Tja. Stoppen met betalen kan natuurlijk altijd. Maar met het lage rendement + de hoge "beheerkosten" blijft er dan aan het einde van de rit maar weinig over.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:25 schreef Lienekien het volgende:
Hier hebben we zo'n polis premievrij gemaakt. Dus er gaat geen premie meer het zwarte gat in. Dan moeten we wel wachten tot de datum waarop de polis afloopt om te cashen. Ik weet niet hoe het werkt als je vervroegd wil laten uitbetalen.
Loop je dan geen kans dat er op het einde van de looptijd geld bij moet ofzo?quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:25 schreef Lienekien het volgende:
Hier hebben we zo'n polis premievrij gemaakt. Dus er gaat geen premie meer het zwarte gat in. Dan moeten we wel wachten tot de datum waarop de polis afloopt om te cashen. Ik weet niet hoe het werkt als je vervroegd wil laten uitbetalen.
Nee, ons is verzekerd dat het bedrag nog wel kan dalen, maar het kan nooit minder dan nul worden. Als we waren blijven betalen (2023) had het wél een negatief saldo kunnen worden.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:30 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Loop je dan geen kans dat er op het einde van de looptijd geld bij moet ofzo?
Daar geloof ik echt helemaal niets van.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:45 schreef Lienekien het volgende:
[..] Als we waren blijven betalen (2023) had het wél een negatief saldo kunnen worden.
Nu ja, het doet er in onze situatie verder niet toe of dat wel of niet zo is.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Daar geloof ik echt helemaal niets van.
Nu ja, dan is het ook niet zinvol om te melden, eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nu ja, het doet er in onze situatie verder niet toe of dat wel of niet zo is.
quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:07 schreef LXIV het volgende:
Ok. Dat afkoopbedrag wordt dus afgetrokken van het totale rendement.
Box 3, dus niet afrekenen.quote:(als ik dat geld netto ontvangen zou hebben dan had ik ongeveer hetzelfde gehad als nu. Dus ik speel min of meer quitte. Of moet ik ook nog inkomstenbelasting op dat bedrag betalen?_
Daar heb je helemaal gelijk in. Het was dat iemand een vraag erover stelde. Ik heb het even snel bevraagd alhier, maar het antwoord wat al te gemakkelijk aangenomen. (Ik spreek hem nog wel even aan.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nu ja, dan is het ook niet zinvol om te melden, eerlijk gezegd.
https://www.woekerpolisclaim.nl/begrippenlijst.php#Nquote:Negatief rendement
Van een gemiddeld negatief rendement is (binnen dit verband) sprake als het met de beleggingsverzekering opgebouwde kapitaal, tijdens of aan het einde van de van de looptijd, kleiner is dan de totale inleg (de som van alle betaalde maand/jaarpremies en alle stortingen) (tot dan toe). Een gemiddeld negatief rendement, betekent ook een gemiddeld negatief jaarrendement en een gemiddeld negatief maandrendement.
Nihilstelling
Een duiding van uw verzekeraar waaruit blijkt, dat de opgebouwde waarde of de eindwaarde van de verzekering ¤0,- is (onder een bepaalde rendementsberekening). Indien de polis tussentijds op nihil wordt gesteld, wordt deze automatisch beëindigd. U bent uw inleg dan definitief kwijt en de hieraan verbonden risicodekkingen komen per direct te vervallen.
Prachtig systeem die polissen!quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Het was dat iemand een vraag erover stelde. Ik heb het even snel bevraagd alhier, maar het antwoord wat al te gemakkelijk aangenomen. (Ik spreek hem nog wel even aan.)
Ik vind dit:
[..]
https://www.woekerpolisclaim.nl/begrippenlijst.php#N
Dus je kunt nooit lager dan nul uitkomen.
Ook niet als je het via spaarloonregeling er in hebt gestoken en nog wat extra heb bijgestort wat aftrekbaar was voor de belastingen?quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:09 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[..]
Box 3, dus niet afrekenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |