abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74983534
Ik ben op dit moment niet tevreden met mijn huidige functie. Het gaat alleen nog maar om het administratieve gedeelte, en niet meer om het commerciele (waarvoor ik er eigenlijk ben).

Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Heb al meerdere malen laat doorschemeren bij mijn leidinggevende + directeur dat ik alleen maar de commerciele kant op wil.

Volgens mij heb ik de volgende 2 keuzes:

1. Gesprek aan gaan met leidinggevende + directeur en daarin "officieel" vertellen dat het niks voor me is zodat ik het in ieder geval officieel kenbaar heb gemaakt

2. Geen gesprek aan gaan en kijken voor een andere baan. Andere baan gevonden en weg gaan met als reden dat ik toe ben aan een nieuwe uitdaging.

Mijn voorkeur gaat uit naar optie 1. Hoe denken jullie hierover? Hebben jullie nog tips?
pi_74983682
Ligt denk ik helemaal aan de sfeer binnen het bedrijf en jouw relatie met de leidinggevende en daarbij ook nog eens je eigen insteek.

Als jij daar gaat zitten en direct aanvalt met; "Dit is niet waar ik voor aangenomen ben" dan kun je er donder op zeggen dat het misgaat!
Als jij gewoon neutraal het gesprek in gaat en van te voren aangeeft waar het over gaat (noem het van mijn part mogelijkheden in de toekomst) en jouw relatie met je leidinggevende is er naar, zie ik geen problemen waarop het stuk kan lopen.

Naar een andere baan kijken kun je altijd nog!
pi_74983798
Als je ook aangeeft waar en hoe het werk voor jou beter/leuker worden kan, springt je werkgever waarschijnlijk minder snel in de verdediging. Dus: niet alleen klagen, maar ook constructief aan een oplossing meedenken en -helpen. Dat zien werkgevers graag. Als je alleen maar zegt "dit is niks voor mij", zal zijn reactie veel eerder "nou, dan zoek je toch een andere baan? er zijn genoeg mensen op dit moment die je kunnen vervangen" zijn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 25 november 2009 @ 09:02:45 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_74983850
Er is inderdaad nogal een verschil tussen 'ik vind wat ik nu doen niet leuk' en 'ik wil de mogelijkheden voor een commercielere functie bespreken'.

In elk geval zou ik nog even een paar maanden proberen wat je nu doet leuk te blijven vinden (of te gaan vnden), want nu ontslagen worden is niet fijn. Met een paar maanden ziet de arbeidsmarkt er een stuk anders uit.

Sterkte
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 25 november 2009 @ 09:04:41 #5
54408 Parzival
Where it happens
pi_74983892
gewoon een keer aankaarten.. bij de koffie.. en waarschijnlijk zegt je leidinggevende dan OF .. nou jammer dit is het.. of .. maak even een afspraak en dan hebben we het er wat serieuzer over
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_74984150
Ik bedoel het niet zo vervelend als het er uitkomt, maar aan wat voor commerciėle functie zit je te denken als je al niet weet hoe je dit kenbaar moet maken aan je werkgever?

Optie 1 lijkt me een hele nette optie overigens. Zeker met de krappe arbeidsmarkt op dit moment. (niet dat je met optie 1 niet naar een andere werkgever hoeft uit te kijken...)
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_75063283
Bedankt allemaal voor de reacties. Heb optie 1 gebruikt bij mijn direct leidinggevende en die had het wel verwacht want die ziet mij ook in een meer commercielere functie. Maandag heb ik een gesprek met onze inkoopdirecteur want die moet ik ook op de hoogte stellen. Wil het liefst kijken wat er intern eventueel nog mogelijk was voordat ik de keus voor iets anders maak..
pi_75068183
Je moet het verkopen dat het goed is voor het bedrijf, niet voor jou, want om dat laatste geeft het bedrijf niet.

Overigens zit ik in een soortgelijke situatie, maar heb ondanks het vele werk dat ik naar me toe heb getrokken weinig toekomstperspectief alhier, dus ik ben actief op zoek naar een andere baan .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')