abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75142109
L.S.

Is er iemand die mij advies kan geven over het volgende:

Ik heb een vordering lopen bij een deurwaarder, mijn schuld oké, maar daar gaat het nu niet om. De hoofdsom is lang en breed betaald. Ik heb nu nog een bedrag openstaan van allerlei kosten. Echter vind ik het vreemd dat de deurwaarder een andere hoofdsom heeft dan het incassobureau hiervoor. Bij het ABN (daar had ik de schuld) probeer ik alsmaar op te vragen was voor bedrag zij als hoofdsom hadden. Echter wordt daar niet op gereageerd door het ABN zelf. Bij wie kan ik terecht als ik twijfel over de gang van zaken, nvio en kbvg heb ik niet echt wat aan.

Zijn er instanties die verder kijken dan hun neus lang is en je niet direct doorverwijzen naar de gemeente voor een schuldsanering?
pi_75142616
Waarschijnlijk zitten er allemaal extra kosten bij: administratiekosten maar ook kosten om de deurwaarder in te schakelen etc.
Uiteraard zouden ze wel openheid moeten geven waar de kosten uit bestaan. Verder lijkt het me niet meer dan logisch dat je zelf ook op de hoogte bent van de hoeveelheid schuld die open stond bij de ABN.
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  maandag 30 november 2009 @ 14:54:38 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75143764
ABN zou je sowieso moeten vertellen wat de schuld was en hoeveel. Verder zou een deurwaarder ook inzicht moeten geven in de kosten die hij extra rekent en waar deze op gebaseerd zijn.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_75146863
ABN moet je zeker kunnen vertellen wat de hoofdsom was. Dit vindt je ook terug op het betekende vonnis. Deze hoofdsom wordt samen met de rente tot het moment van overdracht overgedragen aan de deurwaarder. Hij berekent hierover zowiezo de incassoprovisie (een percentage van de hoofdsom). De deurwaarder hanteert soms echter een andere definitie van hoofdsom. Als je een deurwaarder vraagt naar de hoofdsom, noemt hij soms het bedrag van de hoofdsom incl de rente tot het moment van overdracht. Soms rekenen ze de incassoprovisie er ook nog bij. Dit leidt vaker tot spraakverwarring, ook tussen deurwaarder en opdrachtgever.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')