In de (creationistische) zoölogie, jaquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:42 schreef Henkie_ het volgende:
heldere en scherpe documentaire door hoogleraar over relatie van vrijmetselaars met rome
Als jij constructieve bijdragen levert dan worden die heus niet weggehaald. Lukraak evangeliseren wordt hier echter niet gewaardeerdquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:07 schreef Henkie_ het volgende:
tja al mijn bijdragen worden gecensureerd, dus kan ik geen helderheid verschaffen aan ongelovigen of andersdenkenden.
Het "complot-gedeelte" laat ik gemakshalve terzijde. Weet iemand wat de diepere betekenis is van deze 2 pilaren en Jachin en Boaz?quote:Bij de symbolen van de vrijmetselarij kom je altijd twee pilaren tegen met de letters J en B erop. Deze pilaren staan symbool voor de pilaren die Salomo moest bouwen voor de Tempel in Jeruzalem. Deze twee hoofdpilaren heetten Jachin en Boaz. Zie ook 1 Koningen 7 : 21.
In de symboliek van de vrijmetselarij betekenen deze pilaren de chromosomen van de mens. Elke pilaar is voorzien van 23 cannelures (groeven) welke dus de 23 chromosomen van de mens aanduiden. In relatie hiermee, kan ook gekeken worden naar de Twin-towers en hun bijnaam Jachin en Boaz. Volgens de vrijmetselarijsymboliek moesten deze twee toren omvallen, omdat uit hun puin een nieuwe toren op zou gaan rijzen.
Bron: http://leftbehind.punt.nl/index.php?id=417568&r=1&tbl_archief=1
Zonder succes? Misschien staat hier wel in wat je zoekt:quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:52 schreef Biekuh het volgende:
Ja.Zonder succes. De bovenstaande afbeelding intrigeert me. Ik doelde meer op de diepere, mystieke, esoterische of occulte betekenis van J. en B., in combinatie met de pilaren.
Hoezo vervloeken?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:11 schreef Gedoetje het volgende:
Mijn opa heeft bij de Rozekruizers gezeten. Leuk dat ze voor de inwijding niet zeggen dat je je nageslacht gaat vervloeken. Overigens staat Bush niet in het lijstje, die zit bij Skull en Bones.
Is dat zó vreemd dat christenen " ervaring " hebben op gebied van vrijmetselarij ? Eén van de voorwaarden om te kunnen toetreden is een geloofsovertuiging te hebben. En als een kaartje leggen en wat bijpraten in jou Loge de hoofdbezigheid is zou ik je aanraden uit te kijken naar een andere Tempel. Lijkt wel de Rotary, jou clubje.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:29 schreef Berjan1986 het volgende:
Wel heel grappig dat Christenen hier komen en "ervaring" hebben op het gebied van vrijmetselarij. En dat ze enkel bezig zijn met complotten, complotten en nog eens complotten...
Ik kan ook zeggen "Ik heb een hoge rang bij de vrijmetselarij en het enige wat ze doen is een kaartje leggen, studeren en bijpraten. De rest is allemaal niet waar". Maar dat maakt het niet waar natuurlijk.
Even dat je het weet gedoetje
Beste ATON,quote:Is dat zó vreemd dat christenen " ervaring " hebben op gebied van vrijmetselarij ? Eén van de voorwaarden om te kunnen toetreden is een geloofsovertuiging te hebben. En als een kaartje leggen en wat bijpraten in jou Loge de hoofdbezigheid is zou ik je aanraden uit te kijken naar een andere Tempel. Lijkt wel de Rotary, jou clubje.
Wees dan duidelijker in je postings.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:07 schreef Berjan1986 het volgende:
En wie is Lucifer?
Zal wel weer de duivel aka satan zijn, volgens reformatisch. Enkel door verkeerd begrijpen van Jesaja en andere delen uit het OT.
[..]
Beste ATON,
ik begin me een beetje te irriteren aan je overdreven reacties. Ik geef je een tip: Lees eens goed wat er staat voor je een antwoord geeft. Ik bedoelde er maar mee dat ik ook dingen kan zeggen om iets in een kwaad daglicht te stellen, of om iets in een positief licht te brengen.
Of ik dan de waarheid spreek is een tweede.
Leek me eigenlijk niet zo moeilijk, als men mijn zinnen goed las.
Hier, kun je morgen meenemen naar de les:quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:12 schreef reformatorisch het volgende:
"Lucifer" is geen naam van de duivel Berjan, maar enkel een omschrijving van zijn staat VOORdat hij viel
Dit gaat over lucifer, maar is dit een beschrijving van een entiteit, of van een MENS, een koning die volkeren overheerste en waar Jesaja het over heeft? Even eerlijk zijn, alsjeblieft.quote:12 Hoe zijt gij uit den hemel gevallen, o morgenster, gij zoon des dageraads! hoe zijt gij ter aarde nedergehouwen, gij, die de heidenen krenktet!
13 En zeidet in uw hart: Ik zal ten hemel opklimmen, ik zal mijn troon boven de sterren Gods verhogen; en ik zal mij zetten op den berg der samenkomst aan de zijden van het noorden.
14 Ik zal boven de hoogten der wolken klimmen, ik zal den Allerhoogste gelijk worden.
15 Ja, in de hel zult gij nedergestoten worden, aan de zijden van den kuil!
16 Die u zien zullen, zullen u aanschouwen, zij zullen op u letten, en zeggen: Is dat die man, die de aarde beroerde, die de koninkrijken deed beven?
17 Die de wereld als een woestijn stelde, en derzelver steden verstoorde, die zijn gevangenen niet liet los gaan naar huis toe?
18 Al de koningen der heidenen, zij allen liggen neder met eer, een iegelijk in zijn huis;
19 Maar gij zijt verworpen van uw graf, als een gruwelijke scheut, als een kleed der gedoden, die met het zwaard doorstoken zijn; als die nederdalen in een steenkuil, als een vertreden dood lichaam.
20 Gij zult bij dezelve niet gevoegd worden in de begrafenis; want gij hebt uw land verdorven, en uw volk gedood; het zaad der boosdoeners zal in der eeuwigheid niet genoemd worden.
Ik kan ook zeggen "Ik heb een hoge rang bij de vrijmetselarij en het enige wat ze doen is een kaartje leggen, studeren en bijpraten. De rest is allemaal niet waar". Maar dat maakt het niet waar natuurlijk.quote:Wees dan duidelijker in je postings.
Helemaal niet, maar ik ga je ook niet uitleggen wat Lucifer dan wel is. Geloof jij maar wat je wil geloven en nog een mooie zondag...quote:Een satan of duivel is een willekeurige gevallen engel, terwijl de satan of duivel op de leider van alle gevallen engelen slaat. "Satan" (met hoofdletter) duidt doorgaans op de duivel, hoewel dit, net als "Lucifer" geen eigennaam van de duivel is, wordt er hier wel naar verwezen
De rozenkruisers ken ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze satan aanbidden. Daar gelooft men niet eens in.quote:O, dus het gebed van de rozenkruisers gaat dus over een koning?
Misschien ter verduidelijking ?quote:Op zondag 20 februari 2011 16:11 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Helemaal niet, maar ik ga je ook niet uitleggen wat Lucifer dan wel is. Geloof jij maar wat je wil geloven en nog een mooie zondag...
[..]
De rozenkruisers ken ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze satan aanbidden. Daar gelooft men niet eens in.
Maar heb je mijn quote wel gelezen? Dit gaat toch over een koning, en niet over een entiteit die onzichtbaar is? Dat is toch zo helder dat het duidelijk is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |