De winkelinventaris ed. zal geveild worden, dus er is wel degelijk nog het nodige óp de kop te tikken in de veiling.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:25 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat laatste, inderdaad. Er zijn immers geen schermen meer om "op de kop te tikken".
Maar niet voor die tegoedbonquote:Op vrijdag 27 november 2009 21:33 schreef nachtdier3 het volgende:
[..]
De winkelinventaris ed. zal geveild worden, dus er is wel degelijk nog het nodige óp de kop te tikken in de veiling.
Ja en daarmee ben je dus gewoon een schuldeiserquote:Maar waarom zou de waardebon nu zn waarde verliezen? Omdat de toko failliet is? Uiteindelijk is die bon door hun zelf uitgegeven en als ik wat weet te winnnen op de veiling, besteed ik het ook weer aan hun. Is het dan niet hun pech, dat ik betaal met een tegoedbon van hun winkel? De curator is de eigenaar niet, de winkel heeft mn geld al binnen.
Waarom?quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:41 schreef kless het volgende:
Nou vraag ik me af. Zou je de BTW en andere belasting die betaald is nu van de staat kunnen terug eisen?
Omdat er geen product of dienst geleverd is. (net zoiets als loonbelasting betalen zonder loon)quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Waarom?
Het antwoord is trouwens nee.
Je hebt het produkt toch gekregen...quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:17 schreef kless het volgende:
Omdat er geen product of dienst geleverd is. (net zoiets als loonbelasting betalen zonder loon)
bonnen of geld zijn dan producten?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je hebt het produkt toch gekregen...
Jep.....quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:24 schreef nachtdier3 het volgende:
ben ik dus in feite een schuldeiser in deze?
Voor de BTW regelgeving is er gewoon een levering geweest en dient omzetbelasting in rekening te worden gebracht bij de facturering. Dat het product (nog) niet is aangekomen doet niet af aan de BTW-plicht.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:17 schreef kless het volgende:
[..]
Omdat er geen product of dienst geleverd is. (net zoiets als loonbelasting betalen zonder loon)
Dat geld ook voor producten die niet werken?quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Voor de BTW regelgeving is er gewoon een levering geweest en dient omzetbelasting in rekening te worden gebracht bij de facturering. Dat het product (nog) niet is aangekomen doet niet af aan de BTW-plicht.
Overigens is het product hier gewoon geleverd.
De Staat heeft hier niks directs mee te maken, afgezien van het feit dat de verkoper de BTW weer moet afdragen aan de Staat.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:37 schreef kless het volgende:
[..]
Dat geld ook voor producten die niet werken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |