quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:06 schreef PierreBetfair het volgende:
Hoi,
Zojuist loop ik een lokale friettent binnen om iets te bestellen. Ik zeg "hamburger speciaal graag en een blikje cola, ik eet het hier even op." Vijf minuten later komt de beste man het me brengen. Geen servetje erbij, geen glas, alleen die burger en dat blik. Ik zeg, servetje en glas graag......hij kijkt me aan en zegt "het is hier een snackbar, geen hotel". Ik zeg "Geef het dan maar aan je hond" en loop de tent uit. Kerel loopt achter me aan en begint hard te roepen "betalen dief, betalen dief !!" Ik deed alsof ik gek was, start mn auto en reed weg.
Half uur terug belt de politie..........die muppet had mn kenteken genoteerd en bij de politie langs geweest om aangifte te doen van diefstal van een hamburger + cola. Ik heb e.e.a. uitgelegd, maar moet om 16:00 op het bureau verschijnen. Ik ben niet van plan om alsnog te betalen aan zo'n onbeschofte vetnek.
Iemand enig idee wat ik kan verwachten?
Pierre
quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:06 schreef PierreBetfair het volgende:
Hoi,
Zojuist loop ik een lokale friettent binnen om iets te bestellen. Ik zeg "hamburger speciaal graag en een blikje cola, ik eet het hier even op." Vijf minuten later komt de beste man het me brengen. Geen servetje erbij, geen glas, alleen die burger en dat blik. Ik zeg, servetje en glas graag......hij kijkt me aan en zegt "het is hier een snackbar, geen hotel". Ik zeg "Geef het dan maar aan je hond" en loop de tent uit. Kerel loopt achter me aan en begint hard te roepen "betalen dief, betalen dief !!" Ik deed alsof ik gek was, start mn auto en reed weg.
Half uur terug belt de politie..........die muppet had mn kenteken genoteerd en bij de politie langs geweest om aangifte te doen van diefstal van een hamburger + cola. Ik heb e.e.a. uitgelegd, maar moet om 16:00 op het bureau verschijnen. Ik ben niet van plan om alsnog te betalen aan zo'n onbeschofte vetnek.
Iemand enig idee wat ik kan verwachten?
Pierre
Neuh.quote:
quote:
quote:
Okee, laten we er voor de grap even vanuit gaan dat dit verhaal waar is. Dan heeft TS natuurlijk geen poot om op te staan. Er staat nergens dat hij recht heeft op een glas of servet. Hij heeft zelf besloten die hamburger en cola te laten staan.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:10 schreef mime_negert het volgende:
TVP.
Maar het is toch geen diefstal. En als je uiteindelijk toch moet betalen zou ik het blikje en je hamburger opeisen.
Dat dus.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Okee, laten we er voor de grap even vanuit gaan dat dit verhaal waar is. Dan heeft TS natuurlijk geen poot om op te staan. Er staat nergens dat hij recht heeft op een glas of servet. Hij heeft zelf besloten die hamburger en cola te laten staan.
Wat een onzin. In een restaurant heb je ook recht op bestek bij je eten......of ga jij daar betalen als je je biefstuk en spersiebonen met je handen op moet eten. Servetje en glas hoor je in een friettent altijd te krijgen als je er om vraagt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Okee, laten we er voor de grap even vanuit gaan dat dit verhaal waar is. Dan heeft TS natuurlijk geen poot om op te staan. Er staat nergens dat hij recht heeft op een glas of servet. Hij heeft zelf besloten die hamburger en cola te laten staan.
Als ik eten bestel in een restaurant, eet het niet op, dan moet ik toch ook nog steeds betalen?quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:27 schreef Wupppie het volgende:
hij heeft niets weggenomen, dus het is geen diefstal.
Het zou misschien richting oplichting gaan, maar dan ontbreken de listige kunstgrepen...
Ik denk dat dit puur een civiele zaak is, en dat zou ik ook gelijk op het politiebureau vertellen, op dat gebied heeft de politie namelijk geen enkele bevoegdheid.
Bestek heb je nodig om het gerecht te eten, een glas en een servetje niet...quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:29 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Wat een onzin. In een restaurant heb je ook recht op bestek bij je eten......of ga jij daar betalen als je je biefstuk en spersiebonen met je handen op moet eten. Servetje en glas hoor je in een friettent altijd te krijgen als je er om vraagt.
Je hebt helemaal geen bestek nodig om je gerecht te eten. Tis wel vanzelfsprekend dat je het erbij krijgt, net zoals een glas en een servetje als je cola en een hamburger besteld hebt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:32 schreef DaDude1987 het volgende:
Bestek heb je nodig om het gerecht te eten, een glas en een servetje niet...
Verder heb ik ook het idee dat TS zich wilt laten bedienen in een snackbar..
RECHT op bestek?quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:29 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Wat een onzin. In een restaurant heb je ook recht op bestek bij je eten......of ga jij daar betalen als je je biefstuk en spersiebonen met je handen op moet eten. Servetje en glas hoor je in een friettent altijd te krijgen als je er om vraagt.
Dat weet ik wel 100% zeker. Zal wel ergens zijn ondergebracht in een regeletje, wees maar niet bang.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:37 schreef Nembrionic het volgende:
RECHT op bestek?Doe normaal man. Alsof dat wettelijk is vastgesteld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |