Ik ga het niet eens hebben over mensen die voordringen bij het boarden en keihard naar het vliegtuig sprinten om maar als eerste te kunnen gaan zitten (want gebeurt nu eenmaal wanneer je een lowcoast ticket koopt waarbij geen stoelnummers vergeven worden).
Maar de mensen die, ook bij duurdere vluchten, TOTAAL geen geduld hebben en vet nerveus gaan lopen doen, wat op mijn chille zenuwen werkt. Bijvoorbeeld:
- Stoelriem losmaken zodra er geland is, terwijl dit pas mag wanneer het lampje uit is. Vaak hoor je zodra de wielen de grond geraakt hebben "klik, klik, klik" van al die mensen die zichzelf ineens moeten bevrijden of zo. Er zal toch wel een reden voor zijn dat je dat ding nog even om moet houden, of is dat niet cool of zo? Wat boeit het nou om hem nog even een minuutje vast te laten.
- Telefoon aanzetten (of zelfs al gaan bellen) zodra geland is, terwijl altijd duidelijk wordt gevraagd dit pas binnen de terminal te doen. Zijn al die mensen zo belangrijk dat ze doodgaan als ze dat smsje of voicemailbericht 5 minuten later opmerken? Zelf geloof ik niet echt dat telefoons de vliegtuigapparatuur verstoren, maar ja helemaal zeker weten doe je het niet, waarom niet gewoon even lekker nog een paar minuten uitlaten.
- Mensen die al helemaal met hun jas aan en koffers in de hand klaar staan in het gangpad terwijl de trappen of slurf nog niet eens op het vliegtuig is aangesloten. Kunnen ze daar lekker 5 minuten gaan staan. Je bent er echt niet sneller uit dan de mensen die lekker chill blijven zitten tot de deuren open gaan hoor.
Al dat nerveuze gedoe is irritant! En nergens goed voor.
En nee dit is niet bedoeld als verkapt "ik ga wel eens met het vliegtuig-topic".