Ik zou bij em langs gaan met een bokkekop volgestopt met fluorescerende troepquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:09 schreef postmortum het volgende:
Ik als Limburger ben opgegroeid met de verhalen van de Bokkerijders. Dit zijn dieven die in vorige eeuwen op hun Bokken door de lucht vlogen en stalen van de rijken.
Eigenlijk Robin Hood , maar zonder het geld aan de armen te geven. Er zijn ook vele boeken en er is zelfs een tv-serie van gemaakt.
Tot zo ver de inleiding. Nu lees ik net op de website van de Telegraaf dat een historicus ontkent dat de Bokkerijders ooit hebben bestaan![]()
Ik hoop dat nazaten van de Bokkerijders eens flink gaan huishouden bij deze randfiguur
WTFquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:11 schreef zovty het volgende:
Wow.
Ik schrik zelf van m'n eigen plaatje..
oude spellingquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:11 schreef zovty het volgende:
Wow.
Leuk dat je een plaatje hebt zovtyquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:11 schreef zovty het volgende:
Wow.
Nee natuurlijk vlogen ze niet op bokken - Maar dat betekent niet dat ze niet bestondenquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:11 schreef garriej het volgende:
even voor de duidelijkheid ze vlogen dus op bokken,
[ afbeelding ]
en jij gelooft dat?
jaquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:11 schreef garriej het volgende:
even voor de duidelijkheid ze vlogen dus op bokken,
[ afbeelding ]
en jij gelooft dat?
quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:14 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Waarom brengt Lambik de nazigroet?
check die hitlergroet van Lambikquote:
Volgens de overlevering waren de Bokkenrijders een bende rovers die in de 18e eeuw de Landen van Overmaas (het tegenwoordige Nederlands Zuid-Limburg, Belgische Voerstreek en Land van Herve) evenals de regio rond Luik, de gebieden vlak over de Duitse grens en de Kempen onveilig maakten. De strooptochten waren over het algemeen gericht tegen boerderijen en pastorieėn.quote:
Omdat Vandersteen net als Herge een racist was misschien?quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:14 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Waarom brengt Lambik de nazigroet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |