abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75108776
Heb al beetje gezocht mar zo snel niets gevonden.

Het komt vast vaker voor; je zet iets op marktplaats, er wordt (vrij hoog overigens, moet ik er even bij vertellen) een bod geplaatst, je mailt ze en krijgt een Canadees of een Brit die terugmailt.

Nu heb ik 0,0% ervaring met transacties of pakketverzendingen naar het buitenland en vraag daarom advies.

Nu kan ik natuurlijk wachten tot i keen autochtone bieder krijg, maar ben toch (eventueel voor later) benieuwd waar ik op moet letten. In het mailtje van de Canadees, waarvan de dochter in Engeland woont, vroeg ze de volgende informatie van mij:
quote:
NAME ON ACCOUNT :
BANK NAME :
BANK CITY :
ACCOUNT NUMBER :
YOUR CELL PHONE NUMBER :
ITEM TO SELL :
and here is my daughter address below

Name ;Margaret D.
Home address ;16 Mona Road
City Code;SE15 2JA
City London
Country United Kingdom
De Brit gaf totaal geen informatie, maar vroeg mij of i kde info uit de ad. in het engels wou omzetten.

Nu vind ik het al bizar dat een Canadees de engelse taal in het mailtje maar redelijk beheerst (schoonheid foutjes, grammaticaal dan) , daarnaast vind ik het ook wel vaag dat 2 mensen met de engelse taal, op marktplaats.nl gaan bieden. Anders dan eBay is marktplaats namelijk voor de Benelux gemaakt.

De gevraagde prijs van mij is ¤170,-. De Canadees had een bod geplaatst van ¤200,- en de Brit een bod van ¤250,-

Nu is een iPod wel heel tof, maar om voor een tweedehands iPod 250 te geven met lichte cosmetische schade, lijkt me best sterk.. Denk dan ook dat het een kwestie van "te mooi om waar te zijn" is, maar ben toch benieuwd..
The motivation for me, is them telling me what I could not be
pi_75108822
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:07 schreef Bee-R34 het volgende:
De gevraagde prijs van mij is ¤170,-. De Canadees had een bod geplaatst van ¤200,- en de Brit een bod van ¤250,-
Wat denk je nou zelf als dit gebeurt?

pi_75108865
en nu iemand die wel normaal reageert...

tuurlijk is het te mooi om waar te zijn, maar daarom ben ik nog wel benieuwd waar i kop moet kunnen letten om te weten of het betrouwbaar is
  zondag 29 november 2009 @ 14:11:35 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_75108902
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:10 schreef Bee-R34 het volgende:
en nu iemand die wel normaal reageert...

tuurlijk is het te mooi om waar te zijn, maar daarom ben ik nog wel benieuwd waar i kop moet kunnen letten om te weten of het betrouwbaar is
Als ze vooraf alles betalen zonder poespas, oftewel; direct overmaken.
Je moeder is een hamster
pi_75108947
en hoe weet ik dan ook zeker dat als ik mijn gegevens doormail, dat niet mn bank wordt leeggetrokken (wat al leeg is, al dan niet compleet, maar toch )
pi_75109016
http://www.marktplaatsoplichting.nl/viewtopic.php?f=12&t=62&start=30

(gevonden door "16 mona road" in google in te voeren en een beetje te browsen door de 1e pagina met hits)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 29 november 2009 @ 14:15:31 #7
118585 Crutch
pi_75109036
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:13 schreef Bee-R34 het volgende:
en hoe weet ik dan ook zeker dat als ik mijn gegevens doormail, dat niet mn bank wordt leeggetrokken (wat al leeg is, al dan niet compleet, maar toch )
Neem een PayPal account. Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, TS, wacht gewoon op een fatsoenlijk bod van iemand uit de Benelux. Een Canadees of Brit die moeite heeft met zijn/haar eigen taal, ruikt naar een Nigeriaanse zwendelaar o.i.d.
Je moeder is een hamster
pi_75109042
die mensen zijn goudeerlijk gewoon doen
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_75109073
sowieso niets doen met shady money transfers. Western Union oid.

En over het algemeen: wanneer iets te mooi is om waar te zijn, is het dat vaak ook. Oftewel, niet doen.

Overigens kan het wel zo zijn dat voor een brit de prijzen in Nederland gunstig zijn ivm met hoge pond.

edit: Ook nog gebrekkig engels? Twee kilometer bij uit de buurt blijven.
Boarding my Frikking ass off!!!
  zondag 29 november 2009 @ 14:18:19 #10
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_75109132
Niet op reageren. OF een beetje dollen met die gasten. Niet serieus nemen in ieder geval.
pi_75109134
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:15 schreef Crutch het volgende:

[..]

Neem een PayPal account. Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, TS, wacht gewoon op een fatsoenlijk bod van iemand uit de Benelux. Een Canadees of Brit die moeite heeft met zijn/haar eigen taal, ruikt naar een Nigeriaanse zwendelaar o.i.d.
Ik heb inderdaad Paypal dus daar wordt het ook mee gedaan

- dat over dat goudeerlijk, rook ik daar nou sarcasme..?
pi_75109139
Ik heb ook vaak mensen uit Duitsland die dan in het duits mailen over een item van marktplaats.nl met een oerhollandse advertentie Geef altijd BIC en Iban, naam en woonplaats (geen adres) en het is altijd goed gegaan. Ze betalen vooruit en door de BIC en Iban heb ik ook geen kosten aan die transactie.
pi_75109307
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:16 schreef GONZA het volgende:
sowieso niets doen met shady money transfers. Western Union oid.

En over het algemeen: wanneer iets te mooi is om waar te zijn, is het dat vaak ook. Oftewel, niet doen.

Overigens kan het wel zo zijn dat voor een brit de prijzen in Nederland gunstig zijn ivm met hoge pond.

edit: Ook nog gebrekkig engels? Twee kilometer bij uit de buurt blijven.
het is niet echt zwaar gebrekkig maar sommige dingen zijn gewoon raar zoals "know problem" ipv no problem
pi_75109359
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:24 schreef Bee-R34 het volgende:

[..]

het is niet echt zwaar gebrekkig maar sommige dingen zijn gewoon raar zoals "know problem" ipv no problem
Is het niet gewoon een waarschuwing? Dat je weet dat je er problemen mee krijgt?
  zondag 29 november 2009 @ 14:26:15 #15
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75109366
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:24 schreef Bee-R34 het volgende:

[..]

Doe anders even een Google op 'Nigerian scam'.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_75109441
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:26 schreef Ruud het volgende:

[..]

Is het niet gewoon een waarschuwing? Dat je weet dat je er problemen mee krijgt?
lol nee, ik zal ff quoten:

[quote]Hello there ,
Thanks very much for the response i really appreciate it , am not from the Netherlands is my daughter who gave this site to buy her a ipod and pls i will like to ship it to her in the London she is there doing her Drama program there, Pls like what i said, i will like to do a bank transfer from my bank here in Canada and i have spoken with my bank about the transaction and they let me know that there will be know problem about that and i will be giving you 200 EUR for the ipod and the accessories and i have calculated the shipment Cost to London through your TNT postal service is about 20 Eur so pls if you will like this here are the Enquiery needed for the payment below[/quote

wat dan wel weer geloofwaardig is is dat ze ezlf via tnt al onderzoek heeft gedaan, plus haar eigen gegevens al gegeven heeft..
  zondag 29 november 2009 @ 14:28:49 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75109467
Het is bull. Het is een welbekende Internetoplichtingstruc.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 29 november 2009 @ 14:31:03 #18
118585 Crutch
pi_75109523
Haha, dat lijkt niet eens op Engels.
Je moeder is een hamster
pi_75109530
Lees die link die ik gepost heb nou maar.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_75109578
Dat er serieus nog mensen zijn die het uberhaupt nog overwegen om dit soort reacties als een echte te beschouwen om er eventueel zaken mee te doen. Door jullie naiviteit blijven deze fucking scammers nog steeds actief. De wereld is helaas met domheid geslagen.
pi_75109584
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:31 schreef spijkerbroek het volgende:
Lees die link die ik gepost heb nou maar.
sorry ,overheen gelezen, ga het nu doen

thnks in ieder geval, weer een stukje wijzer geworden
pi_75109609
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:32 schreef Apekoek het volgende:
Dat er serieus nog mensen zijn die het uberhaupt nog overwegen om dit soort reacties als een echte te beschouwen om er eventueel zaken mee te doen. Door jullie naiviteit blijven deze fucking scammers nog steeds actief. De wereld is helaas met domheid geslagen.
ik heb het niet overwogen, ik vroeg gewoon informatie aan hoe ik bepaalde types kan herkennen
pi_75109663
Mensen die hier anno 2009 nog steeds intrappen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 29 november 2009 @ 14:39:06 #24
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_75109748
Dat riekt naar Nigerianen!
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_75109802
hulde aan de toffe mensen van fok!

zag op de site hetzelfde als wat ik had, gelukkig gewoon afgehaakt, maar was al niet snel van plan het te doen. Had alleen een mail naar haar gestuurd dat ik eerst zelf zou navragen via de bank voordat ik uberhaupt verder zou willen gaan.

Nogmaals: erg bedankt NORMALE fok! users, mensen die hier posten met uitspraken waar ik niks aan heb: wordt eens nuttig aub, dat zou een hoop mensen helpen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')