abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75024863
Hallo,

Ik was mijn oude foon kwijt en moest snel een nieuwe hebben. Mijn oog was gevallen op de Motorola Milestone, maar aangezien ik niet wist wanneer die in NL geleverd zou gaan worden en ik snel snel een nieuwe foon wilde, heb ik via typhone.nl een nieuw vodafone contract afgesloten samen met de aankoop van een Samsung Galaxy (met de verwachting dat die telefoon dan in enkele dagen in huis zou zijn).

Nu is maandag mijn contract goedgekeurd maar blijken ze de telefoon helemaal niet in huis te hebben, en wordt ie nu besteld. Hij zou "waarschijnlijk" ergens volgende week geleverd kunnen worden. Niet alleen is daarmee mijn hele idee van "snel een foon in huis" zinloos geworden, ook lees ik net op tweakers.net dat de Motorola Milestone wel snel naar NL komt.

Kan ik nu dat contract nietig verklaren omdat typhone.nl iets verkocht wat ze helemaal niet hebben? Of zijn er niet van die regels dat je binnen een paar dagen van je contract af kan?

Alle tips welkom!
pi_75024892
Nee, je kunt niet onder je contract uit vanwege de leveringstermijn van het toestel.
Maar, je kunt wel annuleren volgens de wet 'Koop op afstand', waarbij je bedenkperiode van 7 dagen hebt
pi_75025062
Mijn contract heb ik vorige week donderdag 19 november om exact 11:22:09 via de mail opgestuurd. Het is echter maandag pas goedgekeurd. Kan ik dan nog van die 7 dagen bedenkperiode gebruik maken?
pi_75025091
Geld niet voor telecom contracten volgens mij...
pi_75025203
Weten jullie dat zeker, dat dat niet geldt voor telecom contracten? Weet iemand waar ik dat op zou kunnen zoeken?
pi_75025215
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:53 schreef -_Tommy_- het volgende:
Geld niet voor telecom contracten volgens mij...
Tuurlijk wel
Zolang het toestel nog niet in gebruik is genomen en nog in de originele verpakking zit
Vandaag nog een mail sturen naar Typhone (in principe is overeenkomst pas maandag gesloten) met je annulering en voor de zekerheid een fax of (aangetekende) brief sturen om te annuleren. Heb je altijd bewijs van je annulering.
pi_75025526
quote:
TOP! Die had ik nog niet gezien! Ik ga het meteen doorspitten.. :-)

[EDIT]
In die hele tekst hebben ze het alleen maar over roerende zaken (zoals telefoons etc). Maar er staat helemaal niets over de telecom contracten. Verder hebben zij het over een afkoelperiode van 14 ipv 7 dagen..

Hoe suggereren jullie dat ik zoiets formuleer dan? Iets in de trant van "hierbij beroep ik mij op de Wet Aankopen op Afstand die zegt dat ik het dus binnen 7 dagen kan herroepen. Dus ik wil mijn contract EN mijn telefoon herroepen.."
Of moeten daar nog specifieke zaken bij zitten?
pi_75025889
Naar mijn weten is er bij er telecomcontracten geen bedenktijd en dit stukje op consuwijzer is dat met mij eens:
quote:
Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.
http://www.consuwijzer.nl(...)_bij_koop_op_afstand
pi_75025907
Dat wist ik ook wel heel erg zeker en kon het ook niet lezen bij thypoine...
pi_75026254
In dit geval is het abonnement natuurlijk nog niet actief en in gebruik
pi_75026269
quote:
Op donderdag 26 november 2009 17:16 schreef Dennis101 het volgende:
Naar mijn weten is er bij er telecomcontracten geen bedenktijd en dit stukje op consuwijzer is dat met mij eens:
[..]

http://www.consuwijzer.nl(...)_bij_koop_op_afstand
Maarrrr, het contract zou pas ingaan aan het einde van mijn huidige contract, zijnde 1Februari 2010. In dat geval zou ik dus toch WEL in mijn recht staan..?
pi_75027559
Zo! Ik heb zojuist voorbeeldbrief (van hier) zelf aangepast en via de mail gestuurd. Vervolgens heb ik zojuist (nog net voor zessen) de brief ook per normale post en per aangetekende post met handtekening retour verzonden. Dat lijkt me genoeg toch?

Ik ben benieuwd wat ervan komt! Als ik reactie heb zal ik het jullie laten weten!
pi_75027576
Ik weet alleen dat het heel moeilijk is altijd om dit soort contracten op te zeggen om juist fraude te voorkomen...
pi_75027930
Wat ik me ineens zit te bedenken. Gezien het contract bij vodafone zou gaan lopen. Moet ik hen dan ook geen kopie van deze brief sturen..?
pi_75248701
UPDATE:

Ik heb vandaag pas een bericht gekregen van typhone. Zonder inhoudelijk op de zaak in te gaan zeggen ze dat het gewoon niet meer kan. Ik heb dus vandaag consuwijzer.nl gebeld en de zaak voorgelegd. Zij zeggen dat ik volledig gelijk heb, en verwezen mij door naar thuiswinkel.org waar ik een klacht in zou kunnen dienen. Voordat ik dat deed dacht ik dat het nog wel netjes zou zijn om hun even te bellen en een laatste keer voor te stellen het gewoon onderling te regelen. Nadat ik een kwartier in de wacht heb gezeten omdat ze de boel aan het discussiėren waren werd mij verteld dat ik ongelijk had omdat ik de annulering niet op een zogenaamd "annuleringsformulier" had gedaan, en dat kon inmiddels ook niet meer omdat de opzegtermijn inmiddels was verlopen.
Vervolgens wilde hij nog weten waarom ik in hemelsnaam een contract tekende en dat onmiddellijk weer wilde opzeggen. Alhoewel hij daar best wel een valide punt heeft (eerlijk is eerlijk) hoef je volgens de wet Kopen Op Afstand helemaal geen reden te geven als je binnen 7 dagen de koopovereenkomst wilt ontbinden. Ik heb mij dus maar weerhouden van het doen van uitspraken die niet nodig zijn.

Ik heb nu in ieder geval een klacht ingediend bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en zij hebben nu een week om te reageren.

We zullen zien.. :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')