abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75162213
Mijn moeder is ongeveer een jaar geleden in een conflict beland op de middelbare school waar zij lesgeeft. Zoals alle docenten maakte zij deel uit van een zgn. docententeam, onder leiding van een teamleider, met wie zij al enige tijd in onmin leefde. De teamleider probeerde haar systematisch, laten we zeggen, te "pesten" door haar op verschillende manieren aan de kantlijn te houden en buiten spel te zetten om er even goede voetbaltermen op los te laten.

Aangezien ze niet in een ander team kon worden gezet, is geprobeerd mijn moeder van school te laten veranderen. Zij hebben aangeboden haar te herplaatsen op een andere locatie, zij het dat het ging om een school die bekendstond om haar hoge aantal probleemleerlingen waar bovendien alleen VMBO was, terwijl mijn moeder gewend was les te geven zowel aan VMBO als aan HAVO/VWO en Atheneum.

Mijn moeder heeft dat dus geweigerd. Vervolgens heeft men geprobeerd mijn moeder te dwingen van locatie te veranderen door op basis van de verklaring van twee leerlingen te zeggen dat zij gedisfunctioneerd had (zij zou de leerlingen hebben uitgescholden) terwijl de mentor van die klas al had verklaard dat zijn leerlingen notoire leugenaars zijn en er van de hele verklaring niets klopte. Pas als zij een verklaring van disfunctioneren zou tekenen zouden ze haar weer normaal aan het werk laten op de nieuwe, slechtere locatie.

Mijn moeder heeft geweigerd en is overspannen thuis geweest. Na de zomervakantie is zij weer begonnen met de belofte dat zij weer gewoon in het oude team kon zonder problemen, maar dat bleek niet waar. Na 2 weken is ze daarom weer naar huis gegaan. Ze is daarna weer opnieuw begonnen maar omdat de problemen met de teamleider bleven bestaan is mijn moeder ziek geworden van alle stress, ze lijdt inmiddels aan hoge bloeddruk, heeft hartkloppingen en andere, kleine kwalen.

De school heeft inmiddels toegegeven dat er problemen zijn met de desbetreffende teamleider en heeft aan de mediator beloofd dat er gekeken wordt hoe die kunnen worden opgelost; mijn moeder wil eigenlijk geen oplossing meer zoeken en zou het liefst van school of van baan veranderen, wat haar wel geld zal gaan kosten (verhuizing, dubbele huur, wellicht geen fulltime baan meer).

Zou mijn moeder in haar recht staan als ze een bepaalde hoeveelheid geld zou eisen van de school, ook vanwege de gezondheidsklachten? Mijn moeder heeft gesuggereerd dat ze haar anderhalf jaarsalaris kunnen meegeven en dat ze dan vrijwillig ontslag zal nemen. Is zoiets gebruikelijk in deze situaties? Is dat een redelijke eis?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_75162254
Wellicht kan een OP even mijn titel veranderen in "Moeder ziek thuis", aangezien ik eigenlijk helemaal niet weet of ze wel of niet in de ziektewet zit.
pi_75162317
Wat sneu !
  maandag 30 november 2009 @ 21:56:29 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_75162474
Wat is het voor sommigen toch akelig geworden in het onderwijs

Wat je laatste alinea betreft: heeft school die indruk ook gewekt, of is het een idee van je moeder. Zo van: als ze voveel geven, dan... etc.

Overigens zal hier wel van belang zijn hoelang je moeder al in dienst is.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_75162547
Met alle respect maar dit begrijp ik niet helemaal:
quote:
Zij hebben aangeboden haar te herplaatsen op een andere locatie, zij het dat het ging om een school die bekendstond om haar hoge aantal probleemleerlingen waar bovendien alleen VMBO was, terwijl mijn moeder gewend was les te geven zowel aan VMBO als aan HAVO/VWO en Atheneum.
  maandag 30 november 2009 @ 22:00:14 #6
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_75162627
Waarom zou je moeder moeten verhuizen voor een andere baan?
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  Licht Ontvlambaar maandag 30 november 2009 @ 22:00:42 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75162643
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:51 schreef JohnDDD het volgende:
Wellicht kan een OP even mijn titel veranderen in "Moeder ziek thuis", aangezien ik eigenlijk helemaal niet weet of ze wel of niet in de ziektewet zit.
TT aangepast...

Indien je moeder een rechtsbijstandverzekering heeft, is het zeker niet overstandig om het daar eens aan te kaarten. Het kan overigens heel lang gaan duren voordat er uiteindelijk iets uitkomt. Mijn moeder is inmiddels al jaren weg bij oude werkgever, maar er loopt nog steeds een rechtszaak over al dan niet juist gedrag van de werkgever ten tijde van haar ziekte/overspannen zijn...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_75162708
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:56 schreef ElisaB het volgende:
Wat is het voor sommigen toch akelig geworden in het onderwijs

Wat je laatste alinea betreft: heeft school die indruk ook gewekt, of is het een idee van je moeder. Zo van: als ze voveel geven, dan... etc.

Overigens zal hier wel van belang zijn hoelang je moeder al in dienst is.
Elisa, eindelijk zijn we het oneens. .

Zoals ik het verhaal lees vind ik het toch wel een beetje slappe hap.
Lesgeven op het VMBO was niet goed genoeg blijkbaar.
  maandag 30 november 2009 @ 22:03:28 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75162768
Als iemand ziek thuis zit, zit ze in de ziektewet.

Anderhalf jaar is wel erg veel. Zeker omdat ze zelf ontslag wilt nemen vanwege de situatie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_75162779
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:00 schreef Sjeen het volgende:

[..]

TT aangepast...

Indien je moeder een rechtsbijstandverzekering heeft, is het zeker niet overstandig om het daar eens aan te kaarten. Het kan overigens heel lang gaan duren voordat er uiteindelijk iets uitkomt. Mijn moeder is inmiddels al jaren weg bij oude werkgever, maar er loopt nog steeds een rechtszaak over al dan niet juist gedrag van de werkgever ten tijde van haar ziekte/overspannen zijn...
Vakbond is ook een tip in deze...
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_75162865
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:02 schreef Stali het volgende:

[..]

Waarom zou die moeder weg moeten?
pi_75162868
Bah, hoe smerig sommige mensen wel niet kunnen zijn. Ik ken iemand die hetzelfde heeft gehad, die met alle macht van de betreffende school werd gepest en met probleme thuis zat. Je zou bijna zeggen dat het welzijn van de onderwijzers in een hoger vaandel staat dan die van de leerlingen zelf.

Sterkte!
  maandag 30 november 2009 @ 22:07:34 #13
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_75162957
quote:
Gelukkig maar Ik was al bang dat ik moest scheiden om jou ten huwelijk te kunnen vragen
quote:
Ik kijk een beetje gekleurd, want ik ken helaas twee docenten met ieder ook een moeilijke relatie met de teamleider en het geziekstraal is echt genant te noemen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_75163076
Wat ik niet begrijp, en misschien oordeel ik wel te snel, is: Ze heeft dus ook al anderhalf jaar de tijd gehad om te solliciteren. Waarom heeft ze dat niet gedaan?
Als ik het niet naar mijn zin heb op mijn werk, om wat voor reden dan ook, dan probeer ik eerst wat anders te vinden voordat ik me de WAO in laat schepen. Want daar gaat het wel naartoe als ik het zo lees...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75163118
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:05 schreef P.F het volgende:

[..]

Waarom zou die moeder weg moeten?
Dat werkt anders als in het bedrijfsleven heel zichtbaar wel zo op scholen.
Er is een andere baan geboden en waarvoor een verhuizing niet nodig zou zijn.
Dat werd volgens TS geweigerd.
Neemt niet weg dat het natuurlijk klote is voor de moeder van TS, maar dat blijkt ook een zeer handige dame.
  Licht Ontvlambaar maandag 30 november 2009 @ 22:11:54 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75163161
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:10 schreef capricia het volgende:
Wat ik niet begrijp, en misschien oordeel ik wel te snel, is: Ze heeft dus ook al anderhalf jaar de tijd gehad om te solliciteren. Waarom heeft ze dat niet gedaan?
Als ik het niet naar mijn zin heb op mijn werk, om wat voor reden dan ook, dan probeer ik eerst wat anders te vinden voordat ik me de WAO in laat schepen. Want daar gaat het wel naartoe als ik het zo lees...
Ik denk dat je er iets te gemakkelijk tegenaan kijkt misschien. Er is een groot verschil tussen je werk niet leuk vinden of door iemand op je werk zodanig ge-ettert te worden dat je met lood in je schoenen naar het werk gaat dat je eigenlijk wel heel leuk vindt...
pi_75163213
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:11 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik denk dat je er iets te gemakkelijk tegenaan kijkt misschien. Er is een groot verschil tussen je werk niet leuk vinden of door iemand op je werk zodanig ge-ettert te worden dat je met lood in je schoenen naar het werk gaat dat je eigenlijk wel heel leuk vindt...
Eens. Maar voordat je ziek bent van die rotsfeer, heb je al maanden de tijd gehad om iets nieuws te zoeken. Tenminste, zo zie ik dat...
En zelfs nu heeft ze al anderhalf jaar de tijd gehad.
Waarom zou ze morgen niet solliciteren?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75163307
Ik denk trouwens serieus dat de moeder van TS pas gelukkig is op een leuke nieuwe werkplek.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Licht Ontvlambaar maandag 30 november 2009 @ 22:16:20 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75163364
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens. Maar voordat je ziek bent van die rotsfeer, heb je al maanden de tijd gehad om iets nieuws te zoeken. Tenminste, zo zie ik dat...
En zelfs nu heeft ze al anderhalf jaar de tijd gehad.
Waarom zou ze morgen niet solliciteren?
Dus jij zou je van een leuke werkplek laten wegpesten?
pi_75163459
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:07 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Gelukkig maar Ik was al bang dat ik moest scheiden om jou ten huwelijk te kunnen vragen
[..]

Ik kijk een beetje gekleurd, want ik ken helaas twee docenten met ieder ook een moeilijke relatie met de teamleider en het geziekstraal is echt genant te noemen.
Het is ook allemaal niet leuk natuurlijk.
Ik moet er ook echt niet aan denken om in die wereld te moeten werken. Het bedrijfsleven is nog veel harder maar dat heb ik zoveel liever.

Feit is wel dat er wat anders werd aangeboden en dat werd beantwoordt met ziek thuiszitten.
pi_75163501
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:11 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Lees jij dit allemaal in de OP? Ik niet namelijk.
pi_75163535
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dus jij zou je van een leuke werkplek laten wegpesten?
Waar lees jij dit in de OP?
  Licht Ontvlambaar maandag 30 november 2009 @ 22:21:45 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75163598
Ik lees het niet in de OP Stali, ik reageer op de posts van capricia.
pi_75163698
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:15 schreef capricia het volgende:
Ik denk trouwens serieus dat de moeder van TS pas gelukkig is op een leuke nieuwe werkplek.
Dat idee heb ik ook, het is geen gezonde werksfeer.
pi_75163767
quote:
Mijn moeder heeft geweigerd omdat het conflict met de teamleider (naar haar mening althans) niet haar fout was en omdat zij het derhalve onterecht vond dat ze naar een andere locatie (van dezelfde school) zou worden afgescheept als ze niets verkeerd had gedaan. De andere locatie is alleen maar VMBO en veel probleemleerlingen, de huidige locatie is ook HAVO/VWO en Atheneum en je kunt nou eenmaal net iets meer met die leerlingen. Voor mijn moeder was werk op de andere locatie dus geen equivalent voor de huidige locatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')