Dat is Khafre.quote:Op zaterdag 5 december 2009 09:55 schreef slackster het volgende:
[..]
duhh, het niveau van die scepticus
wat die arme Iblis allemal heeft te verduren en het gedult kan opbrengen!!!![]()
wat te zeggen van de andere kant van de medaille
roepen maar wat gewoon, en die moeten geduld opbrengen? net andersom dus
de grootste piramide op Giza is de piramide van Khufu
[ afbeelding ]
deze dus
[ afbeelding ]
quote:
Khufu is de hoogste, en dat is deze:quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:28 schreef slackster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
daar ben ik zelf in geweest Khafre,
foto hierboven duidelijk herkenbaar aan de piramide vormige ingang met scheefliggende de stenen
Khufu wilde ik ook nog naartoe maar mijn vriendin 9egyptische) wilde naar huis
Heb Khufu op afstand mogen bewonderen en fotograferen maar was de grootste wat die gast ontkende daarnet ontkende
kan ik aan toevoegen dat alleen de hoogste piramide intact is gebleven althans de top ervan
de piramides waren vroeger namelijk allemaal spier wit en voorzien van een sier laag
bestaand uit glad gepolijst kalksteen daar is alleen bij de hoogste piramide nog wat van zichtbaar
werd tevens ontkend door die gast
oke kan een foutje zijn maar als je dit plattegrondje bekijkt ook?quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:36 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Khufu is de hoogste, en dat is deze:
[ afbeelding ]
Heb ze zelf namelijk ook weleens door de war gehaald. Scheelt dan ook maar 2 meter ofzo.
Op dat plaatje is het net als in het echt, het is net wat groter. Veel verschil zit er niet tussen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:40 schreef slackster het volgende:
[..]
oke kan een foutje zijn maar als je dit plattegrondje bekijkt ook?
zie je dat khufu duidelijk groter is of?
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Pyramid_of_Khafrequote:The pyramid has a base length of 215.25 m (706 ft) and originally rises to a height of 143.5 m (470.5 ft). The Pyramid is made of Limestone blocks (weighing more than 2 tons each). The slope of the pyramid rises at an 53° 10' angle, steeper than its neighbor, the Pyramid of Khufu which has an angle of 51°50'40". The pyramid sits on bedrock 10 m (33 ft) higher than Khufu’s pyramid which makes it appear to be taller.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pyramid_of_Khufuquote:It is believed the pyramid was built as a tomb for Fourth dynasty Egyptian pharaoh Khufu and constructed over a 14[2] to 20 year period concluding around 2540 BC.[3] Khufu's vizier, Hemon, or Hemiunu, is believed by some to be the architect of the Great Pyramid.[4] It is thought that, at construction, the Great Pyramid was originally 280 Egyptian cubits tall, 146.59 metres (480.94 ft) but with erosion and the loss of its pyramidion, its current height is 138.74 metres (455.18 ft). Each base side was 440 royal cubits, 230.37 metres (755.81 ft) in length. A royal cubit measures 0.524 meters
Oke denk dat het een kwestie van optisch bedrog was destijdsquote:Op zaterdag 5 december 2009 10:41 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Op dat plaatje is het net als in het echt, het is net wat groter. Veel verschil zit er niet tussen.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Pyramid_of_Khafre
Ik vraag me dan ook af wat de 10 meter hoge berg waarop Khafre staat hiermee van doen heeft.quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:49 schreef slackster het volgende:
[..]
Oke denk dat het een kwestie van optisch bedrog was destijds![]()
Als je ter plekke bent ervaar je Khafre echt als onwijs groot en veel hoger ook dan de rest
raar is dat
ok dat is een clue,quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:50 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook af wat de 10 meter hoge berg waarop Khafre staat hiermee van doen heeft.
Nog een goed plaatje hiervoor trouwens.quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:53 schreef slackster het volgende:
[..]
ok dat is een clue,
waardoor het alsnog hoger is in verhouding tot b.v. de zeespiegel staat althans dan de rest?
alhoewel de architectuur zelf een paar meter verschilt met de andere (Khufu)?
Bedankt voor de bron. Of heb je het zelf allemaal meegemaakt?quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:27 schreef ToT het volgende:
(Die sierlijke witte stenen van die piramides zijn gewoon door de lokale bevolking geplunderd om huizen van te bouwen hoor!) De top was vroeger bedekt met GOUD, en ook dát is verdwenen, en da's heus niet door hoogstaand water gebeurd!
)
Plausibele verklaring.quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:27 schreef ToT het volgende:
(Die sierlijke witte stenen van die piramides zijn gewoon door de lokale bevolking geplunderd om huizen van te bouwen hoor!) De top was vroeger bedekt met GOUD, en ook dát is verdwenen, en da's heus niet door hoogstaand water gebeurd!
)
Sneue, totaal overbodige post van het type dat ik liever niet in dit topic zie. Oftewel.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Plausibele verklaring.
Maar waarschijnlijk te eenvoudig voor mensen die liever iets ingewikkelds er in willen zien.
Waarom zeg je dit nu weer?quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:31 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Sneue, totaal overbodige post van het type dat ik liever niet in dit topic zie. Oftewel.
Waarom? Die post van jou komt erg laagdunkend over door de opmerking over mensen die het liever ingewikkeld zien, die slaat namelijk nergens op. Daarbij heb ik de vraag om een bron al gesteld aan ToT, omdat de rest van de verhalen omtrent pyramides in dit topic daardoor wel ondersteunt zijn. Verder wil ik eigenljk ook niet gaan, daar ik binnenkort misschien een nieuw topic ga openen, omdat ik nu het idee heb dat de Khafra pyramide hoger boven zeeniveau uitsteekt dan de Khufu pyramide.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom zeg je dit nu weer?
ToT kan toch gelijk hebben?
Waarom zou de bevolking die stenen niet gebruikt hebben bij het bouwen van huizen? En ik neem aan dat als er armoede heerst dat goud op een piramide erg aanlokkelijk is om te stelen, zie alle gestolen schatten úit de pyramides.
Ik mag hopelijk wel duidelijk zijn. Dat soort holle opmerkingen zie ik dan ook liever niet in dit topic.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:43 schreef ToT het volgende:
Overal worden gebouwen geplunderd voor bouwstenen. Vaak zie je stenen van kastelen terug in huizen, terwijl die steensoort in de wijde omgeving niet te zien is.
Op Discovery hoor je gewoon wel eens dat dit ook met de piramides is gebeurd; mensen stopten met in de goddelijkheid van de farao's te geloven, en toen waren de piramides gewoon niets meer als een mooie bron voor bouwmaterialen en uiteraard verborgen schatten.
En s.v.p. niet te veel katten naar elkaar he!
Ik heb weleens een theorie gelezen dat als ze begonnen met het bouwen van een pyramide er eerst een heel groot vierkant van zware blokken neergelegd werd. Daarna werd er zand omheen gelegd, en daar werd de volgende laag stenen over het zand erop gerold. Door steeds dat zand er bij te leggen konden ze zo hoog bouwen. Het zand werd als de pyramide klaar was afgegraven.quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:04 schreef ToT het volgende:
mediaconsument, laat het ff aan MIJ over welke opmerkingen in BNW / de topics gewenst zijn en welke niet, ook al ben je de TS. De opmerking was inderdaad wat prikkelend en je mag er zeer zeker op in gaan, maar jij bent niet degene die beslist wat hier gezegd mag worden en wat niet.
Mijn bron is zoals ik al zei o.a. Discovery.
Het einde van de Egyptische tijd is echt geen mythologisch raadsel: als je de laatst gebouwde piramides ziet, merk je dat men er steeds minder en minder moeite meer in ging steken.
Als mensen nog oprecht geloofden in dat de farao's goden waren, REKEN maar dat ze tot het eind doorgingen met grandioze bouwwerken te maken, om maar bij hen in een goed blaadje te komen!
Sorry, ik ben echt dol op mythologieën en mysteries enzo, maar sommige dingen zijn helaas toch wel verklaarbaar!
WEL ben ik het er mee eens dat het een raadsel is hoe die piramides gebouwd zijn, met zulke zware blokken zo hoog te krijgen.
Ja, idd, kilometers lang. Ik weet ook niet of die theorie klopt hoor, maar er zit wel een zekere logica in .quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:19 schreef ToT het volgende:
Klopt, die theorie ken ik ook.Maar dan nog: die zandbulten hadden dan kilometers lang moeten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |