Kan wel een heel verhaal opzetten over het fatale ziekenhuisverblijf van mijn vader, maar dat was fout op fout op fout en daar heb ik nu even niet het geduld voor om ALLES neer te zetten.
Verder bij mijzelf:
Belandde op de eerste hulp na een weekend flinke maagontsteking waarbij Gaviscon en maagremmers niet echt hielpen, bovendien was het al 2 dagen 30 graden waarbij ik niet eens water binnen kon houden.
Na 5 uur Spoedeisende Hulp en een viertal onderzoeken kon men niks vinden in de nieren en alvleesklier (nee sukkels, ik ben voldoende anatomisch onderlegd om te weten dat op de plek van de pijn mijn MAAG zit!) en werd mij door de dienstdoende arts assistent verteld dat ik tegen de pijn maar Diclofenac moet slikken.
Voor de niet-medisch onderlegden onder ons: Diclofenac is een NSAID, (niet-sterioide ontstekingsremmer), het "grote broertje" van Ibuprofen zeg maar.
Letterlijke tekst:
Vaak voorkomende bijwerkingen (komen voor bij meer dan 1 op de 100, maar bij minder dan 1 op de 10 personen): (o.a.)
• misselijkheid, braken, diarree, stoornis in de spijsvertering, buikpijn, winderigheid, verlies van eet-lust
Bovendien staat er ook:
Gebruik Diclofenac Na CF niet: (o.a.)
• als u een maagzweer of een zweer in het maagdarmkanaal heeft;
• als u een bloeding in de maag of het maagdarmkanaal heeft, aanwijzingen hiervoor kunnen zijn: bloed in de ontlasting of zwarte, teerachtige ontlasting;
Ik weet niet welke belangrijke arts/professor die arts-assistent gepijpt heeft, maar die had echt duidelijk géén kennis van zaken.
Helaas kon ik haar door de pijn alleen maar met ongeloof aankijken en zeggen dat volgens de bijsluiter Diclofenac tabletten toch écht slecht zijn voor de maag.
Bij de controle een week later werd ik door de chirurg (die toen SH dienst had toen ik daar was) ook met een veelbetekenende blik aangekeken toen ik zei dat die dame mij Diclofenac had aangeraden...
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.