De kolommetjes zijn wel grappig, maar een wat meer tekstuele uitleg en toelichting was wel handig geweest.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:32 schreef ElisaB het volgende:
http://www.boekhoudpakket(...)pakketten.php?Type=S
Astu
Dat is inderdaad wel een grote plu voor Exact tov andere pakketten. De vraag is alleen of dit voor TS zo belangrijk is dat het het prijsverschil rechtvaardigt. Verder ben ik met je eens dat het maar net is wat jij lekker vind werken. Functioneel komt alles min of meer op hetzelfde neer, dus gaat het vooral om de look-and-feelquote:Op zaterdag 28 november 2009 22:04 schreef ManAtWork het volgende:
Exact, Accountview, Snelstart, Davilex,...
Het is maar net wat je gewend bent.
Ik werk veel met Exact tot volle tevredenheid. Ja, het is aan de prijzige kant maar de voordelen om direct rapporten te maken uit de database is wel een voordeel.
Ook Accountview kom ik regelmatig tegen. Het is even wennen qua opzet maar als je het eenmaal weet, werkt ook dat prima.
Davilex heb ik nooit echt prima vinden werken.
En dan zijn er nog wat open office programma's die ik zelf niet gebruiksvriendelijk vind. Als ik na drie keer klikken niet snap wat het pakket doet, gooi ik het er weer af.
Waarschijnlijk heeft TS daar niks aan inderdaad.quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een grote plu voor Exact tov andere pakketten. De vraag is alleen of dit voor TS zo belangrijk is dat het het prijsverschil rechtvaardigt. Verder ben ik met je eens dat het maar net is wat jij lekker vind werken. Functioneel komt alles min of meer op hetzelfde neer, dus gaat het vooral om de look-and-feel
Features: http://www.gnucash.org/features.phtmlquote:GnuCash is personal and small-business financial-accounting software, freely licensed under the GNU GPL and available for GNU/Linux, BSD, Solaris, Mac OS X and Microsoft Windows.
Designed to be easy to use, yet powerful and flexible, GnuCash allows you to track bank accounts, stocks, income and expenses. As quick and intuitive to use as a checkbook register, it is based on professional accounting principles to ensure balanced books and accurate reports.
Dus jij gaat de dienst leveren? Of begrijp ik je verkeerd?quote:Op zondag 29 november 2009 07:10 schreef wc-eend het volgende:
Het pakket is bedoeld om startende ondernemers hun boekhoudingen te gaan doen, natuurlijk zal er ook wel al een gewone ondernemer tussendoor kunnen komen..
Ik ga die vergelijkingssite eens uitpluizen en ook wat programma's op proef uitproberen..
Meningen en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom..
Als je op de naam van het pakket klikt staat er een hele lap toelichting. Lijkt me als eerste orientatie toch ruim voldoendequote:Op zaterdag 28 november 2009 21:37 schreef sanger het volgende:
De kolommetjes zijn wel grappig, maar een wat meer tekstuele uitleg en toelichting was wel handig geweest.
Misschien wil ik ook wel te veel voor een site die slechts orienterend is bedoeldquote:Op zondag 29 november 2009 15:55 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als je op de naam van het pakket klikt staat er een hele lap toelichting. Lijkt me als eerste orientatie toch ruim voldoende
Beetje vreemd om ergens een hekel aan te hebben als je er nog nooit iets mee gedaan hebt.quote:Op zondag 29 november 2009 15:42 schreef Murray het volgende:
En ik heb een gruwelijke hekel aan Exact. Zelf nog nooit wat gedaan in Exact,
Daar waar jij Exact tikt, kan ik Accountview tikken. Dus ik gok maar met je mee op het laatste.quote:maar als ik een administratie aangeleverd krijg die is uitgewerkt in Exact dan ben ik altijd weer dagen bezig om de boel uit te zoeken. Ik weet niet wat dat is, of Exact is een kutpakket, of die ondernemers begrijpen er geen zak van en boeken maar wat raak. (ik gok op dat laatste trouwens)
En ik Snelstartquote:Op zondag 29 november 2009 16:10 schreef ManAtWork het volgende:
Daar waar jij Exact tikt, kan ik Accountview tikken. Dus ik gok maar met je mee op het laatste.
Als ik op de site zelf kijk staat er juist expliciet dat het een pakket is voor als je geen debiteuren/crediteurenadministratie wilt voeren....quote:Op zondag 29 november 2009 18:58 schreef Furia het volgende:
Ik werk met Kasboek van Informer. Hoewel de naam anders doet vermoeden, is dit gewoon een compleet pakket waarmee je eigenlijk alles kunt: in- en verkoopfacturen inboeken, bankafschriften inboeken, alles op de juiste manier categoriseren, BTW aangifte uitdraaien, winst- en verliesrekening maken, etc.
Werkt prima, abonnement is niet nodig en de aanschafprijs is ¤49,- ex. BTW. Ik heb voor iets van ¤50 meer ook nog wel eens de Verkoop upgrade gekocht, maar daar raakte ik helemaal van in de war, dus toen heb ik hem gewoon weer gedowngrade.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |