abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75113028
Hoi,

Babbelzz heeft met haar lief een nieuw te bouwen appartement gekocht en wil haar oude appartementje tijdig kwijt zien te raken, om onnodig gedoe te voorkomen.

Eerst gaan we nog 4 wk op vakantie, en daarna willen we wat gaan rommelen in huis, om t huis verkoopklaar te maken. We denken erover om 3 makelaars te laten langs komen voor overleg en een prijs- en verkoopindicatie. We wonen in Utrecht en hebben ons nieuwbouwappartement bij een makelaar om de hoek gekocht. Die willen we sowieso vragen, en vragen om een extra scherpe prijs omdat we ook bij hen dat huis hebben gekocht.

Maar hoe beoordeel je een goede makelaar (behalve rekening houdende met t keurmerk)? is dat op onderbuikgevoel?

Tegelijkertijd vraag ik me af wat die makelaar nou precies voor je doet? Een vriend van ons wil nl foto's maken, zodat we zelf zeker weten tevreden daarover zijn, en een rondleiding en onderhandeling moeten we in principe toch ook zelf kunnen?

Of trekt een makelaar, ook in deze tijd, nog steeds meer kijkers dan wanneer je t zelf gaat doen?
En welke makelaars in Utrecht staan goed bekend?
pi_75113070
Pak de grootste makelaar, die zal dan wel goed zijn
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  zondag 29 november 2009 @ 16:40:52 #3
269605 vuilcontainer
Lekker vuil is niet vies!
pi_75113130
Een makelaar is juist nu erg handig. Immers, het aanbod van huizen is zo groot dat een koper echt geen grote omwegen gaat bewandelen om jouw huis tegen te komen. Kopers hoeven nu niet verder te kijken dan funda.nl (of een andere verkoopsite).
In het verleden heb ik met Scherpenzeel wel goede ervaringen gehad.
  zondag 29 november 2009 @ 16:41:00 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75113134
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:38 schreef DuTank het volgende:
Pak de grootste makelaar, die zal dan wel goed zijn
Groot is niet altijd beter. Geen idee wat een makelaar extra doet, maar misschien vinden mensen een makelaar betrouwbaarder overkomen dan dat je het zelf doet?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_75113586
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:37 schreef Babbelzz het volgende:

Maar hoe beoordeel je een goede makelaar (behalve rekening houdende met t keurmerk)? is dat op onderbuikgevoel?
Mijn schoonmoeder beoordeelde op van wie ze de mooiste kalender kreeg (en ja, er is haar destijds een poot uitgedraaid)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zondag 29 november 2009 @ 16:56:39 #6
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_75113691
Zelf heb ik dit jaar ook mijn huis verkocht in Alphen a/d Rijn.
Ook daar hebben we 3 makelaars laten komen om te kijken of we het wat vonden.
Uiteindelijk hebben we een keuze gemaakt tussen prijs en gevoel.
Er was er 1 die wat moderner was en waar wij ook een prijsvoorstel mochten doen.
Dit hebben wij gedaan en is door hen geaccepteerd.
Hierdoor hadden wij een mooie prijs en achteraf voor een perfecte service.

We waren ons huis ook zo kwijt (ondanks de problemen).

Kortom, laat ze prijsopgaven maken.
Voor het gehele verhaal.
En kijk hoe ze overkomen.
Vraag ook even na wie de mensen rondleid door het huis.
In de praktijk blijkt dat bij grote kantoren andere "medewerkers' het doen ipv de makelaar.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_75116059
www.makelaarsland.nl

wij hebben er goede ervaringen mee , veel zelf gedaan en voor 900 euro kunnen verkopen.
pi_75116792
Ik zou inderdaad meerdere makelaars uitnodigen voor een gesprek, over het algemeen is er goed over de prijs te praten, en je kan ze nog een klein beetje tegen elkaar uitspelen. Welke makelaar het word is denk ik alleen niet een kwestie van prijs maar ook van vertrouwen en of je een beetje een klik hebt met hem/haar.

Zelf heb ik goede ervaringen met vbve.nl Ooit een huis van gekocht en dit jaar ook door hem laten verkopen. De kopers hadden zelf geen makelaar en waren nogal onervaren, maar onze makelaar zat daar dicht bovenop, zodat alles toch soepel verliep.

Een ander argument zou zijn de uitstraling van een makelaarskantoor: welk koperspubliek verwacht je, een beetje volks,juist hip of misschien heel (saai en) degelijk. De uitstraling van een makelaar zal niet iets zijn waar je huis op beoordeeld word door kopers, maar kan toch bijdragen aan een positief gevoel.
pi_75117120
Volgens mij kan je je beter afvragen of je rompslomp wil? Wil je elke bezichtiging doen, of laten doen?

En hoe maak je jezelf makkelijk vindbaar? Dat kost ook tijd en werk om uit te zoeken, terwijl een makelaar dat met 2 klikken doet.
  zondag 29 november 2009 @ 19:20:05 #10
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_75117908
Een makelaar doet alle bezichtigingen en zorgt er idd voor dat je huis te vinden is voor kopers. Die zorgt ervor dat je in de etalage komt te hangen en op funda staat etc. Als je tijd en zin hebt in al die bezichtigingen (houdt er rekening mee dat het er heel wat kunnen worden) kan je het best zelf doen. Maar ik vind als koper toch een makelaar beter overkomen bij bezichtigingen dan een bewoner. Zelf vind je alles mooi en goed aan je huis en een makelaar geeft ook eventuele mindere dingen aan. En ik denk idd dat het lastig wordt om het kenbaar te maken dat je huis te koop staat. Een brief op je raam is zichtbaar voor een paar mensen. Zelf kan je je huis niet op funda zetten en marktplaats...tja, is te proberen maar of je daar nou een huis op gaat zoeken als koper.
Welke makelaar je neemt is toch denk ik je eigen gevoel volgen. Hebben wij destijds ook gedaan voor de aankoopmakelaar. Bij een aantal langs geweest en degene met wie je het leukste/fijnste gesprek had is het geworden
To infinity…and beyond!
pi_75118339
oke, heldere reacties.
Ik heb niet zo'n enorm veel zin in rompslomp, past ook niet bij mijn werk, en qua zichtbaarheid (funda) is zo'n makelaar dus echt noodzakelijk.

van scherpenzeel viel al even, daar hebben wij ons nieuwbouwappartement gekocht, zij deden dat project. Dus we wilden hen zeker bevragen op een scherpe prijs.

Waar moeten we, in deze tijd, qua courtage rekening mee houden? is het voor 1% haalbaar in Utrecht? Of tref je dan ook een ruk makelaar met veel bijkomende kosten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')