ik heb een tijdje wat reparatiewerk moeten doen bij een slachterij, en daar word je idd ook niet vrolijk van nee hoe dat er aan toe gaatquote:Op vrijdag 27 november 2009 23:37 schreef Pharkus het volgende:
1 tegen 100 dat dat ook in Nederland gebeurd
Dit topic is veel beter omdat:quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:38 schreef zovty het volgende:
Dit topic lijkt wel veel op halal vlees..
Ritueel slachten gebeurd al eeuwen in ik weet niet hoeveel culturen, en de afgelopen jaren is het ineens "een probleem" gewordenquote:Op vrijdag 27 november 2009 23:41 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Bij nader inzien krijg ik na het bekijken van dit filmpje ontzettend de behoefte om alle moslims ook op deze manier om het leven te brengen.
Bah, achterlijke cultuur
Dat iets al eeuwen gebeurt, wil niet zeggen dat het acceptabel is. Gelukkig zijn er ook mensen die WEL een hart hebbenquote:Op vrijdag 27 november 2009 23:43 schreef Brickboy het volgende:
[..]
Ritueel slachten gebeurd al eeuwen in ik weet niet hoeveel culturen, en de afgelopen jaren is het ineens "een probleem" geworden.
quote:Er zijn veel uithalen gemaakt jegens de slachtwijze van Moslims. Het zou dieronvriendelijk zijn. Toch heeft ene professor Schultz en zijn collega Dr. Hazim van het Hannover Universiteit in Duitsland, bewezen door middel van een experiment, gebruik makende van een EEG en ECG, dat de Islamitische wijze van slachten JUIST de meest vriendelijk is, en de wijze zoals in de Westerse wereld gebruikelijk is door een schot in het hoofd, het dier ontzettend veel pijn lijd! Het onderzoek verbaasde veel mensen.
quote:
1. Er zijn verschillende elektroden aangebracht, op de hersenen van het dier, om de reacties van het dier te meten tijdens de slachtprocedure.
2. De dieren hebben een paar weken rust gekregen na het operationeel inbrengen van die elektrodes.
3. Sommige dieren zijn op de islamitische manier geslacht. Dat wil zeggen dat hun keel open gesneden wordt en dat daarbij de halsslagaders en andere belangrijke vaten, waarvan ik de vertaling niet van weet. (De Halal-methode (De toegestane methode)).
4. Andere dieren zijn in de kop geschoten zoals gebruikelijk is in de Westerse wereld.
5. Tijdens het experiment zijn op alle dieren de resultaten van de EEG en ECG vastgelegd tijdens het proces van slachten/schieten.
Islamitische methode, door slachten:
quote:
1. De eerste 3 seconden vanaf het moment van slachten, heeft de EEG niks anders waargenomen dan van VOOR de slachting. (EEG registreert hersenactiviteit) Dus het dier heeft geen pijn gevoeld tijdens of vlak na het snijden.
2. De 3 seconden daarna, gaf de EEG weer, een toestand die gelijk was aan 'slapen', bewusteloosheid. Dit komt omdat het dier een grote hoeveelheid bloed verliest in korte tijd.
3. Na de zojuist genoemde periode, toonde de EEG een hersenactiviteit niveau van 0 aan. Dit betekent dat het dier absoluut geen gevoel waarneemt, dus ook geen pijn.
4. Op het moment dat de hersenactiviteit 0 werd, klopte het hart nog. Daarbij maakte het lichaam heftige stuiptrekkingen. Dit als gevolg van een reflex van het ruggenmerg. Het ruggenmerg zit IN je ruggenwervels. Door deze stuiptrekkingen wordt er nog zoveel mogelijk bloed uit het lichaam gespuwd. Dit resulteert weer in hygiënischer vlees.
Westerse methode, door 'Schot in hoofd':
quote:
1. De dieren waren al snel na het schot bewusteloos.
2. EEG registreerde HEVIGE pijn direct na het schot.
3. Het hart hield sneller op met kloppen (pompen), zodat dit resulteert in minder bloedafvoer. Dit houdt in dat het vlees dus ook onhygiënische is voor de consument.
http://nation.ittefaq.com/issues/2007/12/17/news0058.htm
De mensen op dit forum haten joden en dus ritueel slachten, dus ze zullen dit wel afdoen als propaganda.quote:
Wat is dat voor een bullshit.quote:
En dit natuurlijk. Dankjewel voor het posten.quote:
De OP is bullshit. TS beweert dat halal slachten dieronvriendelijker zou zijn dan Westers slachten. Helemaal geen vlees eten is uiteraard geen optie, want dan zou je niet hypocriet zijn.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:53 schreef Ochtendjas het volgende:
[..]
Wat is dat voor een bullshit.
Onee wat erg, een duizendste seconde hevige pijn na het schot!
En tegenwoordig wordt er toch een aantal Ampères door de kop gejaagd?
Stroom, zo van zap.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:54 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
De OP is bullshit. Dat toont het onderzoek aan. En wat bazel je over ampères?
Joh!quote:
Ik vind iedereen die geen krop in de keel krijgt bij het bekijken van deze beelden een harteloos persoon...sorryquote:Op vrijdag 27 november 2009 23:52 schreef Bowlingbal het volgende:
TS heeft een dusdanig tekort aan biologiekennis dat het niet eens zin heeft hier tegen in te gaan.
Dit topic toont alleen maar het falen van TS aan, meer niet.
Eet je nog vlees?quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:57 schreef CarolineTensen het volgende:
[..]
Ik vind iedereen die geen krop in de keel krijgt bij het bekijken van deze beelden een harteloos persoon...sorry
Dat ligt er maar net aan.quote:
En bij het halal slachten 0 seconde pijnquote:Op vrijdag 27 november 2009 23:53 schreef Ochtendjas het volgende:
[..]
Wat is dat voor een bullshit.
Onee wat erg, een duizendste seconde hevige pijn na het schot!
En tegenwoordig wordt er toch een aantal Ampères door de kop gejaagd?
OK, dan voeren we de slavernij gelijk ook maar weer in.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:43 schreef Brickboy het volgende:
[..]
Ritueel slachten gebeurd al eeuwen in ik weet niet hoeveel culturen, en de afgelopen jaren is het ineens "een probleem" geworden.
Nauwelijksquote:
Ik zeik niet over halal slachten, maar dan gaan ze weer zo enorm dramatisch doen over westers slachten.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:58 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
En bij het halal slachten 0 seconde pijn
Nu jij weer of weet jij het beter dan een EEG apparaat?
Inderdaad die domme wetenschappers op de universiteit ook...Gelukkig heb jij een goed verhaal waarom het allemaal niet waar isquote:Op zaterdag 28 november 2009 00:01 schreef starla het volgende:
[..]
Mijn God wat een slecht verhaal bomvol fouten
Het ging om de vriendelijkste manier van slachten. En de gemiddelde boomneuker zegt niet anders dan dat halal slachten slechter is dan de westerse manier...quote:Op zaterdag 28 november 2009 00:01 schreef Ochtendjas het volgende:
[..]
Ik zeik niet over halal slachten, maar dan gaan ze weer zo enorm dramatisch doen over westers slachten.
Als je zegt dat ze extreem snel bewusteloos raken (een duizendste seconde ongeveer?) wat maakt die hevige pijn dan uit?
Boomknuffelaars ook.quote:Op zaterdag 28 november 2009 00:03 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Het ging om de vriendelijkste manier van slachten. En de gemiddelde boomneuker zegt niet anders dan dat halal slachten slechter is dan de westerse manier...
Ik moet zeggen als vervent vleeseter dat ik best misselijk word als ik het filmpje zie!quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:57 schreef CarolineTensen het volgende:
[..]
Ik vind iedereen die geen krop in de keel krijgt bij het bekijken van deze beelden een harteloos persoon...sorry
Dit dus.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:43 schreef Brickboy het volgende:
[..]
jij bent een kortzichtig dom wichtquote:Op vrijdag 27 november 2009 23:57 schreef CarolineTensen het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 28 november 2009 00:02 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Inderdaad die domme wetenschappers op de universiteit ook...Gelukkig heb jij een goed verhaal waarom het allemaal niet waar is
Invalide conclusie. Omdát er geen verandering is in activiteit is er geen pijn? EEG's zijn sowieso niet geschikt om te differentieren tussen verschillende sensorische modaliteiten (pijn, jeuk, koude etc.).quote:1. De eerste 3 seconden vanaf het moment van slachten, heeft de EEG niks anders waargenomen dan van VOOR de slachting. (EEG registreert hersenactiviteit) Dus het dier heeft geen pijn gevoeld tijdens of vlak na het snijden.
Als je een flatline op je EEG hebt ben je hersendood, rara dat het beestje niets voelt.quote:Na de zojuist genoemde periode, toonde de EEG een hersenactiviteit niveau van 0 aan. Dit betekent dat het dier absoluut geen gevoel waarneemt, dus ook geen pijn.
Gewoon:quote:Het ruggenmerg zit IN je ruggenwervels.
Zoals ik al eerder zei kun je moeilijk differentieren met een EEG. Mij lijkt het helemaal onmogelijk als je net een kogel door de hersenen heb gejast om vervolgens héél betrouwbaarquote:EEG registreerde HEVIGE pijn direct na het schot.
Ja. Haal jij je kennis over elektronica alleen van internet?quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:59 schreef Ochtendjas het volgende:
[..]
Ken jij iemand die zijn vinger in het stopcontact stak en het overleefde?
jaquote:Op vrijdag 27 november 2009 23:59 schreef Ochtendjas het volgende:
[..]
Ken jij iemand die zijn vinger in het stopcontact stak en het overleefde?
Dat soort filmpjes vind ik dus ook super zielig om te zienquote:Op zaterdag 28 november 2009 00:43 schreef Captain_Ghost het volgende:
Je zou aan deze moeten zien hoe stel leeuwen wat buffel, zebra's vangen, wurgen en hun kont open breken.
dat is even erg als deze filmpje.
Meeste mensen zijn van nature roofdier. lijkt op beer zeg maar..
fijn voor je manquote:Op zaterdag 28 november 2009 00:48 schreef BlauwOgig het volgende:
[..]
Ik vind jou een ongelofelijke lul...
quote:Op zaterdag 28 november 2009 00:52 schreef CarolineTensen het volgende:
[..]
Dat soort filmpjes vind ik dus ook super zielig om te zienLeeuwen zijn gewoon kutbeesten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |