abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75004969
Hoi, allen.

Ik ben gehandicapt en bezig met een masteropleiding. Mijn handicap is van dien aard dat het best serieus is (autisme). Heb ook veel studievertraging er door.

Naast studeren ben ik natuurlijk ook met de toekomst bezig. Ik weet dat de carrièreperspectieven van gehandicapten en chronisch zieken niet al te best zijn. Ik vroeg me af of dit ook geldt voor gehandicapten die een hogere opleiding gevolgd hebben?

Zijn er hier mensen die in een vergelijkbare situatie zitten? Of die iemand kennen die gehandicapt is en hoger onderwijs gedaan heeft?

Wat zijn de ervaringen hiermee??

Alvast bedankt voor de reacties!
When it comes to survival..
  woensdag 25 november 2009 @ 22:48:12 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75005220
Het hangt denk ik ook van de handicap af. Met een goede studie maakt het niet zoveel uit of je in een rolstoel zit.
Autisme is denk ik toch wat anders. Voor een goede baan moet je praktisch altijd veel omgaan met mensen. Zelfs als je iets technisch doet met programmeren of zo. Sociale en verbale vaardigheden zijn dan essentieel.
The End Times are wild
  woensdag 25 november 2009 @ 22:50:26 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75005314
Welke richting studeer je?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_75005369
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:48 schreef LXIV het volgende:
Het hangt denk ik ook van de handicap af. Met een goede studie maakt het niet zoveel uit of je in een rolstoel zit.
Autisme is denk ik toch wat anders. Voor een goede baan moet je praktisch altijd veel omgaan met mensen. Zelfs als je iets technisch doet met programmeren of zo. Sociale en verbale vaardigheden zijn dan essentieel.
Aan mijn sociale vaardigheden ben ik hard aan het werken. Ik ben student assistent en zit in het bestuur van een vereniging en dat gaat tot nu toe best goed.
pi_75005460
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:50 schreef sanger het volgende:
Welke richting studeer je?
Mijn master is vrij specifiek, en klein dus uit privacy/google overweging noem ik hem liever niet.
pi_75005469
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:42 schreef LesStroud het volgende:
Mijn handicap is van dien aard dat het best serieus is (autisme).
Het is maar autisme, het is niet alsof je 24/7 aan een hart-longmachine ligt. Jij zal er ongetwijfeld wel last van hebben, maar als je zo negatief gaat denken presteer je alleen maar slechter.
pi_75005530
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:54 schreef rgras het volgende:

[..]

Het is maar autisme, het is niet alsof je 24/7 aan een hart-longmachine ligt. Jij zal er ongetwijfeld wel last van hebben, maar als je zo negatief gaat denken presteer je alleen maar slechter.
Ik weet zelf natuurlijk perfect hoe ik functioneer

Ik vroeg me meer af of werkgevers over dat labeltje kunnen/willen kijken.
  woensdag 25 november 2009 @ 22:55:50 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75005557
ALs het niet merkbaar is dan zeg je het toch niet!
The End Times are wild
pi_75005571
Jij zet in je CV dat je autistisch bent?
pi_75005672
je kunt dat labeltje achterwege laten bij je sollicitatiegesprek. Alleen als het problemen op de werkvloer oplevert zou ik het vertellen. veel mensen hebben een verkeerd beeld van autisme, en het zou zonde zijn om daar bij je sollicitatie al op afgewezen te worden.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_75005709
Een jobcoach kan met je meedenken en -kijken wat bij jou past. Jij legt voor wat je wensen en beperkingen zijn. Een jobcoach heeft contacten met werkgevers en heeft vaak veel ervaring met mensen met een arbeidshandicap. Lijkt me de moeite waard om eens een (vrijblijvend) gesprek aan te gaan
Google eens op jobcoach.

Succes!
#geen
pi_75005733
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:56 schreef rgras het volgende:
Jij zet in je CV dat je autistisch bent?
Ehm.. ik zie hier dat u maar liefst 10 jaar hebt gestudeerd! Hoe dat zo?

Verloren jaren kan je helaas niet uit je cv halen.. Een ziekte verzwijgen is ook reden tot staande voet ontslag geloof ik (als het relevant is voor de baas).
  woensdag 25 november 2009 @ 23:00:37 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75005777
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:59 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Ehm.. ik zie hier dat u maar liefst 10 jaar hebt gestudeerd! Hoe dat zo?

Verloren jaren kan je helaas niet uit je cv halen.. Een ziekte verzwijgen is ook strafbaar geloof ik (als het relevant is voor de baas).
Je kunt toch zeggen dat je een actief corpslid was en iedere dag dronken! Dat is bij veel ouderejaars een pré!
The End Times are wild
pi_75005811
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:58 schreef littledrummergirl het volgende:
je kunt dat labeltje achterwege laten bij je sollicitatiegesprek. Alleen als het problemen op de werkvloer oplevert zou ik het vertellen. veel mensen hebben een verkeerd beeld van autisme, en het zou zonde zijn om daar bij je sollicitatie al op afgewezen te worden.
Als het van invloed op je werk is, ben je het verplicht het te vertellen. En ik zou het echt niet in je cv zetten. Laat ze je eerst maar uitnodigen voor een gesprek.
pi_75005878
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:59 schreef DuchessX het volgende:
Een jobcoach kan met je meedenken en -kijken wat bij jou past. Jij legt voor wat je wensen en beperkingen zijn. Een jobcoach heeft contacten met werkgevers en heeft vaak veel ervaring met mensen met een arbeidshandicap. Lijkt me de moeite waard om eens een (vrijblijvend) gesprek aan te gaan
Google eens op jobcoach.

Succes!
Thanks!
Ik weet dat jobcoaches bestaan maar ik heb er toch ook een paar vragen bij. ..

Helpt dat nou echt? Zo'n jobcoach?
pi_75005904
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:01 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:

[..]

Als het van invloed op je werk is, ben je het verplicht het te vertellen. En ik zou het echt niet in je cv zetten. Laat ze je eerst maar uitnodigen voor een gesprek.
Ik zou het idd pas zeggen op een gesprek.
pi_75007123
TS is autist maar durft wel op een openbaar forum te posten?
pi_75007495
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:40 schreef Renzoku het volgende:
Half Fok! Is autistisch.
pi_75007571
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:40 schreef Renzoku het volgende:
damn jij hebt duidelijk totaal geen idee van wat autisme inhoud
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_75008117
Hoe erg is je autisme dan? Ik ken autisten waarvan je het aan de buitenkant nauwelijks merkt, maar bij sommige zie je het al vanaf moment dat je ze in hun ogen kijkt.
pi_75009619
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:53 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Mijn master is vrij specifiek, en klein dus uit privacy/google overweging noem ik hem liever niet.
In welke algemene richting studeer je?

Ik zou inderdaad labels achterwege laten. Je bent als eerste mens, als verre tweede hoog opgeleid. Wellicht heb je soms wat moeite met interactie maar we hebben allemaal onze problemen. Ik neem aan dat je zelf enigszins kan inschatten welke functies jij prima aan zou kunnen en bij welke je wat meer moeite hebt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 26 november 2009 @ 02:15:46 #22
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75009640
quote:
Op donderdag 26 november 2009 02:10 schreef waht het volgende:

[..]

In welke algemene richting studeer je?

Ik zou inderdaad labels achterwege laten. Je bent als eerste mens, als verre tweede hoog opgeleid. Wellicht heb je soms wat moeite met interactie maar we hebben allemaal onze problemen. Ik neem aan dat je zelf enigszins kan inschatten welke functies jij prima aan zou kunnen en bij welke je wat meer moeite hebt.
Hijs in ieder geval niet helemaal 100 IK BEN GEHANDICAPT:s omdat je autisme heb.. ik neem aan dat je een lichte vorm heb anders zou je het niet posten(ik heb zelf ook een lichte autisme stoornis(pdd-nos) maar om me zelf nou als gehandicapte te gaan zien:S) want dan zou je niet weten wat voor of achter is.. ik merk het niet eens.. en dan komt meneertje ik ben gehandicapt?
pi_75009671
Nobelprijs winnen, Staatssecretaris zijn, Lingo presenteren etc.
Copyright © 2009-2011 Super_Fucker
  donderdag 26 november 2009 @ 02:25:00 #24
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75009674
quote:
Op donderdag 26 november 2009 02:24 schreef Super_Fucker het volgende:
Nobelprijs winnen, Staatssecretaris zijn, Lingo presenteren etc.
Haha
pi_75009678
Jezelf (verstandelijk) gehandicapt noemen, terwijl je Master aan het halen bent, vind ik vreemd.
Copyright © 2009-2011 Super_Fucker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')