Magneetstrip stuk en je kunt niet meer pinnen . Wat is dan de toegevoegde waarde van die chip precies ? Leg mij dat eens uit ...quote:
Ja, en daar heb je als klant geen last van. Of denk je dat ze de kosten verhalen op een paar Polen?quote:Op maandag 23 november 2009 22:24 schreef Ablaze het volgende:
So what, je kunt er geld mee uitgeven. En bij skimmen betalen ze je terug.
Al is het fucking irritant als men het doet bij je...quote:Op maandag 23 november 2009 22:24 schreef Ablaze het volgende:
Omdat als je strip kapot is je nog steeds kan pinnen?quote:Op maandag 23 november 2009 22:24 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Magneetstrip stuk en je kunt niet meer pinnen . Wat is dan de toegevoegde waarde van die chip precies ? Leg mij dat eens uit ...
quote:Op maandag 23 november 2009 22:24 schreef Booomer het volgende:
[..]
In Nederland kan je niet pinnen met die chip op je pas.
Tot die tijd een spannend muziekjequote:Op maandag 23 november 2009 22:27 schreef Adelante het volgende:
Dat duurt toch ook nog tot 2013 voor NL om gaat naar het internationale systeem?
Jij denkt dat het landelijk invoeren van een nieuw betaalsysteem minder kost dan die paar duizend euro per dag die door skimmen kwijt wordt geraakt?quote:Op maandag 23 november 2009 22:26 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, en daar heb je als klant geen last van. Of denk je dat ze de kosten verhalen op een paar Polen?
Weddenquote:Op maandag 23 november 2009 22:24 schreef Booomer het volgende:
[..]
In Nederland kan je niet pinnen met die chip op je pas.
So what ? Je trekt criminelen aan . Dat ze skimmen is een ding maar waarschijnlijk houden die zich ook bezig met andere zaken zoals inbraken . Dit terwijl het helemaal niet nodig is omdat de technologie gewoon beschikbaar is.quote:Op maandag 23 november 2009 22:24 schreef Ablaze het volgende:
Daar heb ik het niet over. Gaat erom dat je er als klant aan mee moet betalen, en er dus last van hebt.quote:Op maandag 23 november 2009 22:27 schreef Ablaze het volgende:
[..]
Jij denkt dat het landelijk invoeren van een nieuw betaalsysteem minder kost dan die paar duizend euro per dag die door skimmen kwijt wordt geraakt?
Eind 2010, begin 2011 toch?quote:Op maandag 23 november 2009 22:27 schreef Adelante het volgende:
Dat duurt toch ook nog tot 2013 voor NL om gaat naar het internationale systeem?
quote:Op maandag 23 november 2009 22:31 schreef Renesite het volgende:
Wat ik me nou afvraag.. kunnen de internationale passen dan ook in NL gebruikt worden? Want nu moeten veel buitenlandse studenten en sowieso toeristen of een Nederlandse pas aanvragen of contant betalen. Punt is, het zijn over het algemeen namelijk creditcards.
Dat lijkt me dus niet . Anders hadden wij nu ook andere passen gehad....quote:Inmiddels zitten er op credit cards en buitenlandse pinpassen ook een chip. Maar dat is een EMV chip. Niet een aparte elektronische portemonnee maar een vervanging van de magneetstrip.
http://sync.nl/de-pinpas-is-hopeloos-verouderd/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |