Ik had het dus dinsdagavond erg benauwd en krampen in mijn buik. Ik ben een risicogroep voor de mexicaanse griep omdat ik een longaandoening heb. Mexicaanse griep kon dus best mogelijk zijn. Ook omdat ik 40.5 graden koorts had en ik zaterdag al begon met keelpijn.
Goed, ik ben toen naar de dokterspost gegaan om 00:00 en die constateerden dat ik een longontsteking , te weinig zuurstof in mijn bloed en wellicht een blaasontsteking had. Fijn!
Naar huis wilden ze me niet sturen. Dit kon natuurlijk door de mexicaanse griep komen.
Toen ik bij het ziekenhuis kwam begon het gezeik al. "Meneer, wat waren uw klachten ?"
ik: "

" Blijkbaar communiceren ze dus niet zo heel veel !
Maargoed uitgelegd, testjes gedaan, moest ik naar een ander ziekenhuis omdat het vol zat. :|
Kom ik eindelijk in dat ziekenhuis om 02:30 (Ja, je moet lang wachten) : "meneer, wat zijn uw klachten?"
ik : "Hebben ze dat op het lumc niet doorgespeeld"?
Zij: "nee, niet dat ik weet"
ik: "

"
Nouja, weer uitgelegd en toen zuurstof toegediend gekregen en antibiotica voor mijn longen.
De ochtend toen ik wakker werd had ik bijna 41 graden koorts.
Nouja, toen ik daar 2 dagen lag, hadden ze de uitslag van de test. Ik had geen mexicaanse griep.
Opeens was toen het ziekenhuis vol en kon ik mijn longontsteking en 38 graden koorts thuis ook wel uitzieken! Ik moest alleen even een afspraak bij de longarts maken voor over 6 weken :|
Toen ik mijn longarts van het lumc belde werd hij nog een beetje pissig ook. Longontsteking kan zo terugkeren en als de koorts weer hoger wordt is het ook gevaarlijk.
Klacht: Wachttijden in ziekenhuizen
Klacht 2: Communicatie in ziekenhuizen
Klacht 3: Volle ziekenhuizen
Klacht 4: Bezoek kwam met mondkapjes binnen
Klacht 5: Kon de verplegers niet goed zien door mondkapjes
Klacht 6: Slecht interieur in mijn kamer
Klacht 7: Geen bloemen en planten in mijn kamer bij aankomst
Klacht 8: Het eten in ziekenhuizen
Klacht 9 : Kostenbesparing in ziekenhuizen
Bonusklacht: Een spuit in je slagader :|