abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74979000
In augustus ben ik verhuisd naar een studentenhuis, aangeboden door een particulier. De kamers waaruit ik kon kiezen kostten 600, 500, 450 en 375 euro (inclusief).

De eerste bewoner van het huis koos de kamer van 500 euro. Die van 600 was veel mooier maar die liet hij lopen aangezien die te duur was. Ze konden die kamer echter niet kwijt en een maand later is die kamer ook voor 500 euro weggegaan. Dan had die huisgenoot hem natuurlijk gewoon gekozen.

Diezelfde huisgenoot is er redelijk snel weer uitgegaan. Zijn voormalige kamer kwam ik deze week tegen op kamernet, waar die nu gewoon aan wordt geboden voor 375 euro! Mijn kamer kost 450 euro en is veel kleiner.

Afgezien van dat het een beetje bijzonder is van onze verhuurder (het is uberhaupt een ongelooflijk asociaal persoon), mag hij dit gewoon doen? Als iemand erover begint dat het niet helemaal eerlijk is, is zijn reactie dat we niets te maken hebben met de prijs die een ander betaalt aangezien het individuele contracten zijn.
Oh really?
pi_74979102
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_74979225
je kan toch vragen of je die kamer mag?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  woensdag 25 november 2009 @ 00:12:16 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74979308
tvp
pi_74979313
quote:
Op woensdag 25 november 2009 00:06 schreef rudedeltadude het volgende:
toets hem zelf:

http://www.postbus51.nl/n(...)oning-of-kamer-.html
Al eens gedaan. Betaal bijna 150 euro teveel. Maar als ik hem daarmee confronteer sta ik morgen nog op straat.
Oh really?
pi_74979344
quote:
Op woensdag 25 november 2009 00:12 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Al eens gedaan. Betaal bijna 150 euro teveel. Maar als ik hem daarmee confronteer sta ik morgen nog op straat.
iets met huurdersrechten, hij kan je niet zomaar uit je kamer schoppen.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_74979357
quote:
Op woensdag 25 november 2009 00:12 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

en daarvoor bestaan dingen als de rechtwinkel, huuradviescommissie etc
pi_74979530
Klopt, maar het is een redelijk agressieve man. We hoorden ook van onze buurvrouw dat dit huis het afgelopen jaar (voor onze komst) enkel werd gebruikt voor dealen etc. dus ons beeld van hem is uberhaupt al niet te positief.

Al heb ik duizend rechten, dan maakt dat het natuurlijk nog niet minder vervelend dat mijn spullen ineens buiten de deur staan als ik thuis kom (en waartegen rechten me niet kunnen beschermen). Iets waar hij me prima toe in staat lijkt. Liever zoek ik iets anders (doen we al) en komen dan alsnog met de huurcommissie (die schijnt met terugrekende kracht te werken).
Oh really?
pi_74979557
quote:
Op woensdag 25 november 2009 00:18 schreef Matthijs- het volgende:
Klopt, maar het is een redelijk agressieve man. We hoorden ook van onze buurvrouw dat dit huis het afgelopen jaar (voor onze komst) enkel werd gebruikt voor dealen etc. dus ons beeld van hem is uberhaupt al niet te positief.

Al heb ik duizend rechten, dan maakt dat het natuurlijk nog niet minder vervelend dat mijn spullen ineens buiten de deur staan als ik thuis kom (en waartegen rechten me niet kunnen beschermen). Iets waar hij me prima toe in staat lijkt. Liever zoek ik iets anders (doen we al) en komen dan alsnog met de huurcommissie (die schijnt met terugrekende kracht te werken).
maare, vraag hem om die andere kamer?
pi_74979722
quote:
Op woensdag 25 november 2009 00:18 schreef Matthijs- het volgende:

Ik weet niet of dat ook geldt als je inmiddels verhuisd bent... Ze moeten nl ook in die kamer kijken etc. Hoe doe je dat als je er niet meer woont?
pi_74979813
quote:
Op woensdag 25 november 2009 00:19 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_74979874
quote:

[..]

woensdag 25 november 2009 @ 12:44:14 #13
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_74985485
quote:

[..]

pi_74985610
Huur die andere kamer zelf en plaats hem in onderhuur voor 600 euro .
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_75032695
Klassiek voorbeeld van vraag en aanbod lijkt me? Niks mis mee toch.
pi_75033286
Nog even een concreet antwoord op de OP: Ja, dat mag hij inderdaad doen. Zoals hij al zegt heb jij niks met de bedragen die een ander betaalt te maken.
Dat jij zelf meer betaalt dan de maximale huurprijs (en dit in principe terug zou moeten kunnen krijgen, via veel gedoe zoals al gezegd) staat daar los van.
pi_75033942
Doe er wat aan, je weet dat je teveel betaald.
Anders moet je hier niet komen zeiken.
Beneath the gold, bitter steel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')