abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75093669
Hoi allemaal,

Ik vroeg mij af of er een goede website is die verschillende boekhoud programma´s naast elkaar legt en de prijs en functionaliteit vergelijkt..

Of zijn mensen die ervaringen hebben met bepaalde programma´s zoals exact online, afas, accountview, snelstart of iets anders?

Het hoeft niet een zeer uitgebreid pakket te zijn maar wel evt. mogelijkheden tot uitbreiden..

Alvast Bedankt.
pi_75093774
Ik werk met exact , vind ik zelf een fijn en duidelijk programma en voor mijn studie heb ik een cd van accountview gekregen welke ik nog moet installeren.. dus dat antwoord zet ik morgen wel neer.
pi_75094006
Thanks, exact is volgens mij wel een goed programma maar best prijzig dacht ik.. zeker omdat je maar 1 a 2 administraties kan hebben en dan als je extra wilt moet je bijbetalen..

Nog ff verder kijken
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:32:42 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_75095734
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:33:17 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75095754
Ik ken Snelstart vrij goed. Mooie is dat je summier kunt beginnen en met modules kunt uitbreiden. Ik ben voor kleine administraties redleijk fan van Snelstart,. Zelfs mijn schoonvader begrijpt het, en die heeft al moeite met het gebruiken van een tankpas

Exact ken ik ook. Kort gezegd ben ik geen fan van het pakket. Maar das een persoonlijke mening. Het doet wat het moet doen, alleen vind ik het niet prettig werken. Daarnaast veel duurder dan Snelstart.

Accountview heb ik goede verhalen over gehoord. Ken het zelf niet op wat screen shots na.

Afas ken ik helemaal niet.

Wat voor functionaliteit zoek je allemaal? Wat voor administratie (handel of industrie/voorraad/Vaste activa etc)? Hoe goed ben je in administreren thuis? Wil je vanuit het pakket factureren (en direct je debiteuren boeken)?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:34:49 #6
33954 ElisaB
pi_75095800
Wij gebruiken overigens AccountView. Ik gebruik zelf alleen het handelsgedeelte en de boekhouding gebruikt de rest. Niet echt erg gemakkelijk om te gebruiken, maar als je het eenmaal doorhebt is het prima te doen
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:37:22 #7
65960 sanger
pi_75095894
quote:
De kolommetjes zijn wel grappig, maar een wat meer tekstuele uitleg en toelichting was wel handig geweest.
  zaterdag 28 november 2009 @ 22:04:51 #8
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75096648
Exact, Accountview, Snelstart, Davilex,...
Het is maar net wat je gewend bent.

Ik werk veel met Exact tot volle tevredenheid. Ja, het is aan de prijzige kant maar de voordelen om direct rapporten te maken uit de database is wel een voordeel.
Ook Accountview kom ik regelmatig tegen. Het is even wennen qua opzet maar als je het eenmaal weet, werkt ook dat prima.
Davilex heb ik nooit echt prima vinden werken.
En dan zijn er nog wat open office programma's die ik zelf niet gebruiksvriendelijk vind. Als ik na drie keer klikken niet snap wat het pakket doet, gooi ik het er weer af.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 28 november 2009 @ 22:08:22 #9
65960 sanger
pi_75096725
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 22:04 schreef ManAtWork het volgende:
Exact, Accountview, Snelstart, Davilex,...
Het is maar net wat je gewend bent.

Ik werk veel met Exact tot volle tevredenheid. Ja, het is aan de prijzige kant maar de voordelen om direct rapporten te maken uit de database is wel een voordeel.
Ook Accountview kom ik regelmatig tegen. Het is even wennen qua opzet maar als je het eenmaal weet, werkt ook dat prima.
Davilex heb ik nooit echt prima vinden werken.
En dan zijn er nog wat open office programma's die ik zelf niet gebruiksvriendelijk vind. Als ik na drie keer klikken niet snap wat het pakket doet, gooi ik het er weer af.
Dat is inderdaad wel een grote plu voor Exact tov andere pakketten. De vraag is alleen of dit voor TS zo belangrijk is dat het het prijsverschil rechtvaardigt. Verder ben ik met je eens dat het maar net is wat jij lekker vind werken. Functioneel komt alles min of meer op hetzelfde neer, dus gaat het vooral om de look-and-feel
  zaterdag 28 november 2009 @ 22:11:26 #10
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75096798
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 22:08 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel een grote plu voor Exact tov andere pakketten. De vraag is alleen of dit voor TS zo belangrijk is dat het het prijsverschil rechtvaardigt. Verder ben ik met je eens dat het maar net is wat jij lekker vind werken. Functioneel komt alles min of meer op hetzelfde neer, dus gaat het vooral om de look-and-feel
Waarschijnlijk heeft TS daar niks aan inderdaad.
Ik wil er alleen maar mee aangeven dat ieder pakket z'n voordelen heeft voor de verschillende gebruikers.
De basis van (bijna) alle boekhoudprogramma's is hetzelfde. Het gaat er inderdaad meestal om hoe een gebruiker het pakket ervaart.
pi_75103412
Het pakket is bedoeld om startende ondernemers hun boekhoudingen te gaan doen, natuurlijk zal er ook wel al een gewone ondernemer tussendoor kunnen komen..

Ik ga die vergelijkingssite eens uitpluizen en ook wat programma's op proef uitproberen..

Meningen en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom..
  zondag 29 november 2009 @ 07:40:03 #12
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_75103432
Is http://www.gnucash.org/ niet iets?
quote:
GnuCash is personal and small-business financial-accounting software, freely licensed under the GNU GPL and available for GNU/Linux, BSD, Solaris, Mac OS X and Microsoft Windows.

Designed to be easy to use, yet powerful and flexible, GnuCash allows you to track bank accounts, stocks, income and expenses. As quick and intuitive to use as a checkbook register, it is based on professional accounting principles to ensure balanced books and accurate reports.
Features: http://www.gnucash.org/features.phtml

Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  zondag 29 november 2009 @ 09:21:31 #13
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_75103661
Als het puur voor jezelf is, is eenvoud nog wel het beste en gooi je gewoon alles in een spreadsheet. Zo heb ik het hier tenminste.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_75103834
Conscribo! Ideaal pakket, super support, online dus altijd een veilige back-up. Vooral het intuitieve gebruiksgemak is een voordeel voor de minder digitaal vaardige gebruiker.

Simpel maar doeltreffend en kost iets van 60 euro per jaar.
  zondag 29 november 2009 @ 13:23:10 #15
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_75107533
Ik werk al 5 jaar met minipak factuur, mooi progamma, en werkt heel simpel.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 29 november 2009 @ 15:32:32 #16
65960 sanger
pi_75110917
quote:
Op zondag 29 november 2009 07:10 schreef wc-eend het volgende:
Het pakket is bedoeld om startende ondernemers hun boekhoudingen te gaan doen, natuurlijk zal er ook wel al een gewone ondernemer tussendoor kunnen komen..

Ik ga die vergelijkingssite eens uitpluizen en ook wat programma's op proef uitproberen..

Meningen en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom..
Dus jij gaat de dienst leveren? Of begrijp ik je verkeerd?

Let trouwens bij Snelstart wel op als je met BTW verlegd wilt factureren. Dat kan pas vanaf boek 4 dacht ik.
pi_75111215
Accountview all the way!

Ik heb wel wat ervaring met Snelstart maar daar werd ik nou niet bepaald vrolijk van.

En ik heb een gruwelijke hekel aan Exact. Zelf nog nooit wat gedaan in Exact, maar als ik een administratie aangeleverd krijg die is uitgewerkt in Exact dan ben ik altijd weer dagen bezig om de boel uit te zoeken. Ik weet niet wat dat is, of Exact is een kutpakket, of die ondernemers begrijpen er geen zak van en boeken maar wat raak. (ik gok op dat laatste trouwens)
  zondag 29 november 2009 @ 15:55:58 #18
33954 ElisaB
pi_75111718
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:37 schreef sanger het volgende:
De kolommetjes zijn wel grappig, maar een wat meer tekstuele uitleg en toelichting was wel handig geweest.
Als je op de naam van het pakket klikt staat er een hele lap toelichting. Lijkt me als eerste orientatie toch ruim voldoende
  zondag 29 november 2009 @ 16:03:59 #19
65960 sanger
pi_75111955
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:55 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Als je op de naam van het pakket klikt staat er een hele lap toelichting. Lijkt me als eerste orientatie toch ruim voldoende
Misschien wil ik ook wel te veel voor een site die slechts orienterend is bedoeld
  zondag 29 november 2009 @ 16:10:34 #20
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75112166
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:42 schreef Murray het volgende:
En ik heb een gruwelijke hekel aan Exact. Zelf nog nooit wat gedaan in Exact,
Beetje vreemd om ergens een hekel aan te hebben als je er nog nooit iets mee gedaan hebt.
quote:
maar als ik een administratie aangeleverd krijg die is uitgewerkt in Exact dan ben ik altijd weer dagen bezig om de boel uit te zoeken. Ik weet niet wat dat is, of Exact is een kutpakket, of die ondernemers begrijpen er geen zak van en boeken maar wat raak. (ik gok op dat laatste trouwens)
Daar waar jij Exact tikt, kan ik Accountview tikken. Dus ik gok maar met je mee op het laatste.
  zondag 29 november 2009 @ 16:12:47 #21
65960 sanger
pi_75112214
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:10 schreef ManAtWork het volgende:

Daar waar jij Exact tikt, kan ik Accountview tikken. Dus ik gok maar met je mee op het laatste.
En ik Snelstart
  zondag 29 november 2009 @ 18:58:56 #22
107521 Furia
snoopy weer
pi_75117116
Ik werk met Kasboek van Informer. Hoewel de naam anders doet vermoeden, is dit gewoon een compleet pakket waarmee je eigenlijk alles kunt: in- en verkoopfacturen inboeken, bankafschriften inboeken, alles op de juiste manier categoriseren, BTW aangifte uitdraaien, winst- en verliesrekening maken, etc.

Werkt prima, abonnement is niet nodig en de aanschafprijs is ¤49,- ex. BTW. Ik heb voor iets van ¤50 meer ook nog wel eens de Verkoop upgrade gekocht, maar daar raakte ik helemaal van in de war, dus toen heb ik hem gewoon weer gedowngrade.
  maandag 30 november 2009 @ 08:25:12 #23
65960 sanger
pi_75134092
quote:
Op zondag 29 november 2009 18:58 schreef Furia het volgende:
Ik werk met Kasboek van Informer. Hoewel de naam anders doet vermoeden, is dit gewoon een compleet pakket waarmee je eigenlijk alles kunt: in- en verkoopfacturen inboeken, bankafschriften inboeken, alles op de juiste manier categoriseren, BTW aangifte uitdraaien, winst- en verliesrekening maken, etc.

Werkt prima, abonnement is niet nodig en de aanschafprijs is ¤49,- ex. BTW. Ik heb voor iets van ¤50 meer ook nog wel eens de Verkoop upgrade gekocht, maar daar raakte ik helemaal van in de war, dus toen heb ik hem gewoon weer gedowngrade.
Als ik op de site zelf kijk staat er juist expliciet dat het een pakket is voor als je geen debiteuren/crediteurenadministratie wilt voeren....
pi_75180446
Hartstikke bedankt voor alle reacties, ik heb nog wat gekeken, is MKBoek wat? (als iemand dat kent?)

Compleet pakket, +/- 100,-...

Iemand bekend mee?

http://www.mkboek.nl/
pi_75184065
Terug Vind Programma!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')