Zeg gewoon dat je dat pas kunt bepalen wanneer je ervaring hebt opgedaan wat betreft de werksfeer en collega's etc, maar dat het werk je in principe erg leuk en uitdagend lijkt....quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:47 schreef ReWout het volgende:
Hallo,
Over 1 week heb ik een gesprek bij een bedrijf voor een eventuele afstudeerstage. Nu sta ik eigenlijk al met 1 been in het bedrijf omdat ze mij al na 1 telefoontje op gesprek hebben uitgenodigd en ook al erg enthousiast over me waren, omdat ikzelf ook enthousiast was.
Nu doe ikzelf hbo en veel hbo-ers blijven vaak hangen bij een afstudeerstage adres. Nu wil ik even advies over wanneer de volgende vraag aan mij wordt gesteld...
"Zou je eventueel, wanneer je het hier leuk vind en wij jou leuk vinden, hier willen blijven werken?"
Nu het eerlijke antwoord op deze vraag is dat ik na me hbo gewoon nog ga en wil verder studeren. Nu leek het mij niet zo slim om dus de volle waarheid te zeggen, i.v.m. dat ik me dan misschien zelf eruit werk.
Nu is mijn vraag wat moet ik doen? Gewoon de waarheid dan zeggen of liegen? Of de halve waarheid (Wanneer dit voorbeelden_! kan zelfs niks verzinnen...
of maak ik me druk om niks
Precies, dat dus.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zeg gewoon dat je dat pas kunt bepalen wanneer je ervaring hebt opgedaan wat betreft de werksfeer en collega's etc, maar dat het werk je in principe erg leuk en uitdagend lijkt....
Natuurlijk, als jij het leuk vind, dan wil je er toch eventueel wel werken? Goed, je vindt het dan waarschijnlijk niet leuk, omdat je verder wil studeren. Maar daar vroegen ze niet naar.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:47 schreef ReWout het volgende:
Hallo,
Over 1 week heb ik een gesprek bij een bedrijf voor een eventuele afstudeerstage. Nu sta ik eigenlijk al met 1 been in het bedrijf omdat ze mij al na 1 telefoontje op gesprek hebben uitgenodigd en ook al erg enthousiast over me waren, omdat ikzelf ook enthousiast was.
Nu doe ikzelf hbo en veel hbo-ers blijven vaak hangen bij een afstudeerstage adres. Nu wil ik even advies over wanneer de volgende vraag aan mij wordt gesteld...
"Zou je eventueel, wanneer je het hier leuk vind en wij jou leuk vinden, hier willen blijven werken?"
Nu het eerlijke antwoord op deze vraag is dat ik na me hbo gewoon nog ga en wil verder studeren. Nu leek het mij niet zo slim om dus de volle waarheid te zeggen, i.v.m. dat ik me dan misschien zelf eruit werk.
Nu is mijn vraag wat moet ik doen? Gewoon de waarheid dan zeggen of liegen? Of de halve waarheid (Wanneer dit voorbeelden_! kan zelfs niks verzinnen...
of maak ik me druk om niks
dat is handig zeg.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:55 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Gewoon liegen schijt hebben. Als ze weg bent heb je ze toch niet meer nodig. En als je niet geggaat kan zoiets alleen maar tegen je werken.
In de korte email uitwisseling die we hadden kreeg ik wel de indruk dat ze graag iemand hebben/zoeken die ze kunnen binden aan hun.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:51 schreef FunkyHomosapien het volgende:
je kan toch gewoon "nee" zeggen en dan uitleg geven, of ben je bang dat ze je dan niet meer willen?
Zou natuurlijk het beste zijn maar helaas ligt me toekomstige woonplaats (waar ik dus ga studeren) te ver van me afstudeeradresquote:Op vrijdag 27 november 2009 16:52 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Zeg gewoon dat je wel wilt blijven doorleren?
Je hebt toch nog zoiets als werken+leren tegelijkertijd. Of wil je dat niet.
Vind ik wel een goeiequote:Op vrijdag 27 november 2009 16:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zeg gewoon dat je dat pas kunt bepalen wanneer je ervaring hebt opgedaan wat betreft de werksfeer en collega's etc, maar dat het werk je in principe erg leuk en uitdagend lijkt....
Dit is het enige juiste antwoord.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:51 schreef _Led_ het volgende:
"Als ik het leuk vind lijkt me dat zeker een goede mogelijkheid, afhankelijk van de situatie op dat moment natuurlijk !".
Je zegt dus eigenlijk niks, maar het klinkt positief
Vraag ik me ook af.quote:
Zodat ze die stageplaats aan hem geven in plaats van aan iemand anders die wel bij dat bedrijf wil blijven?quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:54 schreef lezzer het volgende:
Vraag ik me ook af.
Waarom wil je de illusie wekken bij het bedrijf dat je daar komt werken als je dat niet van plan bent?
Wellicht, maar schieten zowel TS als het bedrijf er dan iets mee op als TS daar een stageplaats vindt? Als het een probleem is voor de werkgever, dan lijkt het mij voor alle partijen beter dat TS elders een stageplaats vindt.quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:39 schreef jeroen25 het volgende:
Zodat ze die stageplaats aan hem geven in plaats van aan iemand anders die wel bij dat bedrijf wil blijven?
TS komt toch vragen om een stageplek, niet om een baan met een verlengde proeftijd?quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:39 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Zodat ze die stageplaats aan hem geven in plaats van aan iemand anders die wel bij dat bedrijf wil blijven?
Inderdaad, TS wil een stage en daarna doorleren.quote:Op zaterdag 28 november 2009 10:44 schreef lezzer het volgende:
TS komt toch vragen om een stageplek, niet om een baan met een verlengde proeftijd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |