abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93091502
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:56 schreef reformatorisch het volgende:

Een satan of duivel is een willekeurige gevallen engel, terwijl de satan of duivel op de leider van alle gevallen engelen slaat. "Satan" (met hoofdletter) duidt doorgaans op de duivel, hoewel dit, net als "Lucifer" geen eigennaam van de duivel is, wordt er hier wel naar verwezen
Als Satan geen eigennaam voor "duivel" is, wat dan wel? Voor zover ik weet is het in het Koine "Diabolos" en in het Hebreeuws "Shatan".
pi_93096359
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:15 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Als Satan geen eigennaam voor "duivel" is, wat dan wel? Voor zover ik weet is het in het Koine "Diabolos" en in het Hebreeuws "Shatan".
Het woord 'satan' is een zelf.nmw of een titel, satan wordt slechts gezien als een opstandige geest of een gevallen engel die verantwoordelijk wordt gehouden voor het verderf van deze aarde, gelukkig zal de Bijbelse God deze overwinnen

[ Bericht 14% gewijzigd door reformatorisch op 21-02-2011 12:24:34 ]
(Judas 9) "Maar Michaël, de archangel, toen hij met den duivel twistte, en handelde van het lichaam van Mozes, durfde geen oordeel van lastering tegen hem voortbrengen, maar zeide: De Heere bestraffe u!'
pi_93101222
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:17 schreef reformatorisch het volgende:

[..]

Het woord 'satan' is een zelf.nmw of een titel, satan wordt slechts gezien als een opstandige geest of een gevallen engel die verantwoordelijk wordt gehouden voor het verderf van deze aarde, gelukkig zal de Bijbelse God deze overwinnen
Ok, wat is het Griekse/Hebreeuwse woord voor duivel dan? Om het simpel te houden: op welke Hebreeuws woord in het OT doel je op als je het over "de duivel" hebt?
pi_93103805
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ok, wat is het Griekse/Hebreeuwse woord voor duivel dan? Om het simpel te houden: op welke Hebreeuws woord in het OT doel je op als je het over "de duivel" hebt?
Dat is makkelijk dat is het woord 'satan' (aanklager/tegenstander) maar dit betwist ik ook niet, daar ging het ook niet om, we weten allemaal wat daarmee wordt bedoelt...

Uit de bijbel kunnen we opmaken dat het woord 'satan' wordt gebruikt als een zelf.naamwoord
dus als zijnde een titel..

Wat is volgens jouw dan de orginele naam van 'satan' VOORdat hij gevallen is?
(Judas 9) "Maar Michaël, de archangel, toen hij met den duivel twistte, en handelde van het lichaam van Mozes, durfde geen oordeel van lastering tegen hem voortbrengen, maar zeide: De Heere bestraffe u!'
  maandag 21 februari 2011 @ 15:39:22 #255
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_93104871
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:14 schreef reformatorisch het volgende:

[..]

Dat is makkelijk dat is het woord 'satan' (aanklager/tegenstander) maar dit betwist ik ook niet, daar ging het ook niet om, we weten allemaal wat daarmee wordt bedoelt...

Uit de bijbel kunnen we opmaken dat het woord 'satan' wordt gebruikt als een zelf.naamwoord
dus als zijnde een titel..

Wat is volgens jouw dan de orginele naam van 'satan' VOORdat hij gevallen is?
Iblis?
Volgens de Koran was het trouwens Azazel.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_93108452
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:39 schreef Ticker het volgende:

[..]

Iblis?
Daar kan ik me bij aansluiten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Azazel
En de herkomst van deze ' gevallen engel ' komt hier van:
http://www.ancienttexts.o(...)gilgamesh/index.html
't Is en blijft de spreekwoordelijke ' zondebok '.
pi_93132793
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 16:11 schreef Berjan1986 het volgende:

[..]

De rozenkruisers ken ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze satan aanbidden.
Dat kan ik me ook niet voorstellen, en ook niet dat ze Lucifer aanbidden.

Behalve dan misschien in de zin waarin Petrus dat deed:

2 Petrus 1
19 Ons vertrouwen in de woorden van de profeten is daardoor alleen maar toegenomen. U doet er goed aan uw aandacht altijd daarop gericht te houden, als op een lamp die in een donkere ruimte schijnt, totdat de dag aanbreekt en de morgenster opgaat in uw hart.

En Openbaring 22:

16 Ik, Jezus, heb mijn engel gestuurd om jullie deze dingen bekend te maken voor de gemeenten. Ik ben de telg van David, zijn nakomeling, de stralende morgenster.

Morgenster wordt veelal vertaald als Lucifer:

quote:
Alle voorkomens van de woorden "lucifer" en "morgenster"

Vers--------- ---------------Vulgaat-------------------------------Nederlandse vertaling

Job 11:17-----------------lucifer----------------------------------dageraad, morgenstond
Job 38:32-----------------lucifer----------------------------------sterrenbeelden, dierenriem
Psalmen 110:3---------- lucifer---------------------------------dageraad
Sirach 50:6--------------- lucifer----------------------------------morgenster
Jesaja 14:12--------------lucifer----------------------------------morgenster
2 Petrus 1:19-------------lucifer----------------------------------morgenster
Openbaring 2:28-------- stella matutina----------------------morgenster
Openbaring 22:16------ stella splendida et matutina----stralende morgenster
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucifer_(religie)#Lucifer_in_de_Bijbel

[ Bericht 2% gewijzigd door kleinduimpje3 op 21-02-2011 23:59:20 ]
pi_93135447
@kleinduimpje, dit is gebed;

En o wonder, buiten ons, in ons openbaringsveld, zal het beeld van de onsterfelijke mens voor ons oprijzen. De Morgenster zal dan herrezen zijn, de aloude Lucifer, de volheerlijke, en in binding met dit brandpunt zal het bouwwerk Gods volvoerd worden, het bouwwerk van transfiguratie. En als dan het beeld van die onsterfelijke lijfelijk staat in het uitspansel van onze micros, dan gaat ten ende letterlijk in vervulling het woord van Openbaring 22: Ik, Jezus, heb mijn engel tot u gezonden (Citaat uit: de Komende nieuwe mens van J. van Rijckenborgh, Rozekruispers, Haarlem, 1978, pag. 91).
pi_93137052
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 00:46 schreef reformatorisch het volgende:
@kleinduimpje, dit is gebed;
Het is geen gebed, maar een stukje bewust uit zijn verband gerukte literatuur van de School van het Moderne Rozenkruis.
quote:
En o wonder, buiten ons, in ons openbaringsveld, zal het beeld van de onsterfelijke mens voor ons oprijzen. De Morgenster zal dan herrezen zijn, de aloude Lucifer, de volheerlijke, en in binding met dit brandpunt zal het bouwwerk Gods volvoerd worden, het bouwwerk van transfiguratie. En als dan het beeld van die onsterfelijke lijfelijk staat in het uitspansel van onze micros, dan gaat ten ende letterlijk in vervulling het woord van Openbaring 22: Ik, Jezus, heb mijn engel tot u gezonden (Citaat uit: de Komende nieuwe mens van J. van Rijckenborgh, Rozekruispers, Haarlem, 1978, pag. 91).
Juist, zo zie je dat hier de connectie gelegd wordt tussen Morgenster=Lucifer, en Openbaring 22, waar Jezus zich de stralende Morgenster noemt.

Met Luciferaanbidding in de zin van verheerlijking van een afvallige geest heeft dit dus helemaal niets te maken.

Het gaat hier om de herstelde binding tussen het gevallen luciferische principe in de mens en de oorspronkelijke goddelijke Geest, waardoor dit principe in zijn oude glorie wordt hersteld, en weer met recht Lucifer=Lichtbrenger mag heten.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 01:56:00 #260
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93137352
Mijn geliefde oudtante was vrijmetselaar. Ze heeft bij haar begrafenis ook een heel ritueel van de loge gekregen. Ik kan me er best in vinden alleen ik doe het liever op mijn eigen manier (de samenleving verheffen). Ik geloof dat logegroepen niet tot een verbetering van de gehele maatschappij leiden.
pi_93138277
Kleinduimpje3:
quote:
Met Luciferaanbidding in de zin van verheerlijking van een afvallige geest heeft dit dus helemaal niets te maken.
Eerst en vooral ging het hier niet over Lucifer, maar over Satan. Lucifer heeft met Satan niks te maken. Ten tweede, is er geen sprake van een " afvallige geest " , maar (voor de christenen) van een gevallen engel. Als je vroeger thuis kwam met een bebloede knie, vroeg je mama dan ook: " Ben je afvallig geweest ? "
pi_94499045
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:41 schreef ATON het volgende:

[..]

Is dat zó vreemd dat christenen " ervaring " hebben op gebied van vrijmetselarij ? Eén van de voorwaarden om te kunnen toetreden is een geloofsovertuiging te hebben. En als een kaartje leggen en wat bijpraten in jou Loge de hoofdbezigheid is zou ik je aanraden uit te kijken naar een andere Tempel. Lijkt wel de Rotary, jou clubje.
Da's niet zo vreemd als je bedenkt dat de rotary is opgericht door vrijmetselaren. Maar dan als service club, natuurlijk.

Over die geloofsovertuiging...ach, de soep wordt zo heet niet gegeten. Elk geloof in zoiets als een hoger ordenend principe is (in Nederland) voldoende. Je hoeft niet te getuigen van een geloof in God, Jezus, Allah of wat dan ook. Ik denk wel dat een overtuigd atheïst minder met de masonnieke methode zal hebben, maar in Nederland zijn er voldoende vrijmetselaren te vinden die helemaal geen geloof hebben. En die zijn toch welkom.
pi_94499797
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 08:20 schreef Komodo1971 het volgende:

[..]

Da's niet zo vreemd als je bedenkt dat de rotary is opgericht door vrijmetselaren. Maar dan als service club, natuurlijk.

Over die geloofsovertuiging...ach, de soep wordt zo heet niet gegeten. Elk geloof in zoiets als een hoger ordenend principe is (in Nederland) voldoende. Je hoeft niet te getuigen van een geloof in God, Jezus, Allah of wat dan ook. Ik denk wel dat een overtuigd atheïst minder met de masonnieke methode zal hebben, maar in Nederland zijn er voldoende vrijmetselaren te vinden die helemaal geen geloof hebben. En die zijn toch welkom.
En dat zegt genoeg over de degeneratie van deze instelling. Een lobby-clubje op de koffie. Moet je de toelatingsvoorwaarden er eens op na slaan.
pi_94511604
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 09:01 schreef ATON het volgende:

[..]

En dat zegt genoeg over de degeneratie van deze instelling. Een lobby-clubje op de koffie. Moet je de toelatingsvoorwaarden er eens op na slaan.
Hoe zo degeneratie? Is het erg dat een vereniging zoals de vrijmetselarij enigszins met zijn tijd meegaat en minder kijkt naar je geloofsovertuiging? In Zweden - om maar even een zijstapje te maken - kun je alleen lid worden als je ook belijdend lid bent van de Lutherse Kerk. En dat terwijl de vrijmetselarij zich juist richt op de broederschap van alle mensen. Ik vind daar dan eerder bij passen dat een agnost of atheist welkom is dan dat er harde eisen zouden worden gesteld aan de geloofsovertuiging van een aanstaande broeder.

Een lobby club is de VM trouwens zeker niet. En met die toelatingsvoorwaarden valt het wel mee: een vrij man, van goede naam. Meerderjarigheid is vereist en officeel een geloof in een zeker hoger principe (hoe je dat ook wilt interpreteren, hoeft echt geen God(heid) te zijn). Voldoe je daaraan en denkt de loge waar je je hebt aangemeld dat er voor zowel jou als voor de loge een goede interactie kan ontstaan, dan ben je welkom. Valt toch wel mee?
pi_94513595
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:52 schreef Komodo1971 het volgende:

[..]

Hoe zo degeneratie? Is het erg dat een vereniging zoals de vrijmetselarij enigszins met zijn tijd meegaat en minder kijkt naar je geloofsovertuiging? In Zweden - om maar even een zijstapje te maken - kun je alleen lid worden als je ook belijdend lid bent van de Lutherse Kerk. En dat terwijl de vrijmetselarij zich juist richt op de broederschap van alle mensen. Ik vind daar dan eerder bij passen dat een agnost of atheist welkom is dan dat er harde eisen zouden worden gesteld aan de geloofsovertuiging van een aanstaande broeder.
Zoals ik al aangaf: Degeneratie alom.

quote:
Een lobby club is de VM trouwens zeker niet.
Spreekt ge in 't algemeen of enkel van uw loge ?
quote:
En met die toelatingsvoorwaarden valt het wel mee: een vrij man, van goede naam. Meerderjarigheid is vereist en officeel een geloof in een zeker hoger principe (hoe je dat ook wilt interpreteren, hoeft echt geen God(heid) te zijn). Voldoe je daaraan en denkt de loge waar je je hebt aangemeld dat er voor zowel jou als voor de loge een goede interactie kan ontstaan, dan ben je welkom. Valt toch wel mee?
Zoals ik al aangaf: moet gelovig zijn. ( heb ik ergens gesproken over een god met armpjes en beentjes ?)
pi_94514194
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:42 schreef ATON het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf: Degeneratie alom.
Kun je daar iets concreter in zijn? Alleen maar zeggen dat er sprake is van degeneratie alom geeft weinig ruimte voor discussie.

quote:
Spreekt ge in 't algemeen of enkel van uw loge ?
Het is lastig om te spreken over VM in het algemeen, temeer er geen centrale synode of andere leidende instantie is die voor VM in het geheel kan spreken. Ik kan wel spreken over mijn ervaringen in zowel mijn loge als de ervaringen die ik opdoe bij andere loges, zowel in binnen als buitenland. En in geen van die heb ik ervaren dat er sprake is van een lobby clubje.

quote:
Zoals ik al aangaf: moet gelovig zijn. ( heb ik ergens gesproken over een god met armpjes en beentjes ?)
Nee, maar het woord gelovig duidt meestal op een soort persoonlijke God of op zijn minst een soort ietsisme/deisme. En dat is niet per se nodig. Vandaar dat ik daar wel een beetje op hamer. Misschien onnodig.
pi_94517520
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:57 schreef Komodo1971 het volgende:

Kun je daar iets concreter in zijn? Alleen maar zeggen dat er sprake is van degeneratie alom geeft weinig ruimte voor discussie.
De oorspronkelijke doelstellingen zijn soms ver zoek. Zoals bv. de voorwaarden lid te zijn van de Lutherse kerk is net het tegengestelde van het doel van de stichting. Dit bv. noem ik degeneratie. Basische symboliek is in sommige loges is echt zoek.

quote:
Het is lastig om te spreken over VM in het algemeen, temeer er geen centrale synode of andere leidende instantie is die voor VM in het geheel kan spreken. Ik kan wel spreken over mijn ervaringen in zowel mijn loge als de ervaringen die ik opdoe bij andere loges, zowel in binnen als buitenland. En in geen van die heb ik ervaren dat er sprake is van een lobby clubje.
Dan is dat zeer lovenswaardig voor uw loge. En beweren dat er geen centrale synode is strookt ook helemaal niet met de realiteit. De Britse VM kan met niet op één lijn zetten met bv. de Franse of Duitse. Men zou best wat zelfkretiek kunnen gebruiken.

quote:
Nee, maar het woord gelovig duidt meestal op een soort persoonlijke God of op zijn minst een soort ietsisme/deisme. En dat is niet per se nodig. Vandaar dat ik daar wel een beetje op hamer. Misschien onnodig.
Ik ben niet ' meestal'. Als men al 30 jaar bezig is met de geschiedenis van het christendom komt men automatisch ook de VM en hun voorgangers tegen. Als men de wortels geen water geeft zullen de takken afsterven. Ik hoop dat volstaat om mijn standpunt duidelijker te maken.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:53:25 #268
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99460719
Ik wil even iets aan duiden.
Gezien de esoterische kennis binnen de vrijmetselaarij, kunnen we allen stellen dat een omgedraaide pentagram, staat voor Baphomet... toch?

Kan iemand mij verklaren wat de G in een omgedraaide pentagram doet?
het gaat mij dus om het plaatje links onder
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_99461578
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:53 schreef Ticker het volgende:
Ik wil even iets aan duiden.
Gezien de esoterische kennis binnen de vrijmetselaarij, kunnen we allen stellen dat een omgedraaide pentagram, staat voor Baphomet... toch?
Niet noodzakelijk:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pentagram
Het pentagram kan men ook maken met ( in de afbeeldingen ) de passer als mannelijk symbool en de winkelhaak als het vrouwelijk symbool ( let op vanwaaruit de takken groeien: vruchtbaarheid ).
  vrijdag 15 juli 2011 @ 08:58:12 #270
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_99491939
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:09 schreef ATON het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pentagram
Het pentagram kan men ook maken met ( in de afbeeldingen ) de passer als mannelijk symbool en de winkelhaak als het vrouwelijk symbool ( let op vanwaaruit de takken groeien: vruchtbaarheid ).
Het is een omgedraaid pentagram. Dit brengt de verhouding en symboliek totaal anders

Je haalt note bene een pagina van denk ik 10 regels aan, waar dit in staat:

quote:
Het pentagram zou verworden zijn tot duivels symbool door Constantijn de Grote om "heidenen" te bekeren tot het christendom. Halverwege de 19de eeuw is hierin onderscheid gemaakt: met de punt omhoog zou goed zijn, gericht naar de hemel. Met de punt omlaag: naar de duivel
Eigenlijk geef je me dus gelijk?
pi_99493829
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 08:58 schreef Ticker het volgende:

[..]

Het is een omgedraaid pentagram. Dit brengt de verhouding en symboliek totaal anders

Je haalt note bene een pagina van denk ik 10 regels aan, waar dit in staat:

[..]

Eigenlijk geef je me dus gelijk?
Eigenlijk niet. In het modern satanisme wordt een omgekeerde versie van het pentagram gebruikt ( Wiki ).Het pentagram ( met twee punten omlaag ) zou verworden zijn tot duivels symbool door Constantijn de Grote om "heidenen" te bekeren tot het christendom. Halverwege de 19de eeuw is hierin onderscheid gemaakt: met de punt omhoog zou goed zijn, gericht naar de hemel. Met de punt omlaag: naar de duivel.
Nog even rustig herlezen zonder vooringenomenheid.
pi_99494415
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 10:33 schreef ATON het volgende:

[..]

Eigenlijk niet. In het modern satanisme wordt een omgekeerde versie van het pentagram gebruikt ( Wiki ).Het pentagram ( met twee punten omlaag ) zou verworden zijn tot duivels symbool door Constantijn de Grote om "heidenen" te bekeren tot het christendom. Halverwege de 19de eeuw is hierin onderscheid gemaakt: met de punt omhoog zou goed zijn, gericht naar de hemel. Met de punt omlaag: naar de duivel.
Nog even rustig herlezen zonder vooringenomenheid.
Weer een symbool die door een christen is verworden tot een slecht symbool. En mensen zonder enige kennis van zaken denken dat het vroeger ook al een slecht symbool was. Zoals SLANG ook zo'n symbool is die slecht GEMAAKT is door de christelijke kerk.

Het is om te janken :'(

En dan kunnen we spreken met Jezus:

"Mijn volk gaat ten gronde door gebrek aan KENNIS"
pi_99495150
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 10:56 schreef Berjan1986 het volgende:

[..]

Weer een symbool die door een christen is verworden tot een slecht symbool. En mensen zonder enige kennis van zaken denken dat het vroeger ook al een slecht symbool was. Zoals SLANG ook zo'n symbool is die slecht GEMAAKT is door de christelijke kerk.

Het is om te janken :'(

En dan kunnen we spreken met Jezus:

"Mijn volk gaat ten gronde door gebrek aan KENNIS"
Ja maar, dat is de schuld van het ministeries van Cultuur en/of Onderwijs die nog steeds snoeien in de toelagen. :-)
pi_99498000
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:39 schreef Ticker het volgende:

[..]

Iblis?
Bron? De naam die in de Koran gegeven wordt aan degene die niet wilde buigen met de engelen voor de mens (nadat God Zijn Geest in hem had geblazen) was Iblis. De naam "Azazel" komt nergens voor in de Koran. Overigens was Iblis een djinn-soort (geschapen uit vuur en met vrije wil) die opgeklommen was tot de rang van de engelen, hij was dus zelf geen engel (die geschapen zijn uit licht). Volgens de Islam bestaan er geen "gevallen" Engelen, die zijn God allemaal gehoorzaam.

Shaitan is in de Islam ook een titel, geen naam, die gegeven wordt aan elk wezen die opstandig is tegen God. Meervoud voor shaitan is dan ook shayatin. De stam heeft betekenissen als:

"become distant/far/remote, enter firmly / become firmly fixed therein / penetrate and be concealed, turn away in opposition (from direction/aim), devil, one excessively proud/corrupt, unbelieving/rebellious/insolent/audacious/obstinate/perverse, rope, deep curved well, it burned, became burnt"
pi_99498459
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:55 schreef Tevik het volgende:

[..]

Bron? De naam die in de Koran gegeven wordt aan degene die niet wilde buigen met de engelen voor de mens (nadat God Zijn Geest in hem had geblazen) was Iblis. De naam "Azazel" komt nergens voor in de Koran. Overigens was Iblis een djinn-soort (geschapen uit vuur en met vrije wil) die opgeklommen was tot de rang van de engelen, hij was dus zelf geen engel (die geschapen zijn uit licht). Volgens de Islam bestaan er geen "gevallen" Engelen, die zijn God allemaal gehoorzaam.

Shaitan is in de Islam ook een titel, geen naam, die gegeven wordt aan elk wezen die opstandig is tegen God. Meervoud voor shaitan is dan ook shayatin. De stam heeft betekenissen als:

"become distant/far/remote, enter firmly / become firmly fixed therein / penetrate and be concealed, turn away in opposition (from direction/aim), devil, one excessively proud/corrupt, unbelieving/rebellious/insolent/audacious/obstinate/perverse, rope, deep curved well, it burned, became burnt"
Hoe verzinnen ze het toch allemaal !
  vrijdag 15 juli 2011 @ 13:27:57 #276
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_99499175
Azrael (wordt verschillend gespeld?) is toch de engel des doods in de Islam.
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_99502463
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 13:27 schreef heartz het volgende:
bron?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Azra%C3%ABl_%28religie%29
  vrijdag 15 juli 2011 @ 23:07:13 #278
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_99523441
pi_99526491
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 13:27 schreef heartz het volgende:
Lees nog een keer de post van Ticker en die van degene waarop hij reageerde.

Zie je in deze beschrijving van Azazel een gelijkenis met degene die bekend staat als Azra'il in de Islam?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 00:21:15 #280
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_99527209
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 00:07 schreef Tevik het volgende:

[..]

Lees nog een keer de post van Ticker en die van degene waarop hij reageerde.

Zie je in deze beschrijving van Azazel een gelijkenis met degene die bekend staat als Azra'il in de Islam?
Daar doelde ik ook niet op :D
Dacht misschien dat Ticker het wel wilde weten.
pi_104840295
Kick.

Zijn er fok!ers vrijmetselaar? Ik ben met name nieuwsgierig naar ervaringen van mensen met de "Schotse Ritus".

Dit onder andere naar aanleiding van een hoofdstuk uit een boek van Manly Palmer Hall. Hij was vrijmetselaar van de 33e graad. De tekst is dus anders dan bijv. de OP, aangezien hij een insider was, en een aantal dingen die hij beweert niet wetenschappelijk te bewijzen zijn, maar interessant is het zeker.
pi_107185139
De loge Horne Tavern in Westminster en de Lodge of Salomon's Temple in de Hemmings.

RowJames Anderson groeide op in een vrijmetselaarsgezin; zijn vader was lid en van 1688 tot 1689 Voorzittend Meester van een van de oudste vrijmetselaarsloges van Schotland, de nu nog bestaande Loge "Aberdeen". Het is onbekend of James Anderson in die tijd ook vrijmetselaar was

Dus de oprichting in 1717 klopt niet helemaal?
allesbeterweter
pi_107269312
deze wereld word geregeerd door satan aanbiders overal waar je kijkt zie je tekenen ervan die one eyed voor in de media antchrist met 1 oog
pi_107557878
Het Oog van Ra op het $dollar biljet bedoel je zeker?
allesbeterweter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')