Die eigen bijdrage is een netto component. Dus sowieso niet bruto.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:22 schreef Chinless het volgende:
Laat je niet naaien door je brutosalaris te laten aanpassen. Je wordt dan op alles genaaid. Vakantieuren, overuren, etc. Dus gewoon een vermelding op je loonstrook "eigen bijdrage lease auto" of iets.
quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:20 schreef Mikkie het volgende:
Als je die auto nodig hebt voor je werkzaamheden en je maakt er verder privé geen gebruik van, zijn alle kosten hiervoor voor je de baas. Kan dus niet zo zijn dat jij daarvoor betaalt; hij moet je het werkmateriaal leveren.
Ja eigen bijdrage schijnt 100 euro te zijn. Totale kosten omgerekend betekend het dat ik ongeveer 190 euro zal moeten betalen. (NETTO)quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:26 schreef sanger het volgende:
[..]
Die eigen bijdrage is een netto component. Dus sowieso niet bruto.
Nee eigen bijdrage is 100 euro. Ik vermoed dan dat dit de bijteling is? Hoe kan ik dit nagaan? Sorry ben niet zo thuis in dit verhaal. Ik heb gevraagd wat ik maandelijks Netto zal moet gaan betalen voor die auto. Dit zal rond de 190 euro zijn. Maar daar komt wel bij dat ik 200 euro Bruto salaris mis loop per maand...?quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:29 schreef sanger het volgende:
Waar komt die ¤ 190 vandaan? Is dat een eigen bijdrage? Of is dat de bijtelling?
Ik heb de bijtelling nagerekend. Als je in de 42% schaal valt kom ik op ¤ 105 netto bijtelling.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:29 schreef sanger het volgende:
Waar komt die ¤ 190 vandaan? Is dat een eigen bijdrage? Of is dat de bijtelling?
Dat verhaal klopt niet echt. Je brutoloon zal niet aangepast mogen worden. Je loon voor de Zvw zal juist toenemen (met de bruto bijtelling voor de auto).quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:32 schreef alro1985 het volgende:
[..]
Nee eigen bijdrage is 100 euro. Ik vermoed dan dat dit de bijteling is? Hoe kan ik dit nagaan? Sorry ben niet zo thuis in dit verhaal. Ik heb gevraagd wat ik maandelijks Netto zal moet gaan betalen voor die auto. Dit zal rond de 190 euro zijn. Maar daar komt wel bij dat ik 200 euro Bruto salaris mis loop per maand...?
Dat mag alleen als het contractueel wordt overeengekomen (en met inachtneming van het WML).quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:33 schreef Chinless het volgende:
Apart verhaal, maar eigen bijdrage is er ook altijd in een bruto variant. Zoals ik zei laat je salaris niet aanpassen je wordt dan op meer vlakken genaaid. Verder denk ik als je niet privé rij en geen eigen bijdrage wil( geen bijtelling) dat je gewoon pech hebt of een grijs kenteken (en dus bijhorende auto krijgt)
Je bedoeld de netto eigen bijdrage? De meeste salarispakketten doen dat voor jequote:Op dinsdag 24 november 2009 23:36 schreef Chinless het volgende:
Je vergeet alleen je bijdrage van bijtelling af te trekken. Die vervalt dan eigenlijk.
Het lijkt er op dat ze je de auto willen geven en je hier zelf voor moet betalen. Een soort van loon a la carte-idee. Je krijgt de auto dan niet erbij, maar in plaats van.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:46 schreef alro1985 het volgende:
Wanneer ik de lease auto echter alleen "Zakelijk" wil gebruiken hoef je toch nooit geen salaris in te leveren of zie ik dat nu verkeerd? Ik heb dit zelf ook nog nooit gehoord maar goed hun (bedrijf waar ik voor werk) vinden dit zelf allemaal erg logisch.
Maar goed staat dit ook ergens officieel zodat ik hun daarop kan wijzen? Want vind dit echt belachelijk dat dit op zo'n manier moet maar goed je moet tegenwoordig wel voor jezelf op komen anders kom je nergens...
In plaats van wat?quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat ze je de auto willen geven en je hier zelf voor moet betalen. Een soort van loon a la carte-idee. Je krijgt de auto dan niet erbij, maar in plaats van.
Loon. Je levert wat loon in en krijgt daar een auto voor terug.quote:
Ja oke.. Maar als je hiermee alleen zakelijk mee zal gaan rijden dan is dat toch belachelijk of niet? Ik snap best als je hier ook prive meer zal gaan rijden dat je hiervoor moet gaan betalen maar als je echter alleen Zakelijke km's mee gaat maken dus beneden die 500 KM blijft per jaar. vind ik het erg vreemd jij/jullie?quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Loon. Je levert wat loon in en krijgt daar een auto voor terug.
Ja dat vind ik ook. Ik heb zelf een eigen auto wat me eingelijk goed bevalt. Alleen zal denk ik alleen zakelijk gaan rijden in de lease auto (althans daar zit ik nu aan te denken).quote:Op woensdag 25 november 2009 02:01 schreef tanteklara het volgende:
aanvulling: niet goed gelezen. Hun komen nu met het voorstel. Dat betekent dat je niet die 200 hoeft in te leveren, want het voorstel komt vanuit je werkgever. Is niet jouw keuze en als je ze een plezier wilt doen, dan betekent dat wel dat je werkgever jouw ook een plezier moet doen, namelijk van die 200 euro afblijven.
Wat ik eerder al zei; ja dat is vreemd.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:56 schreef alro1985 het volgende:
[..]
Ja oke.. Maar als je hiermee alleen zakelijk mee zal gaan rijden dan is dat toch belachelijk of niet? Ik snap best als je hier ook prive meer zal gaan rijden dat je hiervoor moet gaan betalen maar als je echter alleen Zakelijke km's mee gaat maken dus beneden die 500 KM blijft per jaar. vind ik het erg vreemd jij/jullie?
Nope, het mag namelijk zodra jij er mee instemtquote:Op woensdag 25 november 2009 12:24 schreef alro1985 het volgende:
Maar dit staat dus nergens officieel beschreven dat dit niet kan of mag?
Het is niet in plaats van. Je betaalt dan en bijtelling en een eigen bijdrage. Alleen de hoogte van de bijtelling mag je verrekenen met de hoogte van de eigen bijdrage.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:52 schreef Ralphmeister het volgende:
Jullie zeggen dat je de eigen bijdrage kan aftrekken van de bijtelling?
Dus als ik ipv 200 euro bijtelling elke maand betaal een eigen bijdrge moet betalen van 200 krijgt me baas 200 euro en vervalt de bijtelling?
Lijkt me niet toch? Waar denk ik verkeerd?
Bij een lease auto is woonwerk verkeer zakelijkquote:Op woensdag 25 november 2009 14:16 schreef noutie het volgende:
Mag je woon-werk met de leaseauto gaan rijden? Want dan kan het afhankelijk van de afstand die je moet afleggen helemaal niet zo'n slecht voorstel zijn.
Als je alleen werk-werk mag rijden en zelf je woon-werk verkeer oplost, dan is het een slecht voorstel.
Ja dit geld idd. voor Woonwerk verkeer + tussen werktijd door die riitten. Qua afstanden is het nooit gelijk. Dit kan nog wel eens verschillen. Bij dit project is dat echt per dag verschillend soms bijv. 100km per dag maar soms ook 350 km per dag.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:16 schreef noutie het volgende:
Mag je woon-werk met de leaseauto gaan rijden? Want dan kan het afhankelijk van de afstand die je moet afleggen helemaal niet zo'n slecht voorstel zijn.
Als je alleen werk-werk mag rijden en zelf je woon-werk verkeer oplost, dan is het een slecht voorstel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |