Ja, bedankt hequote:Op dinsdag 24 november 2009 11:39 schreef JoeThePlumber het volgende:
Gewoon uitproberen..geen idee!
Volgens mij resulteert bij een gelijke hoeveelheid koffie, grove maling juist tot een minder sterke kop koffie dan bij snelfiltermaling het geval was geweest.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:05 schreef BrandX het volgende:
Ik gebruik in mijn koffieapparaat altijd grove maling. Doe dezelfde hoeveelheid als dat ik vroeger deed aan snelfiltermalingik hou wel van een sterker bakkie
![]()
Dan krijg je slappe koffie.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:05 schreef BrandX het volgende:
Ik gebruik in mijn koffieapparaat altijd grove maling. Doe dezelfde hoeveelheid als dat ik vroeger deed aan snelfiltermalingik hou wel van een sterker bakkie
![]()
quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij resulteert bij een gelijke hoeveelheid koffie, grove maling juist tot een minder sterke kop koffie dan bij snelfiltermaling het geval was geweest.
quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:51 schreef Stali het volgende:
Ik doe 12 kopjes, 8 scheppen.
Bij grove maling kun je gerust de dubbele hoeveelheid gebruiken van hoe je normaal je koffie zet.
Bedoel jij dan mokken of kopjes?quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:52 schreef BrandX het volgende:
[..]Ik doe altijd het aantal koppen -2 schepjes
dus tot 10 koffie is 8 scheppen
De streepjes op mijn apparaatquote:Op dinsdag 24 november 2009 12:56 schreef Stali het volgende:
[..]
Bedoel jij dan mokken of kopjes?
Ik doe er sinds kort trouwens ook nog een schepje buijsman bij omdat ik dat bij een tante had geproefd.
Maar ieder zijn smaak natuurlijk. Voor grove maling denk ik dat je makkelijk de dubbele hoeveelheid erin kan mikken.
Ha ja, precies. Ik kocht het ook uit jeugdsentiment.quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:27 schreef BrandX het volgende:
[..]
De streepjes op mijn apparaat
Buisman gebruik ik wel als ik senseo drink. Geeft gewoon meer smaak. Mijn oma gebruikte het altijd.
het zullen wel kopjes zijn, want als ik tot 8 zet, kan ik net aan 5 mokken halen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:32 schreef Stali het volgende:
[..]
Ha ja, precies. Ik kocht het ook uit jeugdsentiment.
Maar ik heb dubbele streepjes op het apparaat. Links kopjes en rechts mokken.
Zal het voor de gein vanavond eens zetten zoals jij het doet maar het klinkt als een heel sterke bak.
quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Voor grove maling doe ik het aantal scheppen filtermaling x2.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |