quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:16 schreef Taurus het volgende:[..]
Niemand wordt in eerste instantie op karakter beoordeeld inderdaad, dat staat los van deze discussie. Lelijke mensen ondervinden minder aantrekking, minder positieve reacties, minder aanzien. Daar kun je geen tegenhangers voor vinden die voor mooie mensen negatief zijn. Mooie mensen ondervinden meer aantrekking, meer positieve reacties, meer aanzien. Natuurlijk zijn er 'verhalen van mooie mensen die ook negatieve reacties krijgen juist omdat ze mooi zijn' zoals hierboven af en toe geschetst, maar kom op zeg, dat weegt niet op tegen de positieve reacties, daar ben ik zeker van.
Ik ken een meisje dat heel erg knap is, en zij heeft er wel degelijk last van. Zo wordt ze regelmatig aangesproken door mannen die graag iets van haar willen (je kan wel raden wat). Een avondje stappen is voor haar ook niet leuk. Zij heeft constant aanloop, terwijl haar vriendinnen worden genegeerd. Maar ook op straat gebeurt dat. Ze wordt nagefloten (nou ja, wie niet), aangesproken en nagestaard. En dat is, net zoals beroemdheid, niet alleen maar leuk.
Bovendien heeft haar zelfvertrouwen door die behandeling een behoorlijke knauw gekregen. Er zijn niet veel mannen die voor haar karakter gaan (terwijl, ze is ontzettend lief dus dat zit wel goed). Ze gaan voor de 'score'. En lukt dat niet dan zijn ze ook zo weer verdwenen. Als ze dan aan het daten is, vrij regelmatig is het na drie weken uit omdat zij wil weten of het echt wat wordt en hij alleen maar wilt neuken.
Je hebt deels gelijk. Ze ondervindt meer aantrekking, meer positieve reacties. Niet meer aanzien. Dat ze knap is wordt haar over het algemeen niet in dank afgenomen. En als ze dan een voorkeursbehandeling krijgt is het van mannen, en die denken dan ook alleen maar met hun penis. En voor zover ik weet, is dat echt niet fijn. Laat staan goed voor je ego. Als iemand jou waardeert voor je looks, wat zegt dat dan over jou?
De nadelen die ik hier schets zijn voor haar heel reëel. Ondanks dat ga ik wel met je mee dat het uiteindelijk beter is om mooi te zijn dan lelijk.