Vergeet de afschrijving niet.quote:Op zondag 29 november 2009 21:14 schreef nelisb het volgende:
Duidelijk. Dus goede keuze van ze.
Nieuwe auto trouwens met 3 jaar garantie. Dus weinig tot geen onderhoudskosten.
Auto rijdt gemiddeld 1 op 16. Bij 20.000 km is dit ongeveer 1400¤ per jaar aan diesel in dit geval.
Weegt dit op tegen de bijtelling?
Dan heb je het over een leasebak toch? Niet over een auto die gekocht wordt op naam van het bedrijf. Of mis ik ietsquote:Op zondag 29 november 2009 21:12 schreef Dennis101 het volgende:
Je hebt inderdaad bijtelling, maar aangezien er vaak ook een tankpas bij zit en onderhoud niets kost (voor de berijder) is het vaak goedkoper om eenzelfde auto via de zaak te kopen.
in 5 jaar afschrijven toch?quote:
Ah, goeie eigenlijk, totaal overheen gelezen. Dan liggen de zaken iets anders, maar daar heb ik geen zinnig woord over te zeggen.quote:Op zondag 29 november 2009 21:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan heb je het over een leasebak toch? Niet over een auto die gekocht wordt op naam van het bedrijf. Of mis ik iets
Negeer mijn post maar, ging uit van een leaseauto. Zelf een auto via de zaak kopen heb ik geen verstand van.quote:Op zondag 29 november 2009 21:17 schreef nelisb het volgende:
[..]
in 5 jaar afschrijven toch?
Het is geen leaseauto. Voorschoten door papa en wordt van eventuele winst betaald.
Misschien handig om je dan eerst te verdiepen in belastingen voor je de discussie aangaat?quote:Op zondag 29 november 2009 21:23 schreef nelisb het volgende:
Hoe werkt het met bijtelling? Het is 25% omdat er meer dan 500 km privé wordt gereden. Moet je dit betalen aan de fiscus aan het einde van het jaar? Heb geen idee.
Weet de verzekering dat er iemand anders in rijdt?!quote:Op zondag 29 november 2009 21:10 schreef nelisb het volgende:
Vraagje ik kom er niet uit.
Zwager begint 2008 een bedrijf. Koopt via de zaak een auto direct. Nieuwe citroen c4.
Zwager rijdt niet in de auto. Zijn vrouw wel, privé ongeveer 15-20.000 km per jaar. Zakelijke km's 0.
Verzekeringen, benzine, onderhoud gaan van de zaak.
Is dit verstandig? Heb je nu te maken met bijtelling? Volgns mij is dit duurder dan privé rijden of zit ik fout?
Kan iemand me dit uitleggen aangezien ik een discussie had met mijn zwager hierover en ik het hem niet kan uitleggen.
Je kunt toch gewoon de regelmatige bestuurder opgeven.quote:Op zondag 29 november 2009 21:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Weet de verzekering dat er iemand anders in rijdt?!
Dan vul je voor de genoemde ¤ 18.000 ¤ 30.000 in. De rest van de rekensom blijft gelijk.quote:Op zondag 29 november 2009 21:43 schreef nelisb het volgende:
Catalogus waarde ik meen 30.000¤ ongeveer.
Uiteraard. En als je dat doet is er geen probleem.quote:Op zondag 29 november 2009 21:45 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon de regelmatige bestuurder opgeven.
Hoe kan hij dan het gebruik van de tankpas verantwoorden bij de belasting? Of geeft hij die niet op als zijnde bedrijfskosten?quote:Op zondag 29 november 2009 22:09 schreef nelisb het volgende:
Nee dat gebeurt niet. 0 zakelijke Km's en thats it. Geen illegale km boekhouding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |