De Brit gaf totaal geen informatie, maar vroeg mij of i kde info uit de ad. in het engels wou omzetten.quote:NAME ON ACCOUNT :
BANK NAME :
BANK CITY :
ACCOUNT NUMBER :
YOUR CELL PHONE NUMBER :
ITEM TO SELL :
and here is my daughter address below
Name ;Margaret D.
Home address ;16 Mona Road
City Code;SE15 2JA
City London
Country United Kingdom
Wat denk je nou zelf als dit gebeurt?quote:Op zondag 29 november 2009 14:07 schreef Bee-R34 het volgende:
De gevraagde prijs van mij is ¤170,-. De Canadees had een bod geplaatst van ¤200,- en de Brit een bod van ¤250,-
Als ze vooraf alles betalen zonder poespas, oftewel; direct overmaken.quote:Op zondag 29 november 2009 14:10 schreef Bee-R34 het volgende:
en nu iemand die wel normaal reageert...![]()
tuurlijk is het te mooi om waar te zijn, maar daarom ben ik nog wel benieuwd waar i kop moet kunnen letten om te weten of het betrouwbaar is
Neem een PayPal account. Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, TS, wacht gewoon op een fatsoenlijk bod van iemand uit de Benelux. Een Canadees of Brit die moeite heeft met zijn/haar eigen taal, ruikt naar een Nigeriaanse zwendelaar o.i.d.quote:Op zondag 29 november 2009 14:13 schreef Bee-R34 het volgende:
en hoe weet ik dan ook zeker dat als ik mijn gegevens doormail, dat niet mn bank wordt leeggetrokken (wat al leeg is, al dan niet compleet, maar toch)
Ik heb inderdaad Paypal dus daar wordt het ook mee gedaanquote:Op zondag 29 november 2009 14:15 schreef Crutch het volgende:
[..]
Neem een PayPal account. Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, TS, wacht gewoon op een fatsoenlijk bod van iemand uit de Benelux. Een Canadees of Brit die moeite heeft met zijn/haar eigen taal, ruikt naar een Nigeriaanse zwendelaar o.i.d.
het is niet echt zwaar gebrekkig maar sommige dingen zijn gewoon raar zoals "know problem" ipv no problemquote:Op zondag 29 november 2009 14:16 schreef GONZA het volgende:
sowieso niets doen met shady money transfers. Western Union oid.
En over het algemeen: wanneer iets te mooi is om waar te zijn, is het dat vaak ook. Oftewel, niet doen.
Overigens kan het wel zo zijn dat voor een brit de prijzen in Nederland gunstig zijn ivm met hoge pond.
edit: Ook nog gebrekkig engels? Twee kilometer bij uit de buurt blijven.
Is het niet gewoon een waarschuwing? Dat je weet dat je er problemen mee krijgt?quote:Op zondag 29 november 2009 14:24 schreef Bee-R34 het volgende:
[..]
het is niet echt zwaar gebrekkig maar sommige dingen zijn gewoon raar zoals "know problem" ipv no problem
Doe anders even een Google op 'Nigerian scam'.quote:Op zondag 29 november 2009 14:24 schreef Bee-R34 het volgende:
[..]
het is niet echt zwaar gebrekkig maar sommige dingen zijn gewoon raar zoals "know problem" ipv no problem
lol nee, ik zal ff quoten:quote:Op zondag 29 november 2009 14:26 schreef Ruud het volgende:
[..]
Is het niet gewoon een waarschuwing? Dat je weet dat je er problemen mee krijgt?
sorry ,overheen gelezen, ga het nu doenquote:Op zondag 29 november 2009 14:31 schreef spijkerbroek het volgende:
Lees die link die ik gepost heb nou maar.
ik heb het niet overwogen, ik vroeg gewoon informatie aan hoe ik bepaalde types kan herkennenquote:Op zondag 29 november 2009 14:32 schreef Apekoek het volgende:
Dat er serieus nog mensen zijn die het uberhaupt nog overwegen om dit soort reacties als een echte te beschouwen om er eventueel zaken mee te doen. Door jullie naiviteit blijven deze fucking scammers nog steeds actief. De wereld is helaas met domheid geslagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |