vul het origineel in.. je vriendin moet op jouw locatie ingeschreven zijn..quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:59 schreef vivkexx het volgende:
ja ik heb die site al bekeken.
ik kom er alleen niet echt wijs uit, of de max huur gebaseerd is op de woning of per persoon..
woning.quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:59 schreef vivkexx het volgende:
ja ik heb die site al bekeken.
ik kom er alleen niet echt wijs uit, of de max huur gebaseerd is op de woning of per persoon..
?quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:04 schreef zeemonster het volgende:
Als je samen per jaar boven een bedrag van 28k uitkomt vervalt je recht op huurtoeslag omdat je boven de norm zit.
Dat is ook wel behoorlijk veel voor een paar studenten...quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:04 schreef zeemonster het volgende:
Als je samen per jaar boven een bedrag van 28k uitkomt vervalt je recht op huurtoeslag omdat je boven de norm zit.
ok.. nja jammerquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:08 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is ook wel behoorlijk veel voor een paar studenten...
Maar als jullie onder de 23 zijn krijgen jullie tot een huurbedrag van 357 euro per maand huurtoeslag, aangezien jullie daar dus ver boven zitten krijg jullie geen toeslag.
Twee vriendinnen van mij bijvoorbeeld. Vind 620 euro voor een paar studenten wel veel overigens.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:10 schreef vivkexx het volgende:
[..]
ok.. nja jammer
wel onzin eigenlijk. welke studenten die met zn 2e in een woning zitten.. betalen minder dan 357:P?
620 is de laagste huurprijs die ik kan vinden opt moment;)
tja. t gaat om een 3kamerappartement hequote:Op zaterdag 28 november 2009 19:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Twee vriendinnen van mij bijvoorbeeld. Vind 620 euro voor een paar studenten wel veel overigens.
Dan is het nog veel.. maar goed gedeeld door 2 is dan de kale huur per persoon 310 euro , valt dat op te hoesten?quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:13 schreef vivkexx het volgende:
[..]
tja. t gaat om een 3kamerappartement he
Als dat voor kale huur is, is dat behoorlijk wat voor studenten (er komt dan ook nog gas en licht bij), maar daar gaat het mij verder niet om, hoop dat je dat zelf al berekend hebtquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:13 schreef vivkexx het volgende:
[..]
tja. t gaat om een 3kamerappartement he
tja ik woonde tot 1 dec ergens voor 350 de maand.. iets meer kan ik ook nog wel missen;)quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:26 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Dan is het nog veel.. maar goed gedeeld door 2 is dan de kale huur per persoon 310 euro , valt dat op te hoesten?
Dan krijg je nog gas,water en licht..
Voordat je een woning wil huren is het verstandig om te berekenen wat je kunt missen per maand, maar ik neem aan (hoop) dat je dat gedaan hebt.
ja oke. dat is waar;) maar ach. t was t proberen waard hahaquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als dat voor kale huur is, is dat behoorlijk wat voor studenten (er komt dan ook nog gas en licht bij), maar daar gaat het mij verder niet om, hoop dat je dat zelf al berekend hebt![]()
Het ging erom dat je als je student zijnde zo'n bedrag op kan hoesten het een beetje vreemd wordt als je dan ook nog eens huurtoeslag zou krijgen.
Dit kan een groot probleem vormen, zoek dit goed uit want het is heel goed mogelijk dat je hierdoor helemaal niks krijgt. Delen jullie ook het huisummer?quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:56 schreef vivkexx het volgende:
Het heeft alleen een deur die gedeeld moet worden met de onderbewoner.
Probleem voor wat? Huurtoeslag hebben ze niet eens recht opquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:42 schreef Walejya het volgende:
[..]
Dit kan een groot probleem vormen, zoek dit goed uit want het is heel goed mogelijk dat je hierdoor helemaal niks krijgt. Delen jullie ook het huisummer?
Zodra ze 23+ zijn wel.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Probleem voor wat? Huurtoeslag hebben ze niet eens recht op
Nog steeds niet aangezien de huurprijs van de woning die zij op het oog hebben boven de drempel ligt.quote:
De drempel ligt op 647 euro, dus dan zouden ze inderdaad huurtoeslag kunnen krijgen, maar dan zit je inderdaad met de gedeelde deur wat een probleem kan zijn.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nog steeds niet aangezien de huurprijs van de woning die zij op het oog hebben boven de drempel ligt.
Excuse me. Ik was (vraag me niet hoe) in de veronderstelling dat de hogere drempel pas bij 27 gold, en niet bij 23.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De drempel ligt op 647 euro, dus dan zouden ze inderdaad huurtoeslag kunnen krijgen, maar dan zit je inderdaad met de gedeelde deur wat een probleem kan zijn.
Ik...? Het is wel te vinden hoor, je moet alleen goed zoeken en niet in de vrije sector huren, maar via een woningbouwvereniging.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:10 schreef vivkexx het volgende:
[..]
ok.. nja jammer
wel onzin eigenlijk. welke studenten die met zn 2e in een woning zitten.. betalen minder dan 357:P?
620 is de laagste huurprijs die ik kan vinden opt moment;)
Heb ik ook gedaan, via een woningbouw-vereniging. In totaal koste mij mijn kamer 50 euro p/m inclusief allesquote:Op zaterdag 28 november 2009 21:24 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik...? Het is wel te vinden hoor, je moet alleen goed zoeken en niet in de vrije sector huren, maar via een woningbouwvereniging.
zover ik weet brengt de huursubsidie de kosten van de woning maximaal terug tot een minimum van 180 euro per maand (of iets dergelijks). Dus ik ben wel benieuwd hoe je dan op 50 komt.quote:Op zondag 29 november 2009 23:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan, via een woningbouw-vereniging. In totaal koste mij mijn kamer 50 euro p/m inclusief allesHuurtoeslag is echt geweldig
Maar vaak hebben ze een inkomenseis bij vrije sector wongingen. Vaak 4-4.5x de huur, dat is in jouw geval dan ruim 2500 brutto. Ongeveer een WO starters inkomen dus en lijkt me onmogelijk voor studenten.
Ik vind 620 p/m trouwens echt SCHRIKBAREND duur voor ene appartementje. Ik zou daar nooit aan beginnen. In andere delen van NL kan je daar een koop-rijtjeswoning van betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |