Het vonnis dat ik heb kan de deurwaarder beslag leggen. Een afschrift hiervan heeft de klant ook ontvangen, alleen hier volgde geen betaling op. De volgende stap is het aanvragen van het faillissement.quote:Op zondag 29 november 2009 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar als je een vonnis hebt, is hij toch al failliet?
Volgens mij is een betaling van 100 Euro geen ontbindende factor voor een vonnis. Ik zou gewoon beslag laten leggen.quote:Op zondag 29 november 2009 12:11 schreef cvboer het volgende:
[..]
Het vonnis dat ik heb kan de deurwaarder beslag leggen. Een afschrift hiervan heeft de klant ook ontvangen, alleen hier volgde geen betaling op. De volgende stap is het aanvragen van het faillissement.
Tegen de winter de cv ketel uit een huis slopen waar nu waarschijnlijk al iemand anders woont die niet wist dat die ketel niet betaald wasquote:Op zondag 29 november 2009 12:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
de cvketel terughalen was geen optie door alle uren arbeid neem ik aan ?
Nee, helaas niet, anders had ik dat echt wel gedaan.quote:Op zondag 29 november 2009 12:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
de cvketel terughalen was geen optie door alle uren arbeid neem ik aan ?
Deze persoon heeft meerdere schuldeisers, dus de eerste regel voldoe ik wel aan.quote:Op zondag 29 november 2009 12:44 schreef DonJuanErnesto het volgende:
Ik snap een aantal dingen niet in je verhaal.
Waarom wil je iemand falliet laten verklaren? Zolang hij niet falliet is zal jij jou moeten betalen, zodra hij falliet is moet je maar kijken wat er over blijft. Het lijkt mij logisch te kijken of je ergens beslag op kan leggen (spullen, uitkering, loon enz) wat je gewoon aan een incassobureau over kan laten.
Zijn er ook andere schuldeisers in het spel bij deze persoon? Anders voldoe je alvast niet aan de eerste regel en gaat het dus niet wat worden. (Je moet minstens met 2 zijn.)
Sowieso is 2300 euro, naar mijn mening, nogal weinig voor een fallissement en ga je je geinvesteerde tijd en advocaat kosten nooit verhalen als je al niet wordt uitgelachen door de rechter.
En tenslotte: Als jij een cv ketel in een huurhuis hebt geleverd zonder contact met de verhuurder op te nemen lijkt me dat jij ook een behoorlijke steek hebt laten vallen. Als die verhuurder er wel van weet zal hij mee kunnen werken aan een oplossing.
Vervelende situatie, maar ik denk dat je beter juridisch advies kan inwinnen voordat je allerlei dreigenmenten gaat maken.
Als het niet in je AV staat dan is het eigendom van de oude bewoner, maar heb je alleen een vordering op hem.quote:Op zondag 29 november 2009 16:22 schreef cvboer het volgende:
@Sanger, Ik heb wel algemene voorwaarden, alleen dat de spullen mijn eigendom blijven heb ik er niet in opgenomen. ( bedankt voor de tip ) De rest van je verhaal zal ik aankomende week in overweging nemen.Donderdag komt de deurwaarder hier, ik ga dan met hem in overleg.
De deurwaarder kan slechts spullen "opeisen" als hij een executoriale titel heeft. Ik haal niet uit het verhaal van de TS dat die aanwezig is.quote:Op zondag 29 november 2009 17:12 schreef phpmystyle het volgende:
En kan de deurwaarder geen spullen opeisen zodat jij je schadepost kan reduceren? Zo'n regel is er dacht ik wel.
TVP ben benieuwd naar het antwoord.quote:Op zondag 29 november 2009 19:23 schreef LoudGirl het volgende:
Wat is het punt van een faillissement als het toch weer wordt opgeheven bij gebrek aan baten?
Dat zijn ze nu ook. Dus wat schiet TS ermee op? Zijn weer extra kosten waarvoor hij mogelijk zelf opdraait bij geen verhaal wegens VOWquote:Op zondag 29 november 2009 19:30 schreef botterfly het volgende:
volgens mij zijn dan alle schulden weer opeisbaar door schuldeiser
Helemaal niks.quote:
Heb jij uit het verhaal van de TS de achtergrond en omstandigheden kunnen afleiden waarom er niet betaald wordt?quote:Op maandag 30 november 2009 03:55 schreef Inlognaam het volgende:
Vraagt ie dan toch zelf om als ie meerdere schuldeisers heeft. Met dit soort schuldenaren heb ik totaal geen medelijden.
I don't want to burst your bubble, maar ELKE onderneming heeft meerdere schuldeisers.quote:Op maandag 30 november 2009 03:55 schreef Inlognaam het volgende:
Vraagt ie dan toch zelf om als ie meerdere schuldeisers heeft. Met dit soort schuldenaren heb ik totaal geen medelijden.
Ja, lekker mensen die hier niks mee te maken hebben met dit probleem opzadelen.quote:Op zondag 29 november 2009 15:51 schreef sanger het volgende:
Zo ja kun je de ketel opeisen bij de nieuwe bewoners, die op hun beurt een vordering krijgen op de oude eigenaar.
Ik zeg dan ook niet dat hij het MOET doen, maar zo kunnen doen als hij een eigendomsvoorbehoud had gehad.quote:Op maandag 30 november 2009 10:27 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ja, lekker mensen die hier niks mee te maken hebben met dit probleem opzadelen.
Ja en dus ? Afgezien van het gegeven dat 2k voor de een de waarde van 2 duppies heetf en voor de ander van 2 ton doet dat er dus niet toe.quote:Op maandag 30 november 2009 10:48 schreef Rbhp het volgende:
Ja hoor, voor een beetje meer dan 2000 euro iemand failliet verklaren.
Ik begrijp best dat communicatie van 2 kanten moet komen, maar is het teveel moeite om hem persoonlijk op te zoeken en gewoon te praten? Misschien is ie wel in de problemen gekomen qua financien, you never know.
Ik denk dat dat in deze situatie niet veel zin zou hebben gehad. De nieuwe eigenaren van de CV ketel hebben deze, naar ik aanneem, ter goeder trouw overgenomen van de vorige eigenaar dus ik vermoed dat een rechter de ketel gewoon aan de nieuwe bewoners toewijst.quote:Misschien is het ook verstandig om, als je dat nog niet hebt, een eigendomsvoorbehoud op te nemen in je Algemene Voorwaarden. Kan veel gedoe voorkomen.
quote:Op maandag 30 november 2009 14:27 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat in deze situatie niet veel zin zou hebben gehad. De nieuwe eigenaren van de CV ketel hebben deze, naar ik aanneem, ter goeder trouw overgenomen van de vorige eigenaar dus ik vermoed dat een rechter de ketel gewoon aan de nieuwe bewoners toewijst.
Hup failliet verklaren en BTW terugvorderen en restant afboeken ten laste van de voorziening zal het eerder worden.....quote:Op maandag 30 november 2009 16:08 schreef Scorpie het volgende:
Hup, gewoon failliet verklaren en innen die handel.
Een niet-betaalde rekening heeft niets te maken met of de woning vrij van claims is.quote:Op maandag 30 november 2009 13:26 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Ik zou het probleem neer leggen bij de huidige bewoners... Bij verkoop van de woning heeft de debiteur moeten melden dat de woning word opgeleverd vrij van claims etc. Dat was dus niet het geval.
TS kan de cv gewoon van de muur schroeven naar mijn idee. Of hij de kans krijgt is een heel ander verhaal.
Huh? Ik heb hier geen enkele reactie gelezen waarin iemand medelijden zou hebben met de wanbetaler.quote:Op maandag 30 november 2009 13:56 schreef Xcalibur het volgende:
Wat heeft iedereen hier ineens medelijden met die arme wanbetaler?![]()
Het lijkt me toch duidelijk dat die hier fout is. Waarom TS hem op zou moeten zoeken ontgaat me volledig...
In principe ben ik het wel met je eens, echter de CV ketel hoort bij het huis en dus geld die verklaring mi ook voor de ketel...quote:Op maandag 30 november 2009 16:15 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Een niet-betaalde rekening heeft niets te maken met of de woning vrij van claims is.
De nieuwe bewoner heeft hier ook niets mee te maken, die is gewoon eigenaar geworden van de CV ketel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |