abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75060950
Hallo,

Over 1 week heb ik een gesprek bij een bedrijf voor een eventuele afstudeerstage. Nu sta ik eigenlijk al met 1 been in het bedrijf omdat ze mij al na 1 telefoontje op gesprek hebben uitgenodigd en ook al erg enthousiast over me waren, omdat ikzelf ook enthousiast was.

Nu doe ikzelf hbo en veel hbo-ers blijven vaak hangen bij een afstudeerstage adres. Nu wil ik even advies over wanneer de volgende vraag aan mij wordt gesteld...

"Zou je eventueel, wanneer je het hier leuk vind en wij jou leuk vinden, hier willen blijven werken?"

Nu het eerlijke antwoord op deze vraag is dat ik na me hbo gewoon nog ga en wil verder studeren. Nu leek het mij niet zo slim om dus de volle waarheid te zeggen, i.v.m. dat ik me dan misschien zelf eruit werk.

Nu is mijn vraag wat moet ik doen? Gewoon de waarheid dan zeggen of liegen? Of de halve waarheid (Wanneer dit voorbeelden _! kan zelfs niks verzinnen...

of maak ik me druk om niks
  vrijdag 27 november 2009 @ 16:51:09 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75061052
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:47 schreef ReWout het volgende:
Hallo,

Over 1 week heb ik een gesprek bij een bedrijf voor een eventuele afstudeerstage. Nu sta ik eigenlijk al met 1 been in het bedrijf omdat ze mij al na 1 telefoontje op gesprek hebben uitgenodigd en ook al erg enthousiast over me waren, omdat ikzelf ook enthousiast was.

Nu doe ikzelf hbo en veel hbo-ers blijven vaak hangen bij een afstudeerstage adres. Nu wil ik even advies over wanneer de volgende vraag aan mij wordt gesteld...

"Zou je eventueel, wanneer je het hier leuk vind en wij jou leuk vinden, hier willen blijven werken?"

Nu het eerlijke antwoord op deze vraag is dat ik na me hbo gewoon nog ga en wil verder studeren. Nu leek het mij niet zo slim om dus de volle waarheid te zeggen, i.v.m. dat ik me dan misschien zelf eruit werk.

Nu is mijn vraag wat moet ik doen? Gewoon de waarheid dan zeggen of liegen? Of de halve waarheid (Wanneer dit voorbeelden _! kan zelfs niks verzinnen...

Zeg gewoon dat je dat pas kunt bepalen wanneer je ervaring hebt opgedaan wat betreft de werksfeer en collega's etc, maar dat het werk je in principe erg leuk en uitdagend lijkt....
pi_75061058
je kan toch gewoon "nee" zeggen en dan uitleg geven, of ben je bang dat ze je dan niet meer willen?

misschien is BBL een optie als je het er toch naar je zin hebt ofzo.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  vrijdag 27 november 2009 @ 16:51:41 #4
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75061073
"Als ik het leuk vind lijkt me dat zeker een goede mogelijkheid, afhankelijk van de situatie op dat moment natuurlijk !".

Je zegt dus eigenlijk niks, maar het klinkt positief
zzz
  vrijdag 27 november 2009 @ 16:51:42 #5
269077 Lano
V van Vrouw
pi_75061074
Ik zou liegen
ฝัน
  vrijdag 27 november 2009 @ 16:52:41 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75061100
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:51 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Zeg gewoon dat je dat pas kunt bepalen wanneer je ervaring hebt opgedaan wat betreft de werksfeer en collega's etc, maar dat het werk je in principe erg leuk en uitdagend lijkt....
Precies, dat dus.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75061103
Zeg gewoon dat je wel wilt blijven doorleren?

Je hebt toch nog zoiets als werken+leren tegelijkertijd. Of wil je dat niet.
pi_75061104
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:47 schreef ReWout het volgende:
Hallo,

Natuurlijk, als jij het leuk vind, dan wil je er toch eventueel wel werken? Goed, je vindt het dan waarschijnlijk niet leuk, omdat je verder wil studeren. Maar daar vroegen ze niet naar.

Je hoeft je echt niet te schamen hoor, gewoon zeggen dat als het goed bevalt je er wel oren naar hebt. Wat is het ergste dat je kan gebeuren, dat je ontslagen wordt in een baan die je toch nog niet hebt en die je niet wilt hebben?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_75061211
Gewoon liegen schijt hebben. Als ze weg bent heb je ze toch niet meer nodig. En als je niet geggaat kan zoiets alleen maar tegen je werken.
pi_75061247
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:55 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Gewoon liegen schijt hebben. Als ze weg bent heb je ze toch niet meer nodig. En als je niet geggaat kan zoiets alleen maar tegen je werken.
dat is handig zeg.

zoeen afstudeer stage kan je prima op je cv als referentie zetten, ik zou gewoon integer zijn.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_75061305
Waarom niet eerlijk zijn?
  vrijdag 27 november 2009 @ 17:08:07 #12
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_75061554
Ligt aan de doorgroei mogelijkheden vertel er gewoon bij dat je door wilt studeren en mss betalen ze zelfs een deel van je opleiding..
Maar het belangrijkste is dat je leuke collega's en werk inhoud hebt.
Dus eerst het bedrijf verkennen kan geen kwaad..
pi_75061689
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:51 schreef FunkyHomosapien het volgende:
je kan toch gewoon "nee" zeggen en dan uitleg geven, of ben je bang dat ze je dan niet meer willen?
In de korte email uitwisseling die we hadden kreeg ik wel de indruk dat ze graag iemand hebben/zoeken die ze kunnen binden aan hun.
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:52 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Zeg gewoon dat je wel wilt blijven doorleren?

Je hebt toch nog zoiets als werken+leren tegelijkertijd. Of wil je dat niet.
Zou natuurlijk het beste zijn maar helaas ligt me toekomstige woonplaats (waar ik dus ga studeren) te ver van me afstudeeradres
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:51 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Vind ik wel een goeie
  vrijdag 27 november 2009 @ 17:23:56 #14
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75061985
Gewoon aangeven dat het een mogelijkheid is en dat je ook nog overweegt om verder te studeren. Meeste bedrijven hebben daar wel begrip voor. Dan kun je altijd daarna nog terugkomen.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75062305
Als het van hun kant een harde eis zou zijn dan hadden ze het ook wel anders verwoord, ik zou dus inderdaad voor een algemene opmerking gaat waarin het ook in het midden laat. Ze doen eigenlijk precies hetzelfde...
pi_75062523
Eerlijkheid duurt het langst. Vertel je intenties en zeg erbij dat je altijd nog van mening kunt veranderen als de situatie in jouw voordeel werkt. Als je gaat liegen en iets verteld wat goed bij hem oren klinkt zal hij het toch met een korreltje zout nemen. Deze mensen zijn niet dom en begrijpen dondersgoed wat achterliggende gedachte bij is. Onthou dat.
pi_75062772
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:51 schreef _Led_ het volgende:
"Als ik het leuk vind lijkt me dat zeker een goede mogelijkheid, afhankelijk van de situatie op dat moment natuurlijk !".

Je zegt dus eigenlijk niks, maar het klinkt positief
Dit is het enige juiste antwoord.
pi_75064368
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 16:59 schreef Alicey het volgende:
Waarom niet eerlijk zijn?
Vraag ik me ook af.
Waarom wil je de illusie wekken bij het bedrijf dat je daar komt werken als je dat niet van plan bent?
pi_75065961
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:54 schreef lezzer het volgende:
Vraag ik me ook af.
Waarom wil je de illusie wekken bij het bedrijf dat je daar komt werken als je dat niet van plan bent?
Zodat ze die stageplaats aan hem geven in plaats van aan iemand anders die wel bij dat bedrijf wil blijven?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_75066313
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:39 schreef jeroen25 het volgende:

Zodat ze die stageplaats aan hem geven in plaats van aan iemand anders die wel bij dat bedrijf wil blijven?
Wellicht, maar schieten zowel TS als het bedrijf er dan iets mee op als TS daar een stageplaats vindt? Als het een probleem is voor de werkgever, dan lijkt het mij voor alle partijen beter dat TS elders een stageplaats vindt.
pi_75067985
Het bedrijf zal er niets mee opschieten maar TS kan dan zijn stage doen.
pi_75076711
Ik zou zeggen dat het wel mogelijk is dat je na je stage bij het bedrijf blijft werken, maar dat dat wat jou betreft niet de enige optie is, omdat je ook eventueel nog verder wilt leren. Lijkt me eerlijk genoeg.
pi_75079907
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:39 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

TS komt toch vragen om een stageplek, niet om een baan met een verlengde proeftijd?
pi_75085341
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 10:44 schreef lezzer het volgende:
TS komt toch vragen om een stageplek, niet om een baan met een verlengde proeftijd?
Inderdaad, TS wil een stage en daarna doorleren.
Het bedrijf geeft aan op zoek te zijn naar iemand die daarna wil blijven.
Als TS eerlijk aangeeft daarin geen interesse te hebben dan is er een kans dat dat bedrijf hem geen stageplaats geeft en TS vraagt zich dus af of hij zou kunnen liegen dat hij wel wil blijven.
  zaterdag 28 november 2009 @ 15:53:28 #25
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75085934
Gewoon zeggen dat het een mogelijkheid is als je de ruimte en financiele middelen krijgt om je vervolgstudie te doen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_75089038
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:30 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Het bedrijf geeft aan op zoek te zijn naar iemand die daarna wil blijven.
Ze geven het niet aan... Maar ik krijg wel een erg sterk gevoel.
pi_75092493
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 15:30 schreef jeroen25 het volgende:
TS vraagt zich dus af of hij zou kunnen liegen dat hij wel wil blijven.
Nou niet dus Liegen is niet zo goed voor je carriere hoor
pi_75093460
Gewoon zeggen dat je daar wel voor open staat. Ik heb de indruk dat je jezelf anders in de vingers snijdt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_75104264
Zeg tegen het einde van je stage gewoon dat je van gedachten bent veranderd wegens voor jou moverende redenen.

Of leren ze op het hbo niet meer creatief met de waarheid omgaan? Ach ja, het hbo van nu is dan ook wat het mbo van vroeger was
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_75104573
En dan belt de werkgever van de baan die je écht wilt hebben naar je stage-adres voor een referentie...

Goed zo TS, gewoon nu al beginnen met liegen.
Zeg toch gewoon wat je wilt. Een stagiaire die weet wat hij wil is ook wat waard hoor.
En als een stagebedrijf je niet wil omdat je later geen baan wilt, dan zou het geen stagebedrijf moeten zijn. Bovendien, voor jou 10 anderen waarschijnlijk, dus zo vreselijk verlegen zitten ze misschien wel helemaal niet om personeel. Zeker niet in deze tijd.
pi_75106786
Denk niet dat je je al te druk hoeft te maken bij zo'n vraag op het eerste gesprek. Zo'n vraag heeft nl. geen enkele betekenis. omdat het bedrijf niet weet hoe goed je bent en jij nog niet weet of het bedrijf/werk leuk genoeg is om er te blijven. Mocht de situatie zich voordoen dat ze je wel graag willen houden dan vragen ze dat pas na een paar weken/maanden, als ze weten wat ze aan je hebben. Zolang je nergens hebt getekend dat je er wilt blijven werken weet het bedrijf ook wel dat ze niet op je kunnen rekenen en is er dus helemaal niks aan de hand als je toch besluit om door te studeren.

Maargoed, om op de oorspronkelijke vraag uit de TS terug te komen. Ik zou gewoon aangeven dat je daar wel open voor staat.
pi_75107248
quote:
Op zondag 29 november 2009 11:07 schreef lezzer het volgende:
En dan belt de werkgever van de baan die je écht wilt hebben naar je stage-adres voor een referentie...

Zeg toch gewoon wat je wilt. Een stagiaire die weet wat hij wil is ook wat waard hoor.
En als een stagebedrijf je niet wil omdat je later geen baan wilt, dan zou het geen stagebedrijf moeten zijn. Bovendien, voor jou 10 anderen waarschijnlijk, dus zo vreselijk verlegen zitten ze misschien wel helemaal niet om personeel. Zeker niet in deze tijd.
Dat van die 10 anderen is juist de reden waarom hij niet moet vertellen dat hij waarschijnlijk verder wil doorsturen...

En referenties worden alleen gebeld als je ze zelf opgeeft.
pi_75107408
quote:
Op zondag 29 november 2009 13:12 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Dat van die 10 anderen is juist de reden waarom hij niet moet vertellen dat hij waarschijnlijk verder wil doorsturen...

En referenties worden alleen gebeld als je ze zelf opgeeft.
Hij wil die baan toch helemaal niet? Hoe meer ik er over na denk, hoe meer ik TS een slappe zak vindt eigenlijk.
Dat iemand bang is een stage niet te mogen doen omdat hij er niet voor wil tekenen dat hij na die stage een baan wil bij dat bedrijf. Hoe droevig kun je ergens over doen

Oh, en geen referenties kunnen geven van je stagebedrijf is ook niet handig.
Als je een serieuze baan wilt, wil je graag een goede stage-referentie kunnen geven, lijkt me logisch.
pi_75110978
quote:
Referenties heb je niet, die maak je.
quote:
De waarheid is zelden goed genoeg om hogerop te komen. Brutalen hebben de halve wereld.

en ik de andere helft, maar dat is een andere discussie
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 29 november 2009 @ 15:41:08 #35
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75111178
quote:
Dat los je toch gewoon op door een getuigschrift te vragen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_75113925
Nou ja, blijkbaar is dit normaal.
En nou maar hopen dat TS niet bij mij solliciteert...
Succes TS!
pi_75426819
En, hoe ging het?
pi_75428800
Je lacht de vraag gewoon weg. Maak een zelfverzekerder indruk. Zeg: "ja natuurlijk! 'k bedoel dat hangt natuurlijk allemaal af van of het klikt met de collega's, sowieso kun je nooit weten wat de toekomst brengt maar dat is zeker een goede optie"
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_75431342
Ik zou ja zeggen en bij het nadere intakegesprek het tussen neus en lippen vragen hoe men staat tegenover mensen die terwijl ze in dienst zijn willen doorleren en wat eventueel de mogelijkheden bij dit bedrijf zijn.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')