abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74979785
Ik heb van allerlei dingen uit HongKong gekocht via Ebay en dat ging altijd goed. Snel, spotgoedkoop en goed genoeg van kwaliteit.

Een 16GB USB stick voor 8 euro in je eigen brievenbus is natuurlijk te mooi om waar te zijn, maar je kan nooit weten. En als het mis gaat een mooie gelegenheid om de paypal kopersbescherming te testen.

En wederom werd ik op mijn wenken bediend.
Eerst wilde het ding maar niet komen en alvast een claim ingediend. De gestelde tijd voor afhandeling was bijna om en ja hoor daar was ie dan.
Meteen even testen met H2testw, en inderdaad een opgepimpte 500 MB chip die in windows gezien word als 16 GB. En je kan er inderdaad 16 GB naar toe schrijven. Probleem is dat je je data nooit meer terug kunt halen. Een zeer solide aziatisch write-only-memory dus.

Eerlijk als ik ben keurig de claim van "niet ontvangen" ingetrokken en een nieuwe aangemaakt vanwege afwijkend product. Loopt alllemaal netjes maar in dit pokerspel zegt de verkoper dat hij het geld terugstort als ik de stick terugstuur. Dat ga ik dus doen maar Paypal eist dat je dat doet via een te volgen verzending of op zijn minst met bewijs van verzending.

En nu wordt het lastig en interessant.
Hoe stuur ik dat op de vereiste manier terug op een manier die minder dan 8 euro kost?
Ik ga er van uit dat meneer de chinees er op gokt dat de meerderheid van zijn klanten het niet de moeite waard vind en het daarom maar laat zitten. Heeft hij in elk geval een paar dollar per stuk verdiend.
Ik zal 'm krijgen

Die 8 euro interesseert me geen drol, die heb ik al afgeschreven met het nemen van de gok. Maar ik wil er ook geen extra geld aan uit geven. Het verzenden moet dus gebeuren voor maximaal 8 euro.

Op de site van TNT kan ik niet goed aan de weet komen wat het me gaat kosten en ook de uitleg over priority en douane formulieren is me niet geheel duidelijk.

Wie heeft een idee of ervaring op dit vlak?
-
pi_74979856
tvp.

mag ik wat meer weten over die usb stick? hoe heet zoiets?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_74979862
vraag even bij het chinese gadget topic in gc. Daar krijg je 100% antwoord.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2009 00:36:54 ]
pi_74980001
quote:
Op woensdag 25 november 2009 00:36 schreef FunkyHomosapien het volgende:
mag ik wat meer weten over die usb stick? hoe heet zoiets?
Ik snap je vraag niet geloof ik. Maar het artikel heette "16GB USB 2.0 Thumb Drive Flash Memoy Pen"
Ze hebben daar blijkbaar ook moeite met het schrijven van de "R"
-
pi_74980040
Ik zou gewoon even naar het postkantoor gaan morgen en vragen wat het meest goedkoop is. Als je em in een enveloppe propt met het adres erop kun je em daar meteen laten frankeren Douane formuliertje is alleen dat je moet invullen wat er inzit, die hebben ze daar ook
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_74980065
quote:
Op woensdag 25 november 2009 00:42 schreef quo_ het volgende:

[..]

Ik snap je vraag niet geloof ik. Maar het artikel heette "16GB USB 2.0 Thumb Drive Flash Memoy Pen"
Ze hebben daar blijkbaar ook moeite met het schrijven van de "R"
ik bedoel dit:

"en inderdaad een opgepimpte 500 MB chip die in windows gezien word als 16 GB. En je kan er inderdaad 16 GB naar toe schrijven. Probleem is dat je je data nooit meer terug kunt halen. Een zeer solide aziatisch write-only-memory dus."

nog nooit van gehoord, daarom wilde ik even vragen hoe dit verschijnsel heet.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_74980123
quote:
Op woensdag 25 november 2009 00:44 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

ik bedoel dit:

"en inderdaad een opgepimpte 500 MB chip die in windows gezien word als 16 GB. En je kan er inderdaad 16 GB naar toe schrijven. Probleem is dat je je data nooit meer terug kunt halen. Een zeer solide aziatisch write-only-memory dus."

nog nooit van gehoord, daarom wilde ik even vragen hoe dit verschijnsel heet.
Dat gebeurd helaas heel veel. Een USB stick moet je om die reden gewoon lekker hier in NL halen, in een gewone winkel. Wat ze dan doen is de chip modden, zodat het lijkt alsof er meer geheugen opzit dan dat er werkelijk is. Hierdoor verlies je dus gewoon al je data, want schrijven gaat wel maar teruglezen niet.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_74980708
Gewoon zeggen dat je hem niet ontvangen hebt, lekker makkelijk en je hebt je geld terug, helaas pas na ongeveer 3 weken of zo.
  woensdag 25 november 2009 @ 01:52:48 #9
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_74981515
In deze situatie heb ik al een paar keer gezeten.
Als je slim bent maak je er een negatieve feedback van.
Daar zijn ze namelijk niet blij mee (of dreig ermee).
In alle situaties heb ik mijn geld terug gekregen en bovendien mocht ik de stick houden (jaja)
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_74983349
Negatieve feedback gaat niet lukken.
Ik kreeg een email van abay waarin werd aangeraden een claim in te dienen bij paypal en waarin werd vermeld dat de verkoper zijn account was verwijderd.
-
  woensdag 25 november 2009 @ 09:44:18 #11
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_74984687
quote:
Ik zou gewoon even naar het postkantoor gaan morgen en vragen wat het meest goedkoop is.
Maar daar heb je niks aan want als je niet kan aantonen dat je het verzonden hebt (en nee, een bonnetje neemt Paypal geen genoegen mee) dan zal de verkoper natuurlijk gaan ontkennen dat hij de USB stick heeft teruggekregen -> Kan je dus fluiten naar je geld van Paypal
quote:
Gewoon zeggen dat je hem niet ontvangen hebt, lekker makkelijk en je hebt je geld terug, helaas pas na ongeveer 3 weken of zo.
Goede tip! TS heeft dus eerst een officiele klacht ingediend dat het ontvangen object niet aan de verwachtingen voldoet en nu moet hij dus ineens een officiele klacht indienen dat hij het object eigenlijk nooit ontvangen heeft. 3x raden wat de reactie van Paypal zal zijn...
quote:
En als het mis gaat een mooie gelegenheid om de paypal kopersbescherming te testen.]
Nobel streven, maar ik had je zo ook al kunnen vertellen dat de kopersbescherming van Paypal op zowel eBay als marktplaats helemaal niets voorsteld. Het lijkt leuk, maar ze hebben zoveel regeltjes en uitzonderingssituaties dat als je een claim indient ze altijd wel een manier vinden om vooral toch niet te hoeven uit te betalen...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_74985800
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:44 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Goede tip! TS heeft dus eerst een officiele klacht ingediend dat het ontvangen object niet aan de verwachtingen voldoet en nu moet hij dus ineens een officiele klacht indienen dat hij het object eigenlijk nooit ontvangen heeft. 3x raden wat de reactie van Paypal zal zijn...
Uh ja dus gewoon volgende keer meteen een klacht indienen dat het niet ontvangen is, en daar bij blijven?
pi_74986711
Als je naar het postkantoor gaat, vertellen ze je, dat een brief een ding is die door de brievenbus past, en een pakket alles wat niet past. Een usb stick past door de brievenbus. Stop hem in een enveloppe met wat plastic eromheen ofzo en ga ermee naar het postkantoor.

Als je hier kijkt:
http://www.tntpost.nl/voo(...)nd/wat-kost-het.aspx
Zie je dat brievenpost buitenland helemaal niet zo duur is. Hoeveel weegt zo'n stick? 20 - 50 g.? Dan ben je "EUR 1,90" kwijt om te versturen. Dat is dus goed te doen

edit: Lees nu pas de rest van de reacties. Kopersbescherming op ebay 1 keer getest, werkte goed Netjes mijn 20 euro terug gekregen.
pi_74986874
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:26 schreef veda het volgende:
Als je naar het postkantoor gaat, vertellen ze je, dat een brief een ding is die door de brievenbus past, en een pakket alles wat niet past. Een usb stick past door de brievenbus. Stop hem in een enveloppe met wat plastic eromheen ofzo en ga ermee naar het postkantoor.

Als je hier kijkt:
http://www.tntpost.nl/voo(...)nd/wat-kost-het.aspx
Zie je dat brievenpost buitenland helemaal niet zo duur is. Hoeveel weegt zo'n stick? 20 - 50 g.? Dan ben je "EUR 1,90" kwijt om te versturen. Dat is dus goed te doen
Aha, en nog steeds geen tracking no.
  woensdag 25 november 2009 @ 13:55:50 #15
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_74987823
tracking naar hong kong kost meer dan 8 euro.
Die Aziaten zijn echt niet gek,
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  woensdag 25 november 2009 @ 14:21:08 #16
175669 bug_me_not2
pi_74988306
TS: Heb je via Paypal betaald met je creditcard? Zo ja, dan gewoon je creditcard maatschappij bellen en de betaling terugdraaien. Mag Paypal lekker zelf uitzoeken hoe ze dit oplossen...

(want voor 8 euro krijg je inderdaad niets met ontvangstbevestiging naar Hong Kong toe)
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_74989834
Ik heb hetzelfde gehad met een 16gb sd kaart en mp3 speler, gelukkig kreeg ik mijn geld terug na dreigen met negatieve feedback.
Misschien heb je hier wat aan:
http://sosfakeflash.wordpress.com/

Het opsturen met tracking is al gauw ¤18...
http://www.tntpost.nl/voo(...)en-europa/index.aspx
pi_75047558
Gewoon je creditcardmaatschappij bellen en een chargeback aanvragen.

Staat dezelfde dag op je rekening. en de verkoper mag het uitzoeken.
pi_75050453
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:43 schreef Reeleezee het volgende:
Gewoon je creditcardmaatschappij bellen en een chargeback aanvragen.

Staat dezelfde dag op je rekening. en de verkoper mag het uitzoeken.
Paypal gaat dat zo niet leuk vinden.

Ergo ze gaan er achter aan.
pi_75053773
Onzin! Paypal is niets meer dan een doorgeefluik. Die gaan het niet winnen tegen Visa of Mastercard.

Paypal geeft dit zelf ook aan:

Stap 5 - PayPal bepaalt of er voldoende bewijs is voor aanvechting van de terugboeking
Als er voldoende bewijs is voor aanvechting van de terugboeking, zal PayPal proberen het geld namens de verkoper terug te boeken. PayPal stelt daartoe alles in het werk, maar biedt geen garantie dat het bedrag daadwerkelijk wordt teruggevorderd.

UIt een ander topic:
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:24 schreef zuigmarmot het volgende:
PAypal geeft je geld niet terug, die zeggen je hebt toch een product gekregen ?

Ik heb zoiets ook wel eens meegemaakt, en gewoon het geld via de CC maatschappij teruggevraagd, en gekregen. ff bellen met de CC maatschappij, en je krijgt een formuliertje thuis met welke betaling en welke reden voor de terughaalactie

Ik heb mijn geld voor een defect product ook gewoon terug gekregen.
Verkoper had een zonnebril in een envelopachtige verpakking verzonden en de bezorger had hem in een kastje geduwd die niet bedoeld is voor post.

[ Bericht 21% gewijzigd door Reeleezee op 27-11-2009 13:50:02 ]
  vrijdag 27 november 2009 @ 13:38:09 #21
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_75053841
Sowieso al redelijk dom van je TS dat je dat gelooft, maar dan ook nog dat het uit Hong Kong komt. Dat kan nooit echt zijn.

Ook nog zoeen voorbeeld:
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_75055605
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:36 schreef Reeleezee het volgende:
Onzin! Paypal is niets meer dan een doorgeefluik. Die gaan het niet winnen tegen Visa of Mastercard.

Paypal geeft dit zelf ook aan:

Stap 5 - PayPal bepaalt of er voldoende bewijs is voor aanvechting van de terugboeking
Als er voldoende bewijs is voor aanvechting van de terugboeking, zal PayPal proberen het geld namens de verkoper terug te boeken. PayPal stelt daartoe alles in het werk, maar biedt geen garantie dat het bedrag daadwerkelijk wordt teruggevorderd.

UIt een ander topic:
[..]
Prachtig, natuurlijk gaan ze dat niet winnen bij Visa of MC. Echter zij menen dan wel een vordering op je te hebben en gaan dan bij jou achter het geld aan.
  vrijdag 27 november 2009 @ 15:46:53 #23
175669 bug_me_not2
pi_75058598
quote:
Echter zij menen dan wel een vordering op je te hebben en gaan dan bij jou achter het geld aan.
Nee, Paypal heeft dan geen vordering op TS, maar op de verkoper.
pi_75059007
tvp, interessant om even te volgen.
There are only 151 Pokémon.
pi_75328173
De test is geslaagd.
Uit een aantal reacties bleek het al, en ik weet het inmiddels ook zeker.
De "bescherming" van Paypal stelt geen ruk voor.

Inhoudelijke discussie heb ik niet met ze kunnen voeren want ze lezen je reacties niet eens. (heb meerdere malen contact gezocht)
Vervolgens wordt de claim gesloten omdat je nergens op gereageerd zou hebben!

Kopen via ebay en betalen via hun dochteronderneming paypal is dus uitsluitend leuk voor wat klein grut waarbij je de risico's zelf kunt/wilt nemen.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')