abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75009836
Ik kon tussen de 273 verschillende reacties over huurtoeslag net niet vinden wat ik zocht om de volgende tekst in te kunnen haken.

De huur- en zorgtoeslag is een lening.
Als je drie jaar na aanvraag nog steeds onder het minimum zit wordt het bedrag wat je drie jaar eerder in die maand hebt ontvangen kwijtgescholden.
Als je echter binnen drie jaar na de laatst ontvangen toeslag weer aan het werk gaat zal je het in de afgelopen jaren ontvangen toeslagen gewoon weer terug moeten betalen.
Vroeger werden de toeslagen/subsidies uit de staatskas betaalt, tegenwoordig wordt dit met een lening gefinancierd.
Dit is een van de basisoorzaken van de financieele crisis.
Ik hoop dat u begrijpt dat dit systeem alleen maar tot meer schuld kan leiden.
Wat kan je eraan doen:

Stuur een brief aan de belastingdienst met de mededeling :

Ik DENK dat ik dit jaar meer verdien dan 30.000.
met vriendelijke groeten,
en je naam en sofinummer.

De toeslag wordt dan gestopt. Aan het einde van het jaar vergelijk je je jaar inkomen met de voorwaarden voor toeslag en als je met die cijfers in aanmerking komt voor toeslag stuur je een briefje aan de belastingdienst:

Ik heb "zoveel" verdient, dus recht op toeslag, u mag het ommegaande op mijn rekening storten.

Hiermee wordt ook een van de oorzaken van de financieele crisis aangepakt.
pi_75009883
waar heb je het in godsnaam over?
pi_75009898
Welke drugs heb je gebruikt?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_75010009
Whaa?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75010200
Bron van die tekst?

Geloof niet alles wat er op het internet staat..
  donderdag 26 november 2009 @ 07:33:33 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75010249
quote:
Op donderdag 26 november 2009 03:22 schreef GrapJ het volgende:
Ik kon tussen de 273 verschillende reacties over huurtoeslag net niet vinden wat ik zocht om de volgende tekst in te kunnen haken.

De huur- en zorgtoeslag is een lening.
Als je drie jaar na aanvraag nog steeds onder het minimum zit wordt het bedrag wat je drie jaar eerder in die maand hebt ontvangen kwijtgescholden.
Als je echter binnen drie jaar na de laatst ontvangen toeslag weer aan het werk gaat zal je het in de afgelopen jaren ontvangen toeslagen gewoon weer terug moeten betalen.
Vroeger werden de toeslagen/subsidies uit de staatskas betaalt, tegenwoordig wordt dit met een lening gefinancierd.
Dit is een van de basisoorzaken van de financieele crisis.
Ik hoop dat u begrijpt dat dit systeem alleen maar tot meer schuld kan leiden.
Wat kan je eraan doen:

Stuur een brief aan de belastingdienst met de mededeling :

Ik DENK dat ik dit jaar meer verdien dan 30.000.

De toeslag wordt dan gestopt. Aan het einde van het jaar vergelijk je je jaar inkomen met de voorwaarden voor toeslag en als je met die cijfers in aanmerking komt voor toeslag stuur je een briefje aan de belastingdienst:

Ik heb "zoveel" verdient, dus recht op toeslag, u mag het ommegaande op mijn rekening storten.

Hiermee wordt ook een van de oorzaken van de financieele crisis aangepakt.
De toeslag is geen lening. Het is een toeslag als je aan bepaalde inkomenseisen voldoet. Die eisen worden jaarlijks bijgesteld en beoordeeld op bais van de jaarloongegevens die de werkgever aan de Belastingdienst doet toekomen.

Meer info hierover vind je in de ToeslagenWet (TW).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 26 november 2009 @ 07:46:28 #7
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_75010306
The fuck is dit dan weer.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_75010333
Woon je wel in NL?
pi_75010445
uhu wat een aanname...

per jaar moet je opgeven wat je verwacht te verdienen... zeg 20k
jij krijgt, 250 euro p/m, op de helft van het jaar gaat je salaris explosief omhoog en je komt uit op 30k

Nu zal jij het jaar daarop 30k opgeven en geeft jouw recht op 125 per maand.
De belastingdienst zal aan de hand van jouw aangifte over het jaar daarvoor nu een definitief voorschot berekenen van het jaar daarvoor, waar uitkomt dat je 10k meer hebt verdient.
Daarbij rekenen ze het totale voorschot van de toeslag van dat jaar uit en ontdekken dat je een half jaar teveel geld p/m hebt ontvangen.
Nu krijg je een aanslag dat je nog een xxx aantal euro's moet terugbetalen.

Hoe diegene in dat verhaal daar opkomt...
pi_75011023
whut?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 26 november 2009 @ 09:07:56 #11
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_75011041
Duidelijk verhaal.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_75011062
Drugs are bad, m'kay?
For great justice!
  donderdag 26 november 2009 @ 09:14:44 #13
242879 Onnoman
The On And Only
pi_75011152
hoax
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')