abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 17:17:43 #1
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_74967753
Welke slechte ervaringen heb jij met artsen en andere kwakzalvers?

Ik kan het draadje wel in mijn eentje opvullen maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen!

Een recent voorbeeldje: Ik lag in het ziekenhuis en de dienstdoende prutser schreef mij tramal (tramadol voor) terwijl er een niet te missen oranje a4-tje aan mijn bed hing met daarop in grote blokletters: Geen tramal/tramadol! Daarnaast stond het tevens duidelijk in mijn dossier. Gewoon aangenomen en gelabeld als bewijsmateriaal I. Daarna gezegd dat ik die niet mag en dat het duidelijk staat aangegeven en toen kreeg ik wat anders. Naderhand het bewijs en de dader erbij ge-NSB-T bij de chef de clinique en een officiële klacht ingediend. Klacht werd gegrond verklaard en de pruster kreeg een officiële berisping.
pi_74967824
quote:
artsen en andere kwakzalvers?
dus arts = altijd kwakzalver?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:20:19 #3
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74967835
Zo zie je maar weer: Een arts kan niet zonder apotheker.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:28:54 #4
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_74968069
Ik kreeg Nexium voorgeschreven terwijl ik ook, zo nu en dan, diazepam slik. Terwijl je dat dus niet samen kunt gebruiken. Vond ik ook best wel aprt...
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_74968132
Kwakzalvers / oplichters:
http://www.ngcenergyhealing.com/
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:39:37 #6
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74968333
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 17:30 schreef Yoewie het volgende:
Kwakzalvers / oplichters:
http://www.ngcenergyhealing.com/
quote:
Grondleggers van de Energy Healing zijn o.a.:
Nikola Tesla,
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:40:19 #7
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74968351
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 17:28 schreef Judeljuud het volgende:
Ik kreeg Nexium voorgeschreven terwijl ik ook, zo nu en dan, diazepam slik. Terwijl je dat dus niet samen kunt gebruiken. Vond ik ook best wel aprt...
Moet je je apotheker bellen want huisartsen weten zoveel niet.
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:43:06 #8
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_74968397
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 17:40 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Moet je je apotheker bellen want huisartsen weten zoveel niet.
Inderdaad, maar bij een volgend artikel op de FP betreffende apothekers gaat iedereen weer zeiken op ze dat ze niks betekenen/doen en dat ze maar door apothekersassisten vervangen moeten worden...
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_74968502
goh ja er gebeuren veel dingen die niet horen te gebeuren(ga ik hier effe niet goedpraten), maar artsen zijn ook maar mensen, en die maken nou eenmaal fouten. Nu ik zelf geneeskunde studeer kijk ik echt heel anders tegen artsen aan. Mensen denken vaak dat het wonderpeople zijn, die alles kunnen en alles moeten weten....zo van: stel een vraag en dan rolt er een antwoord uit die machine...dat is dus niet zo. Het beste kun je zelf ook alert blijven(goed dat je dit lukte), zo kunnen beide,arts en patient, bijdragen aan een zo'n goed mogelijke oplossing. Het zou wel zo moeten zijn dat als je als arts iets niet weet, het even aan een ander vraagt die het wel weet of ditgeen nog eens nakijkt...zo voorkom je onnodig fouten, die heus weleens gemaakt kunnen worden....ik zou zeggen, hoe naar al die fouten ook zijn, bekijk ieder beroep ook eens van de andere kant( stel ik zou straatsteenlegger zijn en mensen klagen dat de stoep niet recht is...dat is dan niet zo mooi, maar een straatsteenlegger moet constant dezlfde stenen leggen(word je toch ook scheel van op een gegeven moment) en het is dan ook te begrijpen dat het effe een keer mis kan gaan). Tuurliojk bij een arts kan een fout grote gevolgen hebben, maar ze doen hun best, en een patient heeft ook nog steeds hersens, en dus inbreng(artsen stellen vragen van patienten etc dan ook zeer op prijs, daar leren ze van)
pi_74968806
ik heb al meer dan een jaar heel veel pijn aan mijn keel, en moeite met slikken enzo, en vaak zoveel hoesten dat ik moet kotsen (door de keelpijn) heb al tig medicijnen gehad (die niet werken), en eentje is wel heel apart, kreeg ik medicijnen voor maagzuur ? dat zou het probleem zijn voor mijn keelpijn ofzo. niet dus, daarna nog wat tering zooi gehad en nu ga ik vrijdag weer terug
-
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 18:13:41 #11
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_74968991
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 17:52 schreef Toky het volgende:
Tuurliojk bij een arts kan een fout grote gevolgen hebben, maar ze doen hun best, en een patient heeft ook nog steeds hersens, en dus inbreng(artsen stellen vragen van patienten etc dan ook zeer op prijs, daar leren ze van)
Het is niet de taak van de patiënt om alles te weten wat betreft zijn of haar gezondheid en medicatie. Daar is de arts nou net voor. En niet alle patiënten zijn bij kennis wanneer bepaalde middelen worden toegediend of beschikken over de intellectuele vermogens om zelf kritisch het beleid onder de loep te kunnen nemen, zoals bijvoorbeeld veel bejaarden en kinderen. Een arts is een mens ja en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Maar niet elke fout is verwijtbaar en de fouten die dat wel zijn daar mag een arts best de consequenties van ondervinden.
  dinsdag 24 november 2009 @ 20:51:44 #12
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_74970917
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 18:05 schreef Esmerallda17 het volgende:
ik heb al meer dan een jaar heel veel pijn aan mijn keel, en moeite met slikken enzo, en vaak zoveel hoesten dat ik moet kotsen (door de keelpijn) heb al tig medicijnen gehad (die niet werken), en eentje is wel heel apart, kreeg ik medicijnen voor maagzuur ? dat zou het probleem zijn voor mijn keelpijn ofzo. niet dus, daarna nog wat tering zooi gehad en nu ga ik vrijdag weer terug
Maagzuurremmers zijn dan niet zo heel gek hoor . Al die klachten zijn prima veroorzaakbaar door oprispend maagzuur en problemen met slikken zullen eerder in je slokdarm zitten dan in je luchtpijp. Goed testen op oprispend maagzuur is veel naarder voor de patient dan een tijdje de medicijnen ertegen proberen om te kijken of dat helpt.
Fietstas.
pi_74975049
Tramadol + Citalopram = serotoninesyndroom

Nog eentje: ik moest voor een lumbaalpunctie naar het ziekenhuis. Mijn eigen arts was erbij, maar een co-assistent moest de handeling in haar eentje uitvoeren, of ik het daar mee eens was. Natuurlijk, dokters leren niet om dokter te zijn uit een boekje. Uitgelegd aan mevrouw de co-assistent dat ik niet goed op mn zij kon liggen (ik kan mn benen niet ver genoeg optrekken) en dat ik altijd voorover zat voor de lumbaalpunctie, in kleermakerszit. Nee, dat mocht niet, ik moest liggen, want zo hoorde dat (ondertussen stond de behandelend neuroloog al te lachen in de hoek, die voelde het al aankomen). Ik kan mijn benen niet ver genoeg optrekken, dus volgens haar werkte ik niet mee, ze pakte mijn benen in de knieholtes en trok mijn benen omhoog... met als gevolg een spasme in mijn linkerbeen waardoor de co-assistente door de kamer gelanceerd werd en knock-out tegen de deur eindigde.
Luisteren is ook een vak!! Gevolg: berisping, gebroken arm en zeer hoofd (zo'n vermoeden heb ik althans). Na dit ongelukje was ze niet langer werkzaam op de afdeling neurologie.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_74975337
Bij mij zijn ze vergeten te hechten na een buikoperatie. Je zou zeggen dat dat opvalt op het moment dat je verband aanbrengt, maar blijkbaar is niet kijken ook menselijk.
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:38:00 #15
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_74975718
Kan wel een heel verhaal opzetten over het fatale ziekenhuisverblijf van mijn vader, maar dat was fout op fout op fout en daar heb ik nu even niet het geduld voor om ALLES neer te zetten.

Verder bij mijzelf:
Belandde op de eerste hulp na een weekend flinke maagontsteking waarbij Gaviscon en maagremmers niet echt hielpen, bovendien was het al 2 dagen 30 graden waarbij ik niet eens water binnen kon houden.

Na 5 uur Spoedeisende Hulp en een viertal onderzoeken kon men niks vinden in de nieren en alvleesklier (nee sukkels, ik ben voldoende anatomisch onderlegd om te weten dat op de plek van de pijn mijn MAAG zit!) en werd mij door de dienstdoende arts assistent verteld dat ik tegen de pijn maar Diclofenac moet slikken.

Voor de niet-medisch onderlegden onder ons: Diclofenac is een NSAID, (niet-sterioide ontstekingsremmer), het "grote broertje" van Ibuprofen zeg maar.
Letterlijke tekst:
Vaak voorkomende bijwerkingen (komen voor bij meer dan 1 op de 100, maar bij minder dan 1 op de 10 personen): (o.a.)
• misselijkheid, braken, diarree, stoornis in de spijsvertering, buikpijn, winderigheid, verlies van eet-lust

Bovendien staat er ook:
Gebruik Diclofenac Na CF niet: (o.a.)
• als u een maagzweer of een zweer in het maagdarmkanaal heeft;
• als u een bloeding in de maag of het maagdarmkanaal heeft, aanwijzingen hiervoor kunnen zijn: bloed in de ontlasting of zwarte, teerachtige ontlasting;

Ik weet niet welke belangrijke arts/professor die arts-assistent gepijpt heeft, maar die had echt duidelijk géén kennis van zaken.

Helaas kon ik haar door de pijn alleen maar met ongeloof aankijken en zeggen dat volgens de bijsluiter Diclofenac tabletten toch écht slecht zijn voor de maag.

Bij de controle een week later werd ik door de chirurg (die toen SH dienst had toen ik daar was) ook met een veelbetekenende blik aangekeken toen ik zei dat die dame mij Diclofenac had aangeraden...
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_74977371
Mijn buurman die na een dotterbehandeling even de 8-voudige! dosis aangereikt krijgt van de verpleegster van een geneesmiddel wat hij al gebruikte....gelukkig is hij niet van enige medische kennis gespeend en was hij goed bij....anders had ik nu een andere buurman gehad
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')