tegendeel bewezen is. Het probleem is dat de productie precies meetbaar is. Afhankelijk van de leeftijd van de werknemer is er eigenlijk sprake van uitbuiting (bijvoorbeeld bij 16 of 17 jaar). 2,42 of 2,55 euro bruto per uur op 16 jaar, dat verdienen ze in India!
  dinsdag 1 december 2009 @ 07:40:32 #30
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_75171532
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 07:30 schreef sempron2400 het volgende:

2,42 of 2,55 euro bruto per uur op 16 jaar, dat verdienen ze in India!
Maar daar werken ze er hard voor.
pi_75171536
quote:

[..]

Dat is wel vaker met productiewerk. Vrij strenge bazen, continu-arbeid. Schuldig tot het tegendeel bewezen is. Het probleem is dat de productie precies meetbaar is. Afhankelijk van de leeftijd van de werknemer is er eigenlijk sprake van uitbuiting (bijvoorbeeld bij 16 of 17 jaar). 2,42 of 2,55 euro bruto per uur op 16 jaar, dat verdienen ze in India!
Jij komt niet vaak in India denk ik.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_75171613
quote:
..... Het probleem is dat de productie precies meetbaar is.....
Waarom is dat een probleem?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:00:16 #33
52191 DABAMaster