abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74976136
Een collega van me reed enige tijd (6 maanden) geleden een vuilnisbak omver op een parkeerterrein. Op het oog geen schade, maar toch even gemeld. Personeel wilde niet gaan kijken, gebeurde wel vaker op een dag. Nu krijgt hij gisteren bericht van zijn verzekering: hij heeft een vuilbak aan gort gereden (op die exacte datum en plek) en hij is aansprakelijk voor de schade en afhandeling. De verzekering gaat 1500euro betalen voor 2 bakken en hij wordt lager in de korting gezet.

Kan dat zomaar??

Het personeel heeft de schade niet geconstateerd, wel zijn gegevens opgenomen (achteraf dom natuurlijk). Ze waren te druk/te lui/te vadsig om buiten te komen kijken of en wat er aan de hand was. Een behoorlijke tijd later rijdt ws iemand anders de bakken echt aan gort, zonder te melden en is hij ineens de schuldige. Verzekering heeft hij gebeld, en ja, zonder bewijs is de tegenpartij te geloven. Ze hebben wel camerabeelden aangevoerd van die aanrijding op de geclaimde datu,. Is dan wel een lekker recente claim.

Kan het, en wat is er tegen te doen?
pi_74976692
Daar heb je een verzekering voor.

Mogeljik dat de schade aan de voorkant niet zichtbaar was maar dat de bakken aan de achterkant zo beschadigd waren dat 1 papiertje extra de bakken naar beneden liet vallen.

Verder maakt het voor het terugvallen in de korting niet uit of de schade 500 euro was of 1500 euro.
pi_74982835
Ik heb het niet helemaal goed uitgelegd; Ze (personeel winkel) hebben hem verteld dat de bakken wel vaker worden aangereden en zijn niet mee komen kijken of er schade was. Tegen hem zeiden ze dat het niet erg was, en dat ze er verder niks mee deden.
Errug vreemd om dan 6 maanden later toch te claimen. Dat wil ik weten: Kan de partij die de schade lijdt zolang later claimen, en zonder opmaak van papieren.

Als dat zo kan, dan parkeer ik mijn auto vanavond tegen een andere, op een manier waarbij het lijkt alsof de ander me geraakt heeft me inparkeren. En aan de hand van het nummerbord dien ik een claim in bij zijn verzekering.
pi_74982927
quote:
Ze hebben wel camerabeelden aangevoerd van die aanrijding op de geclaimde datu,.
Je geeft zelf aan dat er camerabeelden van zijn, dus het lijkt me aantoonbaar dat jouw collega die vuilnisbak invalide heeft gemaakt?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')