quote:Dat is vergane glorie, vroeger waren autochtone gezinnen groot, nu niet meer! Allochtone gezinnen zijn nog steeds groot vergeleken met autochtone gezinnen.
Op dinsdag 30 april 2002 13:56 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Nee, de gezinnen van vroeger ( mijn vader heeft 2 broertjes en 4 zusjes.) die zijn klein.....
Dus dat de Nederlandse bevolking zichzelf ook wel in stand houdt is een feit. vreemd feit vIMO want wat doet dat ertoe?
quote:Ander EU-land, ze hebben het recht natuurlijk om elders proberen binnen te komen. Tis maar de vraag of dat land ze binnenlaat.
Je zegt hioerboven letterlijk dat je de profiteurs of naar een ander EU land wil sturen ( wat schiet je daarmee op? verplaatsing van het probleem) of naar het land van herkomst wilt sturen. Vraag ik mij af, wat wil je met al dfie nederlandse profiteurs doen?
quote:Dat komt doordat alle autochtonen de steden uit getrokken zijn. Er zijn nog genoeg dorpen en steden waar amper een allochtoon woont.
Op dinsdag 30 april 2002 13:54 schreef eetomit het volgende:
Hoe dan ook: In Rotterdam is inmiddels 44,5% allochtoon!
Da's GVD bijna de helft. En als ze nou nog een beetje Nederlands spraken!!Als je in de metro zit is het helemaal te erg! Daar is 1 op de 10 blank.
Rotterdam is iig belachelijk vol!! Zelfs de allochtonen zeggen het.
En Yvonne hoeveel ILLEGALEN trekken dit land in denk je?! Interesseert me niet waar je het vandaan hebt. Het is een onzinnig verhaal, zonder feiten en hoog LINKS gehalte!
quote:wat vind jij grote gezinnen trouwens?
Op dinsdag 30 april 2002 14:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dat is vergane glorie, vroeger waren autochtone gezinnen groot, nu niet meer! Allochtone gezinnen zijn nog steeds groot vergeleken met autochtone gezinnen.
[..]Ander EU-land, ze hebben het recht natuurlijk om elders proberen binnen te komen. Tis maar de vraag of dat land ze binnenlaat.
Nederlands profiteurs, harder aanpakken. Strenger controleren op WAO, etc etc
quote:Qua tijden spreiden lijkt me moeilijk. De meeste bedrijven hebben nu eenmaal een bepaalde tijd dat de werkzaamheden beginnen en eindigen en zullen dat niet zo snel willen veranderen.
Op dinsdag 30 april 2002 13:56 schreef Heerlijkheid het volgende:[..]
Nou heb ik zelf geen verkeersplanologie, of hoe dat ook maar mag heten, gestudeerd maar als ik met mijn boerenverstand over suburbanisatie nadenk, kom ik tot het volgende. Als mensen meer gespreid over het land zouden wonen, zou ook het woon-werkverkeer zich meer spreiden, qua tijden. Met een extra baan er naast zou het dan toch voor een groot gedeelte op zijn gelost?
Mensen meer gespreid over het land wonen, is het probleem verplaatsen naar andere gebieden in het land.
Tis ook maar de vraag of landelijke gebieden hier op zitten te wachten, als jij lekker rustig in een dorpje woont zul je het ook niet leuk vinden dat het met al die suburbanisanten (of hoe ze ook mogen heten) een soort stad wordt.
quote:Zoals Peter 83 al zei, Nederlandse profiteurs kun je nu eenmaal niet het land uitgooien hoe graag je het ook zou willen!
Op dinsdag 30 april 2002 14:06 schreef GizartFRL het volgende:[..]
wat vind jij grote gezinnen trouwens?
En als je Nederlandse profiteurs strenger controleerd en harder aanpakt, waarom allochtone Nederlanders niet? met 2 maten meten of wil je ze in appart aanpak en controle kampen stoppen?
quote:idd wij hebben in dit dorp 3 mensen te wonen die uit he tbuitenland vandaan komen ( buiten de EU )
Op dinsdag 30 april 2002 14:06 schreef Jimmy het volgende:[..]
Dat komt doordat alle autochtonen de steden uit getrokken zijn. Er zijn nog genoeg dorpen en steden waar amper een allochtoon woont.
Een beter spreidingsbeleid, dat zou beter werken.
quote:relatief is maar een relatief begrip, ik had trouwens meer vragen die je niet beantwoordde, maar dat kan aan mij liggen;
Op dinsdag 30 april 2002 14:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Zoals Peter 83 al zei, Nederlandse profiteurs kun je nu eenmaal niet het land uitgooien hoe graag je het ook zou willen!
Relatief gezien zijn er trouwens meer allochtone profiteurs dan autochtone profiteurs, maar goed...
wat vind jij bijvoorbeeld een groot gezin?
quote:Waar het om gaat is dat allochtone gezinnen gemiddeld genomen een stuk groter zijn dan autochtone gezinnen.
Op dinsdag 30 april 2002 14:10 schreef GizartFRL het volgende:[..]
relatief is maar een relatief begrip, ik had trouwens meer vragen die je niet beantwoordde, maar dat kan aan mij liggen;
wat vind jij bijvoorbeeld een groot gezin?
quote:En wat heeft dat er mee te maken?
Op dinsdag 30 april 2002 14:09 schreef GizartFRL het volgende:[..]
idd wij hebben in dit dorp 3 mensen te wonen die uit he tbuitenland vandaan komen ( buiten de EU )
2 daarvan zijn geadopteerd en dat op een inwonertal van 2600 inwoners.
quote:Dat er in de grote steden misschien veel allochtonen wonen, maar dat het in andere dorpen en steden wel meevalt.
Op dinsdag 30 april 2002 14:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
En wat heeft dat er mee te maken?
quote:Ik zag gisteren bij Nova dat ze in Rotterdam de binnenstad verder willen renoveren en meer dure koop- en huurwoningen voor de 'iets beter bedeelden' willen gaan bouwen. Zo lok je (hopelijk) vanzelf de wat meer kapitaalkrachtige mensen (lees: autochtonen) weer terug, alleen is het wel een plan dat pas op de lange termijn vruchten kan afwerpen.
Op dinsdag 30 april 2002 14:11 schreef Peter83 het volgende:
Nu dragen we als oplossing wel aan dat we willen gaan spreiden, maar hoe wou jij de autochtonen weer de stad in helpen? Deze zijn idd weggetrokken, en ze komen heus niet terug
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 30-04-2002 14:19]
quote:Gevolg van de zo geprezen spreiding! Mensen die geld hebben verlaten de stad en gaan in een boerengat wonen! Mensen met weinig geld blijven achter in de stad, waar het door het vertrek van de ' mensen met geld' steeds meer een ghetto begint te worden.
Op dinsdag 30 april 2002 14:16 schreef Jimmy het volgende:[..]
Dat er in de grote steden misschien veel allochtonen wonen, maar dat het in andere dorpen en steden wel meevalt.
quote:Leuk plan, maar de beter bedeelden blijven liever zitten op hun stekkie. Ze gaan echt niet in een allochtonenwijk wonen hoor! Als ze van de allochtonen jongeren al in "hun" wijk mogen...
Op dinsdag 30 april 2002 14:18 schreef Zander het volgende:[..]
Ik zag gisteren bij Nova dat ze in Rotterdam de binnenstad verder willen renoveren en meer dure koop- en huurwoningen voor de 'iets beter bedeelden' willen gaan bouwen. Zo lok je (hopelijk) vanzelf de wat meer kapitaalkrachtige mensen weer terug, alleen is het wel een plan dat pas op de lange termijn vruchten kan afwerpen.
quote:Ja, iedereen in zo'n boerengat is rijk we hebben allemaal een zwembad en drie nieuwe auto's op de oprit.
Op dinsdag 30 april 2002 14:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Gevolg van de zo geprezen spreiding! Mensen die geld hebben verlaten de stad en gaan in een boerengat wonen! Mensen met weinig geld blijven achter in de stad, waar het door het vertrek van de ' mensen met geld' steeds meer een ghetto begint te worden.
Links komt dan wel op voor de armeren (zeggen ze) maar ze laten die armeren wel in de pauperwijken die steeds verder verpauperen zitten.
Spreiden leidt tot ghettovorming in de stad!
GTFOH
denk je nou echt dat armoede iets is van de grote stad?
quote:Dat heb ik ook helemaal nergens gezegd. Je kraamt weer onzin uit. Wat een feit is dat de mensen met geld al uit de 'wijken' zijn vertrokken!
Op dinsdag 30 april 2002 14:23 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Ja, iedereen in zo'n boerengat is rijk we hebben allemaal een zwembad en drie nieuwe auto's op de oprit.
GTFOH
quote:Ben jij verhuist vanuit de grote stad? Daar gaat Cherrymoon vanuit. Het is toch een vaststaand feit dat de rijkeren die het kunnen veroorloven om met de auto naar het werk te gaan verkassen naar het platteland? De mensen die hier al wonen zijn heus niet rijk, maar toch ook zeker niet arm?
Op dinsdag 30 april 2002 14:23 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Ja, iedereen in zo'n boerengat is rijk we hebben allemaal een zwembad en drie nieuwe auto's op de oprit.
quote:nee, ik woon hier al mijn hele leven.. en armoede komt echt niet meer voor in de grote stad.
Op dinsdag 30 april 2002 14:27 schreef Peter83 het volgende:[..]
Ben jij verhuist vanuit de grote stad? Daar gaat Cherrymoon vanuit. Het is toch een vaststaand feit dat de rijkeren die het kunnen veroorloven om met de auto naar het werk te gaan verkassen naar het platteland? De mensen die hier al wonen zijn heus niet rijk, maar toch ook zeker niet arm?
maar laat maar, hier valt toch geen zinnige discussie te voeren, succes met lijst Pim./
quote:Discussie voeren met iemand die denkt dat er in de grote stad geen armoede meer voorkomt is inderdaad nutteloos!
Op dinsdag 30 april 2002 14:29 schreef GizartFRL het volgende:[..]
nee, ik woon hier al mijn hele leven.. en armoede komt echt niet meer voor in de grote stad.
maar laat maar, hier valt toch geen zinnige discussie te voeren, succes met lijst Pim./
Kijk eens verder dan je eigen boerengat! Open your eyes!
quote:Generaliseer je nu niet een beetje? Kijk eens rond in de grote steden en je ziet daar duidelijke problemen. Niet iedereen die deze problemen aankaat stemt Pim Fortuyn hoor. Het is toch een vaststaand feit dat de PvdA de boel heeft lopen verzaken in een stad als Rotterdam? Dat neem ik ze kwalijk.
Op dinsdag 30 april 2002 14:29 schreef GizartFRL het volgende:[..]
nee, ik woon hier al mijn hele leven.. en armoede komt echt niet meer voor in de grote stad.
quote:Je moet dus zorgen dat die wijken wel weer aantrekkelijk worden voor de hogere inkomensklassen. Dat kan onder meer door stadsvernieuwing, financiele voordelen (meer huursubsidie oid) en door de veiligheid in die wijken te vergroten. Echt veel andere mogelijkheden zijn er ook niet, tenzij je mensen gedwongen wilt laten verhuizen, en daar ben ik zelf al helemaal geen voorstander van...
Op dinsdag 30 april 2002 14:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Leuk plan, maar de beter bedeelden blijven liever zitten op hun stekkie. Ze gaan echt niet in een allochtonenwijk wonen hoor!
quote:Het klinkt hard, maar de reden voor de mensen met geld om niet in die wijken te gaan wonen is het feit dat er veel allochtonen wonen.
Op dinsdag 30 april 2002 14:33 schreef Zander het volgende:[..]
Je moet dus zorgen dat die wijken wel weer aantrekkelijk worden voor de hogere inkomensklassen. Dat kan onder meer door stadsvernieuwing, financiele voordelen (meer huursubsidie oid) en door de veiligheid in die wijken te vergroten. Echt veel andere mogelijkheden zijn er ook niet, tenzij je mensen gedwongen wilt laten verhuizen, en daar ben ik zelf al helemaal geen voorstander van...
quote:Ja, en daar moet dus wat aan gebeuren. Of laat je het liever zoals het is? Ik zie zelf weinig andere oplossingen, gedwongen verhuizingen vind ik nogal een communistisch aandoende maatregel eigenlijk.
Op dinsdag 30 april 2002 14:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Veiligheid in die wijken vergroten? Er zijn wijken in Nederland waar de politie nauwelijks meer durft te komen omdat ze er niks te vertellen hebben, dan wordt de veiligheid vergroten een probleempje imo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |