Die eigen bijdrage is een netto component. Dus sowieso niet bruto.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:22 schreef Chinless het volgende:
Laat je niet naaien door je brutosalaris te laten aanpassen. Je wordt dan op alles genaaid. Vakantieuren, overuren, etc. Dus gewoon een vermelding op je loonstrook "eigen bijdrage lease auto" of iets.
quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:20 schreef Mikkie het volgende:
Als je die auto nodig hebt voor je werkzaamheden en je maakt er verder privé geen gebruik van, zijn alle kosten hiervoor voor je de baas. Kan dus niet zo zijn dat jij daarvoor betaalt; hij moet je het werkmateriaal leveren.
Ja eigen bijdrage schijnt 100 euro te zijn. Totale kosten omgerekend betekend het dat ik ongeveer 190 euro zal moeten betalen. (NETTO)quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:26 schreef sanger het volgende:
[..]
Die eigen bijdrage is een netto component. Dus sowieso niet bruto.
Nee eigen bijdrage is 100 euro. Ik vermoed dan dat dit de bijteling is? Hoe kan ik dit nagaan? Sorry ben niet zo thuis in dit verhaal. Ik heb gevraagd wat ik maandelijks Netto zal moet gaan betalen voor die auto. Dit zal rond de 190 euro zijn. Maar daar komt wel bij dat ik 200 euro Bruto salaris mis loop per maand...?quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:29 schreef sanger het volgende:
Waar komt die ¤ 190 vandaan? Is dat een eigen bijdrage? Of is dat de bijtelling?
Ik heb de bijtelling nagerekend. Als je in de 42% schaal valt kom ik op ¤ 105 netto bijtelling.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:29 schreef sanger het volgende:
Waar komt die ¤ 190 vandaan? Is dat een eigen bijdrage? Of is dat de bijtelling?
Dat verhaal klopt niet echt. Je brutoloon zal niet aangepast mogen worden. Je loon voor de Zvw zal juist toenemen (met de bruto bijtelling voor de auto).quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:32 schreef alro1985 het volgende:
[..]
Nee eigen bijdrage is 100 euro. Ik vermoed dan dat dit de bijteling is? Hoe kan ik dit nagaan? Sorry ben niet zo thuis in dit verhaal. Ik heb gevraagd wat ik maandelijks Netto zal moet gaan betalen voor die auto. Dit zal rond de 190 euro zijn. Maar daar komt wel bij dat ik 200 euro Bruto salaris mis loop per maand...?
Dat mag alleen als het contractueel wordt overeengekomen (en met inachtneming van het WML).quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:33 schreef Chinless het volgende:
Apart verhaal, maar eigen bijdrage is er ook altijd in een bruto variant. Zoals ik zei laat je salaris niet aanpassen je wordt dan op meer vlakken genaaid. Verder denk ik als je niet privé rij en geen eigen bijdrage wil( geen bijtelling) dat je gewoon pech hebt of een grijs kenteken (en dus bijhorende auto krijgt)
Je bedoeld de netto eigen bijdrage? De meeste salarispakketten doen dat voor jequote:Op dinsdag 24 november 2009 23:36 schreef Chinless het volgende:
Je vergeet alleen je bijdrage van bijtelling af te trekken. Die vervalt dan eigenlijk.
Het lijkt er op dat ze je de auto willen geven en je hier zelf voor moet betalen. Een soort van loon a la carte-idee. Je krijgt de auto dan niet erbij, maar in plaats van.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:46 schreef alro1985 het volgende:
Wanneer ik de lease auto echter alleen "Zakelijk" wil gebruiken hoef je toch nooit geen salaris in te leveren of zie ik dat nu verkeerd? Ik heb dit zelf ook nog nooit gehoord maar goed hun (bedrijf waar ik voor werk) vinden dit zelf allemaal erg logisch.
Maar goed staat dit ook ergens officieel zodat ik hun daarop kan wijzen? Want vind dit echt belachelijk dat dit op zo'n manier moet maar goed je moet tegenwoordig wel voor jezelf op komen anders kom je nergens...
In plaats van wat?quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat ze je de auto willen geven en je hier zelf voor moet betalen. Een soort van loon a la carte-idee. Je krijgt de auto dan niet erbij, maar in plaats van.
Loon. Je levert wat loon in en krijgt daar een auto voor terug.quote:
Ja oke.. Maar als je hiermee alleen zakelijk mee zal gaan rijden dan is dat toch belachelijk of niet? Ik snap best als je hier ook prive meer zal gaan rijden dat je hiervoor moet gaan betalen maar als je echter alleen Zakelijke km's mee gaat maken dus beneden die 500 KM blijft per jaar. vind ik het erg vreemd jij/jullie?quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Loon. Je levert wat loon in en krijgt daar een auto voor terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |