Waarom stap je dan nu niet in?quote:Op maandag 30 november 2009 13:59 schreef TeringHenkie het volgende:
ING staat nu echt op instapniveau, hopelijk blijft dat nog een paar weekjes zo, dan ga ik er op marge in
Ik ben het helemaal met hem eens. Het afgelopen jaar, toen het zo fout ging met AIG en de beurs, heb ik hetzelfde scenario voor ogen gehad, met de beelden van Katrina! Zonder eigen tuin / voedselvoorziening ben je in zo'n geval aan het tuig overgeleverd. Het wrange was overigens dat er in het geval van Katrina juist keihard werd opgetreden tegen mensen die een wapen hadden om hun bezittingen te beschermen.quote:Op maandag 30 november 2009 13:50 schreef SeLang het volgende:
Hij vertelde me ook dat de ramp in New Orleans zijn denken nogal heeft beinvloed, omdat toen bleek dat een samenleving binnen slechts een paar uur helemaal kan disintegreren van een normale ordelijke burgerlijke woonwijk naar totale anarchie met gewapende bendes die de boel plunderen. Iets dergelijks zou ook kunnen gebeuren tijdens een verregaande financiele crisis (banken failliet etc). Geeft inderdaad stof tot nadenken...
Klopt, want ik heb er geen 200k staan, maar SeLang heeft natuurlijk wel gelijk. Ik heb er ook wel een bedrag staan om een verlies tegen te gaan, en elke keer als SeLang het heeft over destructief handelen, ja .. dan blijf ik natuurlijk wel oppassen. Ik laat mijn verliezen heus niet oplopen tot tientallen duizenden euro's. Ik besef ook wel dat ik de wetten van wiskunde tegen me heb.quote:
quote:Japan kondigt extra stimuleringsmaatregelen aan
(Novum/Dow Jones) - De Japanse overheid heeft maandag extra stimuleringsmaatregelen aangekondigd van ten minste EUR20 miljard ter ondersteuning van de economie en om de gevolgen van de stijgende yen aan te pakken. De maatregelen zullen betrekking hebben op het lopende fiscale jaar, dat loopt tot eind maart 2010.
'De overheid dient beleidsmaatregelen te nemen in het licht van de stijgende yen en de gevolgen daarvan voor de aandelenkoersen, en is van plan om niet minder dan Y2,7 biljoen (ten minste EUR20,6 mrd)' te investeren, stelt overheidswoordvoerder Hirofumi Hirano.
De Japanse aandelenkoersen zijn in de afgelopen weken getroffen door een sterke yen, die vorige week de hoogste koers ten opzichte van de Amerikaanse dollar aantikte in veertien jaar. Een dure yen treft de Japanse exporteurs doordat hun producten duurder worden in het buitenland en de dollarwinsten lager uitvallen wanneer ze worden omgezet in de Japanse munteenheid.
De Gouverneur van de Bank of Japan, Masaaki Shirakawa, liet maandag tevens weten dat de centrale bank de economische impact van de sterkere yen nauwgezet in de gaten houdt, waarmee de bank aangeeft klaar te staan om samen te werken met de overheid om een stagnatie van het economische herstel te voorkomen.
Nieuws.nl
Uitgegeven op Maandag 30 november 2009 om 09:07:33
Jullie hadden het net over het faillissement van de VS, maar wat gebeurt er eigenlijk als Japan failliet gaat? Is dat niet net zo erg?quote:Op maandag 30 november 2009 14:07 schreef SeLang het volgende:
Ik weet niet wat het is met Japanners, maar om een of andere reden hebben die altijd een kamikaze mentaliteit. Kun je de oorlog niet winnen, dan vlieg je je tepletter tegen een vijandig schip. Lukt het niet op het werk, dan werk je tot middernacht en in weekenden, etc.
De economie werkt kennelijk ook zo. Gewoon meer schulden er tegenaan gooien en hopen dat het werkt (ondanks bewezen niet-succes in de afgelopen 20 jaar...)
[..]
[ afbeelding ]
Een voordeel van Japanners tegenover Amerikanen is dat ze niet zo dol zijn op kopen op afbetalingen en dergelijke! Hun consumeer gedrag is significant anders! (dat is direct ook 1 van de weinige positieve zaken van Japan)quote:Op maandag 30 november 2009 14:07 schreef SeLang het volgende:
Ik weet niet wat het is met Japanners, maar om een of andere reden hebben die altijd een kamikaze mentaliteit. Kun je de oorlog niet winnen, dan vlieg je je tepletter tegen een vijandig schip. Lukt het niet op het werk, dan werk je tot middernacht en in weekenden, etc.
De economie werkt kennelijk ook zo. Gewoon meer schulden er tegenaan gooien en hopen dat het werkt (ondanks bewezen niet-succes in de afgelopen 20 jaar...)
[..]
[ afbeelding ]
200% van het BNP is niet zó groot, zeker niet als de rente zo laag is. Vergelijk het met het nemen van een hypotheek, dat mocht je doen tot 8x je inkomen (jouw BNP). Dit is slechts een factor 2.quote:Op maandag 30 november 2009 14:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jullie hadden het net over het faillissement van de VS, maar wat gebeurt er eigenlijk als Japan failliet gaat? Is dat niet net zo erg?
So? Japan is altijd nog wel 2e op die ranking ..quote:Op maandag 30 november 2009 14:12 schreef Mertofzo het volgende:
Het GDP van Amerika is 3 keer zo groot dan die van Japan.
Hmm, je bevestigd wel mijn vermoeden, zit er ook over na te denken om de shorts de deur uit te gooien en dan long te gaan zitten voor de rest van de middag.quote:Op maandag 30 november 2009 14:12 schreef LXIV het volgende:
De stemming is hier weer opperbest! Vergaat de wereld vandaag niet, dan tenminste morgen toch!
(Ik had ook wat extra voedsel op de plank toen in maart de crisis op haar hoogtepunt was, dat geringe renteverlies had ik daar wel voor over)
Ik verwacht dat we als WS opent gewoon weer naar groen gaan.
Het ging me vooral om de marge die de bank vraagt. Met stop loss kun je uiteraard je eigen risico afdekken.quote:Op maandag 30 november 2009 13:58 schreef SeLang het volgende:
De marge dient alleen maar om de bank te beschermen tegen bewegingen binnen één dag. De marge die je zelf moet aanhouden om te voorkomen dat je je account opblaast ligt natuurlijk vele malen hoger.
Voor de trades van SE zou je minimaal zo'n £200k moeten aanhouden (en meer als je de posities overnight aanhoudt).
Vandaar mijn vraag. Daarbij zie ik niet in wat het consumptiegedrag van de burgers te maken heeft met de schulden van de overheid. Goed, het eerste zorgt voor het inkomen. Maar als de rentelasten hoger worden dan het inkomen, kunnen de burgers nog zo zuinig zijn, maar Japan is dan (financieel) doomed.quote:Op maandag 30 november 2009 14:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
So? Japan is altijd nog wel 2e op die ranking ..
Het belangrijke voordeel dat Japan heeft is dat de schulden worden gefinancieerd door de eigen spaarders. In tegenstelling tot de VS die vooral door het buitenland worden gefinancieerd.quote:Op maandag 30 november 2009 14:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jullie hadden het net over het faillissement van de VS, maar wat gebeurt er eigenlijk als Japan failliet gaat? Is dat niet net zo erg?
Welke marges had je zelf dan verwacht? In de trend van .. ?quote:Op maandag 30 november 2009 14:17 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het ging me vooral om de marge die de bank vraagt. Met stop loss kun je uiteraard je eigen risico afdekken.
Pas op he, een stoploss garandeert niet dat je die prijs ook krijgt.quote:Op maandag 30 november 2009 14:17 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het ging me vooral om de marge die de bank vraagt. Met stop loss kun je uiteraard je eigen risico afdekken.
Ik had totaal geen idee.quote:Op maandag 30 november 2009 14:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Welke marges had je zelf dan verwacht? In de trend van .. ?
Oi! Praat me er niet van zeg! Wat een boel geflikflooi hebben we daar al niet mee gehad! Mensen die rustig de zaal uitlopen uitgaande van het feit dat de stoploss zekerheid garandeert, ze terugkomen ze een groot rood kruis zien bij hun order bevestiging, en dat de trade lekker door ging lopen ...quote:Op maandag 30 november 2009 14:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Pas op he, een stoploss garandeert niet dat je die prijs ook krijgt.
het gaat al rap die kant op iig.quote:Op maandag 30 november 2009 14:12 schreef LXIV het volgende:
Ik verwacht dat we als WS opent gewoon weer naar groen gaan.
......... maar nog niet voldoendequote:Op maandag 30 november 2009 14:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
het gaat al rap die kant op iig.
.. maar wel voldoende om .. blauwe cijfertjes te zien op de long positie..quote:Op maandag 30 november 2009 14:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
......... maar nog niet voldoende
Mooi, maar we die dan internationaliseren ipv nationaliseren?quote:'ING en Aegon van belang voor wereldwijde stabiliteit, internationaal toezicht nodig'
De Nederlandse fianncials ING en Aegon staan op een lijst van 30 mondiaal opererende financiele instellingen die van belang zijn voor de stabiliteit van het wereldwijde financiële systeem.
Nog niet openbaar
Dit schrijft de Britse krant Financial Times op basis van een nog niet geopenbaard document van de Financial Stability Board (FSB). De FSB is een internationale organisatie die het toezicht op de financiële sector moet hervormen. De organisatie werd eerder dit jaar opgezet door de G20, de bijeenkomst van de leiders van de twintig grootste economieën van de wereld. De FSB bestaat uit vertegenwoordigers van centrale banken en toezichthouders van de G20-landen.
Banken en verzekeraars
Naast de Nederlandse bank en verzekeraar ING en verzekeraar Aegon, staan nog 28 financiële concerns op de lijst. Het zijn grote banken en verzekeraars uit Noord-Amerika, het Verenigd Koninkrijk, Japan, Zwitserland, Frankrijk, Spanje, Italië en Duitsland. Het zijn met name banken die op de lijst staan: 24. Er staan 6 verzekeraars op.
De 30 banken en verzekeraars die niet om mogen vallen:
Banken
US
Bank of America Merrill Lynch
Citigroup
Goldman Sachs
JPMorgan Chase
Morgan Stanley
Canada
Royal Bank of Canada
VK
Barclays